Hirdetés
Kezdőlap Autó „E-mobilitás – biztonság mindenek felett”

„E-mobilitás – biztonság mindenek felett”

A TÜV Rheinland InterCert Kft. és a Jedlik Ányos Klaszter a Nemzeti Befektetési Ügynökséggel (HIPA) szakmai együttműködésben megrendezett „E-mobilitás – biztonság mindenek felett” című konferencián mintegy 130 érdeklődő regisztrált. 

A kormányzati és iparági, illetve a kutatás-fejlesztésben érdekelt partnerek osztották meg egymással az elektromos és intelligens mobilitás biztonsági rendszereivel kapcsolatos koncepcióikat a napokban tartott konferencián. Az előadások széles köre és átfogó jellegük miatt jelzés értékű összefoglalást közlünk a tanácskozás menetéről az alábbiakban.

A Budapesti Műszaki Egyetem dísztermében tartott konferencia megnyitóján Novák Miklós, a TÜV Rheinland InterCert Kft. ügyvezetője az elektromobilitás üteméről és fejlődésének eredményeit vázolta fel. Kiemelte: immár a konkrét tapasztalatokat és menedzsment-tudást oszthatnak meg egymással az együttműködés a partnerei.

A konferencia szakmai partnere, a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) képviseletében Kis Tünde elnökhelyettes vázolta az alternatív meghajtásoknak a magyarországi járműiparban is mind jobban érvényesülő szerepét. Kiemelte, hogy megindult az elektromos autók részegységeinek (motorok, akkumulátorok) sorozatgyártása. Egyre több az ezt célzó beruházás, ami a hazai beszállítókat is új feladatok elé állítja.

Dale A. Martin, a Siemens Magyarország Zrt. vezérigazgatója a világ egyik legnagyobb technológiai cégének az új típusú mobilitási és energiarendszerekre vonatkozó stratégiai elgondolásait mutatta be a konferencia közösségének.A regionális környezetben felértékelődnek a Magyarországon átvezető „zöld közlekedési folyosók”, amelyek összekötik Németországot és Törökországot. Ezt már Ságvári Pál, a Külgazdasági és Külügyminisztérium energiabiztonságért felelős utazó nagykövete jelentett ki. A diplomata szerint a Duna-régión átívelő szállítási útvonalak fejlesztésében egyszerre kell érvényesíteni az energiabiztonság és a dekarbonizáció szempontjait.

Mindezzel összefüggésben Vígh Zoltán, a Jedlik Ányos Klaszter ügyvezetője az e-mobilitásra ható megatrendek elemzése során rámutatott: az Európai Unió szabályozási folyamatai erőteljes kibocsátás-csökkentésre kötelezik mind az energiaszektort, és  a közlekedési szektort is. Ezek a kötelezettségek az e-mobilitás piacára hosszú távon hatnak, a dinamikus  bővülést biztosítják. A magyarországi növekedés érzékelhetően meghaladja a várakozásokat: az elektromos járművek állománya nem egészen négy éve alatt szinte a nulláról indulva érte el a 7400 darabot.

Az egységes szabályok létrehozása a robbanásszerű fejlődés miatt különösen fontos. A TÜV Rheinland AG az e-mobilitási infrastruktúra kritikus, innovatív elemeit teszteli világszerte, a töltőberendezéseket és az energiatároló egységeket. A vizsgálatok kiemelték az  egységes szabályok hiányát. Nicolas Bogdanski, a német anyavállalat illetékes szakmai vezetője példájában egy egyszerű, de annál fontosabb tényre  világított rá a szabályok megalkotásának fontosságára, mint kifejtette, a különböző gyártmányú elektromos meghajtású gépjárművekben máshol van a feszültségmentesítő főkapcsoló. Ez a tény, az esetleges mentési munkát végzők számára jelentős nehézséget jelent.

A rendezvény második szekciójában a hazai e-mobilitási piac meghatározó szereplői fejtették ki, milyen fejlesztésekkel garantálhatják a biztonságot, a fenntarthatóságot, a fejlődést és fogyasztók bizalmát. Tóth-Fekete Róbert, a MOL  Csoport e-mobilitási vezetője a nagy teljesítményű villámtöltők hálózatának telepítését nevezte cége egyik stratégiai céljának, míg Balogh Szabolcs, az NKM Mobilitás Kft. ügyvezetője a változatos ügyféligények felismerésének fontosságát hangsúlyozta. Az e-Mobi Elektromobilitás Nonprofit Kft., mint az állami támogatási konstrukciók kezelője a piac által kevésbé preferált területeken segíti elő az országos átjárhatóság biztosítását – erről Pénzes László, a vállalat telepítési- és üzemeltetési vezetője beszélt.

Az e-mobilitás átfogó biztonságával kapcsolatban Pete Gábor, a Vodafone magyarországi és csehországi IoT-vezetője azt emelte ki, hogy a modern, nagy kapacitású infokommunikációs háttér nélkül nincs ma már közlekedés, és az adatátviteli hálózatokkal szembeni igények exponenciálisan nőnek majd az önvezető autók megjelenésével.

A járműipari paradigmaváltás jelentőségét érzékeltette Papp László, a Porsche Hungária vezető autómérnökének előadása, amely kitért a Volkswagen elektromos gépkocsijaira vonatkozó biztonsági szabályzatra is. Az automatizált mobilitás jelentette párhuzamos kihívására reflektált Takács Árpád, az AI Motive szakmai kommunikációs vezetője, aki prezentációjában rámutatott a szabályozás és a tervezési metódusok összhangjának szükségességére azért, hogy a biztonsági kockázatokat minimalizálni tudjuk. Ugyanakkor felhívta a figyelmet az önvezető autózás megemelt energiaigényére is.

A magyarországi e-mobilitás terén úttörő szerepet játszó ELMŰ vállalatfejlesztési igazgatója, Jászay Tamás azt hangsúlyozta, hogy csak az elektromos hálózatok körültekintő és intelligens fejlesztése garantálhatja a rendszer átfogó biztonságát; a fejlesztés során pedig figyelembe kell venni, hogy a nagy teljesítményű (villám) töltőberendezések a kétségtelenül igen kedvező otthoni töltéshez képest legalább tíz- vagy tizenötszörös áron adhatják át megtérülő módon az elektromos energiát. Az energia- és mobilitási szektor között többféle módon is átjárást jelentő hidrogén-technológia biztonsági aspektusait Mayer Zoltán, a Magyar Hidrogén és Tüzelőanyag-cella Egyesület titkára elemezte, majd a konferencia fő támogatója nevében Kovács Gábor, a TÜV Rheinland InterCert Kft. üzleti területi vezetője hívta fel a figyelmet arra, hogy milyen biztonsági szempontokra, és fontos vizsgálatokra kell figyelniük azoknak a szereplőknek, akik belépnek az e-mobilitás világába.

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Tőzsde – Csökkenéssel nyitottak a New York-i indexek

Gyengüléssel nyitottak az irányadó New York-i tőzsdeindexek csütörtökön az előző napi jelentős emelkedés után.

Lagarde: mély recesszióval néz szembe az eurózóna

Az Európai Központi Bank (EKB) elnöke az idei évre mély euróövezeti recesszióval számol és úgy véli, hogy az idei gazdasági visszaesést csak részben sikerül ledolgozni jövőre.

Világpiaci élelmiszerárak – csak a cukor drágult

Májusban már a negyedik egymást követő hónapban csökkentek a világpiaci élelmiszerárak, részben a koronavírus-járvány miatt bekövetkezett keresletvisszaesés hatására.

Kamatdöntés. Az EKB nem nyúlt az eurókamathoz

Nem változtatott az irányadó kamaton csütörtöki ülésén az Európai Központi Bank (EKB) kormányzótanácsa.

Hírek

Újra börtönbe kerülhet a Samsung vezetője

Részvényárfolyam-manipulációval és számviteli csalással gyanúsítják, ezért a szöuli központi kerületi ügyészség kezdeményezte a Samsung évekkel ezelőtt elítélt tényleges vezetője, Li Dzse Jong letartóztatását.

Júliusban jön az új 100 forintos

Július 1-től kerülnek forgalomba az új alapanyagú 100 forintos érmék. A jelenleg használt 100 forintosokkal továbbra is lehet majd fizetni - közölte a Magyar Nemzeti Bank (MNB).

Péntektől olcsóbb lesz a benzin

Pénteken bruttó két forinttal csökken a benzin ára, a gázolaj ára viszont a héten nem változik.

Fenyegető éhség – Amerika: „Az emberek félnek”

A koronavírus-krízis kezdete óta 30 millió amerikai veszítette el a munkahelyét! Szociális védőháló alig van. Az ingyenkonyhák nélkül sokan már éhenhaltak volna. A Spiegel riportere Atlantic Cityben térképezte fel a helyzetet. A kaszinóparadicsomot, a középosztályt különösen sújtják a járvány gazdasági következményei.

Online számlázás – immár mobilappal is

A NAV saját fejlesztésű applikációjával a számlák okostelefonon is kiállíthatók, letöltése és használata ingyenes. Az alkalmazás automatikusan teljesíti a kötelező adatszolgáltatást - közölte az adóhatóság.

Kiheverte a járványt a forint?

A hosszú hétvége meghozta az áttörést a magyar fizetőeszköznek: erősödő irányt vett, átjutott a 348 forint/euró szinten, és jó esély van arra, hogy ezek után az árfolyam visszatér a járvány előtti szintekre.

Koronavírus – Az izraeliek 2-3 százalékát fertőzte meg eddig a vírus

Az izraeliek 2-3 százalékát fertőzhette meg eddig a koronavírus a Tel-Aviv-i egyetem szerológiai kutatása alapján - jelentette a Jediót Ahronót című újság honlapja, a ynet. Az utóbbi időben ismét egyre több beteget találtak, elsősorban az iskolákban elharapódzott fertőzések miatt.

Ingyenes wifi-pont az EU-tól – indul az utolsó kör

Szerdától elérhető az Európai Bizottság negyedik, egyben utolsó pályázati felhívása az ingyenes WiFi4EU hozzáférési pontok kiépítésére fordítható uniós finanszírozásról.

Jön az első magyar zöld kötvény

Az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK) megbízást adott az első euróban denominált zöld kötvény kibocsátására. A főszervezői feladatokat a Credit Agricole CIB, az ING Bank és a J.P. Morgan kapta.

Covid-19, Izrael. A Szentföldön vitáznak a csodaszámba menő lefolyásról

Izrael eredményesebben birkózott meg a korona-vírussal, mint a világ legtöbb országa. A fertőzöttek száma mindvégig alacsony volt. Forró klíma, szigorú karanténszabályok, genetika vagy mindezek együtt? – A tudósok a magyarázatról vitatkoznak, minközben újra iskolákat zártak be a lazítás után..  

Újra 40 dollár közelében a Brent olaj ára

A Brent ára kedden délelőtt lépte át először a hordónkénti 39 dollárt a március 11-i mélypont óta.

Nyugdíjat ígért a börtönből – 45 embert károsított meg

Negyvenöt ember bankkártyaadatait csalta ki egy büntetés-végrehajtási intézetben lévő férfi 2017 áprilisa és júniusa között - közölte a Győr-Moson-Sopron megyei főügyész.

Gazdaság

Bírság. Rendszerszintű problémák a MagNet Banknál

A Magyar Nemzeti Bank 19 millió forint bírságot szabott ki a MagNet Bankra, többek között a vállalatirányítással, az ügyfélcsoport képzéssel és az értékvesztés meghatározásával kapcsolatban feltárt hiányosságok miatt.

Júliusban jön az új 100 forintos

Július 1-től kerülnek forgalomba az új alapanyagú 100 forintos érmék. A jelenleg használt 100 forintosokkal továbbra is lehet majd fizetni - közölte a Magyar Nemzeti Bank (MNB).

Tarolt a zöld kötvény – ötszörös volt a túljegyzés

Több mint ötszörös volt az érdeklődés Magyarország első nemzetközi zöld kötvényei iránt, a befektetők közel 7,7 milliárd euró értékben adtak be ajánlatot. A befolyó források kizárólag zöld beruházásokra használhatók fel.

Kiheverte a járványt a forint?

A hosszú hétvége meghozta az áttörést a magyar fizetőeszköznek: erősödő irányt vett, átjutott a 348 forint/euró szinten, és jó esély van arra, hogy ezek után az árfolyam visszatér a járvány előtti szintekre.

Jön az első magyar zöld kötvény

Az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK) megbízást adott az első euróban denominált zöld kötvény kibocsátására. A főszervezői feladatokat a Credit Agricole CIB, az ING Bank és a J.P. Morgan kapta.

Lemondott az MNB alelnöke

A Magyar Nemzeti Bank monetáris politikáért, pénzügyi stabilitásért és hitelösztönzésért felelős alelnöke, Nagy Márton - más fontos vezetői megbízatása miatt - lemondott alelnöki tisztségéről.
Az adatkezelési tájékoztatót elolvastam és elfogadom