Kezdőlap Hírek Tokiói Olimpia - nézők és szponzorok nélkül. Kész ráfizetés
No menu items!

Tokiói Olimpia – nézők és szponzorok nélkül. Kész ráfizetés

Nem csak a lelátók maradnak üresek Tokiában – az olimpia szponzorai is sorra visszalépne visszalépnek

Egyre ráfizetésesebb a tokiói Olimpia. A jegyár bevételek kiesése után számos szponzorról is le kell mondaniuk a szervezőknek. A japán cégek egymás után lépnek vissza. A főtámogató, a Panasonic egyelőre kitart.

Nézők és szponzorok nélkül

Tokióban nem csak a nézők fognak hiányozni. A japán cégek hirdetései sem lesznek láthatók a pályák mentén. Egymás után lépnek vissza a szponzorációtól vagy kurtítják meg jelentsen reklámbüdzséjüket. Frusztráltak, amiért a szervezők az utolsó pillanatban, a korábbi ígéretekkel szemben, zárt ajtók mögötti sportrendezvényekről határoztak. Ráadásul erről csak a döntés megszületése után, a sajtóból értesültek a szponzorok.

A szervezők és a kormány három héttel az ötkarikás játékok, július 23-ai megnyitója előtt jelentették be, hogy a sportolóknak üres lelátók előtt kell pályára lépniük. A korábbi döntést, miszerint 10 ezer ember jegyet válthatott volna a játékokra, a COVID-fertőzöttek növekvő számára hivatkozva módosítoták. Az elmúlt napokban 24 óránként 1.000 új esetet regisztráltak a 14 milliós Tokióban. Legutóbb májusban, a harmadik hullám alatt találtak ennyi új fertőzöttet.

Nincs kinek hirdetni

A visszalépő szponzorok között van a világ egyik legnagyobb, tokiói központú sörgyártója, az Asahi, a kameráiról híres Canon, a legnagyobb japán biztosítótársaság, a Tokio Marine & Nichido Fire Insurance és az ország vezető élelmiszergyártója, az Ajinomoto is.

A döntésüknek négy motivációja van:

  • Többségében a japán piacon értékesítő és ott ismert cégek számára értéktelenné váltak a pályák melletti reklámfelületek a lelátókon ülő nézők nélkül, akik többségében japánok lettek volna.
  • A zártajtós, sokmilliárdos veszteséget okozó és várhatóan a járványhelyzeten is rontó játékok egyre népszerűtlenebben a japánok körében. A cégeknek kontraproduktív lenne, ha a japánok az olimpiához kötnék a nevüket.
  • A cégek rossz néven veszik, hogy nem kérték ki a véleményüket a döntés meghozatala előtt és még csak nem is tájékoztatták őket a bejelentést megelőzően.
  • A visszalépő szponzorok aránytalanul szigorúnak tartják a zártajtós versenyeket, mert amikor a szervezők idén tavasszal engedélyeztek 10 ezer nézőt, rosszabbak voltak a járványügyi számok.

Kritikus helyzet

A távol-keleti országban sokan ellenzik az olimpiai játékok megrendezését. Fotó: Reuters/Issei Kato

A japán szervezők csak a helyi szponzoroktól származó bevételekből részesülnek, akik kifejezetten a tokiói ötkarikás játékokra kötöttek együttműködési megállapodást. A nemzetközi támogatók hozzájárulásai, akiknek hosszútávú, több olimpiára vonatkozó, vagy határozatlan idejű szerződésük van, a Nemzetközi Olimpiai Bizottság kaszájába fizetnek.

A tokiói szervezők 60 japán céggel kötöttek szponzori szerződést, akik 3 milliárd dollárral támogatták volna a 2020-as játékokat. Ehhez hozzá jött volna még 200 millió, amit azért fizettek volna a cégek, hogy 2021-ben is a szponzorok között legyenek. A megállapodások megkötésekor azonban még azt ígérték a szervezők, hogy ha korlátozott számban is, de lesznek nézők a stadionokban.

Promóciós standok az üres promenádokon?!

„Egyedül hoztuk meg a döntést, nem konzultáltunk a többi céggel” – mondta név nélkül egy visszalépett szponzoráló vállalat vezetője a hírt világgá röpítő Reuters hírügynökségnek.

A Canon és a Tokio Marine & Nichido Fire Insurance együtt döntötték el, hogy mégsem akarnak standokat felállítani és molinókat kihelyezni a legtöbb sporteseménynek helyszínéül szolgáló, új, tengerparti tokiói városrész, a ’Waterfront City’ promenádjain. A ’Waterfront City’ a lerobbant tokiói teherkikötő rehabilitációjaként jött létre. A területen a sportlétesítmények, az olimpikon szálláshelyei és a sajtóközpont mellett több prominens japán vállalat építtetett magának irodaházat. Néhány hónapja a Canon és a Tokio Marine & Nichido Fire Insurance is ide helyezte át a központját.

Waterfront CityTokio Kép/Forrás/Flickr

A japánok az ’emberközeli játékok’ szlogenjével pályáztak a 2020-as olimpiára. Nem akarták hermetikusan elszeparálni az olimpiai falut. ’Waterfront City’ sétányai nyitva álltak volna a nagyközönség számára, lehetőséget teremtve a szurkolók és a játékosok találkozására. „Mindebből nem lesz semmi. Mi értelme lenne olyan promenádokon standokat felállítani és hirdetéseket kihelyezni, ahol csak a játékosok és az újságírók fordulnak meg?” – tette fel a költői kérdést a Tokio Marine & Nichido Fire Insurance marketing osztályának vezetője a Reutersnek. A Canon nem akart megszólalni az ügyben.

Kérdés, mit lépnek a nemzetközi szponzorok. Az eredeti tervek szerint többek között az Omega és a Swatch, a két világhírű svájci óragyártó is jelen lenne a sétányokon. A szervezők hivatalosan továbbra is kitartanak a standok felállítása mellett.

Mentik a menthetőt

A Panasonic nem lép vissza

A szervezőknek némi megkönnyebbülést jelent, hogy a japán főszponzor, a Panasonic továbbra is kitart. „Tisztában vagyunk a szerepünk fontosságával és a felelősségünkkel. A szervezők fájdalmas, de szükséges döntést hoztak, amit elfogadunk. Továbbra is büszkék vagyunk arra, a 2021-es Tokiói Olimpia főszponzora lehetünk” – mondta a támogató cégek sokaságának visszalépése után tartott sajtótájékoztatón a Panasonic elnöke. Elemzők szerint politikai nyomásra született a kommüniké. A kormány, illetve a szervezőbizottság így próbálja megtörni az elégedetlen japán szponzorok egységfrontját.

Petrus Szabolcs

 

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

A hűvösebb észak felé fordulnak a nyaralók: Skandinávia az új nyári úti cél

Az elmúlt évek mediterrán hőhullámai és a klímaváltozás hatására egyre több európai utazó a hűvösebb északi desztinációk, ezen belül is főleg a skandináv térség felé fordul a nyári hónapokban. A "coolcation" (hűsítő nyaralás) 2025 egyik legmeghatározóbb utazási trendjévé vált, egyre többen keresik a kellemes hőmérsékletű pihenőhelyeket a tikkasztó meleg elől menekülve.

Vidéken aktívabbak az ingatlanvásárlók

Az ingatlanvásárlók a főváros és Pest vármegye mellett azokban a vármegyékben aktívabbak, ahol óriásberuházások történtek, és már minden negyedik nyaralót kereső budapesti a Duna-menti településeket részesíti előnyben.

A Microsoft hétfőtől megszünteti a Skype-ot

A Microsoft korábbi bejelentésének megfelelően hétfőtől megszűnik a Skype, az internetalapú telefon- és videoszolgáltatás. A cég honlapján közzétett hírlevél szerint a Microsoft a Teams-et fejleszti tovább.

Mi legyen az állampapír-pénzzel, ha nem akar kockáztatni?

Jellemzően kockázatos befektetésekbe kerültek a PMÁP-ból kivett megtakarítások. Az elmúlt hetek tőzsdei turbulenciái láttán viszont sokan kereshetnek biztonságosabb helyet a pénzüknek.
Hirdetés

Hírek

A hűvösebb észak felé fordulnak a nyaralók: Skandinávia az új nyári úti cél

Az elmúlt évek mediterrán hőhullámai és a klímaváltozás hatására egyre több európai utazó a hűvösebb északi desztinációk, ezen belül is főleg a skandináv térség felé fordul a nyári hónapokban. A "coolcation" (hűsítő nyaralás) 2025 egyik legmeghatározóbb utazási trendjévé vált, egyre többen keresik a kellemes hőmérsékletű pihenőhelyeket a tikkasztó meleg elől menekülve.

Vidéken aktívabbak az ingatlanvásárlók

Az ingatlanvásárlók a főváros és Pest vármegye mellett azokban a vármegyékben aktívabbak, ahol óriásberuházások történtek, és már minden negyedik nyaralót kereső budapesti a Duna-menti településeket részesíti előnyben.

A Microsoft hétfőtől megszünteti a Skype-ot

A Microsoft korábbi bejelentésének megfelelően hétfőtől megszűnik a Skype, az internetalapú telefon- és videoszolgáltatás. A cég honlapján közzétett hírlevél szerint a Microsoft a Teams-et fejleszti tovább.

Mi legyen az állampapír-pénzzel, ha nem akar kockáztatni?

Jellemzően kockázatos befektetésekbe kerültek a PMÁP-ból kivett megtakarítások. Az elmúlt hetek tőzsdei turbulenciái láttán viszont sokan kereshetnek biztonságosabb helyet a pénzüknek.

Wagner Tibor: a megapixel világcsúcsok után új szegmenssel támad a Xiaomi

Több mint öt év után új korszak kezdődik a hazai telekom piac meghatározó személyisége, Wagner Tibor karrierjében. A Xiaomi magyarországi piacának felépítője és country managere vezető üzleti tanácsadóként folytatja a munkát a kínai cégnél.

Balogh Szabolcs: Szintet lép a hazai e-mobilitás a töltéseket tekintve is

Az MVM Mobiliti elektromos töltőhálózatának fejlődése nemcsak, hogy lépést tart a hazai villanyautók számának növekedésével, hanem az e-autók szélesebb körű elterjedéséhez igazodva, a Mobiliti   tovább bővíti hálózatát az új helyszínek és a töltők kapacitásának tekintetében is

Megerősítette Magyarország államadósság-besorolását a Scope Ratings

A berlini Scope Ratings megerősítette Magyarország "BBB" besorolását, továbbá a hitelminősítő megerősítette a korábbi stabil kilátást is, továbbra is befektetésre ajánlott kategóriában tartják nyilván Magyarországot.

Káosz Spanyolországban és Portugáliában: áram nélkül maradtak a nagyvárosok

Nagy kiterjedésű áramkimaradás sújtja Spanyolország és Portugália jelentős részeit, beleértve a fővárosokat, Madridot és Lisszabont is.
Hirdetés

Gazdaság

Július 1-től újabb szigor az online számlaadat-szolgáltatásban. Itt van mire figyeljünk.

Az Online Számla rendszerbe jelentett számlaadatok pontosságának javítása érdekében újabb szigorítás várható a Nemzeti Adó- és Vámhivatal részéről a figyelmeztető- (WARNING) és hibaüzenetek (ERROR) kapcsán,

Devizapiac – Erősödött kissé a forint kedd reggelre

Erősödött kissé a forint a főbb devizákkal szemben kedd reggelre az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Szokatlan mértékű túlterheléses támadás érte az OTP-t

Nemzetközi mércével mérve is szokatlan méretű túlterheléses támadás érte csütörtökön az OTP Bank digitális ügyfélkiszolgálási felületeit

Indul a Lakhatási Tőkeprogram, emelt keretösszeggel, 300 milliárd forinttal

A Lakhatási Tőkeprogram a nagy érdeklődés miatt 100 milliárd forinttal magasabb keretösszeggel, 300 milliárd forinttal indul el.