A nemzetgazdasági miniszter pénteken, az Aeroplex Berendezéskarbantartó Központ ünnepélyes átadásán Maglódon azt mondta, hogy a kormány kiemelten kezeli minden magas hozzáadott értékű iparág és szolgáltatási ágazat támogatását.
Nagy Márton szerint erre azért van szükség, mert érzékelhetően nő az ilyen álláshelyek irányába történő munkapiaci eltolódás. A csúcstechnológiás feldolgozóiparban és a tudásintenzív szolgáltatások területén dolgozók aránya 6,4 százalék, ami az ötödik legmagasabb Európában.
Szavai szerint a teljes egészében állami tulajdonú N7 Holding Nemzeti Védelmi Ipari Innovációs Zrt. égisze alá tartozó Aeroplex új maglódi központja is ebbe a körbe illeszkedik; cél a jelenleg a kontinens 5 legjelentősebb karbantartó, javító és üzemeltető (MRO) cége között jegyzett vállalat dobogós pozícióba emelése.
Az Aeroplex új berendezéskarbantartó központját a légiipar számára fontos mérföldkőnek nevezve a miniszter közölte: a 2 milliárd forintból megvalósult fejlesztés jellemzői a legfejlettebb, 21. századi technológia, a minőségi szemlélet és a nagyfokú igényesség.
A 7300 négyzetméter alapterületű csarnok átadása 100 embernek biztosít állást és munkájuk nem csupán a régiós, de a globális légiiparban is fontos szerepet fog betölteni.
Emlékeztetett: 2024-ben az állam visszavásárolta a Liszt Ferenc repülőteret, így a korábbinál sokkal fontosabbá vált a légikikötő környezetében egy átfogó légiipari ökoszisztéma kialakítása. Jelezte: a visszavásárlásról szóló döntés helyességét igazolja, hogy az utasforgalom 13-14 százalékkal, míg a légi áruszállítás 54 százalékkal bővült és az ezekre épülő iparágak előtt új piacok és lehetőségek nyíltak meg, mely értékes szimbiózist hoz létre.
Demény Árpád, az Aeroplex Kft. ügyvezető igazgatója köszöntőjében kiemelte: ma már elmondható, hogy a cég 2016-os reorganizációja sikerrel zárult, miután számos új területen, így a cargo és a helikopter üzletágban elindulva egy eddig hiányzó tudásbázisként működik és fejlődik.
Az új központ hatalmas űrt hivatott betölteni, hiszen Európában komoly hiány mutatkozik a légiközlekedés berendezéseinek karbantartása terén, így nem kérdés, hogy itt egy európai berendezés-karbantartási központ épül – jegyezte meg hozzátéve: „Büszkék lehetünk arra, hogy vannak álmaink, terveink és azokat meg is valósítjuk”.
Az új központ évente akár 20 000 repülőgépkerék és 800 fékagy karbantartására képes, miközben a hajtóműalkatrész-javító részleg éves kapacitása megközelíti a 30 ezret. A kompozit szerkezetjavító műhelyben évente mintegy 1000 repülőgép szerkezeti elemeinek javítását és karbantartását tudják elvégezni. A csarnokban a karbantartást támogató egyéb funkciók is helyet kaptak, beleértve a szemcseszórást, festést és roncsolásmentes anyagvizsgálatot. Emellett teljeskörű logisztikai rendszer biztosítja az alkatrészek gördülékeny kezelését és szállítását.