Hirdetés
Kezdőlap Autó Versenyben a csúcsteljesítmény: üzemanyag-adalékkal tisztítható a motor
No menu items!

Versenyben a csúcsteljesítmény: üzemanyag-adalékkal tisztítható a motor

Fotók (forrás: Vincze Ferenc és SZAKI Kft.)

A versenyautózás dinamikus világban, ahol minden egyes teszt és tréning alkalmával a teljesítmény finomhangolása történik, elengedhetetlen a motor és a hozzá tartozó rendszerek optimális állapotban tartása. Mindez nem csak a versenypályán, hanem a versenyeket kiszolgáló járművek és eszközök esetében is létfontosságú.

Az autósportban kifejlesztett technológiák és megoldások alkalmazása más iparágakban is új lehetőségeket nyitott meg, hiszen az üzemanyag-hatékonyság és a gépek hosszabb élettartama a vállalkozások számára is jelentős költségcsökkentést kínál.

A korszerű üzemanyag-adalékok, mint a felkészülések és a versenytesztek során alkalmazható speciális formulák, lehetővé teszik a versenyzők és a csapatok számára, hogy a maximalizálják az autók hatékonyságát, miközben hozzájárulnak az üzemanyag-fogyasztás csökkentéséhez és a motor élettartamának növeléshez. Ezek a fejlesztések kritikus elemet jelentenek a versenyautózás világában, ahol minden apró részlet számít, és ahol a kiszolgáló járművek megbízhatósága és hatékonysága is épp olyan fontos.

„Autóversenyzőként és az autókkal rendszeresen foglalkozó emberként folyamatosan figyelem, hogy milyen lehetőségek adódnak az autóm kímélésére, valamint a teljesítményének és megbízhatóságának fokozására. Az általam magánemberként használt prémium minőségű üzemanyag-adalékok segítenek az optimális motorüzem elérésében és a motorteljesítmény szinten tartásában, egyúttal érezhetően csökkentik az autó fogyasztását is. Mindezek a versenypályán és a közúton is hatalmas előnyt jelentenek.” – mondta Vincze Ferenc, kétszeres magyar bajnok és Európa-bajnoki 2. helyezett rally-versenyző, aki a teszteken és a felkészülési időszakban évek óta elégedetten használja a SZAKI Kft. hazai fejlesztésű prémium adalékait.

Optimalizálás és megtakarítás

A tesztelés és gyakorlás során alkalmazott adalékok nem csak a versenyautókban bizonyítanak. Fontos szerepük van a versenyeket kiszolgáló járművek és eszközök üzemeltetésében is. A prémium adalékok kiküszöbölik az üzemanyagok minőségi problémáit és javítják az üzemanyagrendszerben, a motorban és a kipufogórendszerben keletkező lerakódásokat, ezzel növelve a motor élettartamát és csökkentve a károsanyag-kibocsátást. Emellett optimalizálják az üzemanyag-fogyasztást és javítják a teljesítményt, ami lehetővé teszi a csapatok számára, hogy a versenypályán kívüli logisztikát is hatékonyabban kezeljék, csökkentve ezzel a kiadásokat.

„A versenyek során a kiszolgáló járművek és technikai eszközök megbízhatósága épp olyan fontos, mint maga a versenyautó teljesítménye. Habár az általunk használt SPURI JG-2 a futamokon a verseny üzemanyaghoz nem használható, de a támogató járművekben igen, ami közvetlenül hozzájárul a versenykészültségünk és logisztikai hatékonyságunk javításához.” – tette hozzá a 2023-ban szakmai zsűri által az Év ralli-versenyzőjévé választott pilóta.

A versenypályán túl

Az üzemanyag-adalékok használata egyre elterjedtebbé válik az építőiparban és más iparágakban is, ahol a munkagépek hatékonysága és megbízhatósága kritikus tényező. Vincze Ferenc édesapja, építőipari vállalkozóként már munkagépeken is tesztelte a hazai fejlesztésű, mindenkori üzemanyaghoz igazított, jellegzetesen kék színű adalékot, melynek köszönhetően a munkagépei hosszabb ideig maradnak üzemképes állapotban, így kevesebb javítást igényelnek.

„A munkagépek esetében is létfontosságú a megbízhatóság és az üzemanyag-hatékonyság. A SPURI adalékok tankoláskor történő használatával nem csak a gépek teljesítménye javult, hanem a vállalkozási költségeink is csökkentek, elsősorban a motortisztító hatásnak, a motor nyomatékosabb működésének és a 8-12%-os üzemanyag-megtakarításnak köszönhetően.” – mutat rá a folyamatos adalékolás előnyeire Vincze Ferenc.

Ami bevált, azon nem érdemes változtatni

Az üzemanyag-adalék által biztosított motortisztító hatás függ a gép korától és az előzetes használatától. Néha több teletankolásra is szükség lehet az optimális állapot elérése, illetve rendszeres adagolásra a fenntartása érdekében. Sokan követik el azt a hibát, hogy abbahagyják az adalékanyag használatát, amikor megtapasztalják annak jótékony hatását. Ez azonban hosszú távon nem kifizetődő, mert a motor belső kopása és a lerakódások felhalmozódása csak a rendszeres adalékanyag használattal előzhető meg.

„Az adalékok használatával kapcsolatos pozitív tapasztalataink arra ösztönöztek, hogy széles körben alkalmazzuk őket, nem csak a versenyautóban a tesztelések és gyakorlások során, hanem a munkagépeinkben is. Az eredmények magukért beszélnek: jobb motorüzem, csökkentett fogyasztás és dinamikusabb erőleadás. Különösen a téli időszakban, a versenyszezonok előtti felkészülés idején tapasztaljuk, hogy a SPURI adalékok használatával sokkal könnyebben indulnak és járnak a motorok, amik jóval egyszerűbbé és hatékonyabbá teszik a felkészülést.” – összegezte a SZAKI Kft. által évről évre továbbfejlesztett magyar adalékanyag előnyeit a kétszeres magyar bajnok versenyző.

Hirdetés
Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

A Volkswagen őrzi vezető szerepét

A Volkswagen 2023-ban világszerte 4,867 millió autót értékesített.

Az átlagkereset is elegendő lehet a lakásvásárláshoz?

Két átlagkeresettel rendelkező háztartás esetén a nettó jövedelem 834 400 forint, ehhez képest a törlesztőrészlet körülbelül félmillió forint is lehet havonta, ami 68 millió forintos hitelfelvételt tesz lehetővé 20 éves futamidővel és 10 éves kamatperiódussal.

Első lépések a karrierben: Miért érdemes állásbörzékre járni?

Egy online jelentkezési folyamatban nehéz kiemelkedni a több száz pályázó közül, de egy állásbörzén azonnal lehetőség nyílik megmutatni a személyiséget, a motivációt és a kommunikációs készségeket.

Iris”, a bécsi tömegközlekedés jelnyelvi avatárja, utaskoordinátora

Bécs Közlekedési Vállalata, a Wiener Linien tesztüzembe helyezte Irist, a jelnyelvi virtuális utassegítőt.
Hirdetés

Hírek

Alig változott hétfő reggelre a forint árfolyama

Hétfő reggeli jegyzésén a forint gyengébben áll a decemberi kezdésnél, 0,3 százalékkal az euró, 0,7 százalékkal a dollár és 0,8 százalékkal a svájci frank ellenében.

A Mikulás nyomában Antalyában

A templomban található egy római kori szarkofág, amelyet halpikkelyek és akantuszlevelek díszítenek, és amelyről úgy vélik, hogy Szent Miklósé volt.

Vegyesen mozgott a forint péntek reggel

Az euró a kora esti 1,0553 dollár után 1,0568 dolláron áll péntek reggel.

Kevéssé változott szerda reggelre a forint árfolyama

Kevéssé változott a forint árfolyama szerda reggelre a főbb...

Végre erősödött hétfő reggelre a forint

A novemberi kezdéshez képest 0,8 százalékkal áll gyengébben a forint hétfő reggel az euróval, 4,7 százalékkal gyengébben a dollárral és 1,5 százalékkal gyengébben a svájci frankkal szemben.

A bitcoin történelmi csúcson, 94 ezer dollár fölött

A bitcoin jegyzése az év eleje óta több mint a kétszeresére emelkedett.

Vegyesen alakult szerda reggelre a forint árfolyama

Az év eleje óta a forint gyengült mindhárom devizával szemben, 6,5 százalékkal az euró, 11,0 százalékkal a dollár és 5,7 százalékkal a svájci frank ellenében.

Gyengült a forint árfolyama

Az euró 1,0714 dollárt ért hétfő reggel a péntek esti 1,0694 dollár után.

Gazdaság

A Mol részesedését az ENEOS MOL Synthetic Rubber Kft.-ben az ENEOS veszi meg

A tranzakció várhatóan 2025 első negyedévében zárul le, a hatósági jóváhagyástól függően.

Háromból két ügyfélszámla már kamatadómentes az idén is profitban fürdő brókereknél

A befektetési vállalkozásoknál összesen 298,5 ezer számla volt szeptember végén, ebből több mint 160 ezer volt a TBSZ és csaknem 32 ezer a NYESZ,.

A hitel nem ajándék – kampány a karácsonyi időszakra kvízjátékokkal

Az év végi időszakban sokan igényelnek rövid lejáratú, kisebb összegű hiteleket is a karácsonyi kiadások fedezésére.

Már több mint 2000 milliárd forintnyi vagyont tartanak külföldi bankbetétekben a magyarok 

A pénzügyi vagyon kétharmada ugyanis a legvagyonosabb 10 százalék kezében van az MNB korábbi felmérései szerint.