Hirdetés
Kezdőlap HR Az árakció csapdája - miért nagyobb a veszteség, mint gondolnánk?
No menu items!

Az árakció csapdája – miért nagyobb a veszteség, mint gondolnánk?

Akciók helyett a kosárérték növelésére és a termékteremtésre helyezi a hangsúlyt Weiser István árazás-specialista. A vállalkozóknak nehéz gazdasági helyzetben is számos lehetősége van a profit növelésére, ha az árazási stratégiájukat hatékonyan alakítják át. A szerző legújabb kötetében bevált tippeket mutat be arra, hogyan lehet a vásárlókat arra ösztönözni, hogy több terméket vagy szolgáltatást vásároljanak.

A vállalkozás jövője az árképzésen múlik, itt találkozik a gumi az úttal – állítja Weiser István árazás-specialista. A vállalkozások számára napi problémát jelentő árverseny, a konkurenciaharc, az áremelés, az akciózás, a drága termékek marketingje helyett azonnali hatású bevételnövelő technikákat ismertet meg a cégvezetőkkel.

A tízszázalékos akció ötven százalék veszteség a profitból

Nem az árengedmény az egyetlen árazási technika, sőt, a vállalkozó ezzel veszít a legtöbbet. Az árleszállítással lehet, hogy látszólag növeli a bevételét, de a mindenképpen kifizetendő költségek levonása utáni haszon az, amelyből kevesebb lesz neki, hiszen ezt nyírja meg az árakció!

Adhatom nagyobb burgonyával? – a kosárérték-növelés a siker titka

Weiser István marketingstratéga, hét bestseller könyv írója. A néhány évvel ezelőtti „Az árazás 48 törvénye – Árazz jól, keress jobban” című kötet folytatásaként a napokban jelent meg „A profitteremtés kézikönyve  100+1 bevételnövelő technika a nehéz időkre című kötete. Ebben az árazásról szóló, a hazai piacon hiánypótlónak számító kötetben a kosárérték-növelés technikáját ajánlja a vállalkozóknak.

Tulajdonképpen mindenki ismeri ezt a módszert a gyorséttermekből: a menüben nagyobb adag burgonyát vagy üdítőt ajánlanak az éhes vendégnek, a vendéglátóhely pedig több bevételhez jut. Ugyanilyen példa, amikor egy 70 ezer forintba kerülő csizma mellé a vásárló könnyen igent mond egy ötezer forintos impregnálószerre, amellyel megvédi vadonatúj lábbelijét, míg ezt a drága termék nélkül nemigen venné meg.

Kisebb erőfeszítéssel duplázzuk meg az eredményt, és maximalizáljuk a profitot!

„Amikor az emberek vásárolni akarnak, akkor nagyon könnyen meg lehet emelni a költés értékét. Ha a vállalkozók ezt tudatosan alkalmazzák, akkor a vevők vásárlási döntésére tudnak hatást gyakorolni. Az új könyvem azokat a kosárérték-növelő technikákat mutatja be, melyekkel nagyobb lesz a vevői költés” – összegzi a szerző.

Nem mindegy, hogy tíz leadott árajánlatból 2 vagy 7 nyer!

A marketingstratéga kiemelte: nem ismer gyorsabb módszert a profit növelésére, mint az árazási stratégia rendberakása.

„Minden más marketingeszköz eredményére várni kell, de ez azonnali eredményeket hoz.

Főként webáruházaknak és azoknak a vállalkozóknak ajánlom ezeket a technikákat, akik nagyon gyakran készítenek árajánlatokat, és nagyon nem mindegy, hogy tíz árajánlatból egyet-kettőt nyernek, vagy hetet. Ehhez a tárgyalástechnika is sokat hozzátesz, a könyvben ehhez is elárulok trükköket” – árulta el a marketingstratéga.

A kulcsszó: termékteremtés

Az elmúlt évek és napjaink történései – mint a koronavírus és az orosz–ukrán háború – hatalmas befolyással vannak a gazdasági folyamatokra, amelyek a vásárlók költésére, gondolkodására és a vállalkozások működésére is jelentős hatással vannak.

„A kötet alcímében is benne van, hogy nehéz időkre, hiszen az emberek sokkal árérzékenyebbek, tudatosabbak, jobban meggondolják, mire fordítják a pénzüket. Ehhez kell jobban alkalmazkadniuk a vállalkozásoknak. A könyvben ezért is fontos szemlélet és téma a termékteremtés, amely arról szól, hogyan lehet olyan terméket, vagy szolgáltatást létrehozni, amit nem nekünk kell eladni, hanem a piac akarja azt megvenni” – emelte ki a szemléletbeli változás szükségességét Weiser István.

Hirdetés
Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Az árakció csapdája – miért nagyobb a veszteség, mint gondolnánk?

A marketingstratéga kiemelte: nem ismer gyorsabb módszert a profit növelésére, mint az árazási stratégia rendberakása.

Rekorddöntés a használt-autó piacon

A magyarországi használtautó-piacon leggyakrabban alsó középkategóriás személyautók, illetve kisautók cserélnek gazdát, előbbieknek 28, utóbbiaknak 21 százalék volt az aránya az év eddigi 11 hónapjában.

Lezárult a állampapír-vásárlási nyereményjáték

A MÁK tájékoztatott arról is, hogy a kincstár értékpapír- vagy Start-számlával rendelkező ügyfélköre az idén elérte az 1 milliót, ezzel 2020-hoz képest megduplázódott az ügyfelei száma.

A Postás Önkéntes Nyugdíjpénztár az Aranykor Önkéntes Nyugdíjpénztárba olvad be

A magyar piac negyedik legnagyobb önkéntes nyugdíjpénztárába már a Postás előtt is több, összesen hat nyugdíjpénztár olvadt be az elmúlt három évtizedben.
Hirdetés

Hírek

Csökkent a 6 hónapos diszkont kincstárjegy aukciós átlaghozama

A 6 hónapos diszkontkincstárjegy-aukción az ÁKK 10,0 milliárd forintért vitt piacra állampapírt.

Vegyesen alakult kedd reggel a forint árfolyama

Kedd reggeli jegyzésén a forint erősebben áll a decemberi kezdésnél, 0,9 százalékkal az euró, 0,2 százalékkal a dollár és 1,8 százalékkal a svájci frank ellenében.

Országgyűlés – Kedd a döntések napja – két tucat előterjesztés

A Pénzügyminisztérium év végével beolvad a Nemzetgazdasági Minisztériumba.

Címzetes egyetemi docensi címet kapott Feldman Zsolt

Az elismerés átadására a MATE Cselekvő Vezetők Konferenciáján került sor az intézmény kaposvári campusán.

Alig változott hétfő reggelre a forint árfolyama

Hétfő reggeli jegyzésén a forint gyengébben áll a decemberi kezdésnél, 0,3 százalékkal az euró, 0,7 százalékkal a dollár és 0,8 százalékkal a svájci frank ellenében.

A Mikulás nyomában Antalyában

A templomban található egy római kori szarkofág, amelyet halpikkelyek és akantuszlevelek díszítenek, és amelyről úgy vélik, hogy Szent Miklósé volt.

Vegyesen mozgott a forint péntek reggel

Az euró a kora esti 1,0553 dollár után 1,0568 dolláron áll péntek reggel.

Kevéssé változott szerda reggelre a forint árfolyama

Kevéssé változott a forint árfolyama szerda reggelre a főbb...

Gazdaság

Lezárult a állampapír-vásárlási nyereményjáték

A MÁK tájékoztatott arról is, hogy a kincstár értékpapír- vagy Start-számlával rendelkező ügyfélköre az idén elérte az 1 milliót, ezzel 2020-hoz képest megduplázódott az ügyfelei száma.

A Fed 25 bázisponttal csökkentette az irányadó dollárkamatokat

z irányadó dollárkamatláb az idén átlagosan 4,4 százalék lesz.

Csökkentette az irányadó eurókamatokat az EKB

A kamatcsökkentést az EKB a kedvezőbb inflációs kilátásokkal és a monetáris politika transzmissziójának javulásával indokolta.

Egymillió magyar embernek van állampapírja a Magyar Államkincstárnál

Állampapírt ma már akár telefonról is, néhány kattintással lehet vásárolni a WebKincstár és a MobilKincstár felületein