Hirdetés
Kezdőlap Budapest Vasúti alagút a Duna alatt - tanulmány készül
No menu items!

Vasúti alagút a Duna alatt – tanulmány készül

Nyílt közbeszerzési eljárást írt ki a Kelenföld állomás és a Nyugati pályaudvar közötti, Duna alatti vasúti alagút lehetséges nyomvonalának, költségeinek és hasznainak vizsgálatára szolgáló megvalósíthatósági tanulmány elkészítésére a Budapest Fejlesztési Központ (BFK).

A központ szerint a vasút fejlesztésével jobb lehet a közlekedés a növekvő népességű agglomeráció és a külvárosok számára, a várostérség környezeti szempontból fenntarthatóbban működhet, a rozsdaövezetek felszabadításával megújulhatnak a főváros belső részei és zöldfelületek, lakások épülhetnek.

A Nyugatit és a Kelenföldi pályaudvart kötnék össze. Kép forrása: Google Maps

Budapest és agglomerációjának közlekedési hálózata túlterhelt, mert népessége folyamatosan nő, és a vasúthálózat a lehetőségei alatt teljesít. A közlekedés fejlesztésében ezért kulcsszerepe van a vasútnak – írták.

A véglegesítés előtt álló Budapest Vasúti Stratégia szerint jól irányzott, összehangolt, Budapest nagyvárosi léptékének megfelelő fejlesztésekkel lehetséges és szükséges egy olyan a városi közlekedésbe beépülő, sűrűn közlekedő, a városon átjáró hálózatot képező vasúti rendszer kiépítése, amely több utas gyorsabb szállítására alkalmas és megbízható.

Az elővárosi forgalomban a vasúton ingázók száma akár hetven százalékkal is növelhető, ehhez azonban több vonatra van szükség, amelyek vagy több fejpályaudvari kapacitást igényelnek vagy olyan új vágánykapcsolatokat, amelyeken a vonatok áthaladhatnak Budapesten – közölték.

Kiemelték: a fejpályaudvarok bővítése Budapest belvárosában szinte lehetetlen, ezért a fővároson áthaladó vasúti szolgáltatások bővítésének kulcseleme azok kiváltása, tehermentesítése. Kiutat a fejpályaudvarok összekötése és átmenő rendszerű pályaudvarrá alakítása jelent – tették hozzá.

A tanulmánynak részletesen vizsgálnia kell a Budapest és környékének teljes vasúthálózatán szükséges fejlesztéseket.

Ennek fontos része a Kelenföld állomás és a Nyugati pályaudvar között egy új, Duna alatti vasúti alagút műszaki jellemzőinek, lehetséges legjobb nyomvonalának, gazdasági és társadalmi hasznainak, beruházási költségeinek elemzése is.

Külön hangsúllyal kell megjelennie a tanulmányban a városfejlesztési szempontoknak is, mert a Déli pályaudvar, a Nyugati pályaudvar környéki alulhasznosított vasúti területek, valamint a Rákosrendező és más kisebb rozsdaövezetek a főváros fejlesztésének aranytartalékát jelentik. Azok helye közparknak, lakóterületi fejlesztésnek és akár közintézményeknek is alkalmas területté válhat. A tanulmány továbbá társadalmi, gazdasági és ökológiai elemzésekkel összesíti majd a beruházások hatásait – ismertették.

Hozzátették: a tervezés egyik fókuszában a fejpályaudvarból átmenő rendszerűvé alakítandó Nyugati pályaudvar áll, amelyre részletesen kidolgozott tanulmánytervek készülnek.

Az alagút megvalósítása összetettsége és költségigénye miatt évtizedes távlatú cél, azonban az egymásra épülő, koherens logikájú beavatkozások sorozatával már rövidebb időtávon is elérhető, hogy a vasút új szolgáltatási minőséget képviseljen Budapesten – hangsúlyozták.

A BFK célja, hogy az elővárosok és a külső kerületek lakói sűrűbb és gyorsabb vasutat kapjanak, amellyel közvetlenül elérik a város sok pontját. Ezáltal jelentősen növekedhet a vasutat választók száma, csökken a közút terhelése az elővárosokban és a külső kerületekben, a környezet- és klímavédelmi szempontból előnyösebb kötöttpályás közlekedés pedig vonzóbbá válik. A tanulmány egyben e célok elérésének ütemezett programját is bemutatja majd.

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Az MNB nevével hirdetnek bűnözők befektetési programot

a jegybank nem indított befektetési programot a közelmúltban egyetlen tőzsdei céggel sem, így ehhez kapcsolódó garanciát sem vállal.

Tavasztól elektronikus belépési engedély kell a Nagy-Britanniába utazóknak

A 10 fontba (4700 forintba) kerülő engedély két évig vagy a kérelmező útlevelének lejártáig érvényes, és az érvényességi idő alatt korlátlan számú nagy-britanniai beutazást tesz lehetővé, esetenként hat hónapi időtartamra.

A Turkish Airlines új járat indítását jelentette be Sydney-be

A Turkish Airlines Isztambul és Sydney között 2024. december 4-től kedvezményes, bevezető árú repülőjegyekkel és heti négy járattal - hétfő, szerda, csütörtök, szombat - kezdi meg a repülést. 

Jubilál a Máltai Turisztikai Hivatal

Az eseményen felszólaltak a máltai turisztikai ágazat kulcsszereplői, köztük Dr. Gavin Gulia, az MTA elnöke, Carlo Micallef, az MTA vezérigazgatója és Clayton Bartolo turisztikai miniszter.
Hirdetés

Hírek

Szerda reggelre erősödött a forint árfolyama

Az euró jegyzése a kedd kora esti 1,1160 dollárról 1,1158 dollárra változott.

Felébredt a forint

Erősödött a forint kedd reggel a főbb devizákkal szemben...

Devizapiac – Erősödött a forint péntek reggelre

Az euró 1,1128 dollárt ért reggel 7 órakor a csütörtök kora esti 1,1112 dollár után.

II. Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Zsidó Gasztronómiai Fesztivál

Megtekinthetik a csodálatos zsinagóga épületét és a tárlatvezetésen megismerhetik a történetét.

Indul az Azonnali Fizetési Rendszer 2.0

Minden társadalom számára fontos lehet alternatív elektronikus fizetési megoldások kidolgozása a pénzforgalmi stabilitás és a monetáris szuverenitás érdekében.

Devizapiac – Erősödött kissé a forint hétfőn

Az eurót este hat órakor 394,00 forinton jegyezték a kora reggeli 394,26 forint után, a.

Kicsit, de erősödött péntek reggelre a forint

Erősödött péntek reggelre a forint.

Great Taste Awards díjat kapott az esztergomi kávépörkölő üzem

A kávé a kőolaj után a második legtöbbet értékesített termék a világon, világszerte 2 milliárd fogyasztóval.

Gazdaság

Egyhangú döntés a monetáris tanácsban augusztusban

A tanácstagok általánosan a szigorú monetáris kondíciók fenntartása, és a pénzügyi piaci stabilitás megőrzése mellett érveltek.

Hitelfelvételben Európa élmezőnyébe kerültek a magyar háztartások

A támogatott vállalati hitelek aránya a második negyedévben már csak 20 százalék volt, holott egy évvel ezelőtt még 49 százalék volt ezek aránya. Ennek tudható be az is, hogy a kkv-hitelezés visszaesett.

Rekordokat döntöget a lakossági hitelezés, csúcson a személyi kölcsön

A lakáshiteleket annak ellenére is keresik, hogy a kamatok immár második hónapja emelkednek. Júliusban már a THM-plafon sem fogta vissza a bankokat az árazásban, egy átlagos lakáshitelnél 6,81 százalékos kamatot és 7,24 százalékos THM-et mért az MNB. 

Az új fizetési megoldás, a qvik sikere

Minden magyar ügyfélnek lehetősége van, hogy használja az új fizetési megoldást. A végső döntést a fogyasztók hozzák meg, a qvik akkor terjed el, ha a fogyasztók számára kényelmes, gyors, egyszerű és biztonságos - fejtette ki.