Hirdetés
Kezdőlap Turizmus Németország turisztikai nagyhatalommá vált
No menu items!

Németország turisztikai nagyhatalommá vált

Világelső a kiállítási-vásári turizmusban. Leglátogatottabb célország az európaiak körében a luxusutazások, a városlátogatások és a körutazások kategóriájában, valamint konferencia-turizmusban is. A 15-24 közötti korosztály legkedveltebb desztinációja. Félszáz nyelven a leggyakrabban keresett ország a Google-ben. Mindez Németország, az új idegenforgalmi nagyhatalom. Lássuk a titok nyitját.

A turizmus világszerte egyre fontosabb gazdasági faktor. 2017-ben 1,3 milliárd utazást számoltak. Ebből közel 700 millió Európába irányult. A növekedés évek óta töretlen, tavaly világviszonylatban 6,7%, Európában pedig 8,4% volt. Az ENSZ Turisztikai Világszervezete (UNWTO) 2030-ig 80%-os emelkedést vár.

A német turizmus számokban

Baden-Württemberg

Németországban 83 millió külföldi vendégéjszakát töltöttek el 2017-ben. Rekord, mint 2012 óta minden évben. Ezzel Spanyolország után – nyolcadik éve – a második legkedveltebb úti cél Európában. Megelőzi Franciaországot és Itáliát is. Tavaly 3,6% volt a bővülés, idén 4-5% a prognózis. 2030-ban már 121 millió éjszakával számolnak. Elismerésre méltó eredmény az 1993-as 35 millióval összehasonlítva.

Még lenyűgözőbb, hogy Indiában, Kínában, az Öböl-menti arab államokban és hét európai országban Németország a legkedveltebb célpont. Utóbbiak közé tartozik Ausztria, Hollandia, Svájc és 40%-os (!) bővüléssel Lengyelország. Németország nálunk Ausztria után a második helyen áll (0,7 milliós utazás). Megelőzi Romániát és Horvátországot. A Németországba érkezők 63%-a európai. A legtöbben Hollandiából (11%), Svájcból (7%) és az USA-ból (6%, 11% növekedés) érkeznek a németekhez. Viszont Dél-Amerikából és Dél-Kelet-Ázsiából nagyobb a növekedés (7%). Kína, 60%-os bővüléssel még ezeken is túltesz.

Németország a kontinens legnagyobb gazdasága. Így nem meglepő, hogy  Európán belülről (23%) és kívülről (28%) is a kontinens átlaga (13, illetve 19%) feletti értéket mutat az üzleti célú beutazások aránya. Ennek fele hagyományos üzleti turizmus, 31%-a konferencia, 17% pedig kiállítás látogatás. Utóbbiban Németország világelső. Az európai országokból a kontinens átlagánál (74%) kevesebben érkeznek nyaralási céllal (56%). Itt van fejlődési potenciál. Az Európán kívülről érkezők körében viszont alig alacsonyabb a nyaralók aránya (63%), mint a kontinens átlaga (68%).

A legkedveltebb úti célok

Frankfurt

Regionális bontásban hosszú évek óta Bajorországban számolják a legtöbb vendégéjszakát (2017-ben 14 millió). Majd Berlin, Baden-Württemberg és Észak-Rajna-Vesztfália következnek (14, 11, 11 millió). Berlinben a nyaralók, Észak-Rajna-Vesztfáliában az üzletelők dominálnak. Bajorország és Baden-Württemberg mindkét szegmensben erős.

A 10 legnépszerűbb attrakció mutatja, hogy a német turizmus sok lábon áll: 1. a világ legnagyobb modellvasút kiállítása Hamburgban; 2. az ország legnagyobb élményparkja az Europa-Park a baden-württembergi Rustban; 3. Neuschwanstein-i kastély a bajor Alpokban; 4. a Bodeni-tó régiója; 5. a középkori belvárosát érintetlenül megőrző észak-bajor kisváros, Rothenburg.

A turisták több mint fele városlátogató. A legkedveltebb európai városok listáján Berlin a 6., München a 11., Frankfurt a 21., Hamburg pedig a 23. A falusi turizmus részesedése csak 23%, de ez bővül a legdinamikusabban (41%). Ehhez igazodva a természeti kincsek kedvéért utazó európaiak körében Németország immár a 3. legkedveltebb desztináció.

A számok ismeretében nem meglepő, hogy az idegenforgalom a német gazdaság számára is egyre fontosabb.  A külföldiek 2017-ben 287 milliárd euróért vásároltak termékeket, illetve vettek igénybe szolgáltatásokat (8,5%-os növekedés), amivel 3 millió embernek adtak közvetlenül, további 1,5 milliónak pedig közvetve munkát.

És eddig csak a külföldiekről volt szó! 375 millió éjszakával a németeknél is az ország polgárai alkotják a vendégek legnagyobb csoportját. Részesedésük 30%.

A siker kovácsa

Hamburg

A dinamikus bővülés mögött komoly marketingmunka áll. Ebből oroszlánrészt vesz ki a 1948-ban alapított Deutsche Zentrale für Turismus (Német Turisztikai Központ, DZT). Egy magánjogi egyesület, amely a kormány megbízásából építi az ország idegenforgalmi imázsát. A DZT-nek a tartományi turisztikai ügynökségeken túl 86 cég is tagja: repterek, autókölcsönzők, kiállítási központok, nagy utazási irodák, közlekedési vállalatok, áruházak. A DZT-vel szorosan koordinálják marketingtevékenységüket, és hozzájárulnak az egyesület költségvetéséhez is. A magánvállalkozások önkéntes alapon tagjai a Turisztikai Központnak.

A DZT-nél büszkék, hogy bevételeik 20%-át – szolgáltatások nyújtásával – maguk termelik. Az államtól évi 30 millió euró érkezik. Ugyancsak kihangsúlyozzák, hogy a kiadások 63%-a tisztán marketing célú. A HR ráfordítás 28%. Viszont a 150 alkalmazott nagy része a PR területén dolgozik. Ezért az összes marketingkiadás és a működési költségek aránya 90-10%. A németországi turizmus dinamikus növekedése mellett a nemzetközi összehasonlítás is a DZT hatékonyságát bizonyítja. Az egyesület költségvetése 40 millió euró. A franciák 100, a spanyolok 71, a britek 63, az osztrákok pedig 50 millió költenek turisztikai marketingre. Mégis kevesebb a külföldi vendég. A DZT tevékenységét az utóbbi években számos nemzetközi díjjal is elismerték.

A siker receptje

Rothenburg

Kutatás, analizálás, tervezés és megvalósítás – hangzik a DZT munkamódszere. Egyszerűnek hangzik, de a gyakorlatban sok munka és kreativitás áll mögötte. Lássuk is a siker hozzávalóit!

Az internet korában is fontosnak tartják a személyes külföldi jelenlétet. A DZT-nek 12 saját képviselete van. 20 helyen a Lufthansával, illetve a helyi német Kereskedelmi- és Iparkamarával (IHK) tart fent kirendeltséget. További 20 városban pedig helyi PR-ügynökségeken keresztül képviselteti magát irodával a német turizmus. A DZT természetesen Magyarországon is képviselteti magát és sikeres, hiszen az utazók száma hazánkból is folyamatosan növekszik.

A DZT szorosan együttműködik a külföldön működő német szervezetekkel. Versenyelőny, hogy a világ minden országában van német nagykövetség, valamint a német kultúrát és nyelvet terjesztő Goethe Intézet. Együttműködő partnerek még a német tartományok külgazdasági képviseletei és a több száz városban működő német Kereskedelmi- és Iparkamarák (IHK).

A DZT és rajta keresztül Németország jelen van minden jelentős idegenforgalmi szakkiállításon. Újabb helyzeti előny, hogy a legnagyobb a világon, a berlini ITB. A DZT jelen van szabadidős rendezvényeken és kulturális fesztiválokon is. 2017-ben a fellépések száma meghaladta a százat.

A Turisztikai Központ nem csak versenytársat lát más országokban és idegenforgalmi ügynökségükben. Stratégiai együttműködés folytat a cseh, lengyel és a francia turisztikai hivatallal.

A marketingkampányok tartalma és lebonyolítási módja ország, illetve régióspecifikus, és igazodik a célközönség életkorához is. A PR-akciókat megelőzően a DZT részletes kutatást folytat, hol, milyen témával és kommunikációs eszközzel lehet a legjobban elérni a potenciális utazókat.

A Németországba érkezők 84% a neten foglal. Ezért a DZT nagy hangsúlyt fektet az online megjelenésre. Elsősorban nem a hirdetésekre, hanem az indirekt marketingre, és az aktív jelenlétre a közösségi médiákban. Németország több tucatnyi nyelven elérhető Facebook profilját 2,3 millióan lájkolták (Spanyolország 1,7, Franciaország 1,5). 2017-ben a 8500 poszt 249 millió embert ért el, ami 500%-os (!) növekedés. Kína legnépszerűbb blogfelületén, a SinaWeibon 1 millió követőjük van a németeknek.

Neuschwanstein

A DZT nagy hangsúlyt fektet a fiatalok megszólítására. „The Germany Travel Show” néven saját Youtube csatornája van: egy amerikai fiú, Joe Baur vicces kalandokon keresztül fedezi fel Németországot, sok iróniával mutatja be a német kultúrát, gasztronómiát, szokásokat. Több mint 1 millió követője van. A DZT egyéb klipjeit tavaly 4,6 millió alkalommal töltötték le. Az eredmény: a 16-24 közötti európaiak körében Németország a legnépszerűbb úti cél.

Fenntartható, környezetbarát turizmus, akadálymentesség – a DTZ évek óta szisztematikusan kampányol azért, hogy ezek szinonimájává tegye a németországi utazást. Nemcsak hirdet, hanem világszerte jelen van a témákhoz kapcsolódó rendezvényeken, kiállításokon.

6700 múzeum, a világon a legtöbb, 500 színház, 42 világörökségi helyszín, 300 Michelin-csillagos étterem, évi 1 millió kulturális rendezvény, 100 nemzeti park, 13 borrégió, 350 termálfürdő, 70 ezer km kerékpárút – információk Németországról, amelyeket a DTZ minél több külföldihez szeretnék eljuttatni, és elsősorban ezek köré szervezi a marketingtevékenységét is.

2014 óta minden évnek mottója van. Tavaly a reformáció 500. évfordulója nyomán Luther, idén a németországi gasztronómia, jövőre pedig a Bauhaus áll a középpontban. A gasztronómia éve kapcsán a DTZ és partnerei 700 rendezvényt szerveztek Németországban és külföldön. A PR-kampányban nem a német konyha állt a középpontban. A cél az ország gazdag és sokféle, multikulturális gasztronómiai kínálatának bemutatása volt. Legyen húsimádó, vagy vegán, Michelin-csillagos éttermeket látogató gurmé, vagy az egyszerű, házias konyha kedvelője, részesítse a streetfoodot vagy a tradicionális német sörözőket előnyben, Németországban mindenkinek kulináris élményben lesz része – szólt a DTZ üzenete.

A Német Turisztikai Központ nem csak általában építi az idegenforgalmi imázst. Jelentősebb fesztiválokat, koncerteket, kiállításokat és egyéb kulturális attrakciókat célzott marketingkampánnyal segíti.

A számok a német idegenforgalom marketingsikerét igazolják.

Az írás AzUtazó.hu-n is megjelent.

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Nyugdíj. Többet hoz a postás februárban

Február 12-től kapják meg a nyugdíjasok a 13. havi nyugdíj első részletét - jelentette be a családokért felelős tárca nélküli miniszter parlamenti államtitkára.

Az Equilor 4 százalékos idei növekedéssel számol

A magyar gazdaság 4 százalékkal bővülhet az idén a tavalyi, várhatóan 6 százalékos csökkenés után, de sok a bizonytalanság - áll az Equilor Befektetési Zrt. legfrissebb elemzésében.

Uniós infláció – december: csak a lengyel nagyobb a magyarnál

Tavaly decemberben az Európai Unióban 0,3 százalékkal emelkedtek, az euróövezetben viszont sorban az ötödik hónapban csökkentek a fogyasztói árak éves bázison - jelentette az uniós statisztikai hivatal, az Eurostat.

COVID-vakcinák: Sok kérdés, kevés válasz – a Pfizer-BioNTech, a Moderna és a többiek

A világ több gyógyszergyártója fejlesztett ki oltást a COVID ellen. Az USA-tól, Nagy-Britannián és Oroszországon át Kínáig mindenütt folynak engedélyeztetési eljárások és a kiválasztott csoportokat is oltják már. Pfeizer-BioNTech, a Moderna és az AstraZeneca – a három gyártó, amelyekkel az EU és a tagállamok kooperálnak. Neves, független szakemberek cáfolata ellenére, több országban nem is elenyésző számban oltásellenes csoportok. Áttekintés az oltásokról, a magyar megítélésről. 

Hírek

Nyugdíj. Többet hoz a postás februárban

Február 12-től kapják meg a nyugdíjasok a 13. havi nyugdíj első részletét - jelentette be a családokért felelős tárca nélküli miniszter parlamenti államtitkára.

Rendőrök vitték vissza az ellopott festményt – a múzeum nem is kereste

Leonardo da Vinci Salvator Mundi (Világmegváltó) című művének 500 éve készült másolatát találta meg az olasz rendőrség egy nápolyi lakásban. Az alkotást egy múzeumból lopták el, de az intézmény nem is tudott róla.

Globális felmelegedés – A huszonnegyedik órában vagyunk?

Szinte teljes egészében az ember által előidézett károsanyag-kibocsátás a felelős a globális felmelegedésért, de bátor és azonnali kibocsátáscsökkentéssel még elérhetők a párizsi klímaegyezményben lefektetett célok - közölte egy nemzetközi kutatócsoport.

Thaiföld. 43 és fél év börtön felségsértésért

Példátlan szigorral büntettek meg Thaiföldön egy nőt az uralkodó megsértése és rágalmazása címén: 43 és fél évet kell börtönben töltenie a közösségi médiára feltöltött tartalmai miatt.

Tíz napra újra leáll a kecskeméti Mercedes

A beszállítói nehézségek okozta alkatrészhiány miatt szerdától tíz napra ismét leáll a termelés a kecskeméti Mercedes-gyárban - közölte a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft.

Szálló por. Északkeleten magas a légszennyezettség

Több településen továbbra is kedvezőtlenül alakul a levegő minősége a szálló por miatt - közölte a Nemzeti Népegészségügyi Központ (NNK).

Itt a kátyúszezon – alig fizetnek az útkezelők

A téli idővel együtt beköszöntött a kátyúszezon is, a kátyúkárok kétharmadát az első negyedévben jelentik a gépjármű-tulajdonosok - hívta fel a figyelmet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ).

Szervezeti átalakítás az OTP Banknál

Az OTP Bank csoportszinten integrálta a befektetési szolgáltatási és privát banki szolgáltatásait: immár az OTP Global Markets Igazgatóság felel a treasury ügyletek, a letétkezelési és tőkepiaci műveletek, a privát banki szolgáltatások, valamint a csoportszintű befektetési szolgáltatási irányítási tevékenységért is - közölte a pénzintézet.

Újra börtönbe megy a Samsung vezére

Vesztegetés miatt két és fél év börtönbüntetésre ítélte a szöuli felsőbíróság Li Dzse Jongot, a Samsung Electronics alelnökét, a vállalat tényleges vezetőjét és örökösét.

Lélektani határ fölé drágul a gázolaj szerdától

Tovább emelkednek itthon az üzemanyagárak: szerdától a benzin bruttó 3 forinttal, a gázolaj pedig bruttó 2 forinttal drágul.

Családtámogatási botrány – lemondott a holland kormány

A hónapok óta tartó családtámogatási botrány miatt bejelentette lemondását a Mark Rutte vezette holland koalíciós kormány. Rutte és miniszterei március 17-ig, a parlamenti választások napjáig ügyvivői minőségben látják el feladataikat.

Májkárosodást okozhat a Richter egyik gyógyszere – korlátozás

Korlátozzák az Esmya nevű gyógyszer használatát az Európai Unióban: a Richter készítménye ezután csak olyan, menopauzát el nem ért nők méhmiómájának kezelésére használható, akik esetében a műtéti kezelés nem alkalmazható, vagy az nem volt sikeres - közölte a gyógyszergyártó.

Gazdaság

Fizetési stop – mentőöv és választási lehetőség is lehet

A nehéz helyzetűeknek mentőöv, másoknak választási lehetőség a hiteltörlesztési moratórium, amelyet a nehéz helyzetű lakossági és vállalati ügyfelek vettek igénybe nagyobb arányban.

Hitelösszehasonlító alkalmazást készített az MNB

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) online hitelösszehasonlító alkalmazást készített azoknak, akik Minősített Fogyasztóbarát Személyi Hitelt (MSZH) vennének föl.

Új csúcsra nőtt a befektetési alapok vagyona

A befektetési alapokban kezelt vagyon decemberben 3 százalékkal, 203 milliárd forinttal nőtt. A hónap végén a Befektetési Alapkezelők és Vagyonkezelők Magyarországi Szövetségének (BAMOSZ) tagjai 6893 milliárd forintot kezeltek befektetési alapokban, ami új csúcs.

A bankolás ára – levelet kapnak a számlatulajdonosok

Január végéig részletes, de egyszerűen áttekinthető díjkimutatást kapnak a banki ügyfelek bankszámlájuk tavalyi egész évi költségeiről. Ez alapján eldönthető, hogy érdemes-e folyószámlát vagy bankot váltani - közölte a Magyar Nemzeti Bank.

Az MNB megbüntette a Groupama Biztosítót

Egyebek mellett a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások (kgfb) állománykezelését, illetve az ügyféltájékoztatást és a panaszkezelést érintő jogsértések miatt közel 50 millió forint bírságot szabott ki a Groupama Biztosítóra a jegybank.

Alapkamat. Ellenszavazat nélkül döntött a monetáris tanács

Egyhangúlag döntött a Magyar Nemzeti Bank monetáris tanácsa az alapkamat 0,60 százalékon tartásáról - derül ki a 2020. december 15-i ülés rövidített jegyzőkönyvéből.
Az adatkezelési tájékoztatót elolvastam és elfogadom