Kezdőlap Autó A felső kategóriás kényelem hibrid Európa bajnoka. Ford Kuga Active Plug-in Hybrid...
No menu items!

A felső kategóriás kényelem hibrid Európa bajnoka. Ford Kuga Active Plug-in Hybrid Teszt

Miközben az egyterűek forradalma folytatódik az utakon, az elektrifikáció és vele a fenntarthatóság iránti elkötelezettség, már a magán és céges autóválasztást is erőteljesen befolyásolja. Mivel a kiélezett versenyben egy percre sem lehet lassítani, a kontinens évek óta legkelendőbb konnektoros hibridjének számító Ford Kuga Plug-In Hybrid is egy jól sikerült ráncfelvarrással igyekszik megőrizni a vonzerejét. 

Az elmúlt évek fejleményeként az autóválasztásánál a hagyományos értékek – gazdaságosság, megbízhatóság, presztizs – mellett már a fenntarthatóság is mind nagyobb szerepet kap. Amíg a magánemberek körében a fenntarthatóság iránti elkötelezettség játszik szerepet, a cégek esetében az Európai Unió egyre szigorodó fenntarthatósági követelményei, az ESG – környezeti, társadalmi és irányítási szempontok (Environmental, Social, Governance) – kritériumainak megfelelés miatt is kap kulcsszerepet a CO₂ kibocsátás minimalizálása. És miközben a tisztán elektromos autózás kapcsán még akadnak kompromisszumok és kérdőjelek, egyre többen gondolják úgy, hogy a konnektoros, vagyis plug-in hibridek (PHEV) elektromos hajtása, a megszokott autózás kényelme és üzembiztossága mellett csökkentik a fogyasztást és a károsanyag kibocsátást.

A Ford Kuga harmadik generációja és a modell első Plug-in Hybrid (PHEV) változata 2019-ben debütált, és 2021 óta évente a legnagyobb számban eladott konnektoros hibrid Európában a közepes méretű SUV kategóriában. Ez a népszerűség különösen figyelemre méltó, tekintve, hogy a modell bemutatására 2019-ben, a COVID-járvány idején került sor. Ráadásul a sikertörténet most ígéretesen folytatódik, mivel a 2024-es megújítás több, mint egyszerű ráncfelvarrás: az autó külseje és belső tere is alapvető változásokon ment keresztül, miközben technikai téren is jelentős fejlesztéseket kapott. Mindezt úgy, hogy a modell továbbra is a Ford filozófiáját tükrözi, elegáns, sallangmentes stílusával és praktikumra összpontosító kialakításával, amely a divattrendek helyett a hosszú távú használhatóságra fókuszál.

Az új Ford Kuga megújított frontrésze dinamikusabbá vált, a két új fényszóró LED-csíkkal kapcsolódik össze, ami magasabb és határozottabb megjelenést biztosít a 4,6 méter hosszú, 1765 kg tömegű autónak. A plug-in hibrid változat a modell legerősebb verziója, amit egy 2,5 literes, négyhengeres benzinmotor hajt, amihez egy 14,4 kilowattórás elektromos motor csatlakozik. A 243 lóerős motorteljesítmény mellett az autó 69 kilométeres elektromos hatótávot mondhat magáénak. Az új technikai megoldások közé tartozik a dupla cápauszony antenna is, amely a rádió és GPS mellett az 5G hálózat vevőjeként is működik.

Az utastér tágas, miközben a karbon dekoráció elegáns hangulatot ad. A középkonzolon található a Fordra jellemző forgótárcsás váltókapcsoló, amely könnyen hozzáférhető és jól kezelhető. A középkonzol új, 13,5 colos kijelzője irányítja a teljes fedélzeti rendszert, ami bár technikai előrelépésnek számít, mégis némiképp vegyes érzelmeket kelt. Bár a rendszer hibátlanul működik, és a telefon csatlakoztatása is problémamentes, a hőmérséklet-szabályozás tekerőgombjainak hiánya igencsak csökkentheti a vezetési élményt, mivel az érintőképernyős kezelés kifejezetten nehézkesebb lehet az út során.

A Ford Kuga praktikumát a hatalmas ajtózsebek, a középkonzolon található zárható fedelű könyöklő, a pohártartók és a telefontöltő pad teszik teljessé. Az autó az összes kötelező vezetéstámogató és biztonsági rendszer mellett számos olyan extrával is rendelkezik, amely tovább növeli a vezetési komfortot és biztonságot.

Az új Kuga ülései is jelentős fejlesztésen mentek keresztül: minden kivitelben kérhetőek állítható laphosszúságú, oldaltámaszos, combtámaszos és deréktámaszos ülések, amelyek a korábbiakhoz képest nagyobb komfortot és tartást biztosítanak. Mindemellett a B&O Play hifirendszer élvezetes hangzást nyújt, ami szintén hozzájárul az utazási élményhez. Hátul is tágas, kényelmes ülések várják az utasokat, és a lábtér is nagyvonalú. Az üléscsúsztatás révén pedig a csomagtartó alaphelyzetben 412 literes kapacitása több mint 150 literrel bővíthető.

A kifejezetten csendes Kuga PHEV futóműve elöl MacPherson rendszerű, míg a kétkerék-hajtású modellek hátul csatolt hosszlengőkaros kialakítást kaptak. A hajtáslánc pedig attól is hibátlan, hogy a biztost választva a Toyota bejáratott licencét használja, garantálva a megbízható és gazdaságos működést.

Érsek M. Zoltán

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Szerdától az EU-állampolgárok is csak elektronikus beutazási engedéllyel léphetnek be az Egyesült Királyságba

Szerdától az Európai Unió tagországainak állampolgárai is csak az elektronikus beutazási engedély (Electronic Travel Authorisation, ETA) birtokában léphetnek be az Egyesült Királyságba.

Újabb 5 milliárd forint támogatás feldolgozó üzemek fejlesztésére

Az érintettek a tervezett beruházási költségek 50 százalékára pályázhattak, de ez bizonyos esetekben elérhette a 70 százalékot is.

Wunderbar Fesztivál 2025: „Német. Egy nyelv – sok történet.”

2025-ben negyedik alkalommal rendezik meg Magyarországon a Wunderbar Fesztivált, ismét rávilágítva a német nyelv sokszínűségére és jelentőségére a gazdaság, a kultúra és az oktatás területén.

Hibridként hódíthat az új Audi Q7

Képzelj el egy reggelt, amikor hangtalanul suhansz a városban,...
Hirdetés

Hírek

Nem ússzuk meg: áprilistól ez is kell a beutazáshoz az Egyesült Királyságba

Április 2-tól minden magyar állampolgárnak is szüksége lesz az...

Vidéki otthonfelújító nyugdíjasok irány az Államkincstár

A kormány kibővítette a kedvezményezetti kört, így a nyugdíjasok...

Így módosulhat most az ESG-törvény

A Nemzetgazdasági Minisztérium társadalmi egyeztetést indít az Európai Bizottság...

Erősödött a forint reggel

Erősödött a forint árfolyama hétfő reggel a főbb devizákkal szemben a péntek esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Március végétől Debrecenből Lipcsébe és Máltára hoz járatot a BMW

A Universal Airlines március 30-tól heti két retúrjáratot indít...

Németország kiszabadult a költségvetési kalodából. Örülhetünk?

Friedrich Merz A német parlament történelmi döntést hozott: elfogadták azt...

Gyengült hétfő reggelre a forint

Az eurót hétfő reggel hét órakor 399,59 forinton jegyezték a péntek esti 398,92 forint után. A dollár jegyzése 367,36 forintra ment fel 366,46-ról, a svájci franké pedig 415,39-re 414,30 forintról.

Gyengült a forint kedd reggel

Gyengült a forint árfolyama kedd reggel a főbb devizákkal szemben az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.
Hirdetés

Gazdaság

Európai terjeszkedéséhez olasz bankot nézett ki az ING

  Fotó: popso.it Európai terjeszkedési tervéhez igazodva az ING, Olaszország felé vette az irányt, ahol a Banca Popolare di Sondrioval vette fel a kapcsolatot. Az ING Group...

Az adóelőlegből is igénybe vehető az szja-kedvezmény

Nyomtatásra, irattárolásra sincs szükség, mert a nyilatkozatot az adóhivatal automatikusan továbbítja az abban megjelölt munkáltatónak, kifizetőnek.

Az alapvető élelmiszerek árának csökkentéséért lép a GVH

A nemzeti versenyhatóság álláspontja szerint az érdekképviseleti szervezetek által rendszeresen kiadott áremelési közlemények sérthetik a tisztességes piaci versenyt és fokozzák az inflációs nyomást.

Itt az első kamatforduló, utalják a csúcshozamot az inflációkövető állampapírokra

A PMÁP-ot az államkincstár 99 százalékos árfolyamon váltja vissza, de ez az egy százaléknyi veszteség is bőven megéri, hiszen a többi lakossági állampapír közül a legalacsonyabb kamatú is 5,5 százalékot fizet