Kezdőlap Közlekedés Óriási veszteség, kalapozik a Boeing

Óriási veszteség, kalapozik a Boeing

Fotó: youtube/Boein

A bajba jutott Boeing a múlt héten több, mint 6 milliárd dolláros harmadik negyedéves veszteségről számolt be, a repülőgépgyártóezért további 19 milliárd dollárt kér a befektetőktől.

A Boeing, a bajba jutott amerikai repülőgépgyártó arra kéri a befektetőket, hogy mintegy 19 milliárd dollárt pumpáljanak a cégbe, hogy megerősítsék mérlegét, és megvédjék befektetési besorolású hitelminősítését a „bóvli” státuszra való csökkentéstől. A vállalat, amelynek pénzügyeit számos biztonsági probléma, valamint egy hónapok óta tartó sztrájk szorongatja, hétfőn jelentette be terveit, miután a múlt héten 6 milliárd dolláros harmadik negyedéves veszteségről számolt be – írja a The Times.

A repülőgépgyártó 90 millió új részvény eladását tervezi, amelyek értéke a részvények jelenlegi piaci árfolyama alapján közel 14 milliárd dollár, valamint 5 milliárd dollár értékben letéti részvényeket, amelyek elsőbbségi részvényekké alakulnának át. A Boeing, amelynek székhelye Virginiában van, nem volt hajlandó bővebben kifejteni a tőzsdei bejelentést, amely szerint a bevont pénzt „általános vállalati célokra” fordítanák.

A vállalat alig két hete jelezte, hogy akár 25 milliárd dollárt is megpróbálna felvenni a befektetőktől, és az elemzők arra számítanak, hogy az új részvények ára meglehetősen közel lesz a jelenlegi piaci árhoz. Hétfőn a Boeing részvényei 4,32 dolláros, azaz 2,8 százalékos csökkenéssel 150,69 dolláron zártak New Yorkban, ami több mint 40 százalékos esést jelent az év eleje óta.

A Boeing a világ két legnagyobb repülőgépgyártójának egyike, és válságok sorozatával néz szembe, amióta 2018-ban és 2019-ben két, 346 utas és személyzet halálát okozó szerencsétlenséget követően le kellett állítania 737 Max típusú repülőgépeit. A hírneve idén januárban újabb csapást szenvedett, amikor egy ajtópanel leszakadt a repülés közben, ami arra késztette a szabályozó hatóságot, hogy korlátozza a Max repülőgépek gyártását.

Legutóbb a kereskedelmi repülőgépek gyártását az amerikai nyugati parton sztrájkhullám sújtotta, 33 000 gépész sztrájkolt a fizetés és a juttatások miatt kialakult vitában. A sztrájk szeptember közepén kezdődött, és a becslések szerint napi 50 millió dollárba kerül a Boeingnek. A vállalat legutóbbi ajánlatát múlt szerdán elutasították.

A termelésre vonatkozó hatósági ellenőrzések és a sztrájk hatása a múlt héten a Boeing pénzügyeiben is megmutatkozott, amikor a szeptember végéig tartó három hónapra vonatkozóan 6,2 milliárd dolláros veszteséget jelentett be. Eddig 10 milliárd dollár készpénzt használt fel 2024-ben – a készpénzállomány felét -, és a vezetők arra számítanak, hogy a Boeing 2025-ben is folytatja a készpénzégetést.

A csoport adósságállománya 58 milliárd dollár, és mindhárom nagy hitelminősítő intézet egy fokozattal a „bóvli” státusz fölé sorolja a Boeinget. A vállalat besorolása még soha nem esett a befektetési fokozat alá, de az egyik ügynökség, az S&P Global Ratings figyelmeztetett, hogy ez megváltozhat, ha a vállalat készpénzállománya tovább csökken.

Kelly Ortbergre, aki augusztusban vette át a botrányok miatt szenátusi vizsgálattal is sújtott, majd további botrányokkal terhelt Boeing vezérigazgatói posztját, az a feladat hárul, hogy helyreállítsa a vállalat hírnevét. A múlt héten „alapvető kultúraváltásra” szólított fel a vállalaton belül, és elfogadta, hogy a vállalatba vetett bizalom megromlott. Hozzátette, hogy a Boeing „túl sok adóssággal terhelt”, és elismerte, hogy „súlyos hibák” történtek a teljesítményében.

„Ez egy nagy hajó, amelynek időbe telik, amíg megfordul, de ha ez megtörténik, akkor képes lesz újra nagyszerűvé válni” – mondta az alkalmazottaknak.

A 64 éves Ortberg a mérleg megerősítése mellett ebben a hónapban bejelentette, hogy a Boeing az elkövetkező hónapokban 17 000 munkahelyet – a globális létszám tizedét – szüntet meg.

Érsek M. Zoltán

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Ankara a világörökség várományosi listára került

Ankara, Törökország szívében fekvő főváros, most hivatalosan is helyet kapott a világörökségi várományosi listán – méghozzá nem ókori romjaival, hanem 20. századi modernista városfejlesztésével.

Bírság mellett osztalékfizetési, kezességvállalási tilalom a River Factoring Zrt.-nek

A jegybank az előírásoknak megfelelő működés helyreállításáig megtiltotta a River Factoring Zrt.-nek az osztalékfizetést, illetve új kezesség- és garanciavállalási ügyletek megkötését.

MÁV: ezer új autóbusz lesz a Volán-flottánál

Ezer új autóbusszal válik még korszerűbbé és versenyképesebbé a MÁV-csoport Volán flottája, miután újabb 869 darab autóbusz beszerzésére jelent meg közbeszerzési ajánlati felhívás

Az árstabilitáshoz fegyelmezett monetáris politika kell

A világban tapasztalható bizonytalan geopolitikai és kereskedelmi helyzet olyan inflációs kockázatokat hordoz magában, amelyek miatt a Magyar Nemzeti Banknak (MNB) újra és újra meg kell erősítenie elkötelezettségét a fegyelmezett monetáris politika fenntartása mellett
Hirdetés

Hírek

Ankara a világörökség várományosi listára került

Ankara, Törökország szívében fekvő főváros, most hivatalosan is helyet kapott a világörökségi várományosi listán – méghozzá nem ókori romjaival, hanem 20. századi modernista városfejlesztésével.

Bírság mellett osztalékfizetési, kezességvállalási tilalom a River Factoring Zrt.-nek

A jegybank az előírásoknak megfelelő működés helyreállításáig megtiltotta a River Factoring Zrt.-nek az osztalékfizetést, illetve új kezesség- és garanciavállalási ügyletek megkötését.

MÁV: ezer új autóbusz lesz a Volán-flottánál

Ezer új autóbusszal válik még korszerűbbé és versenyképesebbé a MÁV-csoport Volán flottája, miután újabb 869 darab autóbusz beszerzésére jelent meg közbeszerzési ajánlati felhívás

Az árstabilitáshoz fegyelmezett monetáris politika kell

A világban tapasztalható bizonytalan geopolitikai és kereskedelmi helyzet olyan inflációs kockázatokat hordoz magában, amelyek miatt a Magyar Nemzeti Banknak (MNB) újra és újra meg kell erősítenie elkötelezettségét a fegyelmezett monetáris politika fenntartása mellett

Megtorpant tavaly az építési kedv és idén se változott a helyzet

Továbbra sem élénkül az építési kedv, a 2025 első negyedévi KSH-adatok szerint az új lakások száma 2,7 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest.

Nézzük át az adóbevallási tervezetét!

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) az idén is több mint 5,6 millió adózónak készített szja-bevallási tervezetet, amit érdemes átnézni, mert lehet vele teendő.

Az Automatizált Kiviteli Rendszer új korszakot jelent az exportadminisztrációban

Új informatikai rendszert használhatnak május 6-ától az exportőrök. Az Automatizált Kiviteli Rendszer (Automated Export System - AES) teljes egészében automatizálja, papírmentessé teszi a kiviteli eljárások adminisztrációját

Bécsi vonatok – Sínen a megújulás

Április végén az Osztrák Szövetségi Vasutak (ÖBB) a kényelem és minőség jegyében megkezdte legismertebb nagysebességű vonatainak, a Railjeteknek átfogó modernizálását.
Hirdetés

Gazdaság

Július 1-től újabb szigor az online számlaadat-szolgáltatásban. Itt van mire figyeljünk.

Az Online Számla rendszerbe jelentett számlaadatok pontosságának javítása érdekében újabb szigorítás várható a Nemzeti Adó- és Vámhivatal részéről a figyelmeztető- (WARNING) és hibaüzenetek (ERROR) kapcsán,

Devizapiac – Erősödött kissé a forint kedd reggelre

Erősödött kissé a forint a főbb devizákkal szemben kedd reggelre az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Szokatlan mértékű túlterheléses támadás érte az OTP-t

Nemzetközi mércével mérve is szokatlan méretű túlterheléses támadás érte csütörtökön az OTP Bank digitális ügyfélkiszolgálási felületeit

Indul a Lakhatási Tőkeprogram, emelt keretösszeggel, 300 milliárd forinttal

A Lakhatási Tőkeprogram a nagy érdeklődés miatt 100 milliárd forinttal magasabb keretösszeggel, 300 milliárd forinttal indul el.