Végleg lehúzza a rolót az 1896-ban San Franciscóban alapított sörgyártó, amely Amerika első kézműves sörfőzdéjeként hirdeti magát.
Az Anchor Brewing Company az évek óta csökkenő eladásokra hivatkozva közölte, hogy beszünteti működését és felszámolja az üzletet. A japán sörgyártó óriás, a Sapporo, amely 2017-ben megvásárolta az Anchort, úgy nyilatkozott, hogy a márka újjáélesztésére tett erőfeszítések kudarcot vallottak.
“Ez egy rendkívül nehéz döntés volt” – mondta Sam Singer, az Anchor Brewing szóvivője a BBC cikke szerint.
“Elismerjük az Anchor fontosságát és történelmi jelentőségét San Francisco és a kézműves sörfőzés számára, de a világjárvány hatásai, az infláció, különösen San Franciscóban, és a rendkívül versenyképes piac miatt a vállalatnak nem maradt más választása, mint meghozni ezt a szomorú döntést a működés megszüntetéséről” – részletezte a döntés hátterét.
Amerikát egykor olyan sörgyártó óriások uralták, mint a Miller és az Anheuser-Busch. Az 1980-as évek óta azonban robbanásszerűen megnőtt a független sörgyártók száma.
Az Anchor, amelyet az aranyláz idején alapítottak, úttörője volt ennek a trendnek, és az 1980-as években többek között a San Francisco utcáin című krimisorozatnak köszönhetően San Franciscón kívül is ismertté vált.
Az Eater nevű élelmiszeripari weboldal szerint a sörgyártó arról volt ismert, hogy “buborékos, malátás, keserédes alternatívát kínál a vizes pilseni sörökkel szemben“, amelyek sokáig uralták a piacot.
A márka azonban, amely nagyrészt bárokban és éttermekben értékesített, az utóbbi időben nehézségekbe ütközött.
Tavaly 10 millió dolláros forgalmat bonyolított le, ami az előző évi 12 millió dollárhoz képest csökkenést jelentett a Sapporo szerint, amely 2017-ben 85 millió dollárért vásárolta meg a vállalatot, hogy bővítse jelenlétét az amerikai sörpiacon.
A Sapporo közölte, hogy a termékek megújításával és egyéb befektetésekkel próbálta élénkíteni az eladásokat, de nem tudta leküzdeni a világjárvány által az üzletre mért csapást.
“Az Anchort jelentősen érintette az koronavírus-járvány hatása, és ez a hatás különösen elhúzódott San Francisco térségében. Ennek következtében az Anchor eladásai jelentősen csökkentek” – közölte a japán konszern, és figyelmeztette a befektetőket, hogy 43 millió dollár veszteséget szenved el a döntés miatt.
Az amerikai Sörfőzők Szövetsége szerint a kézműves sörök az USA-ban tavaly eladott sörök alig több mint 13%-át tették ki, értékben pedig az eladások nagyjából negyedét. A söripar azonban nyomás alatt van, mivel az előre csomagolt koktélok egyre népszerűbbek.
Az USA-ban tavaly 3%-kal csökkent az eladott sörök száma – közölte a Sörfőzők Szövetsége. A kis, független sörfőzdéknél az értékesítési volumen nagyjából stagnált.
Az Anchor, amely 60 napos felmondási időt adott a mintegy 60 alkalmazottjának, azt közölte, hogy az elmúlt években többször próbált vevőt találni, és továbbra is reméli, hogy a felszámolási eljárás során jelentkezik valaki.
Hozzátették, hogy a sörgyártás leállt, de július végéig folytatják a sör palackozását és forgalmazását Kaliforniában. A gyár sörözője is nyitva marad még, hogy a megmaradt készletet értékesítse.