Hirdetés
Kezdőlap Autó Kína kaszálna az európai elektromos autó támogatásból, így lett parkoló a nagy...
No menu items!

Kína kaszálna az európai elektromos autó támogatásból, így lett parkoló a nagy kikötőkből

Fotó: euronows/ Haven van Antwerpen-Brugge/Port of Antwerp-Bruges

Mivel az elektromos autók (EV) értékesítésében Európában elmaradt a remélt felfutás, a kontinens nagy kikötői hirtelen hatalmas parkolóházzá alakultak a kínai villanyautó offenzíva miatt.

Egyre több elektromos autó, főként Kínából, várakozik a nagy európai kikötőkben, mivel a gyártók és a forgalmazók az eladások lassulásával küzdenek. Igaz, miközben a hírek arról szólnak, hogy például a belgiumi Antwerpen és Zeebrugge kikötőit elárasztották a Kínából érkező elektromos autók, a kikötő illetékesei az Euronewsnak azt mondták, a helyzet összetettebb.

A Le Monde azonban arról számolt be, hogy az Antwerpen melletti Calloo-ban és Zeebrugge-ban a 130 000 frissen szállított jármű befogadására szolgáló hatalmas parkolók is szűkösek a beérkező kínai autók, többek között az MG, BYD, Nio, XPeng, Lynk & Co, Omoda, Hongqi és más modellek dömpingje miatt.

Nem véletlenül, hiszen a kínai EV-k célzottan profitálnak az európai piaci trendekből, elsősorban a több országban nyújtott állami támogatásokból, amelyek célja valójában az, hogy az európai országok a saját, vagy legalább az európai elektromos járművek választására ösztönözzék a vásárlókat. De miközben az európai erőfeszítések célja a helyi autóipar támogatása, Kínából továbbra is özönlenek a kontinensre azok a személygépkocsik, amelyek száma az idei első negyedévben elérte az 1,3 milliót, ami 33%-os növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest – derül ki az Európai Járműlogisztikai Szövetség (ECG) adataiból. Hozzátéve, hogy az import autók döntő többsége villanyautó.

A kínai autógyártók első számú európai célállomása februárban Belgium volt, ahol a jelentések szerint látványosan felhalmozódnak az EV-k, amelyek a kikötőket parkolókká változtatják. „Ez történik minden olyan európai kikötőben, ahol nagyszámú import autót kezelnek” – mondta az Antwerpen-Bruges-i kikötő, Európa második legnagyobb kikötője nevében egy szóvivő. A kikötő tavaly összességében valamivel kevesebb, mint 1,7 millió autót fogadott, ami még mindig elmaradt a 2019-ben tapasztalt 1,95 milliótól.

A Le Monde szerint a kikötő vezetőinek előrejelzéseire hivatkozva idén a Kínából érkező járművek száma összességében 600 ezer és 1 millió között lehet Antwerpen-Bruges-ben. A kikötő szerint a parkolóházzá válás problémáját okozó másik tényező az, hogy elsősorban a sofőrhiány miatt jelentősen lecsökkent a beérkező import autók elszállításához szükséges közúti fuvarozási kapacitás, miközben az autók Európán belüli rövid távú vízi szállításához rendelkezésre álló képesség is szűkösnek számít. Nem véletlen, hogy névtelen források szerint egyes esetekben vannak olyan autók, amelyek már több mint egy éve parkolnak a kikötőben.

A Financial Times, amely elsőként számolt be az európai kikötők torlódásáról, a problémát elsősorban annak tulajdonítja, hogy a kínai modelleket egyszerűen a kontinensen lévő értékesítési hálózat és a továbbszállítás nélkül szállítják Európába. Ennek következtében sem sikerül a kínai modelleket olyan gyorsan eladni Európában, mint ahogyan azt várták.

Érsek M. Zoltán

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

200 milliárddal robbanthatnak a Zöld Alapok

Folytatódik a Nemzeti Tőkeholding (NTH) összesen 200 milliárd forint...

Az MNB bezárja a követelésvásárlót, de az adósok kötelezettsége megmarad

Az MNB visszavonta a Centrál Workout Pénzügyi Zrt. faktoring...

Hitelminősítők: Magyarország befektetésre alkalmas maradt

Újabb megerősítését nyert a Magyarország iránti töretlen bizalom, a...

MNB alelnök: 2021 óta a nyugat-európai inflációs nyomás duplájával kell megküzdeni

 Az elmúlt évek válságai ellenére a régió gazdaságai továbbra...
Hirdetés

Hírek

Tőzsde – Veszteséges zárás az európai tőzsdéken

Az európai kereskedési idő végén a WTI nyersolaj 1,50 százalékkal drágult a nemzetközi kereskedelemben, hordónként 79,99 dollárra, a Brent ára pedig 1,28 százalékkal nőtt, 80,64 dollárra.

Csökkenő forgalom mellett csúcsra emelkedett a BUX a héten

Szijjártó Péter külügyminiszter szerdán Bakuban jelentette be a Shah Deniz gázmező 5 százalékos részesedésének megvásárlását, a tranzakciót a harmadik negyedévben fogják lezárni.

Vegyesen alakult csütörtök reggelre a forint árfolyama

Vegyesen alakult a forint árfolyama csütörtök reggelre az előző esti jegyzéshez képest.

Iránykereséssel, illetve kis pozitív korrekcióval indulhat a kereskedés a tőzsdén

Kedden a BÉT részvényindexe, a BUX 1073,29 pontos, 1,55 százalékos csökkenéssel 68 385,55 ponton zárt.

Devizapiac – Vegyesen alakult hétfő reggelre a forint árfolyama

A péntek esti jegyzése alapján májust pozitív mérleggel zárta a forint, 0,3 százalékkal erősödött az euróval és a svájci frankkal szemben, és 2,0 százalékkal erősödött a dollár ellenében.

Devizapiac – Vegyes forintmozgás csütörtök reggel

Reggel hétkor az euró árfolyama 388,20 forintra gyengült a szerda kora esti 388,30 forintról. A svájci frank jegyzése 392,93 forintról 393,75 forintra emelkedett, a dollár pedig 359,02 forintról 359,57 forintra drágult.

Devizapiac – Forintgyengülés reggel

Gyengült a forint jegyzése a főbb devizákkal szemben

Devizapiac – Alig változott a forint árfolyama hétfő reggelre

A forint jegyzése erősebben áll az egy héttel korábbi kezdésnél.

Gazdaság

Az MNB bezárja a követelésvásárlót, de az adósok kötelezettsége megmarad

Az MNB visszavonta a Centrál Workout Pénzügyi Zrt. faktoring végzésére vonatkozó tevékenységi engedélyét és elrendelte végelszámolását. A pénzügyi vállalkozás – az MNB többszöri kötelezése,...

MNB alelnök: 2021 óta a nyugat-európai inflációs nyomás duplájával kell megküzdeni

 Az elmúlt évek válságai ellenére a régió gazdaságai továbbra is felzárkózó pályán haladnak, sikeresen megőrizték pénzügyi stabilitásukat, miközben az inflációt is gyorsan sikerült a...

Az amerikai jegybank senkit nem lepett meg

Az amerikai jegybank szerepét betöltő Federal Reserve, a Fed, szerdán változatlanul tartotta a kamatlábakat, miközben a kamatcsökkentés kezdetét legfeljebb decemberre tolta ki. Így a...

Csökkentek a nem fizető hitelek, rövidebb a bankok feketelistája

A bankok feketelistája, a negatív KHR (régebbi nevén BAR-lista) is egyre rövidebb.