magyar cégek
MKIK: a cégek háromnegyede áremelést tervez
A legalább 20 főt foglalkoztató cégek közel háromnegyede véli úgy, hogy árat fog emelni a közeljövőben. Az áremelésre készülő vállalkozások több mint harmada 6-10 százalékos, valamivel több mint negyede 11-15 százalékos, ötöde pedig 1-5 százalékos emeléssel számol - ismertette januári felmérésének eredményeit az MKIK Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézet (GVI).
MKIK: a hazai cégek 98 százaléka számít működését akadályozó tényezőre
A hazai vállalkozások 98 százaléka számít működését akadályozó tényező megjelenésére a 2022 októberét követő félévben. Növekvő arányban számolnak a nyersanyag- és energiaárak emelkedésével, az árfolyamok kedvezőtlen alakulásával, valamint a kereslethiány növekedésével, ugyanakkor kevesebben tartanak a munkaerőhiánytól - közölte a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
Opten: megéri a fenntarthatósági elvárásokhoz igazítani a cégek működését
Rövid távon költségekkel jár, mégis megéri a cégek működését a fenntarthatósági elvárásokhoz igazítani - közölte az Opten.
K&H: keveset tesznek a fenntarthatóságért a hazai cégek
Magyarországon a cégvezetők többsége már felismerte, hogy a fenntarthatóság jelentős befolyást gyakorol a gazdasági életre, amivel foglalkozni kell, de jóval kevesebben vannak azok, akik tényleges lépéseket is tesznek érte - mondta a K&H fenntarthatósági programjának vezetője sajtótájékoztatón.
Ultrakonzervatívak a magyar cégek a számlázás terén
A Grant Thornton globális üzleti- és adótanácsadó cég magyarországi irodájának tapasztalatai alapján a magyar vállalatok számlázási gyakorlata még többnyire az évtizedekkel ezelőtt kialakított számviteli szabályokon és mindennapos rutinon alapszik, amit ma kiegészít a szkennelés és a PDF számlaképek emailen történő továbbítása. A cég szakértői úgy látják, hogy az e-számlázás további népszerűsítésére van szükség, mert ezzel komoly pénzügyi megtakarítást és hatékonyságnövelést érhetnek el a magyar vállalatok, nem beszélve arról, hogy a kevesebb papír felhasználásával környezetvédelmi erőfeszítéseket is tehetnek.
Felmérés: a magyar cégek többsége fenyegetésnek érzi a háborút
A szomszédban kitört háború a válaszadó cégek jelentős többsége szerint egyértelműen negatív hatással van üzletmenetére: a megkérdezettek 26 százaléka nagyon negatív, 46 százalékuk kissé negatív hatásról számolt be, további 27 százalékuk egyelőre nem lát érdemi hatást - ismertette felmérésének eredményét a GKI Gazdaságkutató Zrt.
MKIK: tízből nyolc cég tervez béremelést az idén
Az idén a cégek 81 százaléka tervez béremelést, 18 százaléka jelezte, hogy nem változtat a béreken, míg 1 százaléka csökkenésre számít - derült ki az MKIK Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézet (GVI) elemzéséből.
Vállalati várakozások. Újra a régi a nagyok optimizmusa
Tovább nőtt a cégek optimizmusa a második negyedévben: 6 pontra emelkedett a nagyvállalati növekedési index értéke. Ilyen magasan utoljára a vírus berobbanása előtt volt a mutató - közölte a K&H.
Leépítés helyett létszámbővítés – a kkv-k is optimisták
Magyarországon a cégek átlagosan 3 százalékkal tervezik bővíteni munkaerőállományukat április és június között - derül ki a ManpowerGroup munkaerőpiaci előrejelzéséből.
CIB: tizedével csökkent a magyar cégek bevétele
A hazai vállalkozások bevétele átlagosan 11,4 százalékkal csökkent a koronavírus-járvány okozta válság kezdete óta, de a cégvezetők többsége fellendülést vár, és nem kényszerült elbocsátásokra - közölte a CIB Bank saját kutatása alapján.
Konjunktúraindex. Optimistábbak a magyar cégvezetők
Júliusban mínusz 6 pontra emelkedett az áprilisi mínusz 18-ról a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézet (MKIK GVI) negyedéves konjunktúramutatója, ami azt mutatja, hogy javultak a cégvezetők várakozásai.
Járvány és CSR – Nyílnak a pénztárcák
A világ számos országában a kormányok által kivetett ágazati különadók ellenére, illetve ezekkel együtt a jelentősebb világcégek, a jól ismert márkák tulajdonosai egyre mélyebben nyúlnak a zsebükbe. Jól „vizsgáznak” a hazai cégek is. A társadalmi felelősségvállalás, a CSR a témája dr. Gonda György vezetési tanácsadó írásának.
MKIK – Optimistábban kezdték az évet a cégvezetők
Megszakadt az üzleti bizalom szintjének egy éve tartó visszaesése, a cégvezetők várakozásai januárban már javultak: 26-ról 32 pontra emelkedett a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) negyedéves konjunktúramutatója.
Szijjártó Indonéziában. Félmilliárd dolláros alap magyar cégeknek
Indonézia és Magyarország ötszázmillió dolláros befektetési alapot hoz létre, hogy a magyar vállalatok szervezetten vehessenek részt az ázsiai ország közlekedési és vízgazdálkodási infrastrukturális fejlesztéseiben - jelentette be Szijjártó Péter.
Optimisták a magyar cégvezetők
Az európai átlagnál optimistábbak a magyar cégek a gazdaság várható alakulásáról, közel harmaduk belátható időn belül egyáltalán nem számít recesszióra - derült ki az Intrum kutatásából.
Friss
Moody’s: a vártnál kisebb károkat okozott az energiaválság Európában
Az európai energiaellátási válság a kezdeti félelmekhez képest kisebb reálgazdasági és államháztartási károkat okozott, és ez enyhíti az Európai Unió szuverén adósaira nehezedő hitelpiaci nyomást - áll a Moody's Investors Service szektorelemzésében.
Harmadára csökken júliustól a banki alapszámla díja
Szokatlanul hosszú idő után, de végül tény lett a tervből: a kormány rendeletében a jelenlegi 3000 ezer forintról a harmadára, 1000 forintra csökkentette a bankoknál vezethető alapszámlák maximális havidíját – írja a Bank360.hu.
Olcsóbb, de nem rosszabb: egyre kapósabb a saját márka
Miközben az úgynevezett saját, vagy kereskedelmi márkás termékek forgalma „békeidőben” kevéssé növekszik, a válságok és az infláció időszakában még azok is vásárlókká válnak, akik korábban csak a prémium termékek vevői közé tartoztak. A kellemes meglepetés az, hogy az előítéletekkel szemben a saját márkás élelmiszerek többsége kifejezetten jó minőséget képvisel, ami Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs igazgatója szerint koránt sem véletlen.
Elindult a Wizz Air harmadik járata Szaúd-Arábiába
A Wizz Air elindította harmadik szaúd-arábiai járatát Budapestről, az új közel-keleti úticél, Dammám így már átszállás nélkül elérhető - közölte a légitársaság. A járat hetente kétszer közlekedik.
Hírek
Elindult a Wizz Air harmadik járata Szaúd-Arábiába
A Wizz Air elindította harmadik szaúd-arábiai járatát Budapestről, az új közel-keleti úticél, Dammám így már átszállás nélkül elérhető - közölte a légitársaság. A járat hetente kétszer közlekedik.
Pénteken a gázolaj ára lélektani határ alá csökken, a benzin viszont tovább drágul
Pénteken újabb üzemanyagár-változás jön, hasonlóan ellentétes irányú, mint a mai: a benzin nagykereskedelmi ára bruttó 8 forinttal emelkedik, a gázolajért viszont bruttó 4 forinttal kell majd kevesebbet fizetniük a kutaknak.
Több százezer robogós közlekedik szabálytalanul a magyar utakon
A magyar utakon közlekedő 650 ezer robogó kevesebb, mint felére kötnek kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást (kgfb), pedig az átlagosan 7-8 ezer forintos éves díj kifizetésével a tulajdonosok elkerülhetik a közúti bírságot és baleset esetén a több százezer forintot elérő átlagos kártérítést - hívta fel a figyelmet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ).
Ingyen taxizhatnak az idősek Budapest egyik kerületében
Új, a kerületben ingyenesen igénybe vehető szolgáltatással, az Időstaxival segíti mostantól a terézvárosi önkormányzat a kerületben élő időseket.
Lemondott a fővárosi állatkert megvádolt operatív igazgatója
Lemondott Szabó Roland, a Fővárosi Állat- és Növénykert operatív igazgatója kedden, mert sajtóhírek szerint vádat emeltek ellene - tudatta a Főpolgármesteri Hivatal.
Nem változtatott az alapkamaton az MNB monetáris tanácsa
Nem változtatott a jegybanki alapkamat 13,0 százalékos szintjén a Magyar Nemzeti Bank monetáris tanácsa keddi kamatmeghatározó ülésén.
Új néven folytatja a Foodpanda
Április közepétől foodora néven működik a foodpanda ételrendelő platform, a márkanév váltása mellett az üzleti modell változatlan marad - közölte a Delivery Hero Hungary Kft. ügyvezetője a cég sajtótájékoztatóján.
Tovább folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
A SPAR Magyarország minden héten az Árzuhanás Promóció keretein belül teszi még vonzóbbá kínálatát. Ettől a hétfőtől az alábbi termékkörök Promócióban résztvevő termékeinek árai, terméktől függően 5-16%-kal lesznek olcsóbbak a SPAR és INTERSPAR áruházakban. Erre a hétre már közel 400-ra emelkedik azon termékek száma, amelyek árát az Árzuhanás Promócióban csökkentette a SPAR Magyarország.
Gazdaság
Harmadára csökken júliustól a banki alapszámla díja
Szokatlanul hosszú idő után, de végül tény lett a tervből: a kormány rendeletében a jelenlegi 3000 ezer forintról a harmadára, 1000 forintra csökkentette a bankoknál vezethető alapszámlák maximális havidíját – írja a Bank360.hu.
Megvan, pontosan mikor egyesül az MKB Bank és a Takarékbank
Április 30-án lezárul az MKB Bank Nyrt. és a Takarékbank Zrt. jogi egyesülésével a Magyar Bankholding keretében csaknem három éve tartó fúziós folyamat - közölte a bankholding.
Néhány ezer ügyfél kezében van a privátbanki vagyon fele
A teljes magyarországi privátbanki vagyon több mint 50 százaléka mintegy 6500 milliárdos kezében összpontosul - közölte a Blochamps Capital Kft.