Hirdetés
Kezdőlap Hírek Tokiói Olimpia - nézők és szponzorok nélkül. Kész ráfizetés
No menu items!

Tokiói Olimpia – nézők és szponzorok nélkül. Kész ráfizetés

Nem csak a lelátók maradnak üresek Tokiában – az olimpia szponzorai is sorra visszalépne visszalépnek

Egyre ráfizetésesebb a tokiói Olimpia. A jegyár bevételek kiesése után számos szponzorról is le kell mondaniuk a szervezőknek. A japán cégek egymás után lépnek vissza. A főtámogató, a Panasonic egyelőre kitart.

Nézők és szponzorok nélkül

Tokióban nem csak a nézők fognak hiányozni. A japán cégek hirdetései sem lesznek láthatók a pályák mentén. Egymás után lépnek vissza a szponzorációtól vagy kurtítják meg jelentsen reklámbüdzséjüket. Frusztráltak, amiért a szervezők az utolsó pillanatban, a korábbi ígéretekkel szemben, zárt ajtók mögötti sportrendezvényekről határoztak. Ráadásul erről csak a döntés megszületése után, a sajtóból értesültek a szponzorok.

A szervezők és a kormány három héttel az ötkarikás játékok, július 23-ai megnyitója előtt jelentették be, hogy a sportolóknak üres lelátók előtt kell pályára lépniük. A korábbi döntést, miszerint 10 ezer ember jegyet válthatott volna a játékokra, a COVID-fertőzöttek növekvő számára hivatkozva módosítoták. Az elmúlt napokban 24 óránként 1.000 új esetet regisztráltak a 14 milliós Tokióban. Legutóbb májusban, a harmadik hullám alatt találtak ennyi új fertőzöttet.

Nincs kinek hirdetni

A visszalépő szponzorok között van a világ egyik legnagyobb, tokiói központú sörgyártója, az Asahi, a kameráiról híres Canon, a legnagyobb japán biztosítótársaság, a Tokio Marine & Nichido Fire Insurance és az ország vezető élelmiszergyártója, az Ajinomoto is.

A döntésüknek négy motivációja van:

  • Többségében a japán piacon értékesítő és ott ismert cégek számára értéktelenné váltak a pályák melletti reklámfelületek a lelátókon ülő nézők nélkül, akik többségében japánok lettek volna.
  • A zártajtós, sokmilliárdos veszteséget okozó és várhatóan a járványhelyzeten is rontó játékok egyre népszerűtlenebben a japánok körében. A cégeknek kontraproduktív lenne, ha a japánok az olimpiához kötnék a nevüket.
  • A cégek rossz néven veszik, hogy nem kérték ki a véleményüket a döntés meghozatala előtt és még csak nem is tájékoztatták őket a bejelentést megelőzően.
  • A visszalépő szponzorok aránytalanul szigorúnak tartják a zártajtós versenyeket, mert amikor a szervezők idén tavasszal engedélyeztek 10 ezer nézőt, rosszabbak voltak a járványügyi számok.

Kritikus helyzet

A távol-keleti országban sokan ellenzik az olimpiai játékok megrendezését. Fotó: Reuters/Issei Kato

A japán szervezők csak a helyi szponzoroktól származó bevételekből részesülnek, akik kifejezetten a tokiói ötkarikás játékokra kötöttek együttműködési megállapodást. A nemzetközi támogatók hozzájárulásai, akiknek hosszútávú, több olimpiára vonatkozó, vagy határozatlan idejű szerződésük van, a Nemzetközi Olimpiai Bizottság kaszájába fizetnek.

A tokiói szervezők 60 japán céggel kötöttek szponzori szerződést, akik 3 milliárd dollárral támogatták volna a 2020-as játékokat. Ehhez hozzá jött volna még 200 millió, amit azért fizettek volna a cégek, hogy 2021-ben is a szponzorok között legyenek. A megállapodások megkötésekor azonban még azt ígérték a szervezők, hogy ha korlátozott számban is, de lesznek nézők a stadionokban.

Promóciós standok az üres promenádokon?!

„Egyedül hoztuk meg a döntést, nem konzultáltunk a többi céggel” – mondta név nélkül egy visszalépett szponzoráló vállalat vezetője a hírt világgá röpítő Reuters hírügynökségnek.

A Canon és a Tokio Marine & Nichido Fire Insurance együtt döntötték el, hogy mégsem akarnak standokat felállítani és molinókat kihelyezni a legtöbb sporteseménynek helyszínéül szolgáló, új, tengerparti tokiói városrész, a ’Waterfront City’ promenádjain. A ’Waterfront City’ a lerobbant tokiói teherkikötő rehabilitációjaként jött létre. A területen a sportlétesítmények, az olimpikon szálláshelyei és a sajtóközpont mellett több prominens japán vállalat építtetett magának irodaházat. Néhány hónapja a Canon és a Tokio Marine & Nichido Fire Insurance is ide helyezte át a központját.

Waterfront CityTokio Kép/Forrás/Flickr

A japánok az ’emberközeli játékok’ szlogenjével pályáztak a 2020-as olimpiára. Nem akarták hermetikusan elszeparálni az olimpiai falut. ’Waterfront City’ sétányai nyitva álltak volna a nagyközönség számára, lehetőséget teremtve a szurkolók és a játékosok találkozására. „Mindebből nem lesz semmi. Mi értelme lenne olyan promenádokon standokat felállítani és hirdetéseket kihelyezni, ahol csak a játékosok és az újságírók fordulnak meg?” – tette fel a költői kérdést a Tokio Marine & Nichido Fire Insurance marketing osztályának vezetője a Reutersnek. A Canon nem akart megszólalni az ügyben.

Kérdés, mit lépnek a nemzetközi szponzorok. Az eredeti tervek szerint többek között az Omega és a Swatch, a két világhírű svájci óragyártó is jelen lenne a sétányokon. A szervezők hivatalosan továbbra is kitartanak a standok felállítása mellett.

Mentik a menthetőt

A Panasonic nem lép vissza

A szervezőknek némi megkönnyebbülést jelent, hogy a japán főszponzor, a Panasonic továbbra is kitart. „Tisztában vagyunk a szerepünk fontosságával és a felelősségünkkel. A szervezők fájdalmas, de szükséges döntést hoztak, amit elfogadunk. Továbbra is büszkék vagyunk arra, a 2021-es Tokiói Olimpia főszponzora lehetünk” – mondta a támogató cégek sokaságának visszalépése után tartott sajtótájékoztatón a Panasonic elnöke. Elemzők szerint politikai nyomásra született a kommüniké. A kormány, illetve a szervezőbizottság így próbálja megtörni az elégedetlen japán szponzorok egységfrontját.

Petrus Szabolcs

 

Hirdetés
Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

KSH: 1,5 milliárd euró volt a termék-külkereskedelmi többlet

Az előző hónaphoz viszonyítva a külkereskedelmi termékforgalom szintje az exportoldalon 4,0, az importoldalon 3,0 százalékkal csökkent.

Elmaradnak a nemzetközi átlagtól automatizálás és AI terén a magyar cégek

Noha Magyarország lemarad a nemzetközi átlag mögött ezen a téren, egyre több cég érdeklődik a terület iránt.

Mesterséges intelligencia a HR-ben

A mesterséges intelligencia néhány éve valósággal ránk rúgta az ajtót, a technológia az élet számos területét igyekszik forradalmasítani. Az AI térhódításához a munkaerőpiac is fokozatosan alkalmazkodik, a HR-folyamatokban is egyre nagyobb szerepet kap, a szakemberek döntő többsége ma már úgy véli, hogy a mesterséges intelligencia valódi segítség lehet.

Rekordon a személyi kölcsönök, ismét 100 milliárdnál a lakáshitelek

Márciusban tovább csökkent a lakáshitelek átlagos kamata, az új szerződések összege pedig megközelítette a 100 milliárd forintot, amire utoljára közel két éve volt példa. A személyi kölcsönből is rekordösszegben vettek fel az igénylők.
Hirdetés

Hírek

BÉT – Emelkedett a héten a BUX

A Budapesti Értéktőzsde (BÉT) részvényindexe, a BUX a múlt pénteki záráshoz képest 1,44 százalékkal, vagyis 962,94 ponttal emelkedve, 68 002,24 ponton zárta a hetet.

Felülteljesített a magyar tőzsde

A részvénypiac forgalma 14,6 milliárd forint volt, a vezető részvények a Mol kivételével erősödtek az előző napi záráshoz képest.

Mínuszban zártak a vezető nyugat-európai tőzsdék

 Mínuszban zárták a kereskedést a vezető nyugat-európai tőzsdék kedden.

Történelmi csúcson zárt a BUX – A Magyar Telekom és az OTP húzta az indexet

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 846,62 pontos, 1,26...

Vegyesen zártak a vezető nyugat-európai tőzsdék

Az euróövezeti EuroStoxx50 index 0,48 százalékkal esett.

Heti várható – Kamatdöntő ülést tart a jegybank, munkaerőpiaci adatok

Januárban a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 605 100 forint, a kedvezmények figyelembevételével számolt nettó átlagkereset 416 600 forint volt.

Indexemelkedéssel zártak csütörtökön az európai tőzsdék

Az európai gyűjtőindexek az év eleje óta több mint négy százalékkal emelkedtek, az euróövezeti kilenc százalékkal.

Gyengült csütörtökön a forint

Gyengült csütörtökön a forint a főbb devizákkal szemben a kora reggeli jegyzéséhez képest a bankközi piacon
Hirdetés

Gazdaság

Ami sok, az sok: Nagy Márton behívatta a Mol és a Magyar Ásványolaj Szövetség képviselőit

A tárcavezető a rendkívüli egyeztetésen megállapította, hogy Magyarországon az üzemanyagok ára a régiós átlagnál magasabb.

Sok bankszámlás megúszta a drasztikus áremelést 

A digitális bankolásra ösztönöznek a díjemelések

A kormányzati szektor GDP-arányos hiánya 6,7 százalékos volt 2023-ban

A kormányzati szektor adóssága - a Magyar Nemzeti Bank adatai alapján - 2023 végén 55 134 milliárd forintot, a GDP 73,5 százalékát érte el.

MBH Bank: 345,3 milliárd forint korrigált adózás előtti eredmény 2023-ban

A társaság a tavalyi évben 350 millió euró értékben sikeres nemzetközi kötvénykibocsátást hajtott végre.