Hirdetés
Kezdőlap Autó Zöld autókkal az előzősávban - 2024-ig hét új elektromos Ford jön
No menu items!

Zöld autókkal az előzősávban – 2024-ig hét új elektromos Ford jön

A Ford nagy lépést tesz Európa elektromos jövője felé: 2024-ig hét új, tisztán elektromos hajtású, teljes egészében hálózatba kapcsolható személyautót és haszonjárművet vezet be a piacra. Szabó Attila, a Ford Közép- és Kelet-Európa Kft. ügyvezető igazgatója kifejtette: a cél az, hogy a kontinens zöld jövőjét erősítve a Ford 2026-ra évente több mint 600 ezer elektromos hajtású autót értékesítsen a kontinensen.

Az elektromobilitás térnyerése olyan új, kíméletlen versenyhelyzetet teremtett, ahol már a brandépítésnél vagy a tőzsdei jelenlétnél is sokkal fontosabb, hogy egy autógyártó milyen jövőképet tud felmutatni. A Ford azért tudta az elmúlt évben megnégyszerezni részvényárfolyamát, mert a befektetők számára egyértelművé vált, hogy a márka az elektromos autózás vezetői közé fog tartozni. Ezt bizonyítja a 2021-ben piacra került SUV, a Ford Mustang Mach-E sikere, valamint a tisztán elektromos pick-up, a Ford F–150 Lightning iránti átütő erejű amerikai kereslet (három évre előre minden modell el van adva), és ezt vetíti elő a 2022-ben bevezetésre kerülő haszongépjármű, az E-Transit iránti felfokozott előzetes kereslet is” – elemez Szabó Attila.

Ford Model e és Ford Pro

A sikeres trendre építve a Ford tovább erősíti elektromos elkötelezettségét. A márka 2022 márciusban jelentette be, hogy 2024-ig hét új, tisztán elektromos hajtású, teljes egészében hálózatba kapcsolható személyautót és haszonjárművet mutat be, ami a vállalat további átalakulását is támogatja. 2022 tavaszán a márka ennek jegyében Ford Model e néven egy új, globális üzletágat hozott létre, amelynek feladata az elektromos és hálózatba csatlakoztatott járművek tervezése, gyártása és forgalmazása lesz. Mindez illeszkedik a haszongépjárművekre specializált Ford Pro globális üzletág 2021-es megszületéséhez és ahhoz a stratégiához, hogy a következő időszakban ez a két új vállalati egység határozza meg a Ford jövőjét Európában.

Szabó Attila

A Ford Motor Company a korábban megcélzott tízmilliárd helyett már eddig is 30 milliárd dollárt meghaladó fejlesztést hajtott végre az elektromosautó-gyártás területén. Ezt a stratégiai elkötelezettséget erősíti az európai elektromos transzformáció felgyorsítása, amivel a márka olyan teljesen új, zéró emissziójú modelleket hoz létre, amivel az elektromos autók piacának minden szegmensében versenyképes lesz” – értékel az ügyvezető igazgató.

Aki szerint a piac dinamizmusának lekövetését szolgálja az, hogy az új vállalati egység, a Ford Model e egy startup szellemiségét követő gyorsasággal lesz képes reagálni a legújabb trendekre. Mindezt úgy, hogy közben a márkától megszokott színvonalú tervezést és biztonságot kínálva hoz létre új elektromos járműveket, illetve csak a Fordra jellemző, csatlakoztatott szolgáltatásokat.

2035-ig zéró emisszió

A Ford ambiciózus tervének eredményeként a márka értékesítése az elektromos hajtású személy- és haszonjárműveinek kibővített kínálatával 2026-ra az évi 600 ezer darabos értékesítési eredményt is meghaladja majd az európai piacon. Emellett az európai üzletmenet felpörgetésével a Ford azt a célt tűzte maga elé, hogy 2026-ra több mint 2 millió elektromos autót adjon el világszerte, és 10 százalékra növelje korrigált EBIT (üzemi eredmény) rátáját.

Az elektromos transzformáció a Ford számára többről szól, mint a cég versenyképességének erősítése, mert a márka elkötelezett abban, hogy a párizsi éghajlatvédelmi egyezményben foglaltakhoz igazodva csökkenjen a károsanyag-kibocsátás. Ezért az új elektromobilitási program közzétételével egy időben a márka azt is bejelentette, hogy 2035-re a teljes európai jármű-értékesítésében meg akarja valósítani a nulla károsanyag-kibocsátást, illetve a karbonsemlegességet az európai létesítményei, logisztikája és beszállítói működésében” – fejtette ki Szabó Attila.

A Ford új generációs, nulla károsanyag-kibocsátású elektromos flottájának zászlóshajója, a Mach-E már sikeresen mutatkozott be 2021-ben Európában. 2022-ben a Mach-E GT is megjelent a régió piacain, a következő negyedévben pedig az E-Transit is kapható lesz.

Feláll az új e-flotta

A márciusban bejelentett további hét új elektromos modellből három lesz személyautó és négy haszonjármű. A Ford 2023-ban kezdi meg egy tisztán elektromos hajtású személyautó gyártását Kölnben. Figyelembe véve, hogy az SUV-k és a crossoverek 2021-ben Európában (20 százalékos növekedés mellett) 58 százalékot tettek ki a Ford teljes személyautó-értékesítéséből, a márka kölni EV-központjában készülő első, nagy sorozatban gyártott, tisztán elektromos hajtású modell egy ötüléses, egy töltéssel akár 500 kilométer megtételére is képes, közepes méretű crossover lesz. A második, tisztán EV, azaz elektromos hajtású Ford, egy sportos crossover lesz, ami szintén a kölni EV-központban készül, amelynek elektromosautó-termelése így hat év alatt 1,2 millió darabra növekszik. A kölni e-autó-gyártást várhatóan 2 milliárd dolláros beruházás alapozza meg, amely magában foglalja egy új akkumulátor-gyártó üzemegység felépítését is.

Az új modellstratégia részeként 2024-től a vállalat legkelendőbb európai személyautójából, a Pumából is készül elektromos változat a romániai Krajovában.

Az európai haszonjárműpiac éllovasaként a Ford négy új elektromos modellel is megjelenik az ikonikus Transit-családban: a vadonatúj, egytonnás Transit Custom áruszállító és a Tourneo Custom többcélú jármű 2023-tól, valamint a kisebb, új generációs Transit Courier áruszállító és a Tourneo Courier többcélú jármű 2024-től lesz kapható.

Érsek M. Zoltán

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Családbarát Munkahely címet kapott a METRO

Családbarát Munkahely címet kapott a METRO magyarországi áruházlánca. A nagy múltú nemzetközi vállalat elsősorban rugalmas, az egyedi élethelyzetekhez igazodó munkaidő- és juttatási megoldásaival érdemelte ki az elismerést - közölte a vállalat.

Így adózhatunk jövőre

A magyar kormány benyújtotta az Országgyűlés elé a 2023. évi költségvetési törvényjavaslatát. A BDO hazai szakértői minden eddiginél részletesebben megvizsgálták a javaslat adózást érintő változásait, amiket Orbók Ilona, a BDO Magyarország adótanácsadási üzletágának ügyvezetője foglalt össze pontokba szedve.

Csehország az Európai Unió Tanácsának soros elnöke

Július elsejével Csehország átvette az Európai Unió Tanácsának féléves soros elnökségét Franciaországtól. Tevékenységét olyan politikai prioritások fogják vezérelni, amelyek reagálnak a jelenlegi geopolitikai helyzetre, különösen Oroszország Ukrajna elleni háborújára, valamint a konfliktus okozta gazdasági kihívásokra.

BÉT: a 4iG volt június legnagyobb nyertese

A Budapesti Értéktőzsde 216,7 milliárd forintos forgalommal zárta a júniust szemben az egy hónappal korábbi 399,5 milliárdnyi forgalommal. A 4iG 27,3 százalékkal produkált magasabb forgalmat a májusban elért eredményeihez képest.

Hírek

Családbarát Munkahely címet kapott a METRO

Családbarát Munkahely címet kapott a METRO magyarországi áruházlánca. A nagy múltú nemzetközi vállalat elsősorban rugalmas, az egyedi élethelyzetekhez igazodó munkaidő- és juttatási megoldásaival érdemelte ki az elismerést - közölte a vállalat.

Csehország az Európai Unió Tanácsának soros elnöke

Július elsejével Csehország átvette az Európai Unió Tanácsának féléves soros elnökségét Franciaországtól. Tevékenységét olyan politikai prioritások fogják vezérelni, amelyek reagálnak a jelenlegi geopolitikai helyzetre, különösen Oroszország Ukrajna elleni háborújára, valamint a konfliktus okozta gazdasági kihívásokra.

Új vezető a Microsoft Magyarország élén

Július 1-től Szabó Péter irányítja a Microsoft Magyarországot - közölte a társaság.

Újabb tíz évig ingyen roamingolhatunk az EU-n belül

Ma, július 1-jén hatályba lépett az a szabályozás, amely a következő tíz évben is lehetővé teszi, hogy többletköltségek nélkül legyen használható a mobiltelefon az Európai Unión belül tett utazások során.

Budapesti járatokat is törölni kell a repülési káosz miatt

Az európai repülőtereken tapasztalható munkaerőhiány, amely a légiforgalom nyári emelkedésével párosul, elsősorban a földi kiszolgálásban okoz fennakadásokat, ami miatt járatkésések vagy kimaradások is előfordulnak. A problémák a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren is éreztetik hatásukat - közölte a Budapest Airport.

Altató- és lélegeztetőgép kartellt tárt fel a GVH – 670 milliós bírság

A Gazdasági Versenyhivatal csaknem 670 millió forint versenyfelügyeleti bírságot szabott ki, amiért négy jelentős piaci szereplő már a közbeszerzési kiírás előtt felosztott egymás között egy állami altató- és lélegeztetőgép tendert.

Londonban és Párizsban is folytatódik a reptéri káosz

A londoni Heathrow-n és a párizsi Charles de Gaulle repülőtéren is újabb járattörlések várhatók, mivel az üzemeltetők arra számítanak, hogy az utazási káosz a nyár további részére is áthúzódik.

Változás a kutakon: ennyibe kerül péntektől az üzemanyag magyar forgalmi nélkül

Július 1-jén, pénteken újra változnak a hazai üzemanyagárak: a benzin literje 5 forinttal drágul, a gázolajé pedig 15 forinttal lesz olcsóbb. A változás a piaci árazású termékek esestében érvényesek, magyar forgalmi engedéllyel továbbra is a 480 forintos hatósági áron lehet tankolni.

Gazdaság

Elindult a Széchényi MAX – az új támogatott hitelprogram

A Széchenyi kártya program MAX hiteltermékeinek a kamata 0,5-3,5 százalék között van, azaz jóval elmaradnak a piacon jellemző 10 százalék feletti kamatoktól.

Újra igényelhető nulla százalékos kkv-hitel az MFB-nél

Újra igényelhetnek nulla százalékos hitelt pénzügyi stabilitásuk megőrzésére a Közép-Magyarországi régión kívüli kkv-k a Magyar Fejlesztési Banknál.

Nem várt sokat az MNB: itt az újabb kamatemelés

Ahogy azt a keddi kamatdöntő ülést követően a Magyar Nemzeti Bank bejelentette, csütörtöktől összezárt az alapkamat és a piacon irányadónak tekintett egyhetes betét kamata. A jegybank az előző hetinél 50 bázisponttal magasabb 7,75 százalékos kamattal hirdette meg az egyhetes betétet a csütörtöki akcióra.

MNB: több százezer forintos többletköltséget jelenthet a moratóriumban maradás

A Magyar Nemzeti Bank azt javasolja az ügyfeleknek, hogy csak nehéz helyzetben, tartalékok híján lévők maradjanak a törlesztési moratóriumban, mert az több százezer forintos többletköltséget jelenthet a hiteleseknek.
Az adatkezelési tájékoztatót elolvastam és elfogadom