Egy brit felmérés szerint a klímaváltozás és a koronavírus-járvány lassan ellehetetleníti a Black Fridayt – adta hírül a The Sun.
A felmérésből kiderült: a vásárlók több mint egyharmada, 35 százaléka a túlfogyasztással hozza összefüggésbe az eseményt, ami rosszat tesz a bolygónak. Majdnem ugyanennyien a koronavírus-járvány miatt akarják elkerülni a tömeget.
Az eladók rendszerint hatalmas akciókat kínálnak a Black Friday alkalmával, amely idén november 26-ra esik, és ezzel elindul a karácsonyi roham.
Azonban csak a megkérdezett vásárlók 40 százaléka tervezi, hogy kihasználja ezt – akár az üzletekben, akár online.
Hasonló arányban érzik úgy, hogy már nincsenek jó ajánlatok – derül ki a felmérésből.
A világjárvány miatt a családok több időt akarnak együtt tölteni, és megváltozott az ajándékozásról alkotott véleményük is.
Tízből majdnem hatan – 58 százalék – azt mondták, hogy a tárgyak helyett most inkább élményalapú ajándékokat szeretnének.
További 65 százalék azt mondta, hogy azt szeretné, ha az ajándék jelentene valamit, vagy ha történet kapcsolódna hozzá – áll a felmérésben.
A Sitecore digitális ügyfélspecialista 1000 embert kérdezett meg a Black Friday-jel kapcsolatban.