Kezdőlap Autó Győrből kapják az Audi SUV-ok „elektromos szívüket”
No menu items!

Győrből kapják az Audi SUV-ok „elektromos szívüket”

Elindult az Audi Hungaria Zrt. győri járműgyárában az elektromos motorok sorozatgyártása – jelentette be az ez alkalomból tartott ünnepségen Achim Heinfling, az Audi Hungaria Zrt. igazgatóságának elnöke. Elhangzott: a brüsszeli gyárban nemsokára sorozatgyártásba kerülő teljesen elektromos SUV “szíve” is Győrben készül.

Achim Heinfling hangsúlyozta: a 25 éve kis motorgyárként 700 munkatárssal, 60 ezer négyzetméteren, napi kétezer erőforrást előállító üzem napjainkban, több mint nyolcmilliárd eurós beruházásokat követően ötmillió négyzetméteren, 12 és fél ezernél több munkatársat foglalkoztatva kilencezer motort és ötszáz járművet bocsát ki naponta. Ez a fejlődés minden negyedszázaddal ezelőtti elképzelést és várakozást felülmúl, az itt felhalmozott technikára és szaktudásra pedig komolyan épít az Audi, amikor az elektromobilitásban játszandó fontos szerepre készül.

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter jelképesen csatlakoztat egy elektromosautó-töltőt, mellette Achim Heinfling, az Audi Hungaria Zrt. igazgatóságának elnöke, Peter Kössler, az Audi AG termelésért és logisztikáért felelõs igazgatója és Simon Róbert Balázs, a térség fideszes országgyûlési képviselõje MTI Fotó: Krizsán Csaba

Ennek célja, hogy fenntartható módon, hosszú távra biztosítsák a vállalat versenyképességét, hangsúlyozta a cégvezető, aki emlékeztetett arra: nem csupán termékeik, de gyártási eljárásaik is innovatívak, a futószalag helyett ugyanis például moduláris, szigetszerű rendszerben zajlik a munka az új egységekben

Az eseményen Peter Kössler, az Audi AG termelésért és logisztikáért felelős igazgatója azt emelte ki: a győri járműgyár – amelyben eddig 33 milliónál több erőforrás és több mint 1,1 millió autó készült az elmúlt negyedszázadban – példamutató az Audi-konszern számára.

Kiemelte: a győri üzem fontos része a konszernnek, a brüsszeli gyárban nemsokára sorozatgyártásba kerülő teljesen elektromos SUV-juk “szíve” is Győrben készül.

Peter Kössler emlékeztetett: 2025-re minden alapmodelljük elérhető lesz elektromos meghajtású változatban is, amivel minden szegmensben jelen lesz a konszern a nem hagyományos meghajtással. Az Audi csúcsmenedzsere kijelentette: a győri gyár felkészült a jelen és a jövő kihívásaira

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a modern kori ipari forradalom megjelenítőjeként beszélt az Audi győri gyáráról.  Kiemelte, hogy az elmúlt hét-nyolc évben megduplázódott, tavaly meghaladta a 8 ezer milliárd forintot a magyar autóipar teljesítménye.

Ma Magyarország az európai autógyártás, az európai autóipar egyik meghatározó fellegvára – jelentette ki a külgazdasági és külügyminiszter.

Az ágazatnak kiemelkedően fontos szerepe van abban, hogy négy százalék fölött maradjon a gazdasági növekedés mértéke – tette hozzá.

Mint mondta, a világgazdaságban zajló – a gazdaság szereplőit és a szabályozókat is komoly kihívás elé állító – versenyben a siker záloga az, hogy minél több, az új ipari korszakot meghatározó beruházást vonzunk magunkhoz.

Hozzátette: ebben a versenyben komoly érv lehet, hogy Európán belül Magyarországon a legalacsonyabbak a társasági és a személyi jövedelemadó kulcsai, valamint évről évre csökken a munkára rakódó adóteher.

Simon Róbert Balázs (Fidesz), a térség országgyűlési képviselője beszédében azt emelte ki: a beruházás egyfelől mutatja az Audi vezetésének bizalmát a magyar szakemberek iránt, a német munkakultúrára és a magyar kreativitásra épülő szakemberképzés eredményeit, valamint a magyar kormány, Győr városa, az itt működő egyetem és a járműgyártó együttműködésének sikerét.

Negyed százada kevesen gondolták, hogy az Audi mostanra nyolcmilliárd eurónál nagyobb összeget ruház be Magyarországon, és közvetlenül 12 ezer 600, a beszállítókkal együtt mintegy 30 ezer embernek ad munkát a régióban, a világ legnagyobb autóipari motorgyárát üzemelteti, és Magyarország egyik legnagyobb árbevételű vállalata lesz – jelentette ki.

Hozzátette: az Audi folyamatos fejlődése nemzetgazdasági szempontból is kiemelt jelentőségű, ezért is támogatja a kormány a cég beruházásait.

Peter Kössler, az Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezetésének elnöke 2016 őszén beszélt először arról az MTI-nek, hogy 2018 végén, 2019 elején indul az Audi elektromos autók sorozatgyártása Győrben, s ekkor kezdik meg az elektromos motorok előállítását a magyarországi üzemben.

Akkor jelezte: ez a gyár látja majd el a társaságot elektromos motorokkal.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Tovább terjeszkedik Pesten a Mamaison

Tovább erősít a magyar piacon a CPI Hotels. Közép-Európa...

Északra és délre: új Wizz Air járatok indulnak

A Wizz Air mától négy új városba is repül...

A Budapest Kártya a BKK hatáskörébe került

A Fővárosi Közgyűlés áprilisi döntése értelmében a korábban a Budapest Brand hatáskörébe tartozó Budapest Kártya kiadásával, fejlesztésével és menedzselésével összefüggő feladatokat 2025. július 1-jétől a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) látja el

Változik az MVM Next e-számla-értesítők megjelenése – a sárga a jó

Változik az MVM Next e-számla-értesítők megjelenése, a villany- és gázszámlákat bemutató értesítők színes fejlécén és az aláírásnál sárga színű MVM-logó jelenik meg
Hirdetés

Hírek

A Budapest Kártya a BKK hatáskörébe került

A Fővárosi Közgyűlés áprilisi döntése értelmében a korábban a Budapest Brand hatáskörébe tartozó Budapest Kártya kiadásával, fejlesztésével és menedzselésével összefüggő feladatokat 2025. július 1-jétől a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) látja el

Változik az MVM Next e-számla-értesítők megjelenése – a sárga a jó

Változik az MVM Next e-számla-értesítők megjelenése, a villany- és gázszámlákat bemutató értesítők színes fejlécén és az aláírásnál sárga színű MVM-logó jelenik meg

Egyre jövedelmezőbb a szolgáltatóknak az 5G-n érkező otthoni internet

A jelentés megállapítja: bár Közép-Európában lassabban terjed az 5G, Magyarországon egyre nagyobb szerepet játszik az autóipari fejlesztésekben és más ipari felhasználási területeken is.

Az éghajlatváltozás az élelmezésbiztonság egyik legnagyobb kockázata

Hazánk vízgazdálkodási stratégiával, valamint a precíziós öntözéstechnológiák támogatásával csökkenti az aszályok és a kiszámíthatatlan időjárás okozta kihívásokat

Nagy közúti forgalomra figyelmeztetnek július 4-én, 5-én és 6-án  Zágráb városában és környékén

Zágráb nagyobb forgalomra számít a közelgő zenei rendezvény miatt – alternatív útvonalakat javasolnak a gördülékeny közlekedés érdekében.

Diákhitel Központ: marad a kamatstop

Továbbra is kamatstoppal védi a kormány a 2024. december 31-ig megkötött diákhitel-szerződéseket, így a tavaly év végéig felvett szabad felhasználású diákhitelekre 2025 második félévében is 7,99 százalékos kamatszint vonatkozik.

Okosmérők segítik a zöld átállást az MVM-nél

Az MVM Démász és az MVM Émász sikeresen pályázott az "Okosmérés elterjesztése" felhívásra, a támogatott projekttel 2025 júniusig összesen 89 103 darab okosmérőt telepítettek az ellátási területükön.

Lesznek még nádtetős házak? Visszatérhet a magyar vidék kedvence

Újra feltűnhetnek a klasszikus nádtetős épületek a magyar vidéken, miután a tradicionális építőanyag egy forradalmi technológiával párosítva már biztonságosan alkalmazható. Évtizedeken át a rendkívüli tűzveszély jelentette a legnagyobb visszatartó erőt a nádtetők felhasználásában.
Hirdetés

Gazdaság

Elfogadta az Országgyűlés az új adószabályokat: változások nem csak 2026-ra, de már az idei évre is!

A magyar gazdaság szereplői és a lakosság számára is jelentős változásokat hoz a napokban kihirdetett, új adócsomag.

Itt a kormány új készpénzes szabálya

A Magyar Közlönyben megjelentek a a részletszabályok arról, hogy hogyan kell a vállalkozásoknak készpénzhasználatot biztosítani.,

Többlettel zárt a központi költségvetés májusban

Májusban többlettel zárt a központi költségvetés: ebben a hónapban 213,5 milliárd forint összegű MVM osztalék-befizetés érkezett a költségvetésbe.

4,5 milliárd forint gyermektartásdíjat előlegezett meg az állam az elmúlt években

Az elmúlt három évben több mint 20 ezer gyermek részére összesen 4,5 milliárd forint értékben előlegezte meg az állam azokat a tartásdíjakat, amelyeket a különélő szülő nem fizetett meg