Kezdőlap Turizmus Hotelnél több, független szállodalánc
No menu items!

Hotelnél több, független szállodalánc

A piac megváltozott, a belföldi kikapcsolódás mára a vendégek természetes igénye lett, ami a nagyobb versenyt és nagyobb követelményeket támaszt a piacon – tartja Klemm Balázs az év elején indult, független szállodaüzemeltető, a Hotel&More tulajdonos ügyvezető igazgatója.

– A Hotel&More új szereplő a piacon, de Ön egyáltalán nem az. Mit tart a legfontosabbnak a karrierjében?

– Nagy tapasztalatot és magabiztosságot ad, hogy a szakma legnagyobbjaihoz hasonlóan még én is a klasszikus szállodai karrierpályát járhattam be. Londinerként kezdtem, majd folyamatosan előre lépve, a Hotel Rege és az Európa igazgatója voltam, mielőtt 2008-ban, akkori társammal elindítottuk a Service4You független szállodaüzemeltető céget. Az elsők között vállaltuk fel olyan különböző stílusú, besorolású szállodák üzemeltetését, amelyek semmilyen szállodalánchoz nem tartoztak, vagyis függetlenek voltak. A kihívás nagy, a feladat szép volt, mert a válság éveiben, a szállodaiparhoz gyakran egyáltalán nem kötődő befektetők által megépített, többségében devizahitellel terhelt szállodákat kellett működtetnünk. Úgy, hogy a vendégek – akik közül a magyaroknak kevés pénzük és idejük maradt pihenésre és a külföldiek is kevesebben jöttek – ne érezzék a kényszerű megtakarításokat, miközben a banki hiteleket is ki kellett termelnünk.

– Miként lehetett ezt megoldani?

Klemm Balázs

– Az már önmagában jelentős megtakarítást eredményezett, hogy több szállodát üzemeltetve már sokkal kedvezőbb kondíciókat tudtunk elérni a beszállítóknál, miközben nagyobb választási lehetőséget biztosítva, a vendégeknek is több hotelt tudtunk kínálni egyszerre. Az is sokat számított, hogy mivel ezeket a szállodákat gyakran nem a praktikumra törekvő szakmai szabályok szerint tervezték, mi rögtön tudtuk, mi az a szolgáltatás, amit nem érdemes tovább vinni, melyik az a helyiség amit át kell alakítani. De legalább ennyire fontos volt, a belföldi turizmus fellendítésében kulcsfontosságú Széchenyi Pihenőkártya megjelenése mellett az is, hogy akkortájt kezdődött az online foglalás térhódítása. Erre mi egy saját vállalatirányítási és ügyfélkezelő CRM rendszer létrehozásával reagáltunk, és így jelentősen megnöveltük a közvetlen egyéni foglalások számát, ami nagyobb hasznot hozott, mint az utazási irodákon keresztül érkezett csoportok fogadása.

– A multik világában azt tartják, hogy 4-5 évente érdemes váltani egy vezetőnek. Ön miért tíz év után érezte úgy, hogy a Service4You portfoliójának jórészét megtartva, önálló céget alapít?

– Egy évtized nagy idő, különösen a mai világban. Mára alapjaiban megváltozott a turizmus és a szállodák helyzete. A hotelek finanszírozása alapvetően megoldódott, miközben olyan új, funkcionálisan is optimálisabb kivitelezésű szállodák épültek, amelyek már kiszámítható és vállalható feltételek mellett üzemelnek. A magyar vendégek is többet tudnak áldozni a kikapcsolódásra, miközben a Széchenyi Pihenőkártya hatására rendszeres igénnyé is vált a belföldi pihenés. Szerencsére már külföldről is egyre több turista jön Magyarországra, vagyis független szállodaüzemeltetőként is egészen más kihívásoknak, elvárásoknak kell megfelelnünk, mint az induláskor, a válság idején. A Hotel&More erre az új helyzetre ad új válaszokat, aminek eredményességét igazolja, hogy alig egy esztendő alatt 16 szállodára bővült a portfoliónk – közte például a bükfürdői Greenfield Hotel Golf & Spa-val -, és miközben további hotelek csatlakozásáról tárgyalunk, a szállodafejlesztés területén is aktív szerepet vállalunk.

– Mit tart a legfontosabb szakmai prioritásnak?

– Elhivatottság, vendégszeretet, kiváló szerviz – számomra ez az alap. De ma már ez is csak akkor hozhat sikert, ha folyamatosan követjük a digitális világ legújabb fejleményeit és a dinamikusan változó vendégigényeket. Ezért is vagyok büszke arra a saját fejlesztésű CRM rendszerre, amely a növekedésünket követve online és offline egyaránt méri, elemzi a vendégelégedettséget is.

ETO Park Hotel – Győr

– Milyennek tartja a jelenlegi piacot?

– A piac szárnyal, és ami különösen jó hír, hogy a belföldi utazások aránya is jelentősen megnőtt. Ez azért is örömteli, mert tapasztalataim szerint a magyar vendég a legjobb vendég, hiszen itthon van, igényes, de jól fizető, és ha jól érzi magát valahol, akkor oda visszatér.

– A stabilan jó minőség fenntartásához azonban megfelelő szakemberekre is szükség van.

– Az tény, hogy bizonyos munkakörökbe nehéz jó munkatársat találni, de tapasztalataim szerint ez is megoldható, ha olyan munkakörülményeket és mellé olyan fizetést tudunk biztosítani, amely ha nem is érik el a nyugati szintet, mégis olyan helyzetet teremt, amikor már nem érdemes elmennie annak, aki csak a jobb körülmények miatt vállalna munkát külföldön. Az is egyértelmű tendencia, hogy a mai fiatalok a korábbiaknál is jobban igénylik az odafigyelést és a világos karrier lehetőséget. Ebből a szempontból szerencsések vagyunk, hiszen a növekedéshez új menedzserekre van szükségünk és először természetesen a már bevált munkatársainknak adunk lehetőséget. Így például Hajdúszoboszlóra most azt a hölgy munkatársunkat delegáltunk igazgatónak, aki korábban nyári munkára jelentkezett hozzánk az egyik balatoni szállodánkba és idén nyáron már vezetőként vitte végig a nyarat Siófokon.

– Milyen kihívásokat jelent, hogy a hazai piac mellett Székelyföldön is átvettek egy házat.

A székelyudvarhelyi Küküllő Hotel az Optimum Hotel brand része

– Egy pályázaton nyertük el a székelyudvarhelyi, három csillagos, 70 szobás, városi Küköllő hotel  üzemeltetésének lehetőségét. Ez annyiból nem volt újdonság, hogy dolgoztunk már külföldön: Ausztriában és Horvátországban szereztünk tapasztalatokat. Székelyföldön azonban nemcsak annyival könnyebb, hogy nincsenek nyelvi nehézségeink, hanem azért is, mert az ottani munkatársak rendkívül nyitottak, motiváltak és jó a mentalitásuk. A fejlődési lehetőség is adott, mert a román idegenforgalom is szépen növekszik, miközben a modern eszközök arrafelé még kevésbé terjedtek el. Így például az önálló foglalási motorunk révén rövid idő alatt látványos eredményeket tudtunk elérni.

– Miként tudják kezelni azt, hogy a portfoliójuk a két csillagtól a négy csillag superior minősítésig terjed?

– Miközben egységes marketinget használunk és egységes törzsutas rendszert üzemeltetünk – aminek már több, mint 200 ezer tagja van -, egyértelműen szegmentáltuk a kínálatot azzal, hogy az úgymond üdülő és ifjúsági szállodákat az Optimum Hotels brand alá csoportosítottuk, míg négycsillagos házakat a Hotel&More brand alatt értékesítjük egységes sztenderdek és üzletpolitika alapján.

– Meglátása szerint milyen irányba fejlődik a szakma?

– Az online értékesítés további előretörésével számolok, miközben az ügyfelek még a korábbinál is nagyobb elvárásokkal érkeznek a szállodákba. Ezért is kulcskérdés a felmerülő igényekkel, megrendelésekkel kapcsolatos gyors reakcióidő, a folyamatos ügyfél elégedettség mérés és az, hogy a külső beszállítóinktól is a maximumot várjuk el, hiszen az ő szolgáltatásaikért is mi vállaljuk a felelősséget.

Greenfield Hotel Golf & Spa – Bükfürdő

A Hotel&More  szállodái

Akadémia Hotel**** (Balatonfüred), Hotel Aquarell**** (Cegléd), ETO Park  Hotel**** superior (Győr),  Greenfield Hotel Golf & Spa ****superior (Bükfürdő), Klebelsberg Kastély Szálló*** (Budapest), Pilvax Hotel**** (Kalocsa), Science Hotel**** (Szeged), Hotel Vital**** (Zalakaros), Garden Hotel Medical & Spa**** (Debrecen), Hotel Família** (Balatonboglár), Hotel Aqua Blue***** (Hajdúszoboszló) Hotel Küküllő*** (Székelyudvarhely, Románia), Nostra Hotel*** (Siófok), Waberer’s Club Hotel***(Balatonvilágos), Fresh Hotel**** (Siófok), Hotel Mária*** (Balatonmáriafürdő), Pandora Zsóry Apartmanok

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

KSH: Legyen erősebb az adatszolgáltatói fegyelem! 

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) a jövőben még nagyobb hangsúlyt fektet az adatszolgáltatói fegyelem erősítésére, és közigazgatási eljárást kezdeményez azokkal a cégekkel szemben, amelyek nem tesznek eleget válaszadási kötelezettségüknek - közölte a hivatal. 

Nagy közúti forgalomra figyelmeztetnek július 4-én, 5-én és 6-án  Zágráb városában és környékén

Zágráb nagyobb forgalomra számít a közelgő zenei rendezvény miatt – alternatív útvonalakat javasolnak a gördülékeny közlekedés érdekében.

Danubius Hotels vezér: a helyi értékekre, az egyediségre és a megújulásra építünk

Kovács Balázs a Danubius Zrt. vezérigazgatója Az egyediségre, a helyi...

KSH: az ipari termelői árak 0,7 százalékkal mérséklődtek

2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták az egy évvel korábbit. A belföldi értékesítés árai 3,9, az exportértékesítésé 8,3 százalékkal felülmúlták az előző év májusi értékeit.
Hirdetés

Hírek

Nagy közúti forgalomra figyelmeztetnek július 4-én, 5-én és 6-án  Zágráb városában és környékén

Zágráb nagyobb forgalomra számít a közelgő zenei rendezvény miatt – alternatív útvonalakat javasolnak a gördülékeny közlekedés érdekében.

Diákhitel Központ: marad a kamatstop

Továbbra is kamatstoppal védi a kormány a 2024. december 31-ig megkötött diákhitel-szerződéseket, így a tavaly év végéig felvett szabad felhasználású diákhitelekre 2025 második félévében is 7,99 százalékos kamatszint vonatkozik.

Okosmérők segítik a zöld átállást az MVM-nél

Az MVM Démász és az MVM Émász sikeresen pályázott az "Okosmérés elterjesztése" felhívásra, a támogatott projekttel 2025 júniusig összesen 89 103 darab okosmérőt telepítettek az ellátási területükön.

Lesznek még nádtetős házak? Visszatérhet a magyar vidék kedvence

Újra feltűnhetnek a klasszikus nádtetős épületek a magyar vidéken, miután a tradicionális építőanyag egy forradalmi technológiával párosítva már biztonságosan alkalmazható. Évtizedeken át a rendkívüli tűzveszély jelentette a legnagyobb visszatartó erőt a nádtetők felhasználásában.

Kevesebb a macera, egyszerűbb a 14 év alatti gyermekek díjmentes utazása

2025. június 21-től egyszerűbbé vált a 14 év alatti gyermekek díjmentes utazásának igazolása a MÁV-csoport járatain

Késnek az MVM Next elszámoló számlái – Informatikai átállás az oka

Az E.ON Hungária Csoport informatikai átállása miatt az MVM Next elszámoló számlái akár 3 hetet is késhetnek - közölte az E.ON és az MVM Next pénteken az MTI-vel.

Nyitnak a porták – Közelebb kerülnek egymáshoz a termelők és a fogyasztók

A rövid ellátási lánc megerősítésével közelebb kell hozni egymáshoz a termelőket és a fogyasztókat, hogy az élelmiszer előállító kistermelők versenyképesebbek lehessenek

A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad

 A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat arra, hogy leküzdjék az időről időre megjelenő gazdasági és egyéb kihívásokat.
Hirdetés

Gazdaság

Elfogadta az Országgyűlés az új adószabályokat: változások nem csak 2026-ra, de már az idei évre is!

A magyar gazdaság szereplői és a lakosság számára is jelentős változásokat hoz a napokban kihirdetett, új adócsomag.

Itt a kormány új készpénzes szabálya

A Magyar Közlönyben megjelentek a a részletszabályok arról, hogy hogyan kell a vállalkozásoknak készpénzhasználatot biztosítani.,

Többlettel zárt a központi költségvetés májusban

Májusban többlettel zárt a központi költségvetés: ebben a hónapban 213,5 milliárd forint összegű MVM osztalék-befizetés érkezett a költségvetésbe.

4,5 milliárd forint gyermektartásdíjat előlegezett meg az állam az elmúlt években

Az elmúlt három évben több mint 20 ezer gyermek részére összesen 4,5 milliárd forint értékben előlegezte meg az állam azokat a tartásdíjakat, amelyeket a különélő szülő nem fizetett meg