Hirdetés
Kezdőlap Turizmus Németország turisztikai nagyhatalommá vált

Németország turisztikai nagyhatalommá vált

Világelső a kiállítási-vásári turizmusban. Leglátogatottabb célország az európaiak körében a luxusutazások, a városlátogatások és a körutazások kategóriájában, valamint konferencia-turizmusban is. A 15-24 közötti korosztály legkedveltebb desztinációja. Félszáz nyelven a leggyakrabban keresett ország a Google-ben. Mindez Németország, az új idegenforgalmi nagyhatalom. Lássuk a titok nyitját.

A turizmus világszerte egyre fontosabb gazdasági faktor. 2017-ben 1,3 milliárd utazást számoltak. Ebből közel 700 millió Európába irányult. A növekedés évek óta töretlen, tavaly világviszonylatban 6,7%, Európában pedig 8,4% volt. Az ENSZ Turisztikai Világszervezete (UNWTO) 2030-ig 80%-os emelkedést vár.

A német turizmus számokban

Baden-Württemberg

Németországban 83 millió külföldi vendégéjszakát töltöttek el 2017-ben. Rekord, mint 2012 óta minden évben. Ezzel Spanyolország után – nyolcadik éve – a második legkedveltebb úti cél Európában. Megelőzi Franciaországot és Itáliát is. Tavaly 3,6% volt a bővülés, idén 4-5% a prognózis. 2030-ban már 121 millió éjszakával számolnak. Elismerésre méltó eredmény az 1993-as 35 millióval összehasonlítva.

Még lenyűgözőbb, hogy Indiában, Kínában, az Öböl-menti arab államokban és hét európai országban Németország a legkedveltebb célpont. Utóbbiak közé tartozik Ausztria, Hollandia, Svájc és 40%-os (!) bővüléssel Lengyelország. Németország nálunk Ausztria után a második helyen áll (0,7 milliós utazás). Megelőzi Romániát és Horvátországot. A Németországba érkezők 63%-a európai. A legtöbben Hollandiából (11%), Svájcból (7%) és az USA-ból (6%, 11% növekedés) érkeznek a németekhez. Viszont Dél-Amerikából és Dél-Kelet-Ázsiából nagyobb a növekedés (7%). Kína, 60%-os bővüléssel még ezeken is túltesz.

Németország a kontinens legnagyobb gazdasága. Így nem meglepő, hogy  Európán belülről (23%) és kívülről (28%) is a kontinens átlaga (13, illetve 19%) feletti értéket mutat az üzleti célú beutazások aránya. Ennek fele hagyományos üzleti turizmus, 31%-a konferencia, 17% pedig kiállítás látogatás. Utóbbiban Németország világelső. Az európai országokból a kontinens átlagánál (74%) kevesebben érkeznek nyaralási céllal (56%). Itt van fejlődési potenciál. Az Európán kívülről érkezők körében viszont alig alacsonyabb a nyaralók aránya (63%), mint a kontinens átlaga (68%).

A legkedveltebb úti célok

Frankfurt

Regionális bontásban hosszú évek óta Bajorországban számolják a legtöbb vendégéjszakát (2017-ben 14 millió). Majd Berlin, Baden-Württemberg és Észak-Rajna-Vesztfália következnek (14, 11, 11 millió). Berlinben a nyaralók, Észak-Rajna-Vesztfáliában az üzletelők dominálnak. Bajorország és Baden-Württemberg mindkét szegmensben erős.

A 10 legnépszerűbb attrakció mutatja, hogy a német turizmus sok lábon áll: 1. a világ legnagyobb modellvasút kiállítása Hamburgban; 2. az ország legnagyobb élményparkja az Europa-Park a baden-württembergi Rustban; 3. Neuschwanstein-i kastély a bajor Alpokban; 4. a Bodeni-tó régiója; 5. a középkori belvárosát érintetlenül megőrző észak-bajor kisváros, Rothenburg.

A turisták több mint fele városlátogató. A legkedveltebb európai városok listáján Berlin a 6., München a 11., Frankfurt a 21., Hamburg pedig a 23. A falusi turizmus részesedése csak 23%, de ez bővül a legdinamikusabban (41%). Ehhez igazodva a természeti kincsek kedvéért utazó európaiak körében Németország immár a 3. legkedveltebb desztináció.

A számok ismeretében nem meglepő, hogy az idegenforgalom a német gazdaság számára is egyre fontosabb.  A külföldiek 2017-ben 287 milliárd euróért vásároltak termékeket, illetve vettek igénybe szolgáltatásokat (8,5%-os növekedés), amivel 3 millió embernek adtak közvetlenül, további 1,5 milliónak pedig közvetve munkát.

És eddig csak a külföldiekről volt szó! 375 millió éjszakával a németeknél is az ország polgárai alkotják a vendégek legnagyobb csoportját. Részesedésük 30%.

A siker kovácsa

Hamburg

A dinamikus bővülés mögött komoly marketingmunka áll. Ebből oroszlánrészt vesz ki a 1948-ban alapított Deutsche Zentrale für Turismus (Német Turisztikai Központ, DZT). Egy magánjogi egyesület, amely a kormány megbízásából építi az ország idegenforgalmi imázsát. A DZT-nek a tartományi turisztikai ügynökségeken túl 86 cég is tagja: repterek, autókölcsönzők, kiállítási központok, nagy utazási irodák, közlekedési vállalatok, áruházak. A DZT-vel szorosan koordinálják marketingtevékenységüket, és hozzájárulnak az egyesület költségvetéséhez is. A magánvállalkozások önkéntes alapon tagjai a Turisztikai Központnak.

A DZT-nél büszkék, hogy bevételeik 20%-át – szolgáltatások nyújtásával – maguk termelik. Az államtól évi 30 millió euró érkezik. Ugyancsak kihangsúlyozzák, hogy a kiadások 63%-a tisztán marketing célú. A HR ráfordítás 28%. Viszont a 150 alkalmazott nagy része a PR területén dolgozik. Ezért az összes marketingkiadás és a működési költségek aránya 90-10%. A németországi turizmus dinamikus növekedése mellett a nemzetközi összehasonlítás is a DZT hatékonyságát bizonyítja. Az egyesület költségvetése 40 millió euró. A franciák 100, a spanyolok 71, a britek 63, az osztrákok pedig 50 millió költenek turisztikai marketingre. Mégis kevesebb a külföldi vendég. A DZT tevékenységét az utóbbi években számos nemzetközi díjjal is elismerték.

A siker receptje

Rothenburg

Kutatás, analizálás, tervezés és megvalósítás – hangzik a DZT munkamódszere. Egyszerűnek hangzik, de a gyakorlatban sok munka és kreativitás áll mögötte. Lássuk is a siker hozzávalóit!

Az internet korában is fontosnak tartják a személyes külföldi jelenlétet. A DZT-nek 12 saját képviselete van. 20 helyen a Lufthansával, illetve a helyi német Kereskedelmi- és Iparkamarával (IHK) tart fent kirendeltséget. További 20 városban pedig helyi PR-ügynökségeken keresztül képviselteti magát irodával a német turizmus. A DZT természetesen Magyarországon is képviselteti magát és sikeres, hiszen az utazók száma hazánkból is folyamatosan növekszik.

A DZT szorosan együttműködik a külföldön működő német szervezetekkel. Versenyelőny, hogy a világ minden országában van német nagykövetség, valamint a német kultúrát és nyelvet terjesztő Goethe Intézet. Együttműködő partnerek még a német tartományok külgazdasági képviseletei és a több száz városban működő német Kereskedelmi- és Iparkamarák (IHK).

A DZT és rajta keresztül Németország jelen van minden jelentős idegenforgalmi szakkiállításon. Újabb helyzeti előny, hogy a legnagyobb a világon, a berlini ITB. A DZT jelen van szabadidős rendezvényeken és kulturális fesztiválokon is. 2017-ben a fellépések száma meghaladta a százat.

A Turisztikai Központ nem csak versenytársat lát más országokban és idegenforgalmi ügynökségükben. Stratégiai együttműködés folytat a cseh, lengyel és a francia turisztikai hivatallal.

A marketingkampányok tartalma és lebonyolítási módja ország, illetve régióspecifikus, és igazodik a célközönség életkorához is. A PR-akciókat megelőzően a DZT részletes kutatást folytat, hol, milyen témával és kommunikációs eszközzel lehet a legjobban elérni a potenciális utazókat.

A Németországba érkezők 84% a neten foglal. Ezért a DZT nagy hangsúlyt fektet az online megjelenésre. Elsősorban nem a hirdetésekre, hanem az indirekt marketingre, és az aktív jelenlétre a közösségi médiákban. Németország több tucatnyi nyelven elérhető Facebook profilját 2,3 millióan lájkolták (Spanyolország 1,7, Franciaország 1,5). 2017-ben a 8500 poszt 249 millió embert ért el, ami 500%-os (!) növekedés. Kína legnépszerűbb blogfelületén, a SinaWeibon 1 millió követőjük van a németeknek.

Neuschwanstein

A DZT nagy hangsúlyt fektet a fiatalok megszólítására. „The Germany Travel Show” néven saját Youtube csatornája van: egy amerikai fiú, Joe Baur vicces kalandokon keresztül fedezi fel Németországot, sok iróniával mutatja be a német kultúrát, gasztronómiát, szokásokat. Több mint 1 millió követője van. A DZT egyéb klipjeit tavaly 4,6 millió alkalommal töltötték le. Az eredmény: a 16-24 közötti európaiak körében Németország a legnépszerűbb úti cél.

Fenntartható, környezetbarát turizmus, akadálymentesség – a DTZ évek óta szisztematikusan kampányol azért, hogy ezek szinonimájává tegye a németországi utazást. Nemcsak hirdet, hanem világszerte jelen van a témákhoz kapcsolódó rendezvényeken, kiállításokon.

6700 múzeum, a világon a legtöbb, 500 színház, 42 világörökségi helyszín, 300 Michelin-csillagos étterem, évi 1 millió kulturális rendezvény, 100 nemzeti park, 13 borrégió, 350 termálfürdő, 70 ezer km kerékpárút – információk Németországról, amelyeket a DTZ minél több külföldihez szeretnék eljuttatni, és elsősorban ezek köré szervezi a marketingtevékenységét is.

2014 óta minden évnek mottója van. Tavaly a reformáció 500. évfordulója nyomán Luther, idén a németországi gasztronómia, jövőre pedig a Bauhaus áll a középpontban. A gasztronómia éve kapcsán a DTZ és partnerei 700 rendezvényt szerveztek Németországban és külföldön. A PR-kampányban nem a német konyha állt a középpontban. A cél az ország gazdag és sokféle, multikulturális gasztronómiai kínálatának bemutatása volt. Legyen húsimádó, vagy vegán, Michelin-csillagos éttermeket látogató gurmé, vagy az egyszerű, házias konyha kedvelője, részesítse a streetfoodot vagy a tradicionális német sörözőket előnyben, Németországban mindenkinek kulináris élményben lesz része – szólt a DTZ üzenete.

A Német Turisztikai Központ nem csak általában építi az idegenforgalmi imázst. Jelentősebb fesztiválokat, koncerteket, kiállításokat és egyéb kulturális attrakciókat célzott marketingkampánnyal segíti.

A számok a német idegenforgalom marketingsikerét igazolják.

Az írás AzUtazó.hu-n is megjelent.

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Tőzsde – Csökkenéssel nyitottak a New York-i indexek

Gyengüléssel nyitottak az irányadó New York-i tőzsdeindexek csütörtökön az előző napi jelentős emelkedés után.

Lagarde: mély recesszióval néz szembe az eurózóna

Az Európai Központi Bank (EKB) elnöke az idei évre mély euróövezeti recesszióval számol és úgy véli, hogy az idei gazdasági visszaesést csak részben sikerül ledolgozni jövőre.

Világpiaci élelmiszerárak – csak a cukor drágult

Májusban már a negyedik egymást követő hónapban csökkentek a világpiaci élelmiszerárak, részben a koronavírus-járvány miatt bekövetkezett keresletvisszaesés hatására.

Kamatdöntés. Az EKB nem nyúlt az eurókamathoz

Nem változtatott az irányadó kamaton csütörtöki ülésén az Európai Központi Bank (EKB) kormányzótanácsa.

Hírek

Újra börtönbe kerülhet a Samsung vezetője

Részvényárfolyam-manipulációval és számviteli csalással gyanúsítják, ezért a szöuli központi kerületi ügyészség kezdeményezte a Samsung évekkel ezelőtt elítélt tényleges vezetője, Li Dzse Jong letartóztatását.

Júliusban jön az új 100 forintos

Július 1-től kerülnek forgalomba az új alapanyagú 100 forintos érmék. A jelenleg használt 100 forintosokkal továbbra is lehet majd fizetni - közölte a Magyar Nemzeti Bank (MNB).

Péntektől olcsóbb lesz a benzin

Pénteken bruttó két forinttal csökken a benzin ára, a gázolaj ára viszont a héten nem változik.

Fenyegető éhség – Amerika: „Az emberek félnek”

A koronavírus-krízis kezdete óta 30 millió amerikai veszítette el a munkahelyét! Szociális védőháló alig van. Az ingyenkonyhák nélkül sokan már éhenhaltak volna. A Spiegel riportere Atlantic Cityben térképezte fel a helyzetet. A kaszinóparadicsomot, a középosztályt különösen sújtják a járvány gazdasági következményei.

Online számlázás – immár mobilappal is

A NAV saját fejlesztésű applikációjával a számlák okostelefonon is kiállíthatók, letöltése és használata ingyenes. Az alkalmazás automatikusan teljesíti a kötelező adatszolgáltatást - közölte az adóhatóság.

Kiheverte a járványt a forint?

A hosszú hétvége meghozta az áttörést a magyar fizetőeszköznek: erősödő irányt vett, átjutott a 348 forint/euró szinten, és jó esély van arra, hogy ezek után az árfolyam visszatér a járvány előtti szintekre.

Koronavírus – Az izraeliek 2-3 százalékát fertőzte meg eddig a vírus

Az izraeliek 2-3 százalékát fertőzhette meg eddig a koronavírus a Tel-Aviv-i egyetem szerológiai kutatása alapján - jelentette a Jediót Ahronót című újság honlapja, a ynet. Az utóbbi időben ismét egyre több beteget találtak, elsősorban az iskolákban elharapódzott fertőzések miatt.

Ingyenes wifi-pont az EU-tól – indul az utolsó kör

Szerdától elérhető az Európai Bizottság negyedik, egyben utolsó pályázati felhívása az ingyenes WiFi4EU hozzáférési pontok kiépítésére fordítható uniós finanszírozásról.

Jön az első magyar zöld kötvény

Az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK) megbízást adott az első euróban denominált zöld kötvény kibocsátására. A főszervezői feladatokat a Credit Agricole CIB, az ING Bank és a J.P. Morgan kapta.

Covid-19, Izrael. A Szentföldön vitáznak a csodaszámba menő lefolyásról

Izrael eredményesebben birkózott meg a korona-vírussal, mint a világ legtöbb országa. A fertőzöttek száma mindvégig alacsony volt. Forró klíma, szigorú karanténszabályok, genetika vagy mindezek együtt? – A tudósok a magyarázatról vitatkoznak, minközben újra iskolákat zártak be a lazítás után..  

Újra 40 dollár közelében a Brent olaj ára

A Brent ára kedden délelőtt lépte át először a hordónkénti 39 dollárt a március 11-i mélypont óta.

Nyugdíjat ígért a börtönből – 45 embert károsított meg

Negyvenöt ember bankkártyaadatait csalta ki egy büntetés-végrehajtási intézetben lévő férfi 2017 áprilisa és júniusa között - közölte a Győr-Moson-Sopron megyei főügyész.

Gazdaság

Bírság. Rendszerszintű problémák a MagNet Banknál

A Magyar Nemzeti Bank 19 millió forint bírságot szabott ki a MagNet Bankra, többek között a vállalatirányítással, az ügyfélcsoport képzéssel és az értékvesztés meghatározásával kapcsolatban feltárt hiányosságok miatt.

Júliusban jön az új 100 forintos

Július 1-től kerülnek forgalomba az új alapanyagú 100 forintos érmék. A jelenleg használt 100 forintosokkal továbbra is lehet majd fizetni - közölte a Magyar Nemzeti Bank (MNB).

Tarolt a zöld kötvény – ötszörös volt a túljegyzés

Több mint ötszörös volt az érdeklődés Magyarország első nemzetközi zöld kötvényei iránt, a befektetők közel 7,7 milliárd euró értékben adtak be ajánlatot. A befolyó források kizárólag zöld beruházásokra használhatók fel.

Kiheverte a járványt a forint?

A hosszú hétvége meghozta az áttörést a magyar fizetőeszköznek: erősödő irányt vett, átjutott a 348 forint/euró szinten, és jó esély van arra, hogy ezek után az árfolyam visszatér a járvány előtti szintekre.

Jön az első magyar zöld kötvény

Az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK) megbízást adott az első euróban denominált zöld kötvény kibocsátására. A főszervezői feladatokat a Credit Agricole CIB, az ING Bank és a J.P. Morgan kapta.

Lemondott az MNB alelnöke

A Magyar Nemzeti Bank monetáris politikáért, pénzügyi stabilitásért és hitelösztönzésért felelős alelnöke, Nagy Márton - más fontos vezetői megbízatása miatt - lemondott alelnöki tisztségéről.
Az adatkezelési tájékoztatót elolvastam és elfogadom