Steph Curry minden idők egyik legnagyobb kosárlabdázója, az üzleti életben sem tud hibázni. A Steph Curry’s Thirty Ink tavaly 174 millió dolláros bevételt termelt, és a vállalat szerint minden üzletága nyereséges
Curry a Thirty Ink vezérigazgatója, egy olyan márkakonglomerátumnak, amely olyan cégek tulajdonosa, mint az Unanimous Media, a Gentleman’s Cut bourbon és az Underrated Golf and Basketball. A Thirty Ink 173,5 millió dolláros bevételt termelt 2024-ben – közölte a vállalat a CNBC Sportnak. Ennek a bevételnek a legnagyobb százalékát az Under Armourral való partnerségéből kapta, ahol Curry a Curry Brand, a vállalat kosárlabda- és golflábbeli- és ruházati márkájának elnöke. Egy 2023-as megállapodás részeként a 11-szeres NBA All-Star 8,8 millió darab, akkor 75 millió dollár értékű Under Armour törzsrészvényt kapott, egyéb jutalmak és ösztönzők mellett.
Miközben a Thirty Inknek éves bevételei vannak Curry nevének, imázsának és képmásának, valamint a márkához kapcsolódó marketing kapcsán, addig a vállalatnak nincsenek hagyományos működési költségei, ami hozzájárult ahhoz, hogy a vállalat tavaly 144 millió dollár kamatok, adózás, értékcsökkenés és amortizáció előtti eredményt ért el.
A Curry’s Thirty Ink portfóliójának minden üzletága nyereséges, mondta Suresh Singh, a vállalat elnöke. Singh segített átalakítani Curry üzletét az SC30-ból a Thirty Ink céggé, amely különböző üzletágakra, például whiskyre, sportitalokra és más sportolóknak szóló márkaépítési tanácsadásra és ügynökségre bővítette tevékenységi körét.
„Ez teljesen egyedülálló” – mondta Singh. “Az egyik nagy dolog szerintem az, hogy rengeteg olyan sportoló és híresség által vezetett partnerség és vállalkozás van, amelyek nem feltétlenül a profitra, nem feltétlenül a küldetésre összpontosítanak. Mi mindkettőt csináljuk.”
A cég küldetése, Curry hitvallásához igazodva: „emeld fel az alul lévőket”, ami az egyes üzletágakban másként nyilvánul meg. Az Unanimous Media igyekszik sokféle írót alkalmazni, hogy a családról, a hitről és a sportról szóló projekteket hozzanak létre – mondta Erick Peyton, a multimédiás cég társalapítója és Curryvel együtt társ-vezérigazgatója.
„Minden egyes projektet ismer a listánkon, ami jelenleg körülbelül 40 lehet” – mondta Peyton Curryről. “Az ő elképzelése az, hogy a médián keresztül inspiráljon.” Az Unanimous Media 2018-ban indult, és Peyton szerint minden évben nyereséges volt. A vállalat négy éve van egy olyan megállapodásban a Comcasthoz tartozó NBCUniversal céggel, amely a Peacock streaming szolgáltatás tulajdonosával eredetileg több évre szóló, „magas nyolc számjegyű” összegű szerződést tartalmaz. Amelyet egyszer már megújítottak.
Az Unanimous a Sony Pictures Animationnel jövőre dobja piacra első nagyjátékfilmjét, a „GOAT”-ot, amely egy kosárlabdázó kecskegidáról szól. „Egy teljesen állati világban játszódik” – mondta Peyton. „A kecske kosárlabdázik, de ott nem kosárlabdának hívjuk, hanem ”üvöltő labdának.”
Egy másik területen Curry és John Schwartz, a Napa-völgyi Amuse Bouche borászat tulajdonosa a Boone County Distilling Co.-val együttműködve fejlesztette ki a Gentleman’s Cutot. A Thirty Ink tavaly tárgyalásokat folytatott arról, hogy eladja a Gentleman’s Cut kisebbségi részesedését egy olyan vevőnek, aki fekete tulajdonú vállalkozást szeretett volna bemutatni, de a Trump-kormányzat sokszínűség, méltányosság és befogadás elleni fellépése meghiúsította az üzletet, az ügyet ismerő személy szerint. Információk szerint az üzlet értéke 120 és 200 millió dollár között lett volna.
Ugyanakkor Curry nem hátrál meg a DEI (Diversity, Equity, and Inclusion = Diverzitás, Egyenlőség és Befogadás) iránti elkötelezettségétől, mondta a CNBC Sportnak. Curry Underrated Golf üzletága kifejezetten arra hivatott, hogy fekete és barna gyerekeknek adjon esélyt egy olyan sportágban való részvételre, amely történelmileg nem kedvezett nekik.
„Nyilvánvaló, hogy országos szempontból a narratíva nagy része megpróbálja visszahámozni azokat a programokat és lehetőségeket, amelyek olyan programok és erőforrások, amelyek lehetővé teszik az embereknek, hogy legalább egy tisztességes esélyt” – mondta Curry egy interjúban. “Minden, amit teszünk, és amit irányítani tudok, a valódi méltányosságról szól. Ha megnézzük az összes vállalkozásunkat – a DEI íróinkat az Egyhangúságért, vagy akár olyan dolgokat, mint az Underrated márka – az alulról jövő igazi képviselet és a lehetőségek megteremtéséről. Mindezek a dolgok fontosak számomra. Szeretném, ha tényleg járhatnék és élhetnék. És remélhetőleg ez példaértékű az országunk számára.”
Meichl Frida