Kezdőlap Autóipar A VW a jövőbe invesztál
No menu items!

A VW a jövőbe invesztál

Elektroautó, hibrid, digitalizáció – ezekben látják a jövőt a Volkswagen-csoportnál. A következő 4 évben 60 milliárd euró fordít fejlesztésre a konszern.

60 milliárd euró, 20.000 milliárd forint, még egy megakonszern számára is horribilis összes. A VW igazgatótanács napokban elfogadott döntése értelmében ennyit fordít a világ legnagyobb autógyártója 2024-ig a hibrid, az elektro– és az okosautók fejlesztésére. Az eredetileg ezekre a területekre szánt összegnél 10 százalékkal több, az össze fejlesztési forrás 40 százalékát.

Irány a hidrogén, a hibrid az e-autó

A járműipar története legnagyobb kihívásai- és változásai előtt áll. Több koncepció is létezik a jövő autójáról. A konszernek élet-halál döntést hoznak, amikor egy technológia mellett elkötelezik magukat. A németek a villanymotort tartják a jövőnek. A VW a jelentős fejlesztési források több, mint felét, 33 milliárd eurót erre a területre szánja. A japánok, akik pionírok voltak az e-autózásban, már a hibridre tesznek. Sok elemző szerint a holnap autója üzemanyagcellás, tehát hidrogénmeghajtású lesz.

VW koncepció autója

A wolfsburgi székhelyű cégcsoport 2029-re 75 elektro és 60 hibrid modellt akar piacra vinni. Előbbiből 26, utóbbiakból 6 millió darabot terveznek értékesíteni az elkövetkező tíz évben. Nincs még egy autógyártó, amelyik ilyen nagyra törő tervekkel állt volna elő. Máshogy azonban nem tudna megfelelni a konszern az autók alacsony CO2 kibocsájtását egyre inkább elváró vevőknek és az azt egyre szigorúbban megkövetelő jogszabályoknak.

Szorító szükség

A 2021-től érvényes Euro-6 norma maximum 95 g/km CO2 kibocsátást enged meg. A következő, Euro-7 szerint 60-ra csökken a határérték. A gyártóknak egész modellpalettájuk átlagában kell megfelelniük az értéknek. Az elektroautók nulla kibocsátásúként vehetők figyelembe. Nem csoda, hogy sokat költenek a fejlesztésükre. Azonban más gyártók, például a Daimler tervei visszafogottabbak. A Mercedes gyártója elégedett lenne, ha 5 év múlva új autói 25 százaléka elektromos lenne. 2030-ra zs 50 százalék a cél.

A VW-csoport új autói a konszern saját fejlesztésű elektronos meghajtási rendszerével működnek majd. A kisautótól az SUV-ig bármely kategóriába beépíthető MEB-et (Modularen E-Antreibs-Buakasten) 2015 óta fejlesztik. Az ambiciózus tervek megvalósításához 2029-ig 20 millió darabot kell gyártani belőle. A legmagasabb kategóriájú Audik és a szintén a VW-konszernhez tartozó Porsche modelljei egy másik e-meghajtási rendszerrel, a PPE-vel fognak készülni.

Hans Dieter Pötsch

„Romló gazdasági környezetben és amikor a hagyományos autók egyre nehezebb értékesíteni, a fejlesztés és a hatékonyságnövelés a két kitörési pont” – mondta a konszern vezetője, Hans Dieter Pötsch az igazgatótanácsi ülés utáni sajtótájékoztatón. Ugyan nem hangzott el, de a hatékonyságnövelésnek a létszámcsökkentés is része lesz. Köztudott, hogy az e-autók gyártása egyszerűbb, jobban automatizálható, ezért kevesebb munkaerőt igényel.

Az új modellek nagy része külföldön, a cseh Mlada Boleslavban, a kínai Chattanoogában, Foshánban és Antingben fog készülni. Azonban imázs és politikai szempontok miatt elvi kérdés, hogy a németországi üzemekben, Zwickauban, Hannoverben, Zuffenhausenben és Drezdában is legördülnek majd alternatív meghajtású kocsik a futószalagokról. Az idei Frankfurti Autószalonon (IAA) bemutatott és 2022-ben piacra kerülő első tisztán elektromos SUV, a ID.Next szintén Németországban, Emdenben fog épülni. A Trabanttól a mai napig elválaszthatatlan szászországi városban, Zwickauban pedig teljes egészében az e-autóhoz építik át a futószalagokat.

Győr is részt kap a jövőből

 Győrben idén nyáron ismertették a 2022-ig 41 milliárd forint értékben megvalósuló beruházások részleteit.

Achim Heimfling

„Aligha van jobb hely az e-autók fejlesztésére és gyártására, mint Győr, Jedlik Ányos, az első elektromos motort feltalálójának városa” – mondta a gyár frissen kinevezett igazgatója, Achim Heimfling. Három fejlesztési súlypontot nevezett meg: (1) A 2018-ben megkezdődött e-motor sorozatgyártás 10 ezres darabszámának jelentős növelése. (2) A kizárólag villanymeghajtású modellek arányának emelése. (3) A győri motorfejlesztő központ bővítése, ahol a jövőben évi 300 mérnököt szeretnének kiképezni.

Ez a fejlesztés újabb ugródeszka ahhoz, hogy a magyarországi autóipar újabb csúcsot döntsön: tavaly 8550 milliárd forintról beszéltünk, ezt a számot az év első 5 hónapjában már 12%-al meghaladták az itt termelő vállalatok” – mondta a sajtótájékoztatón szintén jelen lévő Szijjártó Péter külgazdasági- és külügyminiszter.

Ezért a kormány 6,4 milliárd forint vissza nem térítendő támogatással járul hozzá a fejlesztések finanszírozásához – tette hozzá a miniszter.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

KSH: Legyen erősebb az adatszolgáltatói fegyelem! 

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) a jövőben még nagyobb hangsúlyt fektet az adatszolgáltatói fegyelem erősítésére, és közigazgatási eljárást kezdeményez azokkal a cégekkel szemben, amelyek nem tesznek eleget válaszadási kötelezettségüknek - közölte a hivatal. 

Nagy közúti forgalomra figyelmeztetnek július 4-én, 5-én és 6-án  Zágráb városában és környékén

Zágráb nagyobb forgalomra számít a közelgő zenei rendezvény miatt – alternatív útvonalakat javasolnak a gördülékeny közlekedés érdekében.

Danubius Hotels vezér: a helyi értékekre, az egyediségre és a megújulásra építünk

Kovács Balázs a Danubius Zrt. vezérigazgatója Az egyediségre, a helyi...

KSH: az ipari termelői árak 0,7 százalékkal mérséklődtek

2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták az egy évvel korábbit. A belföldi értékesítés árai 3,9, az exportértékesítésé 8,3 százalékkal felülmúlták az előző év májusi értékeit.
Hirdetés

Hírek

Nagy közúti forgalomra figyelmeztetnek július 4-én, 5-én és 6-án  Zágráb városában és környékén

Zágráb nagyobb forgalomra számít a közelgő zenei rendezvény miatt – alternatív útvonalakat javasolnak a gördülékeny közlekedés érdekében.

Diákhitel Központ: marad a kamatstop

Továbbra is kamatstoppal védi a kormány a 2024. december 31-ig megkötött diákhitel-szerződéseket, így a tavaly év végéig felvett szabad felhasználású diákhitelekre 2025 második félévében is 7,99 százalékos kamatszint vonatkozik.

Okosmérők segítik a zöld átállást az MVM-nél

Az MVM Démász és az MVM Émász sikeresen pályázott az "Okosmérés elterjesztése" felhívásra, a támogatott projekttel 2025 júniusig összesen 89 103 darab okosmérőt telepítettek az ellátási területükön.

Lesznek még nádtetős házak? Visszatérhet a magyar vidék kedvence

Újra feltűnhetnek a klasszikus nádtetős épületek a magyar vidéken, miután a tradicionális építőanyag egy forradalmi technológiával párosítva már biztonságosan alkalmazható. Évtizedeken át a rendkívüli tűzveszély jelentette a legnagyobb visszatartó erőt a nádtetők felhasználásában.

Kevesebb a macera, egyszerűbb a 14 év alatti gyermekek díjmentes utazása

2025. június 21-től egyszerűbbé vált a 14 év alatti gyermekek díjmentes utazásának igazolása a MÁV-csoport járatain

Késnek az MVM Next elszámoló számlái – Informatikai átállás az oka

Az E.ON Hungária Csoport informatikai átállása miatt az MVM Next elszámoló számlái akár 3 hetet is késhetnek - közölte az E.ON és az MVM Next pénteken az MTI-vel.

Nyitnak a porták – Közelebb kerülnek egymáshoz a termelők és a fogyasztók

A rövid ellátási lánc megerősítésével közelebb kell hozni egymáshoz a termelőket és a fogyasztókat, hogy az élelmiszer előállító kistermelők versenyképesebbek lehessenek

A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad

 A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat arra, hogy leküzdjék az időről időre megjelenő gazdasági és egyéb kihívásokat.
Hirdetés

Gazdaság

Elfogadta az Országgyűlés az új adószabályokat: változások nem csak 2026-ra, de már az idei évre is!

A magyar gazdaság szereplői és a lakosság számára is jelentős változásokat hoz a napokban kihirdetett, új adócsomag.

Itt a kormány új készpénzes szabálya

A Magyar Közlönyben megjelentek a a részletszabályok arról, hogy hogyan kell a vállalkozásoknak készpénzhasználatot biztosítani.,

Többlettel zárt a központi költségvetés májusban

Májusban többlettel zárt a központi költségvetés: ebben a hónapban 213,5 milliárd forint összegű MVM osztalék-befizetés érkezett a költségvetésbe.

4,5 milliárd forint gyermektartásdíjat előlegezett meg az állam az elmúlt években

Az elmúlt három évben több mint 20 ezer gyermek részére összesen 4,5 milliárd forint értékben előlegezte meg az állam azokat a tartásdíjakat, amelyeket a különélő szülő nem fizetett meg