Hirdetés
Kezdőlap Turizmus Létfontosságú, ezért áreséssel akarja megmenteni a nyári szezont a Ryanair
No menu items!

Létfontosságú, ezért áreséssel akarja megmenteni a nyári szezont a Ryanair

Miközben egyre több jel mutat arra, hogy az év végre magára találhat a turisztikai iparág, a légitársaságok számára is bőven marad még kihívás. A piacvezető fapados, a Ryanair ezért úgy döntött, hogy az árak csökkentésével igyekszik megmenteni a koronavírus-járvány által továbbra is beárnyékolt nyári utazási főszezont.

Az omikron variáns akkor érte utol Európa legértékesebb légitársaságát, amikor az éppen elkezdte beteríteni a piacot újabb útvonalakkal és célállomásokkal, amelyeket vadonatúj Boeing repülőgépeivel kíván kiszolgálni. Ennek következtében december végén a Ryanair azt közölte, hogy mivel a forgalom összeomlott, a március 31-én véget érő mostani pénzügyi év nettó vesztesége 250 millió és 450 millió euró között lesz, ami a Fortune írása szerint sokkal rosszabb, mint a korábban várt 100 millió és 200 millió euró közötti veszteség.

Mire 2022 nyarához érünk, nagyon jó formában leszünk, de az árképzés továbbra is nagyon érzékeny lesz a hírfolyamra” – mondta Michael O’Leary vezérigazgató. “A forgalom visszaszerzése érdekében alacsonyabb viteldíjakat vezetünk be, mint eddig“.

A társaság átlagos viteldíja a decemberig tartó három hónapban mindössze 25 euró volt, ami 24 százalékos csökkenést jelent a pandémia előtti negyedévhez képest. Ezt kiegészítette az egy utasra jutó 22 eurós pluszbevétel, ami 8 százalékos növekedést jelent, és olyan prémium szolgáltatásokból származott, mint az elsőbbségi beszállás és a helyfoglalás.

Korábban a vállalat 96 millió eurós, szűkebb nettó veszteségről számolt be, fenntartva az új forgalmi előrejelzését, amely a folyó pénzügyi évre valamivel kevesebb mint 100 millió, a következő, áprilisban kezdődő pénzügyi évre pedig 165 millió utast irányzott elő.

A Ryanair azt tervezi, hogy folytatja opportunista terjeszkedési kampányát Európában, megragadva a lehetőséget számos veszteséges európai riválisa – például az olasz Alitalia, a német Lufthansa és a portugál TAP – előtt.

A légitársaság nemcsak Corkot, Newcastle-t és a velencei Marco Polo repülőteret veszi fel az idei nyári úti céljai közé, hanem megduplázta a római, lisszaboni és bécsi járatainak számát is.

A járatsűrítések és az útvonalbővítések miatt 65 új Boeing 737-8200 Gamechanger típusú repülőgépet vásároltak, amelyeket április végéig szállít le a gyártó, tehát éppen időben, még az európai nyári vakációs szezon kezdete előtt.

Ezek a kifejezetten a Ryanair számára tervezett gépek éppen annyi utast képesek szállítani, amennyit az uniós biztonsági előírások megengednek, és legalább 16 százalékkal kevesebb üzemanyagot égetnek el.

Michael O’Leary

A 2022-es nyári kapacitásunkat már értékesítjük, és arra számítunk, hogy ez a 2019-es nyári, covid előtti kapacitásunk 115 százalékát teszi majd ki. Mindez attól függ, hogy milyen irányt vesz a koronavírus-járvány.” – mondta O’Leary.

Potenciális kockázatot jelent a nyereségességére nézve ez a stratégia, amely az eladott ülőhelyek számát – vagy az iparági szóhasználatban a “töltöttségi tényezőt” – helyezi előtérbe az egy utaskilométerre jutó árbevétellel – vagy a “hozammal” – szemben.

A Ryanair ezért arra támaszkodik, hogy az árrés védelme érdekében szorosan tartja a költségeket. A vállalat becslése szerint üzemanyag nélkül számított működési költsége jellemzően 31 euró/utas, szemben a regionális rivális EasyJet 53 eurós és a vezető amerikai Southwest 101 eurós költségével.

Bár az európai olaj határidős ügyletek irányadó európai árfolyama nemrég elérte a 90 dollárt hordónként, és a kerozin is szorosan követi ezt a szintet, a Ryanair azt mondta, hogy a kitettség nagy részét a jelenlegi áraknál jóval alacsonyabb áron fedezte.

A Ryanair szerint ez a típusú fegyelmezettség segíteni fogja a versenytársakkal való versenyben és a repülőgépek feltöltésében, és a cél az, hogy a 2026 márciusával végződő pénzügyi évben elérje a 225 millió kiszolgált utast.

A következő öt évben egyetlen légitársaság sem fog gyorsabban növekedni a Ryanairnél az utasok számát tekintve Európában” – mondta O’Leary.

Boruzs Álmos

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Navracsics: Magyarország 2030-ra az EU öt legélhetőbb állama közé kerülhet

Magyarország 2030-ra az Európai Unió öt legélhetőbb állama közé kerülhet - mondta Navracsics Tibor területfejlesztési miniszter a Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanács ülésén, az Országházban.

Az orosz oligarcha szellemjachtja kijátszotta a szankciókat

Rejtélyes módon tűnt el az olaszországi Szardínia szigetének egyik kikötőjéből a nyáron egy orosz oligarcha tulajdonában lévő luxusjacht, amelyet az uniós szankciók értelmében lefoglaltak.

Balaton-felvidéki borász lett az év bortermelője

A Magyar Bor Akadémia (MBA) Év Bortermelője Magyarországon 2022 díját Figula Mihály kapta.

Minimálbér 2023: a kormány a járulékcsökkentések terén “elment a falig”

A partnerség jegyében, konstruktívan folytatódtak a jövő évi minimálbérről szóló egyeztetések - közölte Czomba Sándor foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkár.

Hírek

Az orosz oligarcha szellemjachtja kijátszotta a szankciókat

Rejtélyes módon tűnt el az olaszországi Szardínia szigetének egyik kikötőjéből a nyáron egy orosz oligarcha tulajdonában lévő luxusjacht, amelyet az uniós szankciók értelmében lefoglaltak.

Elon Musk miatt kivonulhat a Twitterről a német kancellár

Miután Elon Musk felvásárolta a Twittert, a dolgok a fejük tetejére álltak. Ezt a német kancellári hivatal is aggodalommal figyeli, Olaf Scholz kancellár pedig a Twitterről való kivonulását fontolgatja.

Januártól határellenőrzés nélkül utazhatunk Horvátországba

Megszűnik a határellenőrzés Magyarország és Horvátország 344 kilométer hosszú határszakaszán január elsejétől, miután az európai uniós tagállamok belügyminiszteri tanácsa jóváhagyta Horvátország csatlakozását a schengeni övezethez - közölte a Belügyminisztérium parlamenti államtitkára.

Katar nem annyit fog a foci-vb-n, mint gondolta

Katar alig több mint 765 ezer látogatót fogadott a labdarúgó-világbajnokság első két hetében, ami elmarad a várakozásoktól, mivel az ország 1,2 millió látogatóra számított az egy hónapos rendezvény alatt - derül ki a Reuters birtokába jutott szervezői jelentésből.

Az Aeroexpress már idén elindítja a Budapest-Kolozsvár járatait

Az Aeroexpress Regional a tervezett jövő márciushoz képest korábban, már december 16-tól elindítja a Budapest-Kolozsvár-Budapest járatait a nagy érdeklődésre tekintettel.

Árstop után: máris csökken az üzemanyagok ára

Péntektől változnak az üzemanyagárak a hazai kutakon, a Mol ugyanis csökkenti a nagykereskedelmi árakat. A benzin literje várhatóan bruttó 8 forinttal, a gázolajé pedig bruttó 5 forinttal kerül majd kevesebbe.

Jogerősen 3 év 6 hónap börtönre ítélték Lagzi Lajcsit

Jogerősen 3,5 év börtönbüntetésre ítélte a Budapest Környéki Törvényszék Galambos Lajost, azaz Lagzi Lajcsi zenész-előadóművészt.

Kinevezték az új iparpolitikáért felelős államtitkárt

Novák Katalin köztársasági elnök Orbán Viktor miniszterelnök javaslatára december 7-i hatállyal államtitkárrá nevezte ki Fábián Gergelyt, aki a gazdaságfejlesztési miniszter irányításával az iparpolitikáért fog felelni.

Gazdaság

Drágult a kötelező biztosítás

A személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási díjai a tavalyi év azonos időszakához képest 5 százalékkal emelkedtek a harmadik negyedévben. A biztosítói kárkifizetések 12 százalékkal nőttek a szerviz- és alkatrészköltségek drágulása, a devizaárfolyam-változás és a pénzromlás hatásaként - jelentette a Magyar Nemzeti Bank.

Fitch: nehezebb évre számíthatnak a magyar bankok 2023-ban

Romló kilátásokkal, de jórészt stabil osztályzatokkal kezdik a jövő évet Közép- és Kelet-Európa EU-gazdaságainak bankrendszerei. A magyar bankok 2023-ban az ideinél nehezebb makrogazdasági környezetre számíthatnak - áll a Fitch Ratings éves szektorelemzésében.

A Magyar Bankholding csatlakozott az ENSZ Felelős Banki Irányelvek kezdeményezéséhez

A Magyar Bankholding csatlakozott az ENSZ által létrehozott globális együttműködéshez, és a hazai bankok közül az elsők között írta alá a Felelős Banki Irányelveket. A nemzetközi összefogás célja, hogy megkönnyítse a pénzügyi szektor közeledését a fenntarthatóság felé - közölte a bankcsoport, hozzátéve: ezzel az elhatározásával szeretnének újabb lépést tenni a felelős és zöld működés irányába.

Egyhangúlag maradt a jegybanki alapkamat

Ellenszavazat nélkül határozott a Magyar Nemzeti Bank monetáris tanácsa az alapkamat szinten tartásáról a november 22-i kamatdöntő ülésen - olvasható az MNB honlapján közölt rövidített jegyzőkönyvben.   
Az adatkezelési tájékoztatót elolvastam és elfogadom