A közismert Adidas három sávos márkajelzés nem minősül védjegynek, bárki használhatja azt. Ezt az unió bírósága mondta ki. A cég részvényeinek árfolyama szinte azonnal másfél százalékot esett, amint a korábbi védjegyperben született törlési határozatot helyben hagyta a luxemburgi testület.
Az ügy előzményei közé tartozik, hogy a védjegy bejelentési kérelmében az Adidas három párhuzamos, egymástól egyenlő távolságra lévő, egyenlő szélességű sávból álló jelzést kívánt levédetni, amely sávok bármilyen irányban felvihetők a termékre. Ezt zokon vehette a törlés kérő belga cég, a Shoe Branding Europe BVBA, amelynek törlési kérelmét elfogadta 2016-ban az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatala (EUIPO) és törölte a védjegyet, mivel az nem rendelkezett “elegendő megkülönböztető képességgel”.
Az Európai Unió bírósága most ebben az ügyben mondta ki a végső szót. Az ítélet helybenhagyta az EUIPO törlési határozatát, és elutasította az Adidas keresetét a határozat ellen.
A bíróság kiemelte: a szóban forgó védjegy nem mintavédjegy, amely szabályosan ismétlődő elemek sorozatából áll, hanem egy közönséges ábrás védjegy. Színsémája – fehér alapon fekete sávok – eltér annak lajstromozott alakjától, így az nem vehető figyelembe.
Megállapította, az EUIPO nem követett el értékelési hibát a védjegy uniós területi használatát, és a használat révén megszerzett megkülönböztető képességet illetően. Az Adidas egyébként öt tagállamra vonatkozóan és nem az unió egészére jelentett be védelmet – tették hozzá.