A “Swissness” rendelet sújtja a Toblerone-t is: mivel az anyavállalat a jövőben Szlovákiában fogja gyártani a világhírű csokoládét, a csomagolásról le kell hagyni a svájci nemzeti szimbólumot, a Matterhornt.
Svájc nemzetközileg nagy tekintélynek örvend, és számos svájci terméket a vásárlók világszerte különösen jó minőségűnek tartanak. Saját márkáinak védelme érdekében az országnak külön szabályozása van: a “Swissness” elnevezésű szabályozást 2017-ben vezették be.
Ez szabályozza, hogy ki reklámozhat termékeket svájci szimbólumokkal, például a svájci kereszttel. A jól ismert Toblerone csokoládé hamarosan már nem tartozik ezek közé – számolt be a Spiegel.
A Toblerone gyártója, a Mondelez ugyanis a csokoládét a jövőben Szlovákiában fogja gyártani, így az már nem lesz nevezhető svájcinak. Nyártól új csomagolást terveznek, és az lesz feltüntetve a dobozokon, hogy a márkát “Svájcban alapították” – közölte a cég. Az új csomagoláson új logó is megjelenik majd. Ez “egy modernizált és áramvonalas logó lesz, amely összhangban van a geometrikus és háromszög alakú esztétikával“. Vagyis a Matterhorn sziluettje eltűnik.
A Toblerone-t 1908-ban találta fel két csokoládégyáros, Theodor Tobler és Emil Baumann. A márkanév a Tobler vezetéknév és a “Torrone”, a töltelék olasz neve összetételének tulajdonítható. A Toblerone-t eddig kizárólag egy Berntől nyugatra található gyárban gyártották.
A gyártó Mondeleznek azonban nem kell tartania az eladások visszaesésétől. Frank Bodin reklámszakértő szerint “az új csomagolásnak valószínűleg nem lesz negatív hatása“. Az, hogy a csomagoláson ábrázolt hegy hamarosan kevésbé fog hasonlítani a Matterhornra és inkább a Mount Everestre, aligha fog feltűnni bárkinek is.