Háromszor annyi ásványvizet is eladnak a kánikulában a magyarországi áruházláncok, mint egy átlagos hőmérsékletű napon, de a sör is kelendő termék.
A Világgazdaság kiskereskedelmi körképéből – amely a CBA, a Spar, az Auchan és a Tesco tájékoztatásán alapul – kiderül, hogy sörből, üdítőből és jégkrémből is lényegesen többet vásárolnak az emberek a meleg nyári napokon.
A CBA kommunikációs igazgatója elmondta, hogy a forróbb napokon némileg megváltoznak a vásárlási szokások is. Napközben kevesebben keresik fel az üzleteket, a többség a reggeli és az esti órákra időzíti a bevásárlást.
A Spar kommunikációs vezetője az Auchan kommunikációs menedzserével egybehangzóan az mondta, hogy áruházaikban egyre kelendőbbek a minőségi sörök.
A Tesco sajtóosztálya arról számolt be, hogy a hőmérséklet emelkedése mellett, a napsütéses órák száma is hatással van az eladásokra: meleg, fülledt, de felhős időben kevesebben vásárolnak ásványvizet.