A Henkel és a Rossman tavaly már a hetedik alkalommal rendezte meg a népszerű „Játék egy zöldebb jövőért” fenntarthatósági promócióját. A kezdeményezés a Trade Magazin Év promóciója versenyén második helyezést érdemelt ki Non food kategóriában, valamint Fenntarthatósági különdíjat is kapott.
A „Játék egy zöldebb jövőért” kampánnyal bölcsődéket, óvodákat és általános iskolákat támogat a Henkel. A promóció keretein belül a vásárlók országszerte leadhatják kiürült Henkel-termékes flakonjaikat közel 220 Rossmann üzletben. Az üres flakonokért cserébe egy kódot kapnak, mellyel egy tetszőlegesen választott bölcsődére, óvodára vagy általános iskolára szavazhatnak, a legtöbb szavazatot kapott intézmény pedig értékes támogatásban részesül. A promóció 2016 óta évről-évre egyre népszerűbb, a szülői közösségek összefogva, szervezetten, közös erővel készülnek a gyűjtésre.
A tavalyi promóció 2023. május 22. és 2023. június 28. között volt és 45 intézményre érkeztek a szavazatok. A minimum 200 szavazatot gyűjtő intézményeknek garantált nyereményt biztosított a Henkel, mégpedig egy 60 000 Ft értékű Henkel-Rossmann higiéniás csomag formájában. A fődíj 2 000 000 Ft értékű támogatás volt, melyet a nyertes intézmény szabadon eldönthetett, hogy játszótér építésére vagy technológiai fejlesztésre fordít. A Henkel játszótér gyártó partnere évek óta a Polyduct Nyrt., mely vállalatnál szintén elsődleges helyen áll a fenntarthatóság, hiszen játszótereiknél 1OO%-ban hulladékmentes a csúszdák gyártása.
Az idei év nyertesei, a legtöbb szavazatot kapott intézmények:
1. Hajdúnánási Református Általános Iskola és Óvoda, nyereményük: 2 000 000 Ft értékű támogatás (választható játszótér építésére vagy technológiai fejlesztésre)
- Tapolcai Bárdos Lajos Általános Iskola, nyereményük: 200 000 Ft értékű sportszerutalvány
- Jeruzsálem Úti Tagóvoda, nyereményük: 100 000 Ft értékű sportszerutalvány
A fődíjat Hajdúnánáson, ünnepélyes keretek között adták át. A Hajdúnánási Református Általános Iskola és Óvoda már másodszor nyerte el az első díjat. Az RTL is megörökítette az átadót, Zöld bolygó műsorukban bemutatták a kampány közösségépítő és jövőformáló szerepével.
Green Pledge – a tettek erejének védjegye
A Henkel Magyarország fenntarthatósági edukációs kampányaiért érdemelte ki tavaly a Green Pledge díjat, amit a környezetvédelmi és fenntarthatósági szempontok reklámozási gyakorlatban történő alkalmazásának jó gyakorlataként értékelt a szakmai zsűri.