Hirdetés
Kezdőlap Autóipar A VW a jövőbe invesztál
No menu items!

A VW a jövőbe invesztál

Elektroautó, hibrid, digitalizáció – ezekben látják a jövőt a Volkswagen-csoportnál. A következő 4 évben 60 milliárd euró fordít fejlesztésre a konszern.

60 milliárd euró, 20.000 milliárd forint, még egy megakonszern számára is horribilis összes. A VW igazgatótanács napokban elfogadott döntése értelmében ennyit fordít a világ legnagyobb autógyártója 2024-ig a hibrid, az elektro– és az okosautók fejlesztésére. Az eredetileg ezekre a területekre szánt összegnél 10 százalékkal több, az össze fejlesztési forrás 40 százalékát.

Irány a hidrogén, a hibrid az e-autó

A járműipar története legnagyobb kihívásai- és változásai előtt áll. Több koncepció is létezik a jövő autójáról. A konszernek élet-halál döntést hoznak, amikor egy technológia mellett elkötelezik magukat. A németek a villanymotort tartják a jövőnek. A VW a jelentős fejlesztési források több, mint felét, 33 milliárd eurót erre a területre szánja. A japánok, akik pionírok voltak az e-autózásban, már a hibridre tesznek. Sok elemző szerint a holnap autója üzemanyagcellás, tehát hidrogénmeghajtású lesz.

VW koncepció autója

A wolfsburgi székhelyű cégcsoport 2029-re 75 elektro és 60 hibrid modellt akar piacra vinni. Előbbiből 26, utóbbiakból 6 millió darabot terveznek értékesíteni az elkövetkező tíz évben. Nincs még egy autógyártó, amelyik ilyen nagyra törő tervekkel állt volna elő. Máshogy azonban nem tudna megfelelni a konszern az autók alacsony CO2 kibocsájtását egyre inkább elváró vevőknek és az azt egyre szigorúbban megkövetelő jogszabályoknak.

Szorító szükség

A 2021-től érvényes Euro-6 norma maximum 95 g/km CO2 kibocsátást enged meg. A következő, Euro-7 szerint 60-ra csökken a határérték. A gyártóknak egész modellpalettájuk átlagában kell megfelelniük az értéknek. Az elektroautók nulla kibocsátásúként vehetők figyelembe. Nem csoda, hogy sokat költenek a fejlesztésükre. Azonban más gyártók, például a Daimler tervei visszafogottabbak. A Mercedes gyártója elégedett lenne, ha 5 év múlva új autói 25 százaléka elektromos lenne. 2030-ra zs 50 százalék a cél.

A VW-csoport új autói a konszern saját fejlesztésű elektronos meghajtási rendszerével működnek majd. A kisautótól az SUV-ig bármely kategóriába beépíthető MEB-et (Modularen E-Antreibs-Buakasten) 2015 óta fejlesztik. Az ambiciózus tervek megvalósításához 2029-ig 20 millió darabot kell gyártani belőle. A legmagasabb kategóriájú Audik és a szintén a VW-konszernhez tartozó Porsche modelljei egy másik e-meghajtási rendszerrel, a PPE-vel fognak készülni.

Hans Dieter Pötsch

„Romló gazdasági környezetben és amikor a hagyományos autók egyre nehezebb értékesíteni, a fejlesztés és a hatékonyságnövelés a két kitörési pont” – mondta a konszern vezetője, Hans Dieter Pötsch az igazgatótanácsi ülés utáni sajtótájékoztatón. Ugyan nem hangzott el, de a hatékonyságnövelésnek a létszámcsökkentés is része lesz. Köztudott, hogy az e-autók gyártása egyszerűbb, jobban automatizálható, ezért kevesebb munkaerőt igényel.

Az új modellek nagy része külföldön, a cseh Mlada Boleslavban, a kínai Chattanoogában, Foshánban és Antingben fog készülni. Azonban imázs és politikai szempontok miatt elvi kérdés, hogy a németországi üzemekben, Zwickauban, Hannoverben, Zuffenhausenben és Drezdában is legördülnek majd alternatív meghajtású kocsik a futószalagokról. Az idei Frankfurti Autószalonon (IAA) bemutatott és 2022-ben piacra kerülő első tisztán elektromos SUV, a ID.Next szintén Németországban, Emdenben fog épülni. A Trabanttól a mai napig elválaszthatatlan szászországi városban, Zwickauban pedig teljes egészében az e-autóhoz építik át a futószalagokat.

Győr is részt kap a jövőből

 Győrben idén nyáron ismertették a 2022-ig 41 milliárd forint értékben megvalósuló beruházások részleteit.

Achim Heimfling

„Aligha van jobb hely az e-autók fejlesztésére és gyártására, mint Győr, Jedlik Ányos, az első elektromos motort feltalálójának városa” – mondta a gyár frissen kinevezett igazgatója, Achim Heimfling. Három fejlesztési súlypontot nevezett meg: (1) A 2018-ben megkezdődött e-motor sorozatgyártás 10 ezres darabszámának jelentős növelése. (2) A kizárólag villanymeghajtású modellek arányának emelése. (3) A győri motorfejlesztő központ bővítése, ahol a jövőben évi 300 mérnököt szeretnének kiképezni.

Ez a fejlesztés újabb ugródeszka ahhoz, hogy a magyarországi autóipar újabb csúcsot döntsön: tavaly 8550 milliárd forintról beszéltünk, ezt a számot az év első 5 hónapjában már 12%-al meghaladták az itt termelő vállalatok” – mondta a sajtótájékoztatón szintén jelen lévő Szijjártó Péter külgazdasági- és külügyminiszter.

Ezért a kormány 6,4 milliárd forint vissza nem térítendő támogatással járul hozzá a fejlesztések finanszírozásához – tette hozzá a miniszter.

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Az olajkereslet felfutását várja a Nemzetközi Energiaügynökség

A Nemzetközi Energiaügynökség (IEA) friss jelentése szerint a forró nyár és a gáz drágulása növelte a kőolajfelhasználást az energiatermelésben, ezért a szervezet megemelte éves olajkeresleti előrejelzését.

Romániában is lassult az infláció

Enyhén lassult Romániában az éves inflációs ráta, amely júliusban 15 százalék volt a júniusi 15,1 százalék után - közölte a román országos statisztikai intézet.

Újra jön orosz olaj Magyarországra a Barátság vezetéken

Szerdáról csütörtökre virradó éjszaka óta folyamatosan érkezik kőolaj Magyarországra is a Barátság kőolajvezetéken, miután a Mol átvállalta az orosz fél által fizetendő tranzitdíjat. A belföldi ellátás a néhány napos szünet ellenére nem volt veszélyben, hiszen Magyarország több hétre elegendő tartalékkal rendelkezik - közölte a Technológiai és Ipari Minisztérium (TIM).

OTP: stabil a teljesítmény, bizonytalan az orosz leánybank sorsa

Az egyedi tételeket nem számítva, a háború hatásaival együtt a tavalyihoz hasonló lett az OTP csoport teljesítménye a második negyedévben, ami a bank stabilitását és erejét mutatja - mondta Bencsik László, az OTP Bank Nyrt. vezérigazgató-helyettese a bank eredményeit értékelő sajtótájékoztatón. Azt is közölte: vizsgálják az orosz leánybank értékesítésének lehetőségét.

Hírek

Újra jön orosz olaj Magyarországra a Barátság vezetéken

Szerdáról csütörtökre virradó éjszaka óta folyamatosan érkezik kőolaj Magyarországra is a Barátság kőolajvezetéken, miután a Mol átvállalta az orosz fél által fizetendő tranzitdíjat. A belföldi ellátás a néhány napos szünet ellenére nem volt veszélyben, hiszen Magyarország több hétre elegendő tartalékkal rendelkezik - közölte a Technológiai és Ipari Minisztérium (TIM).

Kim Dzsongun halálosan bekeményít a Covid kapcsán

Kim Dzsong Un észak-koreai vezető csütörtökön győzelmet hirdetett a Covid elleni harcban, majd "halálos megtorlást" ígért Dél-Korea ellen, amelyet a járvány kitörésének okozásával vádol.

Egyházi szervezetek mögé rejtőző bűnbandára csapott le a NAV

Egyházi szervezetek mögé rejtőző, az állami költségvetésnek 8 milliárd forint kárt okozó bűnszervezetre csapott le a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) a Békés Megyei Főügyészséggel együttműködésben.

Újraindult a Barátság vezeték, hamarosan Magyarországra is érkezik olaj

Újraindult a Barátság vezeték, csütörtökön Magyarországra is megérkezik a kőolaj - közölte a Mol.

Fizetett a Mol, újraindulhat a Barátság kőolajvezeték

A Mol egyeztetést folytatott az ukrán és az orosz féllel a Barátság vezeték újraindításáról, és átutalta az ukrajnai szakasz használatért fizetendő tranzitdíjat - közölte a társaság.

A hiány ellenére tovább csökken a benzin piaci ára

Pénteken tovább csökken a 95-ös benzin ára, ami különös jelenség üzemanyaghiányos helyzetben. A csökkenés mértéke bruttó 8 forint, ami várhatóan hatással lesz a piaci árak alakulására. A gázolaj ára a héten már nem változik.

Korlátozza a tűzifa exportját a kormány

Az energiaválság miatt a kormány kiviteli tilalmat rendel el az energiahordozókra, így a tűzifára is. Az energia-ellátásbiztonság szempontjából stratégiai jelentőségű tűzifa külföldre történő kivitelét a kormány kontroll alatt tartja, szükség esetén korlátozni is tudja és elővásárlási jogával is élhet - közölte Nagy István agrárminiszter a Magyar Közlönyben megjelent rendelettel összefüggésben.

Felelős tankolást kér a Mol – hetekre elegendő a tartalék

A jelenlegi üzemanyagpiaci helyzetben felelős fogyasztói magatartásra van szükség ahhoz, hogy mindenkinek jusson elegendő üzemanyag. A Barátság vezetéken néhány napja szünetel a kőolajszállítás, de ez a helyzet jelenleg közvetlenül nem okoz ellátási problémát, mert a Molnak több hétre elegendő tartaléka van - közölte a Mol.

Gazdaság

OTP: stabil a teljesítmény, bizonytalan az orosz leánybank sorsa

Az egyedi tételeket nem számítva, a háború hatásaival együtt a tavalyihoz hasonló lett az OTP csoport teljesítménye a második negyedévben, ami a bank stabilitását és erejét mutatja - mondta Bencsik László, az OTP Bank Nyrt. vezérigazgató-helyettese a bank eredményeit értékelő sajtótájékoztatón. Azt is közölte: vizsgálják az orosz leánybank értékesítésének lehetőségét.

Az MNB zöld átállást vár el a bankoktól – határidőre

A jegybank megújította zöld ajánlását, amelyben elvárják, hogy a hazai hitelintézetek 2025-ig álljanak át a zöld működésre.

Újra összeért az egyhetes betéti kamat és az alapkamat

A várakozásoknak megfelelően az előző hetinél 100 bázisponttal magasabb, 10,75 százalékkos kamattal hirdette meg az egyhetes jegybanki betétet csütörtökön a Magyar Nemzeti Bank.

MNB-alelnök: a rezsicsökkentés módosítása tovább emeli az inflációt

A 100 bázispontos kamatemeléssel a monetáris politika célja továbbra is az, hogy fellépjen a másodkörös inflációs hatások elkerülése érdekében, illetve elősegítse az inflációs cél elérését - jelentette ki Virág Barnabás, a jegybank alelnöke.
Az adatkezelési tájékoztatót elolvastam és elfogadom