Kezdőlap Gazdaság Az erős márka építése és védelme létfontosságú!
No menu items!

Az erős márka építése és védelme létfontosságú!

fotó: changethegame.hu

„A márkaépítés egyenlő az üzleti stratégiával” – ezzel az üzenettel rendezik meg Magyarországon első alkalommal a Change The Game konferenciát. Az eseményen a résztvevők arra a kérdésre kapnak majd választ, hogyan maradhat egy cég akkor is sikeres, amikor a piacot már nem a termékek, hanem az értékek és a gyors alkalmazkodás képessége uralja. Az esemény öt kulcsfontosságú területre fókuszál: a gazdasági, társadalmi, környezeti (ESG), technológiai és geopolitikai dimenziókra. Az előadók konkrét példákon keresztül mutatják be, hogy a globális trendek – az AI forradalmától a klímaváltozás hatásain át – miként írják át egy magyar KKV mindennapi működését és túlélési esélyeit is.

„A magyar üzleti szférának sürgős paradigmaváltásra van szüksége” – hangsúlyozza Kőszegi András márkatanácsadó, a Change The Game alapítója. „Évek óta hangoztatom a márkaépítés jelentőségét. Először csaknem egy évtizede, Mumbaiban, a World Brand Congress elnevezésű eseményen beszéltem arról, hogy a márka ma már egy cég legfontosabb üzleti értéke, a működés alapfeltétele. Az első számú kérdés az, hogy egy vállalkozás megérti-e azokat a dimenziókat, amelyekben a márkája elhelyezkedik, vagy lemarad és eltűnik” – fogalmaz a szakértő. „A technológiai, a geopolitikai, a gazdasági, a környezeti és társadalmi dimenziók jelentős befolyással vannak, de a működést az tarthatja jó irányban, ha erős vízióval és értékekkel rendelkezünk!”

A szakértő intő példaként említette a Nokia bukását, a mesterséges intelligencia elsöprő iramú térnyerését és a 3D technológiát, amelyek alapjaiban rendezik át a beszállítói láncokat, Magyarországon is.

„Az erős márka nem a nagyvállalatok úrihuncutsága”

Kőszegi András szerint a 21. század sikeres vállalatait az immateriális javak teszik értékessé: a munkatársak tudása, az innováció, a kapcsolatrendszer és mindenekelőtt a márka értéke. „A márka egy jól definiálható üzleti érték, ami a cég eredményességét számtalan ponton támogatja. Ennek megértése ma már nem lehetőség, hanem kötelesség” – teszi hozzá. „A vállalkozásnak meg kell fogalmaznia a valódi értékeit, mert tulajdonképpen a fogyasztó, a vásárló ezekhez az értékekhez, üzenetekhez tud igazán kapcsolódni” – emelte ki.

A márkatanácsadó szerint ugyanakkor a márkaépítés és a márkastratégia nem azt jelenti, amit a legtöbben ígérnek a piacon.

Az Instagram- posztok, TikTok -videók, LinkedIn profilok elkészítése kevés, a kommunikációt mindig meg kell, hogy előzze a márkastratégia, amelynek alapja a vállalatot körülvevő dimenziók mély ismerete. A márkastratégia egy üzleti iránytű, ami eldönti, hogy egy adott aktivitás szolgálja-e a vállalat eredményességét és fejlődését.”

Kőszegi András kiemelte, hogy a KKV-k márkaépítése semmiben sem különbözik egy globális márkáétól, hiszen a változások ugyanolyan erővel érintik őket is. Szavai szerint egyetlen hazai kisvállalkozás sem engedheti meg magának, hogy ne figyeljen a technológiai és társadalmi változásokra.

„Mindez nem azt jelenti, hogy egy KKV hirtelen világmárka lesz, hanem azt, hogy az adott célcsoportjában, helyi szinten (faluban, városban, régióban, országban) erős elismertséggel rendelkezik majd. Vagyis az erős márka nem a nagyvállalatok úrihuncutsága, hanem a működés alapfeltétele.”

Egy nap a siker érdekében

A Change The Game a magyar KKV-k döntéshozóinak is iránymutatást adhat abban, hogy tarthatnak lépést a kor kihívásaival. A konferencia különlegessége a multidiszciplináris megközelítés. Előadás tart mások mellett Almási Kitti pszichológus, aki az emberi tényező és a vezetői mentális állapot márkára gyakorolt hatását elemzi. Dr.-Habil. Köves Alexandra ökológiai közgazdász pedig arról tart majd előadás, hogy az eddig megszokott üzletmenetnek vége. A Telekom egyedülálló kísérlettel készül: egy mesterséges intelligencia értelmezi majd az elhangzottakat, az AI-összegzést összevetik majd Szabó Béla, a vállalat márkaspecialistájának humán analízisével.

„Lesznek, akik látják és értik a történéseket, és lesznek, akik azon tűnődnek, hogy mi történt, miközben a piac elrobog mellettük” – foglalja össze a konferencia tétjét Kőszegi András.

A szeptember 24-én megrendezésre kerülő konferencia részletes programja és a regisztrációs információk elérhetők az esemény hivatalos weboldalán.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Balatoni Katalin: számunkra minden magyar oktatási intézmény kincs, amelyet óvni és erősíteni kell

A miniszterelnöki biztos ünnepélyes keretek között átadta az első külhoni magyar pedagógusigazolványt Burus-Siklódi Botondnak, a Romániai Magyar Pedagógusok Szövetsége (RMPSZ) elnökének.

Az előző év azonos időszakához mérten 1,0 százalékkal mérséklődött, az előző hónaphoz képest 2,0 százalékkal bővült az ipari termelés

Az ipari termelés júliusi részletes adatait szeptember 12-én közli második becslése alapján a KSH.

Hankó Balázs elindította a Magyar Kultúra Nagykövetei programot

Hankó Balázs kultúráért és innovációért felelős miniszter bejelentette a Magyar Kultúra Nagykövetei program elindítását a Zeneakadémia 150 jubileumi eseménysorozatról rendezett pénteki sajtótájékoztatón Budapesten.

Fővárosi kormányhivatal: postai úton és hivatali kapun keresztül javasolt a kérelmek benyújtása a budapesti földhivatalhoz

Postai úton és hivatali kapun keresztül javasolt a kérelmek benyújtása a budapesti földhivatalhoz.
Hirdetés

Hírek

Balatoni Katalin: számunkra minden magyar oktatási intézmény kincs, amelyet óvni és erősíteni kell

A miniszterelnöki biztos ünnepélyes keretek között átadta az első külhoni magyar pedagógusigazolványt Burus-Siklódi Botondnak, a Romániai Magyar Pedagógusok Szövetsége (RMPSZ) elnökének.

Vállalati innovációs pályázatok indulnak 182 milliárd forint értékben a GINOP Pluszban

A második alprogramban az elérhető támogatás mértéke már 600 millió forinttól 1,2 milliárd forintig terjedhet.

Az előző év azonos időszakához mérten 1,0 százalékkal mérséklődött, az előző hónaphoz képest 2,0 százalékkal bővült az ipari termelés

Az ipari termelés júliusi részletes adatait szeptember 12-én közli második becslése alapján a KSH.

Hankó Balázs elindította a Magyar Kultúra Nagykövetei programot

Hankó Balázs kultúráért és innovációért felelős miniszter bejelentette a Magyar Kultúra Nagykövetei program elindítását a Zeneakadémia 150 jubileumi eseménysorozatról rendezett pénteki sajtótájékoztatón Budapesten.

Fővárosi kormányhivatal: postai úton és hivatali kapun keresztül javasolt a kérelmek benyújtása a budapesti földhivatalhoz

Postai úton és hivatali kapun keresztül javasolt a kérelmek benyújtása a budapesti földhivatalhoz.

Csökkent a K&H Bank adózás utáni nyeresége az első fél évben

A K&H Bank adózás utáni nyeresége 50,2 milliárd forintra csökkent az első fél évben az egy évvel korábbi 66,9 milliárd forint után, a pénzintézet eredményét 31 milliárd forinttal rontották az időszakban elszámolt kormányzati intézkedések.

Varga Mihály: a jegybank a bizonytalan világgazdasági környezetben is őrzi a stabilitást

A külső körülmények szükségessé teszik azt a stabilitásorientált monetáris politikát, amelyet a Magyar Nemzeti Bank (MNB) folytat.

Egyre nagyobb a kereslet külföldön a kiváló minőségű magyar bárányhúsra

A juhtartás a legfenntarthatóbb állattenyésztési ágazatok közé tartozik, a szektor stabilitását a jelentős mértékű export biztosítja, ugyanis a magyar juh- és bárányhús egyre ismertebb és keresettebb a nemzetközi piacon. Fontos, hogy a fogyasztók a hazai bárányhús vásárlásával nem csupán egészséges és kiváló minőségű fehérjeforráshoz juthatnak, de a magyar állattartókat is segíthetik – jelentette ki Tarpataki Tamás a Juh- és bárányhúsfogyasztást népszerűsítő spanyol–magyar nyitórendezvényen, Budapesten.
Hirdetés

Gazdaság

Az Otthon Start indulása miatt is új MNB szabályok az ingatlan- és jelzáloghitelpiacon

A Magyar Nemzeti Bank a korábbi évek gyakorlatához hasonlóan átfogóan áttekintette a hazai ingatlan- és jelzáloghitelezést érintő makroprudenciális eszközeit (vagyis azokat a szabályokat, amelyek...

Az egészségpénztár is segítheti az iskolakezdést

A szolgáltatás mostantól az éven belül bármikor igényelhető, megszűnt az a szabály, hogy a vásárlási számlát csak a tanév kezdete előtt, illetve a vége után legfeljebb 15 nappal állíttathatták ki.

Bővül a Magyar Államkincstár online állampapír-értékesítése

Új, azonnali és biztonságos fizetési lehetőséggel bővül a Magyar Államkincstár online értékesítési rendszere: a WebKincstárban és a MobilKincstárban mostantól QVIK fizetéssel is vásárolhatnak állampapírt az ügyfelek.

Kamatdöntés – Egyhangúlag szavazott az alapkamatról az MNB Monetáris Tanácsa júliusban

A július 22.-i döntés alapján a jegybanki alapkamat 6,50 százalék maradt.