Hirdetés
Kezdőlap Autóipar A VW a jövőbe invesztál
No menu items!

A VW a jövőbe invesztál

Elektroautó, hibrid, digitalizáció – ezekben látják a jövőt a Volkswagen-csoportnál. A következő 4 évben 60 milliárd euró fordít fejlesztésre a konszern.

60 milliárd euró, 20.000 milliárd forint, még egy megakonszern számára is horribilis összes. A VW igazgatótanács napokban elfogadott döntése értelmében ennyit fordít a világ legnagyobb autógyártója 2024-ig a hibrid, az elektro– és az okosautók fejlesztésére. Az eredetileg ezekre a területekre szánt összegnél 10 százalékkal több, az össze fejlesztési forrás 40 százalékát.

Irány a hidrogén, a hibrid az e-autó

A járműipar története legnagyobb kihívásai- és változásai előtt áll. Több koncepció is létezik a jövő autójáról. A konszernek élet-halál döntést hoznak, amikor egy technológia mellett elkötelezik magukat. A németek a villanymotort tartják a jövőnek. A VW a jelentős fejlesztési források több, mint felét, 33 milliárd eurót erre a területre szánja. A japánok, akik pionírok voltak az e-autózásban, már a hibridre tesznek. Sok elemző szerint a holnap autója üzemanyagcellás, tehát hidrogénmeghajtású lesz.

VW koncepció autója

A wolfsburgi székhelyű cégcsoport 2029-re 75 elektro és 60 hibrid modellt akar piacra vinni. Előbbiből 26, utóbbiakból 6 millió darabot terveznek értékesíteni az elkövetkező tíz évben. Nincs még egy autógyártó, amelyik ilyen nagyra törő tervekkel állt volna elő. Máshogy azonban nem tudna megfelelni a konszern az autók alacsony CO2 kibocsájtását egyre inkább elváró vevőknek és az azt egyre szigorúbban megkövetelő jogszabályoknak.

Szorító szükség

A 2021-től érvényes Euro-6 norma maximum 95 g/km CO2 kibocsátást enged meg. A következő, Euro-7 szerint 60-ra csökken a határérték. A gyártóknak egész modellpalettájuk átlagában kell megfelelniük az értéknek. Az elektroautók nulla kibocsátásúként vehetők figyelembe. Nem csoda, hogy sokat költenek a fejlesztésükre. Azonban más gyártók, például a Daimler tervei visszafogottabbak. A Mercedes gyártója elégedett lenne, ha 5 év múlva új autói 25 százaléka elektromos lenne. 2030-ra zs 50 százalék a cél.

A VW-csoport új autói a konszern saját fejlesztésű elektronos meghajtási rendszerével működnek majd. A kisautótól az SUV-ig bármely kategóriába beépíthető MEB-et (Modularen E-Antreibs-Buakasten) 2015 óta fejlesztik. Az ambiciózus tervek megvalósításához 2029-ig 20 millió darabot kell gyártani belőle. A legmagasabb kategóriájú Audik és a szintén a VW-konszernhez tartozó Porsche modelljei egy másik e-meghajtási rendszerrel, a PPE-vel fognak készülni.

Hans Dieter Pötsch

„Romló gazdasági környezetben és amikor a hagyományos autók egyre nehezebb értékesíteni, a fejlesztés és a hatékonyságnövelés a két kitörési pont” – mondta a konszern vezetője, Hans Dieter Pötsch az igazgatótanácsi ülés utáni sajtótájékoztatón. Ugyan nem hangzott el, de a hatékonyságnövelésnek a létszámcsökkentés is része lesz. Köztudott, hogy az e-autók gyártása egyszerűbb, jobban automatizálható, ezért kevesebb munkaerőt igényel.

Az új modellek nagy része külföldön, a cseh Mlada Boleslavban, a kínai Chattanoogában, Foshánban és Antingben fog készülni. Azonban imázs és politikai szempontok miatt elvi kérdés, hogy a németországi üzemekben, Zwickauban, Hannoverben, Zuffenhausenben és Drezdában is legördülnek majd alternatív meghajtású kocsik a futószalagokról. Az idei Frankfurti Autószalonon (IAA) bemutatott és 2022-ben piacra kerülő első tisztán elektromos SUV, a ID.Next szintén Németországban, Emdenben fog épülni. A Trabanttól a mai napig elválaszthatatlan szászországi városban, Zwickauban pedig teljes egészében az e-autóhoz építik át a futószalagokat.

Győr is részt kap a jövőből

 Győrben idén nyáron ismertették a 2022-ig 41 milliárd forint értékben megvalósuló beruházások részleteit.

Achim Heimfling

„Aligha van jobb hely az e-autók fejlesztésére és gyártására, mint Győr, Jedlik Ányos, az első elektromos motort feltalálójának városa” – mondta a gyár frissen kinevezett igazgatója, Achim Heimfling. Három fejlesztési súlypontot nevezett meg: (1) A 2018-ben megkezdődött e-motor sorozatgyártás 10 ezres darabszámának jelentős növelése. (2) A kizárólag villanymeghajtású modellek arányának emelése. (3) A győri motorfejlesztő központ bővítése, ahol a jövőben évi 300 mérnököt szeretnének kiképezni.

Ez a fejlesztés újabb ugródeszka ahhoz, hogy a magyarországi autóipar újabb csúcsot döntsön: tavaly 8550 milliárd forintról beszéltünk, ezt a számot az év első 5 hónapjában már 12%-al meghaladták az itt termelő vállalatok” – mondta a sajtótájékoztatón szintén jelen lévő Szijjártó Péter külgazdasági- és külügyminiszter.

Ezért a kormány 6,4 milliárd forint vissza nem térítendő támogatással járul hozzá a fejlesztések finanszírozásához – tette hozzá a miniszter.

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Matolcsy György: az infláció legyőzése a legfontosabb

Az infláció a jegybankok legnagyobb ellensége, annak legyőzése a legfontosabb lépés a fenntarthatóság felé a pénz területén - írta a Magyar Nemzeti Bank elnöke legújabb írásában.

KSH: gyorsult az agrárárak emelkedése novemberben

Tavaly novemberben tovább gyorsult a mezőgazdasági felvásárlási árak emelkedése, átlagosan 27,2 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbiakat az októberi 26,1 százalékos drágulás után - jelentette a Központi Statisztikai Hivatal.

Immár letilthatja az MNB a csaló pénzügyi szolgáltatók honlapjait

A Magyar Nemzeti Bank a befektetők érdekeinek védelmében január közepétől ideiglenesen elrendelheti a jogosulatlan pénzügyi szolgáltatók honlapjainak elérhetetlenné tételét.

A globális piacra segíti a startupokat a Startup Campus

A nemzetközi piacra lépés tudáshátterét és piaci kapcsolatrendszerét biztosítva támogatja az innovatív ötletekkel, megoldásokkal rendelkező vállalkozásokat a Startup Campus. Kovács Zsolt ügyvezető igazgató szerint manapság az egészségügyi projektek iránt mutatkozik a legnagyobb nemzetközi igény, de minden ígéretes innováció eséllyel pályázik a befektetők érdeklődésére.

Hírek

A szupergazdagok megduplázták vagyonukat a járvány alatt

Kétszeresénél is nagyobbra növelte vagyonát a világ 10 leggazdagabb embere a pandémia kezdete óta - írta a The Guardian online kiadása.

Idén is meghirdeti az UNICEO a Live Communication díjat

Az UNICEO idén is meghirdeti a Live Communication díjat, hogy a vállalatok, szakmai szervezetek stratégiájába illeszkedő, "élő kommunikációs" megoldásokat, rendezvényeket elismerje, hiszen minden rendezvénynek komoly szerepe van a cégek stratégiai, marketing és HR céljainak elérésében.

Csalás. Felfüggesztett börtönt kapott Szakoly volt polgármestere

Költségvetési csalás miatt egy év hat hónap, két évre felfüggesztett börtönbüntetésre ítélte a Nyíregyházi Törvényszék Szűcs Gabriellát, a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Szakoly korábbi független polgármesterét.

Életveszélyes a Balaton jege – a rálépőket büntetik

Életveszélyes jelenleg a Balaton jegén tartózkodni, ezért tilos rálépni. A szabályszegőket 50 ezer forintig terjedő helyszíni bírsággal vagy szabálysértési eljárás indítása mellett akár 150 ezer forint pénzbírsággal is sújthatják - figyelmeztetett a Somogy Megyei Rendőr-főkapitányság.

Oltási igazolvánnyá alakul a védettségi igazolvány – rövidül a karantén

Február 15-étől oltási igazolvánnyá alakul át az oltási igazolvány - jelentette be a Miniszterelnökséget vezető miniszter a Kormányinfón. A kormány azt javasolja, hogy mindenki oltassa be magát a koronavírus ellen.

Sztrájkra készülnek a mozdonyvezetők

A mozdonyvezetők nem fogadják el, hogy tavaly jelentősen csökkent a reálkeresetük a 2021. évi nulla százalékos béremelés, és az "elszabadult" infláció miatt. A veszteség kompenzálására fejenként 546 ezer forint kifizetését követelik, és mivel eddig a munkáltatóval nem tudtak megegyezni, sztrájkra készülnek - közölte a Mozdonyvezetők Szakszervezetének elnöke.

Hatvan autóst fogtak a buszsávokban – két nap alatt

Hétfőn és kedden folytatódott a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) közös akciója, amelyben a buszsávok használatát ellenőrzik. Az ellenőrzés során a rendőrök az autóbuszsáv jogosulatlan használata miatt 60, buszöbölben való megállás miatt 3 helyszíni bírságot szabtak ki, egy sofőrt pedig, akinek az autója is ki volt vonva a forgalomból, feljelentettek.

Tíz százalékkal nőnek a bérek a MÁV-Volán-csoportnál

A hároméves bérmegállapodásnak megfelelően január 1-jétől 10 százalékkal nőnek az alapbérek a MÁV-Volán-csoport társaságainál. A munkáltatói járulékterhek csökkentéséből származó megtakarítást a csoport a bérminimumok növekedése miatt felmerülő bértorlódások kezelésére használja fel - közölte a MÁV.

Gazdaság

Matolcsy György: az infláció legyőzése a legfontosabb

Az infláció a jegybankok legnagyobb ellensége, annak legyőzése a legfontosabb lépés a fenntarthatóság felé a pénz területén - írta a Magyar Nemzeti Bank elnöke legújabb írásában.

Immár letilthatja az MNB a csaló pénzügyi szolgáltatók honlapjait

A Magyar Nemzeti Bank a befektetők érdekeinek védelmében január közepétől ideiglenesen elrendelheti a jogosulatlan pénzügyi szolgáltatók honlapjainak elérhetetlenné tételét.
Támogatott tartalom

Profi segítség nélkül könnyű elvérezni a pénzpiacokon

Olyan időszakon vagyunk túl, amit még senki nem tapasztalt meg korábban. Az azonban világosan kiderült, hogy aki bizonytalan helyzetben hirtelen, vagy megalapozatlan döntést hozott, sokat veszíthetett – meséli Simon Péter, a Raiffeisen Befektetési Alapkezelő Zrt. vezérigazgatója, akit a zöld befektetésekről is kérdeztünk.

MAKISZ: uniós direktíva értékelheti fel a követeléskezelői tevékenységet

Magyarországon is a követeléskezelői tevékenység felértékelődéséhez vezethet, hogy az Európai Parlament és a Tanács, felismerve, hogy a nemteljesítő hitelek magas aránya milyen súlyos veszélyeket rejt a bankszektor és a teljes gazdaság számára, 2021 végén elfogadta azt a hitelgondozókra és a hitelfelvásárlókra vonatkozó irányelvet, amit a tagállamoknak 2023. december 29-ig kell a nemzeti jogukba átültetniük. A Magyar Követeléskezelők és Üzleti Információt Szolgáltatók Szövetsége (MAKISZ), üdvözli az irányelv elfogadását, és javasolja a direktívában foglaltak kiterjesztését a nem hitelmegállapodásból eredő egyéb követelésekre is.
Az adatkezelési tájékoztatót elolvastam és elfogadom