Kezdőlap HR Az árakció csapdája - miért nagyobb a veszteség, mint gondolnánk?
No menu items!

Az árakció csapdája – miért nagyobb a veszteség, mint gondolnánk?

Akciók helyett a kosárérték növelésére és a termékteremtésre helyezi a hangsúlyt Weiser István árazás-specialista. A vállalkozóknak nehéz gazdasági helyzetben is számos lehetősége van a profit növelésére, ha az árazási stratégiájukat hatékonyan alakítják át. A szerző legújabb kötetében bevált tippeket mutat be arra, hogyan lehet a vásárlókat arra ösztönözni, hogy több terméket vagy szolgáltatást vásároljanak.

A vállalkozás jövője az árképzésen múlik, itt találkozik a gumi az úttal – állítja Weiser István árazás-specialista. A vállalkozások számára napi problémát jelentő árverseny, a konkurenciaharc, az áremelés, az akciózás, a drága termékek marketingje helyett azonnali hatású bevételnövelő technikákat ismertet meg a cégvezetőkkel.

A tízszázalékos akció ötven százalék veszteség a profitból

Nem az árengedmény az egyetlen árazási technika, sőt, a vállalkozó ezzel veszít a legtöbbet. Az árleszállítással lehet, hogy látszólag növeli a bevételét, de a mindenképpen kifizetendő költségek levonása utáni haszon az, amelyből kevesebb lesz neki, hiszen ezt nyírja meg az árakció!

Adhatom nagyobb burgonyával? – a kosárérték-növelés a siker titka

Weiser István marketingstratéga, hét bestseller könyv írója. A néhány évvel ezelőtti „Az árazás 48 törvénye – Árazz jól, keress jobban” című kötet folytatásaként a napokban jelent meg „A profitteremtés kézikönyve  100+1 bevételnövelő technika a nehéz időkre című kötete. Ebben az árazásról szóló, a hazai piacon hiánypótlónak számító kötetben a kosárérték-növelés technikáját ajánlja a vállalkozóknak.

Tulajdonképpen mindenki ismeri ezt a módszert a gyorséttermekből: a menüben nagyobb adag burgonyát vagy üdítőt ajánlanak az éhes vendégnek, a vendéglátóhely pedig több bevételhez jut. Ugyanilyen példa, amikor egy 70 ezer forintba kerülő csizma mellé a vásárló könnyen igent mond egy ötezer forintos impregnálószerre, amellyel megvédi vadonatúj lábbelijét, míg ezt a drága termék nélkül nemigen venné meg.

Kisebb erőfeszítéssel duplázzuk meg az eredményt, és maximalizáljuk a profitot!

„Amikor az emberek vásárolni akarnak, akkor nagyon könnyen meg lehet emelni a költés értékét. Ha a vállalkozók ezt tudatosan alkalmazzák, akkor a vevők vásárlási döntésére tudnak hatást gyakorolni. Az új könyvem azokat a kosárérték-növelő technikákat mutatja be, melyekkel nagyobb lesz a vevői költés” – összegzi a szerző.

Nem mindegy, hogy tíz leadott árajánlatból 2 vagy 7 nyer!

A marketingstratéga kiemelte: nem ismer gyorsabb módszert a profit növelésére, mint az árazási stratégia rendberakása.

„Minden más marketingeszköz eredményére várni kell, de ez azonnali eredményeket hoz.

Főként webáruházaknak és azoknak a vállalkozóknak ajánlom ezeket a technikákat, akik nagyon gyakran készítenek árajánlatokat, és nagyon nem mindegy, hogy tíz árajánlatból egyet-kettőt nyernek, vagy hetet. Ehhez a tárgyalástechnika is sokat hozzátesz, a könyvben ehhez is elárulok trükköket” – árulta el a marketingstratéga.

A kulcsszó: termékteremtés

Az elmúlt évek és napjaink történései – mint a koronavírus és az orosz–ukrán háború – hatalmas befolyással vannak a gazdasági folyamatokra, amelyek a vásárlók költésére, gondolkodására és a vállalkozások működésére is jelentős hatással vannak.

„A kötet alcímében is benne van, hogy nehéz időkre, hiszen az emberek sokkal árérzékenyebbek, tudatosabbak, jobban meggondolják, mire fordítják a pénzüket. Ehhez kell jobban alkalmazkadniuk a vállalkozásoknak. A könyvben ezért is fontos szemlélet és téma a termékteremtés, amely arról szól, hogyan lehet olyan terméket, vagy szolgáltatást létrehozni, amit nem nekünk kell eladni, hanem a piac akarja azt megvenni” – emelte ki a szemléletbeli változás szükségességét Weiser István.

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Tülekednek a nagy láncok a SZÉP Kártyáért: beszállt a Praktiker, a Mömax, a Sconto, a Jysk és az XXXLutz is 

A juttatás munkadíjra, szakemberek kifizetésére nem használható fel. Ha a vásárlás során a kosárba olyan termékek is kerülnek, amelyekre nem vonatkozik a jogszabály, azokat külön kell kiegyenlíteni.

Bécs új példát mutat a kerékpáros infrastruktúra fejlesztésében

Ezekkel a fejlesztésekkel a város egy olyan közlekedési rendszert hozott létre, amely minden korosztály és társadalmi csoport számára biztonságos és könnyen használható.

Új vezető a máltai kongresszusi iroda, a VisitMalta Incentives & Meetings élén

Ebben a szerepkörben Alaine a MICE, a luxusturizmus és a nemzetközi esküvők szegmenseket lefedő terület élén áll majd, ösztönözve ezen kulcsfontosságú területek növekedését és fejlődését.

2025-től elérhető az évi 1,8 milliós lakhatási támogatás

Növelheti a megtakarítást és a munkavállalói elégedettséget az adóügyi és a HR-osztály együttműködése

Hírek

Gyengült a forint szerda reggel

Az euró 1,0425 euróról 1,0416 euróra gyengült.

Alig változott hétfő reggelre a forint árfolyama

Hétfő reggeli jegyzésén a forint erősebben áll az egy héttel korábbi kezdésnél, 0,2 százalékkal az euró, 0,8 százalékkal a dollár és 0,4 százalékkal a svájci frank ellenében.

Gyengült péntek reggelre a forint

Péntek reggeli jegyzésén a forint erősebben áll a hétfői kezdésnél mindhárom devizával szemben, 0,5 százalékkal az euró, 0,2 százalékkal a dollár és 0,7 százalékkal a svájci frank ellenében.

Gyengült a forint árfolyama csütörtök reggel

Gyengült a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben csütörtökön reggel a szerda esti szintekhez képest a nemzetközi bankközi devizapiacon.

Erősödött a forint péntek reggel

Az euró a kora esti 1,0263 dollár után 1,0272 dolláron áll péntek reggel.

Vegyesen alakult a forint árfolyama csütörtök reggel

Az eurót 1,0364 dolláron jegyezték kedden reggel a hajnali 1,0354 dollár után.

Devizapiac – Minimálisan gyengült a forint hétfő reggel

Minimálisan gyengült a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben péntek esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Gazdaság

Itt az első kamatforduló, utalják a csúcshozamot az inflációkövető állampapírokra

A PMÁP-ot az államkincstár 99 százalékos árfolyamon váltja vissza, de ez az egy százaléknyi veszteség is bőven megéri, hiszen a többi lakossági állampapír közül a legalacsonyabb kamatú is 5,5 százalékot fizet

Megvan az új PMÁP kamat, kezdődhet a nagy állampapírcsata

Az idei PMÁP-lejáratokról és kamatfizetésekről már tavaly megkezdték az egyeztetést az ügyfelekkel, hogy fel tudjanak készülni, mi legyen a pénzükkel, amikor érkeznek a kifizetések.

Vannak ingyenesen elérhető bankszámlák is?

Évente átlagosan közel 35 ezer forintba kerül egy bankszámla fenntartása egy lakossági ügyfélnek, pedig vannak ingyenesen elérhető bankszámlák is - írja a Privátbankár.huEgy magyar...

Elindult a kereskedés a Gránit Bank részvényeivel a Budapesti Értéktőzsdén

Az elmúlt 25 év legnagyobb magyarországi nyilvános részvénykibocsátását (IPO) hajtotta végre a Gránit Bank - mondta Hegedüs Éva, a Gránit Bank Nyrt. alapító tulajdonosa,...