Kezdőlap Autó A Volkswagen önvezető, zöld jövője
No menu items!

A Volkswagen önvezető, zöld jövője

Igaz, ma még csak koncepcióautók formájában, de 2020-tól már élesben is beveti a Volkswagen azokat a tisztán elektromos autókat, amelyek a jelenleg futó e-autók mellett a cég zöld flottáját alkotják.

A Volkswagen erőteljesen dolgozik azon, hogy a dízelbotrány első főszereplőjeként elszenvedett – merthogy később szinte valamennyi nagy gyártóról kiderült, hogy hasonló módon variáltak az elvárt környezetszennyezési határértékeknek való megfelelésért – presztízsveszteséget maga mögött tudja. Amire jó alapot adhat, hogy vevőköre a bajban sem hagyta cserben, vagyis minden adott ahhoz, hogy az új és futurisztikus e-flottájával ismét taroljon a piacon.

A 2020-ra újraértelmezett VW-féle elektromos mobilitás talán legfontosabb mutatója, hogy a futurisztikus külsővel és belsővel tervezett ID család tagjai, nem mellékesen zéró károsanyag-kibocsátás mellett, egy töltéssel már 600 kilométert is meg tudnak tenni. Sőt 2025-re az is valósággá válik, hogy a vezetőnek elég, ha hozzáér a kormánykerékre helyezett kerek VW-emblémához, és a kormánykerék már el is tűnik a pilótafülkében, hogy a sofőr és utasa teljes kényelembe helyezkedve, a szélvédőre vetített grafikákat figyelve, átadja magát az önvezetővé vált autó által nyújtott kényeztetésnek.

ID CROZZ

Az ID család új stílust teremtő tagja lehet az ID CROZZ. A kupék sportosságával ötvözött, elektromos összhajtású apró SUV egy töltéssel 480 kilométert képes megtenni, 180 km/h maximális sebességgel. A crossover különlegessége a tolóajtókkal párosított, sokféleképpen változtatható üléskoncepció és a B-oszlopok hiányában akár egy kerékpár elhelyezésére is alkalmas belső tér.

ID BUZZ

A legendás Transporter kisbuszt a retró fílinggel kombinálva, a jövő kaliforniai életérzését sugallja az ID BUZZ, amely nagyobb teste ellenére is 6 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra. A nyolcüléses – akár  – bulibuszban a futurisztikus belső tér hangsúlyos elemeként eltűnnek a hagyományos gombok, amelyek helyét az új érintőpad veszi át. Az Intelligent Co-Pilot segítségével a jármű képes lesz felmérni a veszélyeket, olyan biztonságot garantálva, amilyen eddig még nem volt. És mivel az elektromos hajtás minimális helyet foglal el, az első és a hátsó tengelyek távol kerültek egymástól, ami óriási belső teret teremt, amelyben mind a 8 ülés teljes irányváltással elforgatható lesz.

ID VIZZION

Az ID VIZZION kapcsán már az is elég, ha az egy töltéssel megtehető hatótávolságot kimondjuk: 1060 km. A típus biometrikusan azonosítja az utast, és mindenben alkalmazkodik a személyes beállításokhoz. Ráadásul a Microsoft HoloLens technológia által kifejlesztett háromdimenziós interfész révén a személyre szabott specifikációnak sincs korlátja. A tágas belső pedig kellő szabadságot teremt ahhoz, hogy a család és a barátok akár egy hosszabb út alatt is jól érezzék magukat. Ráadásul az ID VIZZION nemcsak papíron okos autó: annyira okos, hogy nincs szükség vezetőre. Interaktív lézeres szkennereket, ultrahangos és radar érzékelőket használ környezete szoros figyelemmel kísérésére. Azzal pedig, hogy nincs szükség a kormánykerékre, a pedálokra és a műszerfalra, a belső tér megnövelésével is kényelmesebbé teszi az autózást.

E-Bugster

Az újraértelmezett retró jegyében született meg a Beetle futurisztikus változata, az e-bogár, azaz az E-Bugster, amely a 35 perces gyors villanyáram töltéssel garantálja a 180 kilométeres hatótávot és 10,9 mp alatt a 0-ról 100-ra gyorsulást a 38 lóerős litium-ion akkumulátorral. (A gyors töltés az Audi, a BMW, a Daimler, a Porsche, a Ford és a General Motors / Opel együttműködésével kifejlesztett, az amerikai és az európai szabványoknak egyaránt megfelelő, új kombinált töltési rendszernek teszi lehetővé.) A 4,278 mm hosszú és 1,838 mm széles E-Bugster ugyanolyan hosszúságú, mint egy hagyományos Beetle, de 30 mm-rel szélesebb, miközben a dinamikusabb, sportosabb megjelenés érdekében alacsonyabb a teteje.

Az e-jövő jegyében már az E-Bugster beindítása is külön attrakció, mivel a Start gomb lenyomása után a belső tér fehér, majd kék fényben fürdőzik, jelezve, hogy az elektromos autók a Volkswagennél is minden tekintetben egy új világot hoznak el.

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

BÉT – Folytatódhat az emelkedés a tőzsdén

Mérsékelt emelkedéssel indulhat a kereskedés a Budapesti Értéktőzsdén (BÉT) pénteken, és van némi esély, hogy új történelmi csúcsra kerül a BUX - közölte az Equilor Befektetési Zrt. junior elemzője.

A 2019-es utasforgalom 42 százaléka tért vissza a budapesti repülőtérre

Szeptemberben 639 051 utas fordult meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, ami a tavalyi azonos időszakhoz képest több mint hatszoros növekedés, a 2019-es rekordévvel összehasonlítva pedig azt mutatja, hogy visszatért az utasforgalom 42 százaléka

Potápi Révkomáromban: a gyerekek nevelése soha nem lehet kísérlet tárgya

A gyerekek tanítása, nevelése soha nem lehet kísérlet tárgya, mert ha az oktatást elrontják, akkor azt már sohasem lehet bepótolni - jelentette ki Potápi Árpád János. A Miniszterelnökség nemzetpolitikáért felelős államtitkára a felvidéki Révkomáromban beszédet mondott a magyar kormány támogatásával megújult Eötvös Utcai Magyar Tanítási Nyelvű Alapiskola ünnepélyes átadásán.

Orbán Viktor: Az energia árát növeli, lerombolja a középosztályt Timmermans tevékenysége

Megöli az európai középosztályt, amit az Európai Bizottság és annak alelnöke, Frans Timmermans zöld megállapodásért felelős biztos a Fit for 55 nevű új klímacsomagjával csinál

Hírek

A 2019-es utasforgalom 42 százaléka tért vissza a budapesti repülőtérre

Szeptemberben 639 051 utas fordult meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, ami a tavalyi azonos időszakhoz képest több mint hatszoros növekedés, a 2019-es rekordévvel összehasonlítva pedig azt mutatja, hogy visszatért az utasforgalom 42 százaléka

Látogatási tilalom a Semmelweis Egyetem öt klinikáján

A koronavírus-járvány és a szezonális fertőzések elkerülése érdekében látogatási tilalmat vezetett be öt klinikáján a Semmelweis Egyetem.

Uniós árkörkép. Budapesten a legolcsóbb a lakossági földgáz

A földgáz átlagára az uniós fővárosok közül Budapesten volt a legolcsóbb, míg a villamos energiáért a magyar háztartások a második legkedvezőbb árat fizették szeptemberben - derül ki a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) nemzetközi árösszehasonlító vizsgálatából.

Ausztriában igazolni kell a munkahelyeken a vírus elleni védettséget

Ausztriában a kormány szerdai döntése értelmében a munkavállalók többségének novembertől dokumentummal kell igazolnia munkahelyén a koronavírus elleni védettséget.

Coronavírus – egyhetes kényszerszabadság Oroszországban

Vlagyimir Putyin orosz elnök elrendelte, hogy a koronavírusjárvány-helyzet romlása miatt október 30. és november 7. között munkaszünetet tartsanak Oroszországban.

Csoportos társasági adó – közeleg a nyilatkozási határidő

A vállalkozásoknak pár hetük maradt eldönteni, hogy a csoportos társasági adóalanyiságot választják-e. A csoportos társasági adózással a cégek összességében akár 15 milliárd forintot is megtakaríthatnak - hívja fel a figyelmet a Mazars.

Áder János: az emberiség felelőtlenül használja a vizet

Alig található a Földön jó minőségű, könnyen hozzáférhető, tisztítás nélkül fogyasztható víz, mert az emberiség felelőtlenül használja a rendelkezésre álló vizet - közölte Áder János köztársasági elnök a Kossuth rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsorában.

Öt évig bujkált a toplistás magyar bűnöző – Detroitban fogták el

Detroitban fogtak el egy költségvetési csalás miatt keresett magyar férfit - közölte a Készenléti Rendőrség Nemzeti Nyomozó Iroda.

Gazdaság

Jövőre 260 ezer forint lesz a garantált bérminimum

Januártól a minimálbér 200 ezer forintra, a garantált bérminimum pedig várhatóan 260 ezer forintra emelkedik - mondta Nagy Márton, a miniszterelnök gazdasági főtanácsadója csütörtökön Szegeden.

Románia. Növelte piaci részesedését az OTP

Az OTP Bank romániai leányvállalata elérte a 4 százalékos részesedést a román bankpiacon. Ezzel jó irányba halad afelé, hogy teljesítse a célul kitűzött 5 százalékos részesedés megszerzését - jelentette ki az OTP Bank Románia vezérigazgatója.

MNB: nőhetnek a kockázatok a moratórium lejárta után

A bankrendszer a pandémia okozta gazdasági sokk alatt is stabilan töltötte be gazdaságfinanszírozó szerepét. Ugyanakkor a törlesztési moratórium lejárta után a kockázatok várhatóan növekednek majd - olvasható a Magyar Nemzeti Bank friss Makroprudenciális jelentésében.

Moratórium – körkép. Kevesen kérik a hosszabbítást

Az ügyfelek közül kevesen élnek a meghosszabbított hiteltörlesztési moratóriummal, amelyet novembertől már csak a rászorulók vehetnek igénybe - közölték a pénzintézetek.
Az adatkezelési tájékoztatót elolvastam és elfogadom