Az európai autóeladások októberben harmadik hónapja emelkedtek, mivel az ellátási lánc problémái enyhültek. Ugyanakkor egyre nagyobb az aggodalom, hogy a romló gazdasági körülmények kezdik elriasztani a vásárlókat.
Az autóipart a makacs alapanyaghiány és a kínai zárlat hatása sújtja, miközben a rekordinfláció is egyre inkább veszélyezteti az erős keresletet. A legnagyobb vesztes 31%-os eladáscsökkenéssel a Stellantis csoport, amelynek a Fiat Chrysler és a (már az Opelt is beolvasztó) francia PSA a tagja.
Európában a kilencedik egymást követő hónapban csökkentek az autóeladások márciusban, miután az ukrajnai háború tovább bénította az ellátási láncokat, és rekordszintű inflációt okozott. Mindez a hiány enyhülése után is visszafoghatja a keresletet.
Szeptemberben már a harmadik egymást követő hónapban csökkent éves összevetésben a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban - jelentette az európai autógyártók szakmai szervezete, az ACEA.
Az Európai Unióban februárban még soha nem helyeztek forgalomba olyan kevés új autót éves szinten, mint az idén. Magyarországon a második legkisebb visszaesést mérték a hónapban.
A koronavírus-járvány miatt májusban is meredeken, több mint 50 százalékkal csökkent a forgalomba helyezett új személyautók száma az Európai Unióban. A visszaesés itthon 54,5 százalékos volt.
A Brexit miatti üzleti aggodalmakra és a gazdasági növekedés lassulására hivatkozva rontotta idei értékesítési előrejelzését az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA).
A bőr pigmentet termelő sejtjeiből kiinduló rosszindulatú bőrdaganat, a melanóma okozta áttétek hatékonyabb kezelésének lehetőségét vizsgálták a Magyar Molekuláris Medicina Kiválósági Központ (HCEMM) kutatói.
A bőr pigmentet termelő sejtjeiből kiinduló rosszindulatú bőrdaganat, a melanóma okozta áttétek hatékonyabb kezelésének lehetőségét vizsgálták a Magyar Molekuláris Medicina Kiválósági Központ (HCEMM) kutatói.
Az Európai Unióban éves összevetésben 0,1 százalékkal, 7 millió 169 ezerre csökkent az eladott új autók száma az első nyolc hónapban, a kizárólag akkumulátorról üzemelő elektromos autók (BEV) piaci részesedése 12,6 százalékról 15,8 százalékra nőtt.
A jogosult hazai vállalkozások szeptember 30-ig igényelhetik vissza a külföldön megfizetett áfát; a határidő jogvesztő, a kérelmeknek eddig az időpontig be kell érkezniük a NAV-hoz. Aki elmulasztja, az már nem kaphatja vissza az áfát 2024-es számlái után, késedelmét pedig igazolási kérelemmel sem mentheti ki.
Gyűjtőpontot bárki létrehozhat a munkahelyén, ahol dolgozik, az iskolában, ahol tanul. Ehhez csak fel kell venni a kapcsolatot a Jane Goodall Intézettel.
A 2008-as pénzügyi válság óta a kockázatkezelés a banki működés egyik legfontosabb területévé vált. Ma már nemcsak arról szól, hogy egy intézmény megfeleljen a szabályozói elvárásoknak, hanem arról is, hogy előre felkészüljön szélsőséges forgatókönyvekre és biztosítsa a pénzügyi szektor hosszú távú stabilitását.
Elon Musk vagyona ma már kontinensek leggazdagabbjainak elitjét utasítja maga mögé – mutat rá Karagich István, a Blochamps Capital ügyvezető igazgatója. Musk 342 milliárd dollárja több, mint Afrika és Óceánia 10 országának leggazdagabb vállalkozójának együttes vagyona. Ám egy dologban meg kell hajolnia Mészáros Lőrinc előtt: a magyar top-milliárdos vagyona 10 év alatt 150-szeresére ugrott, miközben Musk, csak 38-szorosára növelte pénzét. Igaz, Mészáros vagyona európai viszonylatban még így is a középmezőnyben marad.
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.ElfogadomNem fogadom elAdatvédelmi irányelvek