Hirdetés
Kezdőlap Zöld üzlet Még mindig magasfeszültségen az elektromos autó árak
No menu items!

Még mindig magasfeszültségen az elektromos autó árak

fotó: e-on

Miközben az elektromos autók egyik legnagyobb hátrányát jelentő hatótávolság pozitív módon, egyre tovább nő és az országos töltőhálózat bővítése is szépen halad, az e-autó elterjedésének másik gátja a magas ár – ha nem társul a vásárláshoz állami támogatás, ahogy most a céges autók esetében -, továbbra velünk marad. Így van ez Németországban is – csak nagyban. 

Az elektromos autók beszerzése még mindig különösen drága. Annak ellenére, hogy az elektromos modellek kínálata egyre bővül, a töltőhálózat pedig egyre megbízhatóbb, az iparági szakértők szerint a magas árak még Németországban is negatív irányba mozdítják a keresletet, ahol tovább emelkednek az elektromos autókért fizetendő összegek.

A Center of Automotive Management (CAM) adatai szerint az elektromos autók új regisztrációkkal súlyozott átlagára – az extrák és a finanszírozás nélkül – az előző évhez képest bő 4000 euróval (1,56 millió forint), 52700 euróra (20.5 millió forint) emelkedett. Ráadásul a CAM adatai szerint a növekedés szinte minden járműszegmenset érint. Például egy VW ID.3 ára az alapváltozatban 38 060-ról 39 995 euróra(15.6 millió forint) emelkedett. A legdrágább felszereltséggel pedig most 47 595 euróba (18.5 millió forint) kerül a kisautó. Ami még a Németországban elérhető támogatás mellett is „jelentősen drágább, mint egy hasonló VW Golf, amelynek kikiáltási ára 29 275 euró” (11.4 millió forint).

Iparági szakértők szerint a magas árak egyértelműen lassítják az elektromobilitásra való átállást, mondván, hogy miközben az elektromos modellek hatótávolsága és töltési teljesítménye viszonylag jól fejlődik, az elektromobilitás piaci felfutását jelentősen megsínyli az, hogy a belsőégésű motorokhoz képest hiányoznak a versenyképes árak. Hozzátéve: a mai modellpalettával egyébként is nehéz elérni az elektromos autók új regisztrációjának jelentős növekedését, amit jól mutat, hogy 2023-ban a teljesen elektromos hajtások az első 11 hónapban csaknem 470 000 új regisztrációval 18 százalékos piaci részesedést értek el. 2024-re pedig a CAM 600 000 új, tisztán elektromos autó regisztrációjára számít.

Arról nem beszélve, hogy miközben az átlagos hatótávolság örvendetesen nő, az átlagember számára elérhető kisebb autók esetében a megtehető kilométer továbbra sem túl attraktív akkor, ha valaki nem csak a városban használja az autót. Jelenleg különösen az alsóbb járműosztályokban túl kicsi a választék, amin rövid távon valószínűleg a kínai behozatal rövid sem változtat különösebben. Így a CAM csak 2025-től várja a „költséghatékony és kellően versenyképes elektromos autók megnövekedett választékát”, valamint 750 000 teljesen elektromos autó eladását Németországban. Még akkor is, ha az elektromos autók kínálata 2022-höz képest 78-ról már 105 akkumulátoros elektromos modellre bővült és a CAM szerint az átlagos hatótáv 25-423 kilométerrel nőtt, miközben a töltési teljesítmény is javult. Ugyanakkor a járművek átlagos tömege 93 kilogrammal, 1,9 tonna fölé emelkedett. Így „nagyobb akkumulátorkapacitást kínálnak, de ez megnövekedett nyersanyagok iránti igényt jelent magasabb áron” – zárták a gondolatmenetet a CAM iparági szakértői.

Érsek M. Zoltán

Hirdetés
Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

BÉT – Enyhe emelkedés várható a nyitásban

A BUX pénteken 84 pontos, 0,12 százalékos emelkedéssel, 67 289,07 ponton, új történelmi csúcson zárt.

Rejtett kincsek Gyenesdiáson

A diási Vízimalom nemcsak látnivaló, hanem igazi boszorkánykonyha, füvesasszonya megannyi kence és gyógyító hatású növény között várja a látogatókat.

Begyújtották a rakétát a nyugdíjpénztárak

A magán-nyugdíjpénztári alapok hasonlóan teljesítettek, mint az önkéntes pénztári portfóliók. A legkockázatosabb növekedési alapok árfolyama emelkedett a legnagyobb mértékben 2,7-5,1 százalék között.

Profit rekord az autóiparban, e-autó kérdőjellel

A jelenlegi milliárdos nyereség szinte kizárólag a belsőégésű modelleknek köszönhető és hosszú időbe telik, amíg az iparág valódi pénzt keres az elektromos autókkal.
Hirdetés

Hírek

BÉT – Enyhe emelkedés várható a nyitásban

A BUX pénteken 84 pontos, 0,12 százalékos emelkedéssel, 67 289,07 ponton, új történelmi csúcson zárt.

BÉT – Új történelmi csúcson zárt a BUX

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 84 pontos, 0,12 százalékos emelkedéssel, 67 289,07 ponton, új történelmi csúcson zárt pénteken.

Az Amerikából érkezett kedvező makrogazdasági adat hatására csúcson a BUX

BUX 1027,91 pontos, 1,56 százalékos emelkedéssel, 66 839,15 ponton, történelmi csúcson zárt szerdán.

Iránykereséssel indulhat a kereskedés az elemző szerint

A Richter változatlanul a 9150-9420 forintos sávban mozoghat. A gyógyszerpapír jegyzése csütörtökön 5 forinttal, 0,05 százalékkal 9260 forintra csökkent, 2,5 milliárd forintos forgalomban.

Úttörő konferencia az autóipar jövőjéről, hazai díjátadóval

A tisztán benzines autók napjai is meg vannak számlálva, miközben az elektromos autók térnyerése kapcsán még bőven akadnak kérdőjelek

Heti makronaptár

Több statisztikai adat is megjelenik a következő héten, köztük az ipari termelés februári, a külkereskedelmi forgalom előzetes februári és részletes januári adatai, valamint a termelői árak és a kiskereskedelmi forgalom februári adatai. A kormányzati szektor 2023. utolsó negyedévi egyenlegét is közli a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

Enyhe emelkedéssel nyithat a tőzsde az elemző szerint

Enyhe emelkedéssel nyithat szerdán a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) az Equilor Befektetési Zrt. vezető elemzője szerint.

Elemző: iránykereséssel nyithat a tőzsde

Hétfőn a BÉT részvényindexe, a BUX 141,21 pontos, 0,22 százalékos csökkenéssel, 65 095,72 ponton zárt.
Hirdetés

Gazdaság

Begyújtották a rakétát a nyugdíjpénztárak

A magán-nyugdíjpénztári alapok hasonlóan teljesítettek, mint az önkéntes pénztári portfóliók. A legkockázatosabb növekedési alapok árfolyama emelkedett a legnagyobb mértékben 2,7-5,1 százalék között.

Ami sok, az sok: Nagy Márton behívatta a Mol és a Magyar Ásványolaj Szövetség képviselőit

A tárcavezető a rendkívüli egyeztetésen megállapította, hogy Magyarországon az üzemanyagok ára a régiós átlagnál magasabb.

Sok bankszámlás megúszta a drasztikus áremelést 

A digitális bankolásra ösztönöznek a díjemelések

A kormányzati szektor GDP-arányos hiánya 6,7 százalékos volt 2023-ban

A kormányzati szektor adóssága - a Magyar Nemzeti Bank adatai alapján - 2023 végén 55 134 milliárd forintot, a GDP 73,5 százalékát érte el.