Kezdőlap Menedzser-Kihívások Nagy János, Volvo Galéria: Márkaszervíz, minőségi megoldással
No menu items!

Nagy János, Volvo Galéria: Márkaszervíz, minőségi megoldással

A nyolcvanas években egy valamirevaló amerikai filmben, egy valamirevaló értelmiségi Volvo-t vezetett. Ami azt üzente: nem a külcsín, a belbecs az igazi érték. Azóta nagyot változott a világ: a biztonság szinonimájának tartott svéd márka dizájnja klasszikus formával szakítva trendivé, a magyar piac meghatározó szereplőjének számító Volvo Galéria önálló márkakereskedéssé, az idősebb autókba a márkaszervizben szerelt Volvo alkatrész pedig örök garanciássá vált.

– A versenytársakkal szemben, mi a Volvo-val talán, egy kicsit visszafogottabb megjelenésű márkát képviselünk, ami egyértelműen a letisztult, természetközeli svéd életmódból és az ehhez kötődő legendás, sallangmentes skandináv dizájnból ered. Ezért onnantól, hogy a Volvo Car Corporation 2000-ben, egy új értékesítési szisztéma keretében a Westend City Centerben létrehozta saját magyarországi importőri tulajdonban lévő értékesítési pontját, a Volvo Galériát, és én értékesítőként a céghez kerültem, a márka prémium jellegét hangsúlyozva, azokat az értékeket mutattuk be az ügyfeleknek, amelyek a Volvo-t egyedivé tették – magyarázza Nagy János a Volvo Galéria Budapest ügyvezető igazgatója.

A sikeres kezdeti évek után a 2008-as globális válság természetesen a Volvo Galéria számára is nehéz időszak volt, de a szakember szerint az alsó, közép kategóriás márkáknál annyival könnyebb volt a helyzetük, hogy a prémium kategóriát kevésbé érintette a recesszió. Vevőkörük fizetőereje is megmaradt, ami a nagyobb tőkeerő mellett annak is köszönhető, hogy ezek az ügyfelek pénzügyileg tájékozottabbak és óvatosabbak.

Természetesen két-három évig azért mi is megéreztük a kereslet visszaesését. A stagnálásból úgy próbáltunk kitörni, hogy mivel az egyéni vásárlók száma nagyon megcsappant, a nagyobb cégek és a KKV-k felé fordultunk. Itt az volt az előnyünk, hogy miközben prémium érzést kínáltunk, a Volvo megfizethető alternatívát jelentett.

Miközben az elmúlt évtizedekben a svéd márka új modelljeinek megjelenése már egyre inkább a nemzetközi divattrendekhez igazodott, sőt olykor maga a Volvo teremtett trendet autói megjelenésével. A márka 2010-ben a Fordtól új tulajdonoshoz került. A vevő, a kínai Geely autógyár elkötelezettségét jelezte, hogy a tranzakcióhoz kötődően egy évi 300 ezer Volvo gyártására képes gyár építésébe is azonnal belekezdett Pekingben. Az élet azóta azt is bebizonyította, hogy a tranzakció nemcsak azért tartozik az egészséges márkafelvásárlások közé, mert ezzel a Volvo a helyi piac elvárásai szerint készülő luxus modelljeivel az elektromos autózás felé jelentős léptékben haladó kínai piacon is megvetette a lábát,  hanem azért is, – ami az európai piac számára fontosabb -, mert a stabilabb gazdasági alapokra került Volvo a svéd kutatás-fejlesztési bázisát és identitását megőrizve, a hibrid és elektromos hajtás bevezetésével, a folyamatos megújulásra is képessé vált.

A tény, hogy kínai tulajdonoshoz került a márka, a rossz beidegződések miatt eleinte némi pejoratív fogadtatást kapott, mert az emberek azonnal a gyenge minőséggel azonosították a kínai termékeket. Elfeledve, hogy a legtöbb prémium márka termékeit is ott állítják elő, mert a kínai ipar a csúcsminőségben is otthon van. Ráadásul a Volvo nemcsak, hogy megőrizte európai menedzsmentjét – ami Európában tanult kínai szakemberekkel is bővült – hanem göteborgi gyárát tovább is fejlesztette. Ezt érzékelve hamar megnyugodtak a kedélyek. Már csak azért is, mert a hat éve kezdődött fejlesztési program keretében, a márkát feljebb pozícionálva, az XC90-el indulva, teljes modellpaletta váltás vette kezdetét, vadonatúj alvázzal, elektronikával, motorválasztékkal.

Mindeközben a márka magyarországi háza táján is komoly változások történtek. A Volvo Galéria, amely 2006-ban a Váci úton, immáron márkaszervizzel együtt nyitotta meg új központját 2017-ben versenypiaci, valamint pénzügyi megfontolások miatt, különvált a magyarországi márkaimportőrtől. Az így már önálló kereskedelmi társaság ügyvezető igazgatója Nagy János lett.

– Eleinte tartottunk az önállósággal járó kihívásoktól, még úgy is, hogy a gazdasági hátterünk abszolút biztosított azzal, hogy – amire különösen büszkék vagyunk -, továbbra is a Volvo Car Corporation a tulajdonosunk. Induláskor azt tartottuk a legfontosabbnak, hogy minden fórumon ismertté tegyük a Volvo Galéria nevet, ami a jövőben még aktívabb márkakereskedőként prosperál a piacon a saját szerviz támogatásával.

A cégvezető nem titkolja, eleinte számára is kihívást jelentett, hogy korábbi kollégái egyik napról a másikra a beosztottjai lettek. De hamar kialakult az az új munkakultúra, ahol a régi jó kapcsolat mellett, ha kell a főnöki tekintélyt is érvényesíteni lehet. Mindezt úgy, hogy a cég létszáma – elsősorban a szerviz kapacitás növelésének köszönhetően – 45-ről több, mint 60 főre növekedett.

Az időközben az értékesítésben, a márkán belül megszerzett piacvezető pozíció mellett az anyavállalat tulajdonosi szerepe is kiemelt felelősséget jelent a számunkra. Mert bármilyen újdonsággal jön elő a Volvo, azt először nekünk kell sikerre vinnünk a magyar piacon. Ezért vezetőként nem csak az jelent változást a munkámban, hogy olyan új feladatokkal is foglalkoznom kell, mint amilyen például a HR, hanem azt is meg kellett tanulnom, hogy a napi feladatok megoldása helyett elsősorban a stratégiaialkotásra helyezzem a hangsúlyt.

A járványhelyzetben hektikus trendeket produkáló autópiac kihívásai alól így sem vonhatja ki magát a szakember. Mert miközben a tavalyi első negyedévük kiemelkedő mértékű, közel 50 százalékos növekedést hozott, az áprilisi üzletzár időszakában 25 százalékra esett vissza az értékesítés volumene. A munkatársakat és a vevőket védő maximális higiéniai biztonság megteremtése mellett ezért új megoldásokat is bevezettek, például a hozom-viszem szolgáltatást is meghonosították a szervizhez kötődően. Majd következett a nyári újranyitás, amikor ismét a megszokott szintre emelkedett az eladások száma. Így a Volvo Galéria a 2020-ban a 2463 idehaza értékesített Volvóból, 809 autó eladásával 33 százalékos márkarészesedést ért el. Az idei terv pedig már 815 új autó értékesítése.

Az autópiac nemcsak a járvány, hanem az Európai Unió szigorú környezetvédelmi szabályaihoz történő igazodás miatt is az új, alternatív hajtások előretörésével is folyamatosan változik. Szerencsére a Volvo ezen a területen is élen jár azzal, hogy hat éve hivatalosan is elkötelezte magát a fenntarthatóság mellett és elindult az elektrifikáció útján. Így jelentek meg először a plug-in hibrid, majd a mild-hibrid modellek, nyáron pedig már a magyar piacon is bemutatjuk az első, teljesen elektromos modellt. 2040-ig az a Volvo célkitűzése, hogy a teljes gyártási folyamata is klímasemleges legyen. A fenntarthatóság irányába tett lépések szerencsére a vevőkörünk preferenciáival is teljesen megegyeznek, ami nemhogy törést, hanem inkább erősödést jelent az értékesítésünkben, mert sok új ügyfél érdeklődését is felkeltette a márka zöld stratégiája.”

Nagy János szerint legalább annyira fontos, hogy a Volvo nemcsak a jövőre, hanem a meglévő ügyfelekre és a szerviz szolgáltatások minőségének növelésére is nagy gondot fordít. Ezért hirdette meg a Volvo, azt a programját, amelynek keretében azok a márkatulajdonosok, akik Volvo modelljüket márkaszervizben javíttatják, a beépített alkatrészekre életre szóló garanciát kapnak, ami addig érvényesíthető, amíg az autót tovább nem értékesítik. Ez olyan hosszútávú előnyt jelent, ami a márkafüggetlen szervizekkel szemben is versenyképessé teheti a Volvo márkaszervizeket.

Érsek M. Zoltán

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik
Hirdetés

Friss

A sötét anyag hiányát azonosította egy galaxisban a Hubble

A sötét anyag minden kétséget kizáró hiányát azonosította az amerikai...

EU: íme a biztonságosnak ítélt országok listája

Az Európai Unió felülvizsgálta a járványügyi szempontból biztonságosnak ítélt országok listáját, és a jegyzékbe felvette Albániát, Libanont, az Egyesült Államokat, Észak-Macedóniát és Szerbiát. A felsorolt országok állampolgárai esetében az uniós tagállamoknak fokozatosan fel kell oldaniuk a nem alapvető beutazásra vonatkozó korlátozásaikat - közölte az uniós tanács.

IQ és EQ. A nélkülözhetetlen: érzelmi intelligencia

Gyakran kelt meglepetést, hogy a magas értelmi intelligenciahányadosú vállalati részlegek sokszor kevésbé sikeresek, mint az alacsonyabb IQ-val rendelkezők. Pedig nem kétséges, hogy az érzelmi intelligencia szerepe arányosan nő a munka nehézségének növekedésével. Dr. Gonda György rovatának középpontjában ezúttal a modern vezetéstudomány és vezetői gyakorlat első számú sztárja, az EQ áll.

Afrikai gyermekrabszolgaság. A Nestlé, a Cargill Amerikában nem perelhető

A Nestlé és a Cargill vállalatoknak adott igazat csütörtöki döntésével az amerikai legfelsőbb bíróság abban a peres eljárásban, amelyben azzal vádolták az élelmiszeripari óriásokat, hogy tudatosan vásároltak afrikai földművesektől gyerekrabszolgák által betakarított kakaóbabot.

Hírek

A sötét anyag hiányát azonosította egy galaxisban a Hubble

A sötét anyag minden kétséget kizáró hiányát azonosította az amerikai...

Afrikai gyermekrabszolgaság. A Nestlé, a Cargill Amerikában nem perelhető

A Nestlé és a Cargill vállalatoknak adott igazat csütörtöki döntésével az amerikai legfelsőbb bíróság abban a peres eljárásban, amelyben azzal vádolták az élelmiszeripari óriásokat, hogy tudatosan vásároltak afrikai földművesektől gyerekrabszolgák által betakarított kakaóbabot.

Tűzgyújtási tilalom három megyében

Az avar-, gyep- és tűlevélréteg kiszáradása miatt fokozott tűzveszély alakult ki, ezért szombattól Bács-Kiskun, Csongrád-Csanád és Jász-Nagykun-Szolnok megyében életbe lép a tűzgyújtási tilalom - közölte a Nébih.

London helyett Budapesten lesz az Eb-döntő?

Az Európai Labdarúgó Szövetségnek (UEFA) készenléti terve van arra az esetre, ha a londoni Wembley Stadionban nem lehetne megrendezni a foci-Eb július 11-i fináléját. Brit sajtóértesülés szerint szükség esetén a Puskás Aréna adhatna otthont a döntőnek.

Golflabda méretű gyémántot találtak Botswanában

A világ harmadik legnagyobb drágakövének tartott, 1098 karátos gyémántot bányásztak ki Botswanában - közölte a De Beers bányakonszern és a kormány.

Hőségriasztás munkaidőben – előírások és tanácsok

A hőségben végzett munka veszélyesebb, ezért fontos, hogy a munkavállalók egészségének és biztonságának védelme érdekében mindenki tegye meg a szükséges megelőző intézkedéseket - írta az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkára a közösségi oldalán.

Korrupció? Őrizetbe vettek egy rendőri vezetőt

Korrupciógyanú miatt őrizetbe vett a Központi Nyomozó Főügyészség egy rendőri gazdasági vezetőt - közölte a szervezet vezetője.

Szemhárfa – technológia segítségével játszhatnak a mozgáskorlátozott zenészek

A szemük mozgatásával hárfázhatnak egy új technológia segítségével mozgáskorlátozott zenészek.

A brit felnőttek többségét beoltották – a legtöbb új fertőzött 5-12 és 18-24 éves

A csütörtökön ismertetett legfrissebb adatok szerint a brit felnőtt lakosság több mint 80 százaléka megkapta a koronavírus elleni oltás első dózisát, és csaknem 60 százaléknak mindkét adagot beadták.

Hőhullámot hoz a hétvége – néhol záporral és zivatarral

A hétvégén érkezik az idei első hőhullám - hívta fel a figyelmet az Országos Meteorológiai Szolgálat.

Békétlenebbé vált a világ – meg is fizettünk érte

Bár tavaly csökkent a konfliktusok intenzitása, a koronavírus-járvány okozta gazdasági visszaesés miatt békétlenebbé vált a világ. A békétlenség a bolygó minden lakójának átlagosan 1942 dollárjába került - áll az Institute for Economics and Peace (IEP) nevű nemzetközi kutatóintézet éves jelentésében.

Pénteken nagyot drágulnak az üzemanyagok

Péntektől drágulnak az üzemanyagok a hazai kutakon: a benzin és a gázolaj literenkénti átlagára is 5 forinttal emelkedik.

Gazdaság

Erősödött a dollár a Fed bejelentésére

Az amerikai jegybank szerepét betöltő Federal Reserve szigorúbb hangnemének köszönhetően kéthavi csúcsra erősödött és közel kilenc hónapja a legjobb hetét zárhatja a dollár.

MNB: idén először áprilisban lett deficites a fizetési mérleg

Áprilisban 201 millió euró deficittel zárt a folyó fizetési mérleg, az első három hónap előzetes adatok szerint 446 millió euró aktívumát követően, amiből 330 millió euró márciusban képződött - derül ki a Magyar Nemzeti Bank (MNB) előzetes adataiból.

A pénzpiaci alapokból egymilliárdnyi forint áramlott ki

Májusban 0,1 százalékkal, 11 milliárd forinttal csökkent a befektetési alapokban kezelt vagyon - közölte a Befektetési Alapkezelők és Vagyonkezelők Magyarországi Szövetsége (Bamosz).

MNB – 50 milliós bírság az Union Biztosítónak

Különböző jogsértések miatt a Magyar Nemzeti Bank 50 millió forintos felügyeleti és fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki az Union Biztosítóra. A feltárt hiányosságok nem veszélyeztetik a biztosító biztonságos működését - közölte a jegybank.

Tőzsde – Csúcsot döntöttek az elsődleges kibocsátások

Az elmúlt 20 év legjobb eredményét produkálta a tőzsdei bevezetések (IPO) nemzetközi piaca 2021 első negyedévében: 85 százalékkal 430-ra emelkedett az elsődleges tőzsdei részvénykibocsátások száma, összesített értékük pedig 271 százalékkal 105,6 milliárd dollárra nőtt - közölte az EY könyvvizsgáló.

EBRD: a járvány alatt is csökkentek a térségi bankrendszerek nem teljesítő kinnlevőségei

A koronavírus-járvány ellenére is csökkent tavaly a közép- és kelet-európai gazdaságokban a nem teljesítő banki kinnlevőségek (NPL) összege, elsősorban a masszív kormányzati beavatkozások miatt - közölte hétfőn Londonban az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD). A kimutatás szerint Magyarország azon térségi országok között van, amelyekben a legnagyobb mértékben csökkent a problémás követelésállomány.
Az adatkezelési tájékoztatót elolvastam és elfogadom