Hirdetés
Hirdetés
Kezdőlap Autó Minden megváltozik az autózásban - állítja a Ford regionális igazgatója

Minden megváltozik az autózásban – állítja a Ford regionális igazgatója

Több nemzetközi helyszínt megelőzve, Budapesten nyitotta meg legnagyobb európai adminisztratív központját a Ford. Molnár Viktor, a Ford regionális igazgatója AzÜzletnek kifejtette: egy-egy ilyen központért valódi számcsata zajlik, amelyben a tudástőkének is nagy szerepe van.

–  A kérdés, adódik: mi kellett ehhez?

– Kellett a szerencse, kellett az a gazdasági helyzet, amelyben a Ford igyekszik minél hatékonyabban működni, és ebből a szempontból a magyarországi költségek, Nyugat-Európával összevetve, még mindig kedvezőbbek. De mindennél fontosabb érvnek tartom a munkát. Azt a teljesítményt, amit az elmúlt hét-nyolc évben elértünk: akkor érkeztek vissza hozzánk a már itt lévő regionális kereskedelmi központba az első olyan kollégák, akik a Ford Magyarországtól indulva, nyugat-európai pozíciókat is betöltöttek a Fordnál. Hazatérve pedig ugyanazt a munkát folytatták, de már a kint megszerzett tudással. A külföldi kollégákat igencsak meglepte,  hogy ennyire elkötelezetten, lelkesen és jól dolgoznak a magyar kollégák. A folyamat 2013 táján még jobban felgyorsult. Így a Fordnál bármikor egy szolgáltató központ bővítése napirendre került, a minőség, amit mi tudunk nyújtani, mindig első helyen szerepelt.

– Az új regionális központnak mi a feladata?

– Az Európa összes piacát kiszolgáló árazási és gyártástervezési funkció mellett az új Budapesti Ford bázisról látjuk majd el a vállalat európai, közel-keleti és afrikai országok egységeinek HR-feladatait is. Ezzel a Ford Magyarországon már három helyszínen van jelen, és 99 százalékban magyar munkaerőt foglalkoztat. Végeredményben 47 különböző európai Ford-os csapattal tartjuk a kapcsolatot.

– Mindennek persze az is az alapja, hogy Ön 15 éve a Ford magyarországi regionális kereskedelmi központjának vezetője. Amikor pedig erről megszületett a döntés, nemcsak egy magyar ember, hanem – mivel a központ itt növekedett az évek alatt -, Magyarország mellett is voksolt a Ford.

– Az egyértelmű, hogy az ilyenfajta stabilitás és különösen a folyamatos fejlődés hosszútávon is növelte a reputációnkat. A kiszámíthatóság, a megbízhatóság, a munka minőség, a teljesítmény pedig még inkább felértékelődött az elmúlt években. Már csak azért is, mert a Ford végső soron egy értékesítő vállalat, amely autókat gyárt, amiket úgy kell eladni, szervizelni, hogy az ügyfelek elégedettek legyenek. Szerencsére az értékesítésben is nagyon jók a számaink. Ha a személyautókat nézzük a másodikok vagyunk, ha pedig a kis haszongépjárművet is hozzáadjuk, akkor az elsők vagyunk az értékesítési listán.

– Az értékesítést tekintve milyen új megoldásokat hozhat a jövő?

– Kettősséget tapasztalunk, ha Nyugat-Európát, vagy Kelet-Európát nézzük, mondjuk a volt Szovjetunió államain át egészen Kínáig. Ez utóbbiak az elmúlt 40-50 évben a régi iskola szerint működtek, bár az utóbbi időben ezekre a piacokra is beszivárgott a digitális kommunikáció, az internetes tájékozódás. A Nyugat-Európai piacokon azonban gyökeresen más a helyzet: ott már nem annyira különbözőek az egyes piacok igényei. Így a márka szempontjából sokkal centralizáltabb, összeurópaibb a működés, amit teljesen új kommunikációs csatornák, vevői szokások jellemeznek. Ma már mást várnak el a kereskedőktől, a gyártóktól, mint régen.

– Például miben nyilvánul ez meg?

– Ma már nagyon képzettek a vásárlók. Sokszor szinte felkészültebbek, mint egy klasszikus értékesítő. Kevésbé szeretnek időt áldozni arra, hogy akár az  autó megvásárlásakor, akár a szerviz kapcsán személyesen, fizikailag is elmenjenek egy autókereskedésbe. Mivel felkészültek és utánajárnak mindennek az interneten, gyakorlatilag elég egy megbeszélés, egy személyes látogatás és már el is döntik, megveszik az autót.

Molnár Viktor

Ami még nagyon érdekes, hogy az eladást követően, a hozzáadott szolgáltatások iránt is kimondottan megváltoztak az igények. Ahogy már említettem, nem szeretnek a szervizbe menni a vevők: oldja meg helyettük a kereskedő. Ha lehet, legyenek olyan szolgáltatások, hogy akár a márka foglaljon nekik parkolóhelyet és legyen csereautó is. Olyan igényük is van már, hogy arra is legyen megoldás, ha bérelni akarnak az éppen az aktuális igényeiknek megfelelő méretű autót: kirándulásokra nagyobbat, a városba mondjuk kisebbet. Tehát nagyon nagy a verseny, és látszik az, hogy a legtöbb nagy gyártó, és így a Ford is már sokkal több és szofisztikáltabb plusz szolgáltatást kínál. Mert az eladom az autót, és utána majd szervizelem megoldás hosszútávon már nem működik.

– Vagyis nem kell azért egy egész évben kihasználatlan nagyobb autót venni, mert évente kétszer kirándulni indul a család?

– Már egyre több olyan konstrukcióról hallani – ami egyelőre még nem gyártói szinten működik -, de a nagyobb kereskedők ezt már megvalósítják, hogy az ügyfél egy alapdíjat fizet és attól függően, hogy éppen mire van szüksége, olyan autót visznek neki házhoz. És ha nagyobbat kér, vagy mást, akkor a díj annyival növekszik. De persze az ügyfél mindemellett teljeskörű szervizt vár el, beleértve a szerelés mellett esetleg az üzemanyagot is. Vagyis mindent.

Amellett, hogy az ügyfél nem kíván a kereskedésbe menni, akár azt is elvárja már, hogy ezt a szolgáltatást a munkahelyére, vagy a lakására elvigyék. Ezért a magánvéleményem az, hogy mivel ez az igény csak erősödni fog, a gyártóknak is reagálniuk kell. Óriási bővülés várható a személyre szabott szolgáltatások területén. Szerintem 10-15 éven belül eljutunk oda, hogy az emberek akár egy applikáción keresztül fognak mondjuk egy Ford autóért havidíjat fizetni, és ha olyan igényük lesz, akkor az applikáción keresztül akár tömegközlekedhetnek is, és akár az autó parkolását is központilag megszervezi a márka.

– Erről szól az is, hogy a Ford már saját városi shuttle-t indított Londonban?

– Igen. De én ennél már messzebb megyek. Az én vízióm az, hogy ha lenne mondjuk egy Ford bérletem, akkor, ha a hétvégén akarok kirándulni, akkor a meglévő autóm mellé/helyett, hoznak egy mikrobuszt, ha elektromos autó kell, mert a belvárosba megyek, akkor azt kapok. De akár kerékpárt, vagy egészen más közlekedési eszközt is kaphatok, miközben a bérletem a tömegközlekedésre is jó. És mindezért havi átalányt fizetek az adott márkának, amely minden ide kapcsolódó szolgáltatást megold.

– Erre a drasztikus szemléletváltásra viszont a márkakereskedőknek is fel kell készülniük.

– Nyilván ez a terület is átalakul a jövőben. Az elektromos, vagy a hibrid autók elterjedésével amúgy is egészen más szerviz igény jelentkezik majd. Ezért a márkakereskedőknél is megkerülhetetlen a személyre szabott szolgáltatások előtérbe kerülése.

– Az új budapesti központ nyilván azért is szerencsés, mert ha a Ford nem is gyárt Magyarországon – közel 40 magyar beszállító vállalkozással, 69000 munkatárssal dolgozik együtt – ezzel a kompetenciaközponttal megközelítőleg ugyanakkora munkáltatóvá válik, mint a többi magyarországi autógyártó.

– Külügyminiszter úr ezzel kapcsolatban azt mondta, hogy az új szolgáltató központunkkal válik teljessé a magyar autóipari spektrum. Tehát nem csak a gyártás, nem csak a termékfejlesztés, hanem immáron teljes háttérszolgáltatás megjelent Magyarországon, gyártás-tervezéstől a kontrollingon át. És ha megnézzük az összes foglalkoztatott létszámát, megnézzük azt, hogy most milyen beszállító körrel rendelkezünk, a Ford is feliratkozik erre a listára.

Friss

Fel a felhőbe – új vállalatirányítási rendszerrel

A vállalatirányítási rendszerekre is kihatással van a hazai felhőinformatikai piac dinamikus bővülése. A rendszerek cseréjénél ugyanis több mint érdemes megfontolni az üzleti folyamatok felhőbe költöztetését. A folyamatról Balogh Pétert, az SAP Hungary szakértőjét kérdeztük.  

Borteszt: Irsai Olivérek – van, amelyik csak névrokon

Harsány muskotályos illatával az Irsai Olivér a nyár egyik kedvenc bora. A Magyar Ár-Érték Arány Kutató Egyesület* tesztelői 23 félét kóstoltak meg, és állítottak rangsorba. Érzékszervi vizsgálatukból kitűnt, számos Irsai Olivér elvesztette fajtajellegét, inkább csak névrokona társainak. Azaz csalódást okozhat a könnyed, de ízdús borok kedvelőinek.  Íme az eredmény. (Táblázat a cikk végén)

Újabb állami ingatlanok árverése

Újabb befektetési célú ingatlanokat tartalmazó, nagy értékű ingatlancsomagokat hirdetett meg a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt..

Kajszi lett a legpálinka – Márton mester életműdíja

A valószínűség számítás módszerét is alkalmazta az "Agrárminisztérium Pálinkája 2019" címmel jutalmazott pálinkafőző mester, Márton János, aki "Pálinka Életműdíj" elismerést is átvehetett nemrégiben.

Hírek

Földrengés rázta meg Athént

Rövid ideig tartó földrengés rázta meg pénteken kora délután Athén környékét - közölte az euromediterrán szeizmológiai központ.

Hőhullám. Itthon perzsel, nyugaton majd éget is

A jövő héten ismét hőhullám éri el Nyugat-Európát. Itthon a hét közepétől számíthatunk 30 fok feletti hőségre.

Vietnám. Oroszok vizsgálták a bebalzsamozott vezetőt

Közel ötven évvel a halála után orosz és vietnámi szakértők vizsgálták meg az egykori kommunista vezető, Ho Si Minh bebalzsamozott testét.

Pályázatírók hoztak milliárdokat a bűnbandának

Különösen jelentős vagyoni hátrányt okozó költségvetési csalás és pénzmosás miatt vádat emeltek egy bűnszervezet kilenc tagja ellen, akik 2,1 milliárd forintnyi jogosulatlan támogatást szereztek meg.

Kiotói gyújtogatás. Ellopták a novelláját – harminchárom halott

Ellopták a tettes novelláját, és ezért gyújthatta fel azt a kiotói filmstúdiót, amelynek lángoló épületében 33 ember lelte halálát, tíz pedig súlyosan megsérült - írta pénteken a japán sajtó.

Összefirkálták Prága jelképét

Feltételes szabadságvesztésre és pénzbírságra ítélték, továbbá ideiglenesen kitiltották Csehországból azt a két német turistát, akik graffitit fújtak a prágai Károly híd egyik pillérére.

Energiaitalok. Veszélyesek, de isszák

Évről évre jobban fogynak a cukros energiaitalok. Különösen a fiatalok körében népszerűek, noha túlzott fogyasztásuk komoly veszélyekkel jár.

Olimpiai felkészülés – Japán halálos vírusokat vizsgál

Ebolavírus-törzseket és négy másik halálos betegség vírusát importálja kutatási célokra Japán, hogy diagnosztikai eljárást dolgozzanak ki a jövő évi tokiói olimpiára és paralimpiára való felkészülés jegyében - jelentette be hétfőn a japán egészségügyi minisztérium.

Gyújtogatás. Sokan meghaltak a japán filmstúdióban

Harmincra emelkedett azoknak az áldozatoknak a száma, akik meghaltak...

Új kikötőépületet kap Szeged

Negyvennyolc férőhelyes kishajókikötőt alakítanak ki a Tiszán Szeged belvárosában, a beruházás a Partfürdő 300 millió forintból megvalósuló fejlesztésének része - közölte a város gazdasági alpolgármestere csütörtökön.

Falusi csok – fővárosi árak a vonzóbb településeken

Fővárosi lakásárak jellemzők azokon a településeken, ahol a legnagyobb az érdeklődés a falusi csok iránt.

Németország: mindenkit be kell oltani

Kötelező lesz a kanyaró elleni védőoltás Németországban, miután a kormány szerdai ülésén jóváhagyta az erre vonatkozó törvényjavaslatot - jelentette az ARD német közszolgálati televízió.
Hirdetés

Gazdaság

A G7-ek a facebookos valutáról

A G7-ek pénzügyminiszterei szerint destabilizációs veszélyt jelent a nemzeti devizákra és több más kockázatot is rejt a Facebook tervezett kriptovalutája, a Libra.

Szaúd-Arábia. Magyar segítséggel hajtanák be az áfát

Az áfacsalás elleni magyar találmányokat tanulmányozták a szaúd-arábiai adóhivatal vezetői Budapesten. A közel-keleti országban tavaly vezették be az általános forgalmi adót.

Hatvanmillió eurórért vesz OTP-kötvényeket az EBRD

Az OTP 500 millió eurós kibocsátásából 60 millió euró értékben vásárol kötvényeket az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD).

Újra felragyoghat az arany

Év eleje óta szűk sávban mozog az arany árfolyama, jelenleg unciája 1415 dollárt ér, de hónapokon belül egészen 1600 dollárig drágulhat.

Lemondott az IMF éléről Christine Lagarde

Benyújtotta lemondását Christine Lagarde, a Nemzetközi Valutaalap (IMF) vezérigazgatója, mert az Európai Unió tagállamainak állam-, és kormányfői őt jelölték az Európai Központi Bank élére.

Tovább apadt a befektetési alapok vagyona

Júniusban 2,2 százalékkal, 137 milliárd forinttal csökkent a befektetési alapokban kezelt vagyon, a hónap végén a BAMOSZ-tagok együttesen 6213 milliárd forintot kezeltek - közölte a Befektetési Alapkezelők és Vagyonkezelők Magyarországi Szövetsége (BAMOSZ).
Hirdetés
Hirdetés