Hirdetés
Kezdőlap Gazdaság Drágaság. Csak reklámokkal a márkaépítés aligha lehet sikeres
No menu items!

Drágaság. Csak reklámokkal a márkaépítés aligha lehet sikeres

Demjanovics Nebojsa: “Egyedül a kínai tech óriások képesek megbontani a jelenlegi piaci erőviszonyokat.”

A Facebook októberi, váratlan leállása ugyan néhány órára kétségbeesésbe kergette a világot, de semmilyen hosszútávú változást nem generál az internethasználatban. Továbbra is a Facebook és a Google, valamint az olyan iparági gigaszereplők, mint a booking.com viszi Magyarországon is a forgalom és a reklámbevételek legnagyobb részét – állítja Demjanovics Nebojsa az egyik legismertebb online marketing szakember, a Resend Agency ügyvezetője.

Az online marketing szakember szerint, tovább folytatódik az elmúlt évtizedben már megszokottá vált tendencia az, hogy az online óriások még tovább erősödnek. Mellettük a legnagyobb magyarországi szereplőknek legfeljebb marginális szerepet juthat. De nemcsak Magyarországon nincs és nem is látszik olyan új, tőkeerős cég, amely a fennálló erőviszonyokat bármilyen mértékben képes lenne átrendezni. Európára is igaz, hogy a legnagyobb helyi szereplők csak minimális piaci részesdést tudnak elérni. Hiába volt már próbálkozás például egy francia kereső beindítására, nem sokáig lehetett hallani róla.

– Ez a realitás. A szakmai véleményem, hogy ez a dominancia még durvább lesz a következő években. Persze törvényileg meg lehet tiltani ezt, vagy azt, de ahogy a hazai és a nemzetközi példák – mondjuk az internetes szerencsejátékok terén -, mutatják, hosszútávon ezzel nem lehet sok eredményt elérni. Így annak ellenére, hogy már 25 éve ezen a piacon dolgozom, kicsit már én is elkezdtem félni és az adatvédelem terén átállni a fogyasztói oldalra. A gyermekeimet, akik még kicsik, is úgy nevelem, hogy megértsék az online világban rejlő veszélyeket. Mert a jövő generációját már nem lehet letiltani az internetről, hiszen mindannyian rendelkeznek mobiltelefonal és például az NRC piackutató céget adatai szerint az internet felhasználók, kétharmada mobilon internetezik.

A legújabb tendenciákat elemezve Demjanovics Nebojsa hozzáteszi: a lakosság száma és a tőkerő miatt globálisan, egyedül a kínai tech óriások képesek megbontani a jelenlegi piaci erőviszonyokat. Erre példa a TikTok, amely egy új plaformot megnyitva tudott egyenrangúvá válni az online világ nagyágyúival. A kínai cégekben rejlő potenciál más tekintetben is érződik már a piacon.

– Amikor tíz éve még a Vateránál dolgoztam, a jövőbeni válságkezelés arról szólt, mi lesz, ha az Amazon megjelenik a magyar piacon. Azóta ugyan a cég már közelebb ért hozzánk azzal, hogy a csehországi logisztikai központját átadta, de mivel Magyarország marginális számára, Nyugat-Európával szemben, ahol letarolta a piacot, mifelénk még nem különösebben ambicionálta a megjelenést. Ugyanakkor, amíg egy évtizede még az amerikai gigász esetleges piacra lépése jelentett veszélyt, a hazai online kereskedelmi piac meghatározó szereplői ma már a kínai Alibabától tartanak leginkább. A piaci erőviszonyok alakulása, az új szereplők előretörési esélye szempontjából az is fontos változás, hogy az online világban folyamatosan emelkednek a hirdetési tarifák- mondta Demjanovics Nebojsa.

– Én az ügynökségemmel a saját platformokra alapuló, úgynevezett inbound marketing stratégiát követem és ezt javaslom az ügyfeleinknek is – folytatta. Ez arról szól, hogy erős tartalommal saját honlapot kell készíteni, rendszeresen frissített saját blogot kell indítani és a kulcsfontosságú adatbázis építés miatt a rendszeres, saját hírlevél is elengedhetetlen. Már csak azért is, mert például a Facebook ma már annyira telített, hogy százból csak a rendkívül szerény, 4-5 százalékos elérés a realitás.

Demjanovics Nebojsa: az online világban folyamatosan emelkednek a hirdetési tarifák.

A szakember szerint emellett természetesen meg kell jelenni a nagy keresőkben is, hogy ott bárki rátaláljon a cégre, aki a nevére, vagy a hozzá kötődő témára keres rá. Ugyanakkor az olyan nagy felületeken, mint a Facebook és a Google, a márkaépítés mellett, de csak az olyan típusú kampányokkal gazdaságos jelentkezni, amelyek az adatbázis építést is szolgálják és közben a saját felülethez is kötik a felhasználókat. Mert e nélkül az adott vállalkozás nem tud saját ügyfélbázist építeni ahol száz százalékban maga képes kontrolálni a kommunikációt.

– Mi ezt a kommunikációs megoldást alkalmazzuk tíz országban és a marketing automatizálást használjuk arra, hogy minél több tartalmat tudjunk közvetíteni, irányítani, jobbá tenni, konverziókat növelni. Néha, amikor szükséges, reklámokkal is igyekszünk megerősíteni az elérést, de ilyenkor is szem előtt tartjuk azt, hogy csak reklámokkal, még egy közép-nagy szereplő sem bírná anyagilag véghezvinni a sikeres márkaépítést.

Damjanovics Nebojsa tapasztalatai szerint a pandémia idején az elektronikus kereskedelem rendkívül jó eredményeket hozott azoknak, akik már korábban megjelentek az online piacon, míg azokat is az internet felé terelte, akik korábban csak a fizikai üzletekben hittek. A távolságtartás az üzleti életben is felerősítette az online kapcsolattartást, aminek a legnagyobb nyertese itt is egy kínai cég, a Zoom lett. Amely ingyenességével, könnyű kezelhetőségével olyan, a nagyvállalati piacon évtizedek óta vezető szerepet betöltő – és drágán dolgozó – cégeket szorított háttérbe, mint a Webex, a Life Stream, Go to Webinar.

– A pandémia idején a legnagyobb kihívást az jelentette a cégek számára, hogy a fizikai találkozásokon alapuló úgynevezett offline eseményeket és az ügyfélszerzést is az online térbe kellett áthelyezni. Majdnem mindenki tisztában volt már azzal, hogy erre megvannak a megfelelő csatornák, de sokak számára még ma is jelentős kihívást jelentett az online kapcsolattartásra és főként az internetes kapcsolaton keresztül történő meggyőzésre való átállás. Szerencsére azonban már ismét lehetséges a személyes találkozásra épülő konferenciák megtartása, de azt tapasztalom, hogy ezzel kapcsolatban még nagy a kivárás és a bizonytalanság – tette hozzá a szakember.

Aki azt tapasztalja, hogy a cégek marketing költségeinek tervezését is a bizonytalanság hatja át. Emiatt pedig a többség a megszokottnál kisebb összegekkel és legfeljebb néhány hónapra előre tervez, megtartva a B tervet is, amit akkor léptet életbe, ha a pandémiás helyzet rosszabbra fordulna.

Érsek M. Zoltán

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Eurózóna. Váratlanul nagyot zuhant a befektetői hangulat

Jelentősen, a vártnál jóval nagyobb mértékben romlott decemberben a befektetői hangulat az euróövezetben - derült ki a frankfurti Sentix gazdaságkutató intézet felméréséből.

Viagrával az Alzheimer-kór ellen?

Amerikai agykutatók szerint az impotencia elleni Viagra tabletta hatásos kezelés lehet az Alzheimer-kórban szenvedők számára.

KSH: októberben sem talált magára az ipar

Az előző havihoz viszonyítva négy havi csökkenés után 0,3 százalékkal nőtt az ipari termelés októberben, de éves összevetésben 3,4 százalékkal csökkent a szeptemberi 2,3 százalékos visszaesés után - jelentette a Központi Statisztikai Hivatal.

Egy jegybankelnök tündöklése és bukása

A libanoni jegybankelnök évtizedekig a stabilitás záloga volt. Hatalmát és reputációját saját gazdagodására használta. Monetáris politikájával pedig válságba juttatta az országot. A problémák régóta ismertek, de a nyugati hitelezők és szövetségesek nem vettek tudomást róluk. 

Hírek

Új napelemes pályázat – 35 ezer család kaphat milliókat

Elindult hazánk eddigi legnagyobb szabású, lakosságot érintő zöldítési projektje, amelyben napelemes rendszerek telepítéséhez, nyílászárók cseréjéhez, fűtés korszerűsítéséhez és akkumulátor telepítéséhez lehet forrást igényelni - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium.

Orbán: három helyett öt százalékkal emelkedik a nyugdíj januártól

Jövő januárban 5 százalékkal emelkednek a nyugdíjak a korábban tervezett 3 százalék helyett - jelentette be Orbán Viktor miniszterelnök az Országgyűlésben egy azonnali kérdésre válaszolva.

Napcore. Harminc ország nyitja egybe közlekedési adatrendszereit

A világ legnagyobb, közlekedési adatplatformok közötti együttműködése jött létre a Napcore projekt elindulásával.

Áder János kinevezte a médiahatóság új elnökét

A köztársasági elnök Koltay András jogászt, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) rektorát nevezte ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elnökének.

Idén drágább lesz a karácsonyi halászlé

A kedvezőtlen körülmények ellenére nem csökkent jelentősen a tógazdaságok halhozama, így lesz elég hazai hal karácsonyra. Ugyanakkor a halak ára a tavalyihoz képest a takarmányárak növekedését követve várhatóan kis mértékben emelkedni fog - közölte a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK).

Kormányinfó: a kisvállalkozókra is kiterjesztik a rezsicsökkentést

Az infláció elleni küzdelemben a kormány egyik legfontosabb eszköze a rezsicsökkentés fenntartása, és kiterjesztése a kisvállalkozói és az önkormányzati szektorra is - mondta Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter a Kormányinfón.

480 forint alá csökkenthet az üzemanyagok ára a benzinkutakon

Péntektől a benzin és a gázolaj nagykereskedelmi ára is bruttó 11 forinttal csökken - közölte a holtankoljak.hu portál.

Nem működött az IKEA online céges felülete – az adatok a kibertámadás után is biztonságban vannak

Olvasóink tegnap jelezték, hogy még este sem működik az IKEA internetes felülete a céges vásárlóknak. Kérdésünkre a cég reagált.

Gazdaság

Az OTP újabb bankot vesz Albániában

Az OTP Bank 55 millió euróért, vagyis mintegy 20 milliárd forintért megvásárolja a görög Alpha Bank albán leánybankját, az Alpha Bank Albániát.
Támogatott tartalom

Profi segítség nélkül könnyű elvérezni a pénzpiacokon

Olyan időszakon vagyunk túl, amit még senki nem tapasztalt meg korábban. Az azonban világosan kiderült, hogy aki bizonytalan helyzetben hirtelen, vagy megalapozatlan döntést hozott, sokat veszíthetett – meséli Simon Péter, a Raiffeisen Befektetési Alapkezelő Zrt. vezérigazgatója, akit a zöld befektetésekről is kérdeztünk.

MNB: a magyar bankrendszer továbbra is stabil

A magyar bankrendszer a koronavírus-járvány második évében is stabil, jelentős tőketartalékkal rendelkezik - ismertette a jegybank decemberi Pénzügyi stabilitási jelentését Dancsik Bálint, a Magyar Nemzeti Bank főosztályvezetője.

30 milliós bírságot kapott a Signal Biztosító

A kárrendezési folyamatoknál és a befektetési egységekhez kötött életbiztosításoknál feltárt, illetve egyéb hiányosságok miatt a Magyar Nemzeti Bank 30 millió forint bírságot szabott ki a Signal Biztosítóra. A jogsértések nem érintik a társaság megbízható működését - közölte a jegybank.
Az adatkezelési tájékoztatót elolvastam és elfogadom