Hirdetés
Kezdőlap Francia kapcsolat Az Air France a francia stílus nagykövete

Az Air France a francia stílus nagykövete

Az Air France a világ egyik legnagyobb légitársasága, a SkyTeam globális légitársasági szövetség egyik alapító és meghatározó tagja. A 90 éves légitársaság Magyarország iránti elkötelezettségét jól mutatja, hogy már a kezdetek óta, 1933-tól repülnek gépei Budapestre. McPartlin-Kiss Ildikó, az Air France-KLM Magyarország régióvezetője kiemeli: az Air France ma már heti 18 járatot üzemeltet Budapest és Párizs-Charles de Gaulle között.

Mit jelent az Air France számára az, hogy 90 éves múltra tekinthet vissza?

Természetesen büszkeséget. Már csak azért is, mert az Air France a francia stílus, elegancia, gasztronómia nagykövete volt a világban és az is marad. Ezek olyan rendkívüli értékek, amelyre kevés légitársaság fókuszál, így egyediséget jelent a mai légiközlekedés világában. És természetesen felelősséget, hogy utasaink mindig ennek megfelelő élményben részesüljenek.

Melyek voltak a légitársaság történelmének legmeghatározóbb pillanatai?

A vállalatot 1933. október 30-án alapították az Air Orient, az Air Union, a Compagnie Générale Aéropostale, a Compagnie Internationale de Navigation Aérienne (CIDNA) és a Société Générale de Transport Aérien (SGTA) egyesülésével. Azóta Franciaország „zászlóvivő” légitársasága vagyunk, hiszen a francia zászló mindig is ott volt a repülőgépeinken. Visszatekintve az első légiutaskísérők felvétele 1946-ban szintén mérföldkőnek számít, hiszen a francia stílus az egyenruhájukon is megjelent. Ugyanebben az időszakban az Air France üzemeltette a világ legnagyobb repülőgép flottáját, ami ekkor 130 gépből állt. A légiközlekedés korszakában meghatározó pont a Jet korszak, amelyet a de Havilland Comet hozott el, ezzel a típussal lépett be ebbe a korba az Air France korán, 1953-ban.

Nagyon nagy büszkeséggel tölt el minket, hogy egyike lehettünk a Concorde üzemeltetőinek, a szuperszonikus repülés 1976 és 2003 között volt elérhető, ez idő alatt az Air France folyamatosan üzemeltette ezeket a ma is ikonikus gépeket.

Az utolsó, és egyben meghatározó lépés a KLM-mel való egyesülés és a ma ismert Air France-KLM Csoport létrejötte 2003 szeptemberében.

A légiközlekedés meghatározói ma a globális légiszövetségek: az Air France a Skyteam egyik vezető tagja. Milyen előnyökkel jár ez az utasok számára?

Bár utolsóként, 2000 júniusában jött létre, 600 milliós utasforgalma alapján a második legerősebb légiszövetségről van szó, amelynek az Air France alapító tagja. A szövetségben jelenleg 19 légitársaság van, amelyek földrajzilag jól elkülönülnek egymástól, így a teljes világot le tudjuk fedni. Ez a legnagyobb előny az utasok számára, hiszen egyetlen foglalási folyamat során láthatják a légiszövetségi partnerünk minden elérhető járatát, így kényelmesen megoldható nem csak a jegyvásárlás és a menetrend áttekintése, összeállítása, de a csatlakozások is biztosítottak.

Milyen eredményeket ért el az Air France a Covid után?

A járvány rendkívüli, soha nem látott mértékben sújtotta a légiközlekedést, a kilábalás ezért több évbe telik majd. Az utasok részléről azonban a járvány után felfokozott igény mutatkozott a repülés iránt: a karanténok, utazási korlátozások feloldásával mindenki repülni akart. Ezt a folyamatot a háború és az infláció sem tudta nagy mértékben visszavetni. Az Air France-KLM Csoport utasforgalma az első félévben 36 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest és megközelítette a 20 milliót és év végére várhatóan megközelítjük a járvány előtt felkínált kapacitást. Mivel az év első felében még a járvány éreztette hatását a hosszútávú járatok piacán, ezért jövőre nagyarányú utasforgalom-növekedéssel lehet számolni.

Mit jelent az Air France számára a fenntarthatóság?

Röviden fogalmazva: a jövőnket. Beláttuk, hogy a saját jövőnket éljük fel, ha nem cselekszünk. Ezért három pillérből álló stratégiát alkottunk, hogy 2030-ra elérjük a 30 százalékos emissziócsökkenést a 2019-es szinthez képest. Elsősorban jelentős összeget, több milliárd eurót fordítunk új repülőgépek vásárlására, a közelmúltban jelentettük be 50 darab Airbus A350-es, valamint az év első felében 100 darab A320neo típuscsaládba tartozó gép vételét. Ezek a típusok 20 százalékkal kevesebb károsanyagot bocsátanak ki, mint a korábbiak, és emellett 50 aszázalékkal halkabbak. Fontos lépés még, hogy egyre több fenntartható forrásból származó kerozint vásárolunk és ösztönözzük a gyártási kapacitások növelését. Ez az üzemanyag teljes életciklusra vetítve akár 90 százalékkal csökkentheti az emissziót. A harmadik fontos lépes a saját működésünk, a járatok üzemeltetésének hatékonyabbá tétele. Fontos azonban leszögezni, hogy ezeket a célokat az iparág csak összefogással lesz képes elérni.

Hogyan alakult az elmúlt évtizedekben az Air France magyarországi jelenléte? Mit kínál most a légitársaság Budapestről?

Az Air France 1933 óta van jelen Magyarországon, amikor az AF471-es járatunk Párizsból Strasbourgon, Nürnberg, Prága és Bécs érintésével érkezett Budapestre, majd Belgrádba és Bukarestbe repült tovább. A Párizs-Orly és Budapest közötti menetrend szerinti járat 1967-ben indult, a társaság Caravelle gépei hetente kétszer közlekedtek ezen az útvonalon.

Jelenleg heti 18 járatot üzemeltetünk Budapest és Párizs-Charles de Gaulle között. A KLM-mel közösen összesen hetente 51 alkalommal érhető el Párizs, vagy Amszterdam, ahonnan a világ 120 ország 300 célállomása érhető el hetente több mint 200 járaton.

Érsek M. Zoltán

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Heti várható: Kamatdöntő ülést tart a jegybank, munkaerőpiaci adatokat közöl a KSH

Kedden a Magyar Nemzeti Bank (MNB) Monetáris Tanácsa kamatdöntő ülést tart.

Megnyílt a JÉGVILÁG a Nyíregyházi Állatparkban

A 10.000 évvel ezelőtti jégkorszakot valósághű mamutok, mamutcsontvázak jelzik.

Kedd éjfélig döntsünk! Ki kapja az 1+1 százalékunkat?

A személyi jövedelemadó kapcsán idén is élni lehet az öngondoskodási megtakarítási formákhoz kapcsolódó adó feletti rendelkezési jogosultsággal, amely alapján jellemzően a befizetések húsz százalékát lehet visszaigényelni.

Együttműködési megállapodás a magyar Aeroplex és a román Romaero között

Együttműködési megállapodást írt alá az Aeroplex Közép-Európai Légijármű Műszaki Központ Kft. (ACE) és a román Romaero S.A. pénteken Budapesten, amely alapján a magyar vállalat saját megrendelői részére repülőgép-karbantartást végez a bukaresti Baneasa repülőtéren, ebbe bevonja a román repülőgép-karbantartó vállalat létesítményeit, infrastruktúráját, eszközparkját, szakembereit. Az aláírási ünnepségen Demény Árpád, az ACE ügyvezető igazgatója elmondta: az ACE Európa egyik legnagyobb független repülőgép-karbantartó társasága, a legnagyobb légitársaságokkal dolgoznak együtt. Kiemelte, hogy a román partnerrel kötött megállapodás hosszú távú üzleti stratégiai céljuk megalósítását segíti. Az ACE ügyvezető igazgatója rámutatott arra, hogy a világ repülőgépiparában jelentős verseny van, amelyben fontos értéket képvisel az eszközök, a növekedés és a stabilitás megléte. Demény Árpád az MTI kérdésére elmondta: a bukaresti bázison 2024 októberében indulna a karbantartás. Kezdetben egy termelési vonalat (egy termelési vonalon egyidejűleg egy repülőgépet fogadnak) alakítanak ki, majd ezt fejlesztenék fokozatosan öt termelési vonallá. Az ACE tájékoztatása szerint a megállapodással új karbantartó bázis jön létre az Aeroplex égisze alatt, amely lehetőséget kínál arra, hogy a társaság szolgáltatásait még szélesebb körben elérhetővé tegyék a régióban. Az Aeroplex Közép-Európai Légijármű Műszaki Központ Kft. magyar vállalat, a régió legnagyobb független repülőgép műszaki központja. Fő tevékenységi köre az Airbus és Boeing típusú repülőgépek javítása és karbantartása. Az Aeroplex Budapesten és Debrecenben lát el forgalmi karbantartási tevékenységet, budapesti bázisán hangár szintű karbantartást, illetve repülőgépes berendezésjavítást végez, mintegy 18 ezer négyzetméternyi hangárban és a hozzá kapcsolódó 3,5 ezer négyzetméternyi műhelyterületen. Az ACE 2022-ben 21,6 milliárd forint árbevételt és 960 millió forint adózott eredményt ért el. A cég árbevétele 2023-ban 31,3 milliárd forintra, nyeresége 1,6 milliárd forintra emelkedett. A Romaero céget 1920-ban alapították, egykor a román védelmi és repülőgépipar legnagyobb vállalata volt, jelenleg repülőgép-karantartással foglalkozik.

Hírek

BÉT – Emelkedett a héten a BUX

A Budapesti Értéktőzsde (BÉT) részvényindexe, a BUX a múlt pénteki záráshoz képest 1,44 százalékkal, vagyis 962,94 ponttal emelkedve, 68 002,24 ponton zárta a hetet.

Felülteljesített a magyar tőzsde

A részvénypiac forgalma 14,6 milliárd forint volt, a vezető részvények a Mol kivételével erősödtek az előző napi záráshoz képest.

Mínuszban zártak a vezető nyugat-európai tőzsdék

 Mínuszban zárták a kereskedést a vezető nyugat-európai tőzsdék kedden.

Történelmi csúcson zárt a BUX – A Magyar Telekom és az OTP húzta az indexet

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 846,62 pontos, 1,26...

Vegyesen zártak a vezető nyugat-európai tőzsdék

Az euróövezeti EuroStoxx50 index 0,48 százalékkal esett.

Heti várható – Kamatdöntő ülést tart a jegybank, munkaerőpiaci adatok

Januárban a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 605 100 forint, a kedvezmények figyelembevételével számolt nettó átlagkereset 416 600 forint volt.

Indexemelkedéssel zártak csütörtökön az európai tőzsdék

Az európai gyűjtőindexek az év eleje óta több mint négy százalékkal emelkedtek, az euróövezeti kilenc százalékkal.

Gyengült csütörtökön a forint

Gyengült csütörtökön a forint a főbb devizákkal szemben a kora reggeli jegyzéséhez képest a bankközi piacon

Gazdaság

Heti várható: Kamatdöntő ülést tart a jegybank, munkaerőpiaci adatokat közöl a KSH

Kedden a Magyar Nemzeti Bank (MNB) Monetáris Tanácsa kamatdöntő ülést tart.

Nagy Márton: május 16-tól elérhetők a 30 év feletti álláskeresőket segítő támogatások

Május 16-tól elérhetők a 30 év feletti álláskeresők és inaktívak elhelyezkedését célzó támogatások, az uniós társfinanszírozással megvalósuló program teljes kerete több mint 150 milliárd forint

A többség családon belül dönt a pénzügyeiről

meghaladja az 50 százalékot azok aránya, akik családtagoktól kérnek tanácsot pénzügyi döntésekben, de a baráti, ismeretségi körben tájékozódók aránya is megközelíti a 30 százalékot.

Már él az automatikus napi átutalási limit az OTP-nél

Sok OTP-ügyfél most, az internet- vagy mobilbanki belépésénél szembesül azzal az üzenettel, hogy május 8-tól a pénzintézet biztonsági okokból automatikus napi limitösszeget vezetett be...