Hirdetés
Kezdőlap Autó „E-mobilitás – biztonság mindenek felett”
No menu items!

„E-mobilitás – biztonság mindenek felett”

A TÜV Rheinland InterCert Kft. és a Jedlik Ányos Klaszter a Nemzeti Befektetési Ügynökséggel (HIPA) szakmai együttműködésben megrendezett „E-mobilitás – biztonság mindenek felett” című konferencián mintegy 130 érdeklődő regisztrált. 

A kormányzati és iparági, illetve a kutatás-fejlesztésben érdekelt partnerek osztották meg egymással az elektromos és intelligens mobilitás biztonsági rendszereivel kapcsolatos koncepcióikat a napokban tartott konferencián. Az előadások széles köre és átfogó jellegük miatt jelzés értékű összefoglalást közlünk a tanácskozás menetéről az alábbiakban.

A Budapesti Műszaki Egyetem dísztermében tartott konferencia megnyitóján Novák Miklós, a TÜV Rheinland InterCert Kft. ügyvezetője az elektromobilitás üteméről és fejlődésének eredményeit vázolta fel. Kiemelte: immár a konkrét tapasztalatokat és menedzsment-tudást oszthatnak meg egymással az együttműködés a partnerei.

A konferencia szakmai partnere, a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) képviseletében Kis Tünde elnökhelyettes vázolta az alternatív meghajtásoknak a magyarországi járműiparban is mind jobban érvényesülő szerepét. Kiemelte, hogy megindult az elektromos autók részegységeinek (motorok, akkumulátorok) sorozatgyártása. Egyre több az ezt célzó beruházás, ami a hazai beszállítókat is új feladatok elé állítja.

Dale A. Martin, a Siemens Magyarország Zrt. vezérigazgatója a világ egyik legnagyobb technológiai cégének az új típusú mobilitási és energiarendszerekre vonatkozó stratégiai elgondolásait mutatta be a konferencia közösségének.A regionális környezetben felértékelődnek a Magyarországon átvezető „zöld közlekedési folyosók”, amelyek összekötik Németországot és Törökországot. Ezt már Ságvári Pál, a Külgazdasági és Külügyminisztérium energiabiztonságért felelős utazó nagykövete jelentett ki. A diplomata szerint a Duna-régión átívelő szállítási útvonalak fejlesztésében egyszerre kell érvényesíteni az energiabiztonság és a dekarbonizáció szempontjait.

Mindezzel összefüggésben Vígh Zoltán, a Jedlik Ányos Klaszter ügyvezetője az e-mobilitásra ható megatrendek elemzése során rámutatott: az Európai Unió szabályozási folyamatai erőteljes kibocsátás-csökkentésre kötelezik mind az energiaszektort, és  a közlekedési szektort is. Ezek a kötelezettségek az e-mobilitás piacára hosszú távon hatnak, a dinamikus  bővülést biztosítják. A magyarországi növekedés érzékelhetően meghaladja a várakozásokat: az elektromos járművek állománya nem egészen négy éve alatt szinte a nulláról indulva érte el a 7400 darabot.

Az egységes szabályok létrehozása a robbanásszerű fejlődés miatt különösen fontos. A TÜV Rheinland AG az e-mobilitási infrastruktúra kritikus, innovatív elemeit teszteli világszerte, a töltőberendezéseket és az energiatároló egységeket. A vizsgálatok kiemelték az  egységes szabályok hiányát. Nicolas Bogdanski, a német anyavállalat illetékes szakmai vezetője példájában egy egyszerű, de annál fontosabb tényre  világított rá a szabályok megalkotásának fontosságára, mint kifejtette, a különböző gyártmányú elektromos meghajtású gépjárművekben máshol van a feszültségmentesítő főkapcsoló. Ez a tény, az esetleges mentési munkát végzők számára jelentős nehézséget jelent.

A rendezvény második szekciójában a hazai e-mobilitási piac meghatározó szereplői fejtették ki, milyen fejlesztésekkel garantálhatják a biztonságot, a fenntarthatóságot, a fejlődést és fogyasztók bizalmát. Tóth-Fekete Róbert, a MOL  Csoport e-mobilitási vezetője a nagy teljesítményű villámtöltők hálózatának telepítését nevezte cége egyik stratégiai céljának, míg Balogh Szabolcs, az NKM Mobilitás Kft. ügyvezetője a változatos ügyféligények felismerésének fontosságát hangsúlyozta. Az e-Mobi Elektromobilitás Nonprofit Kft., mint az állami támogatási konstrukciók kezelője a piac által kevésbé preferált területeken segíti elő az országos átjárhatóság biztosítását – erről Pénzes László, a vállalat telepítési- és üzemeltetési vezetője beszélt.

Az e-mobilitás átfogó biztonságával kapcsolatban Pete Gábor, a Vodafone magyarországi és csehországi IoT-vezetője azt emelte ki, hogy a modern, nagy kapacitású infokommunikációs háttér nélkül nincs ma már közlekedés, és az adatátviteli hálózatokkal szembeni igények exponenciálisan nőnek majd az önvezető autók megjelenésével.

A járműipari paradigmaváltás jelentőségét érzékeltette Papp László, a Porsche Hungária vezető autómérnökének előadása, amely kitért a Volkswagen elektromos gépkocsijaira vonatkozó biztonsági szabályzatra is. Az automatizált mobilitás jelentette párhuzamos kihívására reflektált Takács Árpád, az AI Motive szakmai kommunikációs vezetője, aki prezentációjában rámutatott a szabályozás és a tervezési metódusok összhangjának szükségességére azért, hogy a biztonsági kockázatokat minimalizálni tudjuk. Ugyanakkor felhívta a figyelmet az önvezető autózás megemelt energiaigényére is.

A magyarországi e-mobilitás terén úttörő szerepet játszó ELMŰ vállalatfejlesztési igazgatója, Jászay Tamás azt hangsúlyozta, hogy csak az elektromos hálózatok körültekintő és intelligens fejlesztése garantálhatja a rendszer átfogó biztonságát; a fejlesztés során pedig figyelembe kell venni, hogy a nagy teljesítményű (villám) töltőberendezések a kétségtelenül igen kedvező otthoni töltéshez képest legalább tíz- vagy tizenötszörös áron adhatják át megtérülő módon az elektromos energiát. Az energia- és mobilitási szektor között többféle módon is átjárást jelentő hidrogén-technológia biztonsági aspektusait Mayer Zoltán, a Magyar Hidrogén és Tüzelőanyag-cella Egyesület titkára elemezte, majd a konferencia fő támogatója nevében Kovács Gábor, a TÜV Rheinland InterCert Kft. üzleti területi vezetője hívta fel a figyelmet arra, hogy milyen biztonsági szempontokra, és fontos vizsgálatokra kell figyelniük azoknak a szereplőknek, akik belépnek az e-mobilitás világába.

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Több tízezer autó forgalmi engedélye van veszélyben

A Carnotie autókezelő platform adatai szerint a koronavírus-járvány okozta veszélyhelyzet alatt lejáró gépjármű forgalmi engedélyek meghoszabbítását az autótulajdonosok 12,5 százaléka halogatja. Márpedig júliustól az érvényes vizsga nélkül közlekedő autók forgalmi engedélyét elveszi az igazoltató rendőr.

Hernádi Zsolt megszólalt a tankolási limit kapcsán

A Mol-csoport elnök-vezérigazgatója szerint a turistaszezon beindulása, a társaság...

Egységes parkolási rendszer jöhet Budapesten

Egységes parkolási rendszert vezetne be a Fővárosi Önkormányzat. Ha a javaslatot a Fővárosi Közgyűlés jövő szerdai ülésén támogatja, az új egységes parkolási rendszer szeptember 5-én lép életbe Budapesten.

Az OMV is korlátozza a tankolást

Gépjárművenként legfeljebb 50 liter üzemanyag tankolható hatósági áron az OMV kutakon, a kannába, hordóba tankolt üzemanyagért pedig piaci árat számítanak fel péntektől - közölte az OMV.

Hírek

Több tízezer autó forgalmi engedélye van veszélyben

A Carnotie autókezelő platform adatai szerint a koronavírus-járvány okozta veszélyhelyzet alatt lejáró gépjármű forgalmi engedélyek meghoszabbítását az autótulajdonosok 12,5 százaléka halogatja. Márpedig júliustól az érvényes vizsga nélkül közlekedő autók forgalmi engedélyét elveszi az igazoltató rendőr.

Hernádi Zsolt megszólalt a tankolási limit kapcsán

A Mol-csoport elnök-vezérigazgatója szerint a turistaszezon beindulása, a társaság...

Egységes parkolási rendszer jöhet Budapesten

Egységes parkolási rendszert vezetne be a Fővárosi Önkormányzat. Ha a javaslatot a Fővárosi Közgyűlés jövő szerdai ülésén támogatja, az új egységes parkolási rendszer szeptember 5-én lép életbe Budapesten.

Az OMV is korlátozza a tankolást

Gépjárművenként legfeljebb 50 liter üzemanyag tankolható hatósági áron az OMV kutakon, a kannába, hordóba tankolt üzemanyagért pedig piaci árat számítanak fel péntektől - közölte az OMV.

Újabb 2200 járatot törölt a Lufthansa

A Lufthansa újabb 2200 járatot törölt, miután a koronavírus-fertőzések növekedése súlyosbította a létszámhiányt, tovább fokozva ezzel az európai utazási káoszt a kritikus nyári vakációs időszak kezdetén.

Számlálóbiztosokat keres a Központi Statisztikai Hivatal

Országosan mintegy 28 ezer számlálóbiztos részvételére lesz szükség az októberben kezdődő népszámlálás lebonyolításához. A Központi Statisztikai Hivatal a települési, illetve a fővárosban a kerületi önkormányzatok jegyzőivel közösen elindította a számlálóbiztosok toborzását.

Szigorított a Mol: legfeljebb 50 liter üzemanyag tankolható

A vásárlók kiszolgálásának biztosításával és a töltőállomások zavartalan működésével indokolja a Mol, hogy péntektől normál kútoszlopon a járművekbe maximum 50 liter üzemanyagot lehet egyszerre tankolni az eddigi 100 liter helyett.

Belassult a Netflix, ami majdnem 500 ember állásába kerül

A Netflix újabb létszámleépítést jelentett be, mivel lassuló növekedéssel és megnövekedett versennyel küzd.

Gazdaság

Tovább zuhan a kriptovaluták királya

Az értékéből rohamosan vesztő bitcoin árfolyama valószínűleg 13 ezer dollárig fog lezuhanni, ami közel 40 százalékos csökkenést jelent a jelenlegi szinthez képest - állítja egy amerikai pénzügyi szakértő.

Újabb sokmilliós bírságot kapott a Raiffeisen Bank

A Magyar Nemzeti Bank 34 millió forint bírságot szabott ki a Raiffeisen Bankra, mivel az az elmúlt bő egy évben két hiánypótlási felszólítás ellenére...

MNB: új lendületre kapott a digitalizáció a pénzügyi szektorban

A járvány után újabb lendületre kapott a pénzügyi szektor digitális átalakítása: a banki termékek egyre szélesebb köre elérhető digitális módon, és az ügyfelek több mint 80 százaléka használ már digitális banki csatornákat - ismertette Szombati Anikó, a Magyar Nemzeti Bank ügyvezető igazgatója a jegybank 2022-es FinTech és digitalizációs jelentését.

Allianz Biztosító – 61 milliós bírság

A Magyar Nemzeti Bank 35 millió forint felügyeleti és 26 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki az Allianz Biztosítóra.
Az adatkezelési tájékoztatót elolvastam és elfogadom