Hirdetés
Kezdőlap Autóipar A Peugeot-Citroën előzi a Mercedest!

A Peugeot-Citroën előzi a Mercedest!

Az Opelt is magába foglaló  Peugeot-Citroën konszernnek (PSA) jobban megy, mint a Daimlernek, a Mercedes tulajdonosának. Mi az, amit tudnak Párizsban, Stuttgartban viszont nem?  Ez a kérdés foglalkoztat egyre több német lapot. Íme a válaszok.

Az egyiknek sikerül, a másiknak nem

Amit talán senki sem gondolt volna:  Az Opel, a két évtizeden keresztül veszteséges , a nemzetközi összehasonlításban kicsinek számító, az alsó és középső szegmensre specializálódott gyártó jobb eladási adatokat és nagyobb nyereséget képes felmutatni, mint a világ egyik legjobb nevű gyártója, a Mercedes. Az érdem a francia PSA-menedzsmenté, amely 2017 óta irányítja az Opelt. A Mercedes úgy tűnik, hiába küzd, hogy ne legyen az autóiparban zajló forradalmi változások nagy vesztese.

Carlos Tavares

2018-ban, húsz év után először lett nyereséges az Opel. A francia tulajdonos, a PSA vezetése az idei első félévben tovább javuló számokat tett közzé, 700 millió euró profitot ért el.  A francia gyártó vezetője, Carlos Tavares nem titkolja büszkeségét: „Sikerült, amit a szakemberek többsége lehetetlennek tartott, szanáltuk az Opelt.” Az elsősorban alsó és alsó-közép kategóriában erős Peugeot-Citroënt a jelek szerint jobban birkózik az autóipart fenekestől felforgató kihívásokkal, mint a Daimler, melynek története 1883-ig nyúlik vissza.

Stuttgartban kevésbé mutatós  számokat prezentáltak, mint Párizsban. A személyautók eladásából származó bevétel 3 százalékkal csökkent. Ez, és a dízelbotrány, a hibás légzsákok miatti visszahívások, a szállítási nehézségek Amerikában összesen 1,2 milliárd euró veszteséget okozott.

A kishaszongépjárműveknél még nagyobb a mínusz. Ennek ellenére az év végére minimális nyereséggel számolnak. Minden 100 euró bevétel után 3 maradna a konszernnél a tervek szerint. Még ez is csak sovány, 3 százalékos hozamot jelentene. Az egyetlen vigasz, hogy a nagy konkurenciánál, a BMW-nél sem jobbak a számok.

Az Opel főhadiszállásán, Rüsselsheimban 38 milliárd euró bevételt és 3 milliárd nyereséget jelentettek. Ezzel a gyártó már most teljesítette a francia anyavállat által a 2017-es felvásárláskor 2026-ig kitűzött eredménycélt.

Gyengélkedő piacok + Brexit

Az Astra elhagyhatja a brit szigetországot

Pedig a körülmények a PSA konszern számára sem kedvezőbbek, mint a Mercedesnek: a legfontosabb piac, Kína gyengélkedik. A konszern a világ legnépesebb országában veszteséges volt. A franciáknak hagyományosan fontos Iránban politikai turbulenciák nehezítik az értékesítést. A brit gyárak helyzete a Brexit miatt bizonytalan. Párizsban már bejelentették, hogy rendezetlen Brexit esetén Dél-Európába viszik a sikermodell, az Astra gyártását.

További nehézség, hogy az EU CO2 előírásai különösen az alsó és a középkategóriában komoly technikai kihívásokat jelentenek. Mindezek miatt, a nyereség ellenére is, a francia konszern teljes bevétele 13 százalékkal csökkent, az Opelé 0,7 százalékkal. Az eladások a prémium kategóriára specializálódott Mercedesnek szintén csökkentek a két legfontosabb piacán, az USA-ban és Kínában. A bevétel világviszonylatban 3 százalékkal esett vissza.

Másságok és különbségek, azonosságokkal

A PSA tömegeknek gyártja az autókat, így technológiailag nem kell feltétlenül az élen lennie. A prémiumautókban utazó Daimlertől mindig a legújabb és legjobbat várják a vásárlók. A kutatás-fejlesztés sokmilliárdos költsége szükségszerűen csökkenti a nyereséget. Azonban az e-mobilitás kihívása a PSA-t ugyan úgy érinti, mint a Daimlert.

A franciáknál annak ellenére, hogy az autók átlagos eladási árát növelni tudták, első számú szabály a spórolás. A 2014 óta a cégcsoportot vezető lisszaboni születésű Tavares a hatékonyságnövelés és kiadáscsökkentés megszállottja.

A Peugeot 2008 és az Opel Crossland X

A gyártás, a fejlesztés és a beszállítói hálózat optimalizálásával, valamint 3700 munkahely leépítésével – csak az Opelnél – nyereségessé tudta tenni a 2000-es évek elején még a csőd szélén táncoló Peugeot-t és Citroënt, valamint az évtizedeken keresztül veszteséges Opelt is. Utóbbinak nagy segítség volt, hogy francia know-how-t használhatja. Az új SUV, az Opel Crossland X például a Peugeot 2008 alapjaira épül.

Ola Källenius

A Daimlernek a konkurenciával kellett kooperálnia, ha érdemi megtakarítást akart elérni a fejlesztés, a kutatás -fejlesztésben. Erre van példa a jövő mobilitásának kihívása területén. A carsharing és a navigációs app fejlesztésében együttműködnek a BMW-vel.  Az idén május óta a Daimler igazgatótanácsa élén álló Ola Källenius a modellpaletta frissítését tervezi. A svéd menedzser be akar törni a Mercedessel a középkategóriába. Részleteket novemberre ígér.

A piac már sok hasonló, nagy bejelentést hallott Stuttgartban, amelyet aztán gyakran nem követtek tettek. Ezzel szemben Párizsban az utóbbi években végre is hajtották, amit eltökéltek. Ennek is nagy szerepe lehet a mostani sikerben.

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Tőzsde – Erős kezdés az amerikai tőzsdéken

Indexemelkedéssel indult a kereskedés hétfőn az amerikai értékpapírpiacokon a várakozásokhoz képest kedvezőnek ítélt negyedéves vállalati eredményeknek köszönhetően.

Ezentúl fenntartható búzából készül a győri keksz

Immár Magyarország is részt vesz a Mondelez International fenntartható búzatermesztési programjában. Az így termesztett Harmony búzát július végén első alkalommal aratták le hazánkban.

Ötödével kevesebb új autót adtak el júliusban

Az új személyautók eladása 21 százalékkal esett vissza Magyarországon júliusban az előző év azonos időszakához képest, a forgalomba helyezett új kocsik száma 12 045-re csökkent - közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE).

NHP Hajrá. A kihelyezések fele a mezőgazdaságban hasznosul

Főképp beruházásokra kérik a Növekedési Hitelprogram (NHP) Hajrá hiteleit a cégek, de a feltételek könnyítésével a forgóeszközhitel is egyre népszerűbb - közölte a Budapest Bank.

Hírek

Új vezérrel vált profilt a Škoda

A Volkswagen dél-afrikai érdekeltségének igazgatója, Thomas Schäfer veszi át a Škoda vezetését, és a tömegtermék modellekre összpontosítja a cég profilját - jelentette be a Volkswagen AG.

Koronavírus – Szlávik: amíg nincs vakcina, az eddigi módon kell védekezni

A vakcina kifejlesztéséig csak a már megszokott módon lehet védekezni a koronavírus-fertőzés ellen: maszkhasználat, kézfertőtlenítés, távolságtartás és a külföldről hazatérők ellenőrzése - mondta Szlávik János, a Dél-pesti Centrumkórház infektológiai osztályának főorvosa.

Szerdától újra olcsóbban tankolhatunk

Tovább csökken az üzemanyagok ára: a hét közepétől a benzin és a gázolaj literje is 4 forinttal kerül majd kevesebbe.

Tokió. Jövőre sem lesz nyári olimpia?!

A 2020-as Nyári Olimpia 2021-re halasztott megrendezése egyre bizonytalanabb. Milliók a világ minden tájáról, zsúfolt stadionok és tömegközlekedés – virulógiai veszélyek sokasága. COVID-védőoltás nélkül egyre bizonytalanabb, hogy Tokió megrendezheti-e a világ legrangosabb sorteseményét.

Tűzgyújtási tilalom három megyében

A szárazság miatt tűzgyújtási tilalom lesz érvényben szombattól Bács-Kiskun, Csongrád-Csanád és Jász-Nagykun-Szolnok megyében - közölte a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih).

Augusztustól vámmentes a kereskedelem Vietnammal

Augusztus elsején lép életbe az Európai Unió és Vietnam között létrejött kereskedelmi megállapodás, amely szinte valamennyi vámot eltörli a felek közötti áruforgalomban - közölte az Európai Bizottság.

Túlzott GVH-bírság? A Digi bírósághoz fordul

A Digi szerint a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által kiszabott bírság, illetve annak mértéke nem áll arányban a társaság eljárási, adminisztratív mulasztásának súlyával, ezért kezdeményezi a végzés bírósági felülvizsgálatát - közölte a távközlési szolgáltató.

Dietetikus: rákot okozhat a sok sült étel

Rosszindulatú daganatok kialakulásához vezethet a sütéskor keletkező akrilamid nagy dózisú, tartós fogyasztása - hívta fel a figyelmet a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének főtitkára.

Túl sok élelmiszert dobunk a kukába – szigorítás jön

Évente átlagosan 68 kilogrammnyi élelmiszert dobnak ki fejenként az emberek Magyarországon, az uniós átlag ennél jóval magasabb - mondta Keleti Marcell, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) élelmiszeripari igazgatója.

A járvány óta jóval többet költünk a neten

A második negyedévben 34 százalékkal nőtt a tavalyi azonos időszakhoz képest, és elérte a 188 milliárd forintot az online vásárlások összege Magyarországon - derült ki a Jófogás kereskedelmi portál és a GKI Digital tanácsadó cég összesítéséből.

Mérgező ólom. A gyerekek harmada veszélyben

Minden harmadik, azaz globálisan körülbelül 800 millió gyerek vérének ólomszintje éri el vagy haladja meg azt a deciliterenkénti öt mikrogrammot, ami már beavatkozást igényelne a súlyosabb idegrendszeri károk elkerülése érdekében - derült ki az UNICEF tanulmányából.

Koronavírus – Romániában az 1200-at közelíti a napi esetszám

Romániában az 1200-at közelíti az egy nap alatt diagnosztizált koronavírus-fertőzések száma, a fertőzési gócok túlterhelt kórházaiban kialakult személyzethiány pótlása érdekében a szaktárca a héten megkezdi orvosok és ápolók ideiglenes áthelyezését.

Gazdaság

Biztosítás – MNB: alacsonyabb kamatplafonok jönnek

A forintalapú hagyományos élet-, nyugdíj-, egészség- és járadékbiztosítások technikai kamata 2,3 százalékról 1,8 százalékra, az euróalapú konstrukcióké 1,1-ről 0,6 százalékra csökken januártól - közölte a jegybank.

Az oroszok betiltották a kriptopénzes fizetést

Vlagyimir Putyin orosz elnök aláírta a törvényt, amely megtiltja a belföldi fizetést kriptovalutával.

MNB – 25 millió forint bírság a KÖBE biztosítónak

Számos területen feltárt jogsértések miatt a Magyar Nemzeti Bank 25 millió forint bírságot szabott ki a KÖBE Közép-európai Kölcsönös Biztosító Egyesületre (KÖBE).

Megtévesztette egyes ügyfeleit – bírság a K&H Biztosítónak

Több biztosítási terület problémás állománykezelése, valamint az informatikai biztonsági és a vállalatirányítási területet érintő hiányosságok miatt a Magyar Nemzeti Bank 50 millió forint bírságot szabott ki a K&H Biztosítóra.

Újabb nyugdíjpénztárt bírságolt meg az MNB

Informatikai biztonsági, kiszervezési, számviteli és vállalatirányítási hiányosságok miatt a Magyar Nemzeti Bank 9,5 millió forint felügyeleti bírságot szabott ki az MKB Nyugdíjpénztárra.

Összeghatár nélkül – Januártól a közértben is elég a kártya

Januártól akár egyetlen forintot is ki lehet majd fizetni bankkártyával, nem lesz szükség készpénzre - közölte a Pénzügyminisztérium parlamenti államtitkára.
Az adatkezelési tájékoztatót elolvastam és elfogadom