Kezdőlap Autó „E-mobilitás – biztonság mindenek felett”
No menu items!

„E-mobilitás – biztonság mindenek felett”

A TÜV Rheinland InterCert Kft. és a Jedlik Ányos Klaszter a Nemzeti Befektetési Ügynökséggel (HIPA) szakmai együttműködésben megrendezett „E-mobilitás – biztonság mindenek felett” című konferencián mintegy 130 érdeklődő regisztrált. 

A kormányzati és iparági, illetve a kutatás-fejlesztésben érdekelt partnerek osztották meg egymással az elektromos és intelligens mobilitás biztonsági rendszereivel kapcsolatos koncepcióikat a napokban tartott konferencián. Az előadások széles köre és átfogó jellegük miatt jelzés értékű összefoglalást közlünk a tanácskozás menetéről az alábbiakban.

A Budapesti Műszaki Egyetem dísztermében tartott konferencia megnyitóján Novák Miklós, a TÜV Rheinland InterCert Kft. ügyvezetője az elektromobilitás üteméről és fejlődésének eredményeit vázolta fel. Kiemelte: immár a konkrét tapasztalatokat és menedzsment-tudást oszthatnak meg egymással az együttműködés a partnerei.

A konferencia szakmai partnere, a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) képviseletében Kis Tünde elnökhelyettes vázolta az alternatív meghajtásoknak a magyarországi járműiparban is mind jobban érvényesülő szerepét. Kiemelte, hogy megindult az elektromos autók részegységeinek (motorok, akkumulátorok) sorozatgyártása. Egyre több az ezt célzó beruházás, ami a hazai beszállítókat is új feladatok elé állítja.

Dale A. Martin, a Siemens Magyarország Zrt. vezérigazgatója a világ egyik legnagyobb technológiai cégének az új típusú mobilitási és energiarendszerekre vonatkozó stratégiai elgondolásait mutatta be a konferencia közösségének.A regionális környezetben felértékelődnek a Magyarországon átvezető „zöld közlekedési folyosók”, amelyek összekötik Németországot és Törökországot. Ezt már Ságvári Pál, a Külgazdasági és Külügyminisztérium energiabiztonságért felelős utazó nagykövete jelentett ki. A diplomata szerint a Duna-régión átívelő szállítási útvonalak fejlesztésében egyszerre kell érvényesíteni az energiabiztonság és a dekarbonizáció szempontjait.

Mindezzel összefüggésben Vígh Zoltán, a Jedlik Ányos Klaszter ügyvezetője az e-mobilitásra ható megatrendek elemzése során rámutatott: az Európai Unió szabályozási folyamatai erőteljes kibocsátás-csökkentésre kötelezik mind az energiaszektort, és  a közlekedési szektort is. Ezek a kötelezettségek az e-mobilitás piacára hosszú távon hatnak, a dinamikus  bővülést biztosítják. A magyarországi növekedés érzékelhetően meghaladja a várakozásokat: az elektromos járművek állománya nem egészen négy éve alatt szinte a nulláról indulva érte el a 7400 darabot.

Az egységes szabályok létrehozása a robbanásszerű fejlődés miatt különösen fontos. A TÜV Rheinland AG az e-mobilitási infrastruktúra kritikus, innovatív elemeit teszteli világszerte, a töltőberendezéseket és az energiatároló egységeket. A vizsgálatok kiemelték az  egységes szabályok hiányát. Nicolas Bogdanski, a német anyavállalat illetékes szakmai vezetője példájában egy egyszerű, de annál fontosabb tényre  világított rá a szabályok megalkotásának fontosságára, mint kifejtette, a különböző gyártmányú elektromos meghajtású gépjárművekben máshol van a feszültségmentesítő főkapcsoló. Ez a tény, az esetleges mentési munkát végzők számára jelentős nehézséget jelent.

A rendezvény második szekciójában a hazai e-mobilitási piac meghatározó szereplői fejtették ki, milyen fejlesztésekkel garantálhatják a biztonságot, a fenntarthatóságot, a fejlődést és fogyasztók bizalmát. Tóth-Fekete Róbert, a MOL  Csoport e-mobilitási vezetője a nagy teljesítményű villámtöltők hálózatának telepítését nevezte cége egyik stratégiai céljának, míg Balogh Szabolcs, az NKM Mobilitás Kft. ügyvezetője a változatos ügyféligények felismerésének fontosságát hangsúlyozta. Az e-Mobi Elektromobilitás Nonprofit Kft., mint az állami támogatási konstrukciók kezelője a piac által kevésbé preferált területeken segíti elő az országos átjárhatóság biztosítását – erről Pénzes László, a vállalat telepítési- és üzemeltetési vezetője beszélt.

Az e-mobilitás átfogó biztonságával kapcsolatban Pete Gábor, a Vodafone magyarországi és csehországi IoT-vezetője azt emelte ki, hogy a modern, nagy kapacitású infokommunikációs háttér nélkül nincs ma már közlekedés, és az adatátviteli hálózatokkal szembeni igények exponenciálisan nőnek majd az önvezető autók megjelenésével.

A járműipari paradigmaváltás jelentőségét érzékeltette Papp László, a Porsche Hungária vezető autómérnökének előadása, amely kitért a Volkswagen elektromos gépkocsijaira vonatkozó biztonsági szabályzatra is. Az automatizált mobilitás jelentette párhuzamos kihívására reflektált Takács Árpád, az AI Motive szakmai kommunikációs vezetője, aki prezentációjában rámutatott a szabályozás és a tervezési metódusok összhangjának szükségességére azért, hogy a biztonsági kockázatokat minimalizálni tudjuk. Ugyanakkor felhívta a figyelmet az önvezető autózás megemelt energiaigényére is.

A magyarországi e-mobilitás terén úttörő szerepet játszó ELMŰ vállalatfejlesztési igazgatója, Jászay Tamás azt hangsúlyozta, hogy csak az elektromos hálózatok körültekintő és intelligens fejlesztése garantálhatja a rendszer átfogó biztonságát; a fejlesztés során pedig figyelembe kell venni, hogy a nagy teljesítményű (villám) töltőberendezések a kétségtelenül igen kedvező otthoni töltéshez képest legalább tíz- vagy tizenötszörös áron adhatják át megtérülő módon az elektromos energiát. Az energia- és mobilitási szektor között többféle módon is átjárást jelentő hidrogén-technológia biztonsági aspektusait Mayer Zoltán, a Magyar Hidrogén és Tüzelőanyag-cella Egyesület titkára elemezte, majd a konferencia fő támogatója nevében Kovács Gábor, a TÜV Rheinland InterCert Kft. üzleti területi vezetője hívta fel a figyelmet arra, hogy milyen biztonsági szempontokra, és fontos vizsgálatokra kell figyelniük azoknak a szereplőknek, akik belépnek az e-mobilitás világába.

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Költségvetési csalás – haditechnikai, lőszergyári központra vettek fel támogatást

Lőszerek gyártására is alkalmas, speciális haditechnikai központ építésének ígéretével, hamis számlákkal igényeltek, és kaptak meg 130 milliós támogatást az EU-s és a hazai költségvetésből. 

Az első amerikai őslakosok lábnyomait találták meg Új-Mexikóban

Az amerikai kontinens legrégebbi ismert emberi lábnyomait fedezhették fel Új-Mexikóban: a 21-23 ezer éves ősi nyomokat a White Sands nemzeti parkban tárták fel.

Gyenge kezdés az amerikai tőzsdéken

Az előző napi nagy nyereségek negatív korrekciójával indult a kereskedés pénteken az amerikai értékpapírpiacokon.

Sok a mobilozó autós – sok a büntetés

Egy hét alatt több mint hatszáz esetben kellett intézkedniük a rendőröknek a vezetés közben kézben tartott mobiltelefon használata miatt.

Hírek

Költségvetési csalás – haditechnikai, lőszergyári központra vettek fel támogatást

Lőszerek gyártására is alkalmas, speciális haditechnikai központ építésének ígéretével, hamis számlákkal igényeltek, és kaptak meg 130 milliós támogatást az EU-s és a hazai költségvetésből. 

Sok a mobilozó autós – sok a büntetés

Egy hét alatt több mint hatszáz esetben kellett intézkedniük a rendőröknek a vezetés közben kézben tartott mobiltelefon használata miatt.

Szerezz Te is gazdijogsit!

Szerezz Te is gazdijogsit! Minden érdeklődő számára elérhető ingyenes...

KSH: augusztusban mérséklődött a természetes fogyás

Augusztusban 8178 gyermek született és 9678-an haltak meg. Tavaly augusztushoz viszonyítva az élveszületések száma kismértékben nőtt, a halálozásoké pedig csökkent. Eszerint augusztusban mérséklődött, de az év elejétől nézve nőtt a természetes fogyás - közölte a Központi Statisztikai Hivatal.

Tározóból pótolják a Velencei-tó vizét

A Velencei-tó kritikus vízszintjének javításán dolgoznak a vízügy szakemberei: vasárnaptól többnapos üzempróbát tartanak, hogy megállapítsák, milyen hatással van a tó vízminőségére és élővilágára, ha megkezdik a vízpótlást a Pátkai-tározóból.

Felszámolja 3G hálózatát a Telekom – Mi a teendő?

Akik 3G-s szolgáltatási sávot használtak, át kell, hogy térjenek más sávra, vagyis készüléket is cserélhetnek, amennyibe a most használt nem alkalmas a 2G vagy a 4G üzemmódra. A Magyar Telekom ugyanis lekapcsolja a 3G-s hálózatát. Mit kell tennie?

Új elnök a Magyar Fürdőszövetség élén

Új elnököt választott a Magyar Fürdőszövetség: a tagság a Sárvári Gyógyfürdő Kft. ügyvezetőjének, Kántás Zoltánnak szavazott bizalmat.

Egységes töltők – új uniós szabályozás jöhet

A fogyasztók érdekében és az elektromos hulladék felszámolása céljából az Európai Bizottság az elektronikus eszközök egységes töltésével kapcsolatos jogszabályt terjesztett elő.

Gazdaság

Javított a Fitch – hitelképesebb az OTP orosz bankja

Javította az OTP Bank orosz leánybankjának alapszintű hitelképességi mutatóját a Fitch Ratings. A hitelminősítő elsősorban a pénzintézet megfelelő tőkehelyzetével indokolta a lépést.
Támogatott tartalom

Tőzsdézhetek úgy is, ha nem értünk hozzá 

Tőzsdézni úgy, hogy nincs meg hozzá a szükséges tudásunk vagy időnk? Erre is van lehetőségünk: tulajdonképpen „bérelhetünk” magunknak szakértőt. A privátbanki szolgáltatással nemcsak magasan képzett, akár helyettünk tőzsdéző szakember munkáját kapjuk meg, de olyan befektetési lehetőségeket is, amelyek csak rajta keresztül érhetőek el. (x)

Negyedszer is emelte az alapkamatot az MNB – változott a kamatfolyosó is

A Magyar Nemzeti Bank monetáris tanácsa 15 bázisponttal 1,65 százalékra emelte a jegybanki alapkamatot keddi ülésén. A testület azonos mértékben emelte a kamatfolyosót is, 0,7 százalék és 2,60 százalék közé.

Londoni elemzők: még egy kamatemelés biztos az MNB részéről

Londoni pénzügyi elemzők szerint a Magyar Nemzeti Bank jelenlegi monetáris szigorítási ciklusán belül egy kamatemelés még bizonyosra vehető.
Az adatkezelési tájékoztatót elolvastam és elfogadom