Hirdetés
Kezdőlap Gazdaság Drágaság. Csak reklámokkal a márkaépítés aligha lehet sikeres
No menu items!

Drágaság. Csak reklámokkal a márkaépítés aligha lehet sikeres

Demjanovics Nebojsa: “Egyedül a kínai tech óriások képesek megbontani a jelenlegi piaci erőviszonyokat.”

A Facebook októberi, váratlan leállása ugyan néhány órára kétségbeesésbe kergette a világot, de semmilyen hosszútávú változást nem generál az internethasználatban. Továbbra is a Facebook és a Google, valamint az olyan iparági gigaszereplők, mint a booking.com viszi Magyarországon is a forgalom és a reklámbevételek legnagyobb részét – állítja Demjanovics Nebojsa az egyik legismertebb online marketing szakember, a Resend Agency ügyvezetője.

Az online marketing szakember szerint, tovább folytatódik az elmúlt évtizedben már megszokottá vált tendencia az, hogy az online óriások még tovább erősödnek. Mellettük a legnagyobb magyarországi szereplőknek legfeljebb marginális szerepet juthat. De nemcsak Magyarországon nincs és nem is látszik olyan új, tőkeerős cég, amely a fennálló erőviszonyokat bármilyen mértékben képes lenne átrendezni. Európára is igaz, hogy a legnagyobb helyi szereplők csak minimális piaci részesdést tudnak elérni. Hiába volt már próbálkozás például egy francia kereső beindítására, nem sokáig lehetett hallani róla.

– Ez a realitás. A szakmai véleményem, hogy ez a dominancia még durvább lesz a következő években. Persze törvényileg meg lehet tiltani ezt, vagy azt, de ahogy a hazai és a nemzetközi példák – mondjuk az internetes szerencsejátékok terén -, mutatják, hosszútávon ezzel nem lehet sok eredményt elérni. Így annak ellenére, hogy már 25 éve ezen a piacon dolgozom, kicsit már én is elkezdtem félni és az adatvédelem terén átállni a fogyasztói oldalra. A gyermekeimet, akik még kicsik, is úgy nevelem, hogy megértsék az online világban rejlő veszélyeket. Mert a jövő generációját már nem lehet letiltani az internetről, hiszen mindannyian rendelkeznek mobiltelefonal és például az NRC piackutató céget adatai szerint az internet felhasználók, kétharmada mobilon internetezik.

A legújabb tendenciákat elemezve Demjanovics Nebojsa hozzáteszi: a lakosság száma és a tőkerő miatt globálisan, egyedül a kínai tech óriások képesek megbontani a jelenlegi piaci erőviszonyokat. Erre példa a TikTok, amely egy új plaformot megnyitva tudott egyenrangúvá válni az online világ nagyágyúival. A kínai cégekben rejlő potenciál más tekintetben is érződik már a piacon.

– Amikor tíz éve még a Vateránál dolgoztam, a jövőbeni válságkezelés arról szólt, mi lesz, ha az Amazon megjelenik a magyar piacon. Azóta ugyan a cég már közelebb ért hozzánk azzal, hogy a csehországi logisztikai központját átadta, de mivel Magyarország marginális számára, Nyugat-Európával szemben, ahol letarolta a piacot, mifelénk még nem különösebben ambicionálta a megjelenést. Ugyanakkor, amíg egy évtizede még az amerikai gigász esetleges piacra lépése jelentett veszélyt, a hazai online kereskedelmi piac meghatározó szereplői ma már a kínai Alibabától tartanak leginkább. A piaci erőviszonyok alakulása, az új szereplők előretörési esélye szempontjából az is fontos változás, hogy az online világban folyamatosan emelkednek a hirdetési tarifák- mondta Demjanovics Nebojsa.

– Én az ügynökségemmel a saját platformokra alapuló, úgynevezett inbound marketing stratégiát követem és ezt javaslom az ügyfeleinknek is – folytatta. Ez arról szól, hogy erős tartalommal saját honlapot kell készíteni, rendszeresen frissített saját blogot kell indítani és a kulcsfontosságú adatbázis építés miatt a rendszeres, saját hírlevél is elengedhetetlen. Már csak azért is, mert például a Facebook ma már annyira telített, hogy százból csak a rendkívül szerény, 4-5 százalékos elérés a realitás.

Demjanovics Nebojsa: az online világban folyamatosan emelkednek a hirdetési tarifák.

A szakember szerint emellett természetesen meg kell jelenni a nagy keresőkben is, hogy ott bárki rátaláljon a cégre, aki a nevére, vagy a hozzá kötődő témára keres rá. Ugyanakkor az olyan nagy felületeken, mint a Facebook és a Google, a márkaépítés mellett, de csak az olyan típusú kampányokkal gazdaságos jelentkezni, amelyek az adatbázis építést is szolgálják és közben a saját felülethez is kötik a felhasználókat. Mert e nélkül az adott vállalkozás nem tud saját ügyfélbázist építeni ahol száz százalékban maga képes kontrolálni a kommunikációt.

– Mi ezt a kommunikációs megoldást alkalmazzuk tíz országban és a marketing automatizálást használjuk arra, hogy minél több tartalmat tudjunk közvetíteni, irányítani, jobbá tenni, konverziókat növelni. Néha, amikor szükséges, reklámokkal is igyekszünk megerősíteni az elérést, de ilyenkor is szem előtt tartjuk azt, hogy csak reklámokkal, még egy közép-nagy szereplő sem bírná anyagilag véghezvinni a sikeres márkaépítést.

Damjanovics Nebojsa tapasztalatai szerint a pandémia idején az elektronikus kereskedelem rendkívül jó eredményeket hozott azoknak, akik már korábban megjelentek az online piacon, míg azokat is az internet felé terelte, akik korábban csak a fizikai üzletekben hittek. A távolságtartás az üzleti életben is felerősítette az online kapcsolattartást, aminek a legnagyobb nyertese itt is egy kínai cég, a Zoom lett. Amely ingyenességével, könnyű kezelhetőségével olyan, a nagyvállalati piacon évtizedek óta vezető szerepet betöltő – és drágán dolgozó – cégeket szorított háttérbe, mint a Webex, a Life Stream, Go to Webinar.

– A pandémia idején a legnagyobb kihívást az jelentette a cégek számára, hogy a fizikai találkozásokon alapuló úgynevezett offline eseményeket és az ügyfélszerzést is az online térbe kellett áthelyezni. Majdnem mindenki tisztában volt már azzal, hogy erre megvannak a megfelelő csatornák, de sokak számára még ma is jelentős kihívást jelentett az online kapcsolattartásra és főként az internetes kapcsolaton keresztül történő meggyőzésre való átállás. Szerencsére azonban már ismét lehetséges a személyes találkozásra épülő konferenciák megtartása, de azt tapasztalom, hogy ezzel kapcsolatban még nagy a kivárás és a bizonytalanság – tette hozzá a szakember.

Aki azt tapasztalja, hogy a cégek marketing költségeinek tervezését is a bizonytalanság hatja át. Emiatt pedig a többség a megszokottnál kisebb összegekkel és legfeljebb néhány hónapra előre tervez, megtartva a B tervet is, amit akkor léptet életbe, ha a pandémiás helyzet rosszabbra fordulna.

Érsek M. Zoltán

Hirdetés
Megnőttek a kintlévőségei? Duplájára emelkedett az adóbírság! Új törvény jön a fizetésképtelenség és követeléskezelés terén - szakmai konferencia Budapesten 2024 november 18.

Az elmúlt időszakban tovább nőtt a határidőn túli fizetések és a kintlévőségek aránya, miközben több, mint 10.000 cég került felszámolás alá. Új törvény várható a fizetésképtelenség kapcsán, Kúriai döntés született az alvállalkozói teljesítések levonhatóságáról. Mit lehet tenni a kintlévőségek csökkentése, a gazdasági stabilitás megőrzése érdekében? Erről szól AzÜzlet szakmai konferenciája, ahol a terület legjobb szakértői tartanak előadást.

További információ: https://azuzletkonferenciakozpont.hu/fizeteskeptelenseg-es-koveteleskezeles-uj-fejezet-kezdodik-konferencia/
Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Békében a természettel – 16. Biodiverzitás Csúcstalálkozó

A további tervek is megvannak, hiszen 2029-ig további természetvédelmi beruházásokat fog hazánk megvalósítani, legalább 100 000 hektáron.

50 millió forintos bírság hiányos tájékoztatás miatt

Az MNB csütörtökön közzétett határozatában 2025. január 31-i határidővel kötelezte a többes ügynököt arra, hogy írásban - dokumentumokkal alátámasztva - számoljon be a hiányosságok megszüntetéséről.

Több, mint trendi: last edition Audi TT RS teszt

Az Audi TT Coupé igazi sportautó, amely merész és innovatív dizájnjával hívta fel magára a figyelmet.

Nagy Elek – Új elnök, új program

Nagy Elek bízik abban, hogy közösen, együttműködve, megvalósítható a magyar kamarai rendszer reneszánsza.
Hirdetés

Hírek

Vegyesen alakult a forint árfolyama szerda reggel

Az euró jegyzése a kedd kora esti 1,0810 dollárról 1,0814 dollárra változott.

Jöhet Hollywood! – Új filmstúdiók várják a bécsi filmipar felvirágzását

Az üzemeltetők 2025-re változatos osztrák, nemzetközi és akár hollywoodi játékfilmekre, sorozatok gazdag kínálatára számítanak.

Vegyesen mozgott a forint árfolyama

Az eurót hétfőn reggel 404,15 forinton jegyezték a péntek esti 404,09 forint után.

Alig változott csütörtök reggelre a forint árfolyama

Alig változott csütörtök reggelre a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

15 milliárdos pénzügyi oktatási program indul

A 16-21 éves korosztály ingyenesen férhet hozzá számos, hasznos pénzügyi tudást biztosító anyaghoz.. Minden magyar előtt nyitott a pénzügyi tanulás lehetősége! Sőt a 16-21 éves fiatalok most ingyenes oktatást kapnak.

Szerda reggelre erősödött a forint árfolyama

Az euró jegyzése a kedd kora esti 1,1160 dollárról 1,1158 dollárra változott.

Felébredt a forint

Erősödött a forint kedd reggel a főbb devizákkal szemben...

Devizapiac – Erősödött a forint péntek reggelre

Az euró 1,1128 dollárt ért reggel 7 órakor a csütörtök kora esti 1,1112 dollár után.

Gazdaság

Több mint egy év után csak elindult az ingyenes bolti készpénzfelvétel

Az elfogadott bankkártyák köre viszont szűk: csak a Mastercard vagy Maestro típusú kártyával rendelkező OTP-s ügyfelek tudnak készpénzt felvenni a diszkontlánc üzleteiben.

Devizapiac – Erősödött a forint péntek reggel

Az euró 1,0840 dollárra erősödött péntek reggel a csütörtök kora esti 1,0828 dollárról.

Az EKB csökkentette az irányadó kamatlábat

Az EKB döntése megfelel a többségi piaci várakozásoknak.

A Revolut magyarországi leánybankjának alapításáról

A Revolutnak továbbá felügyeleti adatszolgáltatási kötelezettséget is teljesítenie kellene az MNB felé.