Hirdetés
Kezdőlap Autóipar Fizetős lesz a jövő autója, miután megvettük?
No menu items!

Fizetős lesz a jövő autója, miután megvettük?

Illusztráció: Pixabay

Az autógyártók milliárdokat szeretnének keresni azzal, hogy az ügyfeleknek időről időre díjakat számítanak fel olyan beépített funkciókért, mint például a távindítás és az ülésfűtés. A gyártók már most dollárjeleket látnak, de a vásárlók nem lelkesednek az ötletért.

Ahogy a járművek egyre inkább összekapcsolódnak az internettel, az autógyárak milliárdokat akarnak kaszálni azzal, hogy az ügyfelek havi vagy éves előfizetést fizetnek bizonyos funkciók eléréséért. Úgy tűnik, az autógyártók nem elégednek meg az autók építésének és értékesítésének viszonylag alacsony haszonkulccsal járó üzletágával, hanem a Szilícium-völgyhöz hasonló profitot szeretnének elérni.

A Netflixszel ellentétben azonban senki sem használhatja majd a volt barátnője nagybátyjának bejelentkezési adatait az új BMW-jében. A vásárlók pedig nincsenek is elragadtatva az ötlettől – írja a Business Insider.

“Az autógyártók számára egyértelmű ennek a modellnek az előnye. Nemcsak plusz bevételi forráshoz jutnak, hanem remélhetik, hogy hosszabb távú kapcsolatot tarthatnak majd fenn a vásárlóval, és márkahűséget építhetnek”

– mondta Kristin Kolodge, a J.D. Power elemző cég alelnöke.

Ez a megközelítés azt is lehetővé teheti az autógyártók számára, hogy a gyártást racionalizálják azáltal, hogy egységesebb specifikációk szerint építik az autókat – mondta az Insidernek Mark Wakefield, aki az AlixPartners tanácsadó cég autóipari vezetője. A későbbiekben a tulajdonosok à la carte hozzáadhatják a kívánt funkciókat.

Mindezt a Tesla által mintegy egy évtizede bevezetett, és mostanra széles körben alkalmazott “over-the-air” szoftverfrissítések teszik lehetővé. A mai járművek minden korábbinál jobban kapcsolódnak az internethez és számítógépesítettek, ami azt jelenti, hogy az autógyártók mélyen a jármű belsejébe nyúlhatnak, hogy új funkciókat adjanak hozzá, és távolról is finomíthassanak a dolgokon.

Olyan márkák, mint a Lexus, a Toyota és a Subaru arra kérik a tulajdonosokat, hogy fizessenek azért a kényelemért, hogy távolról, egy alkalmazáson keresztül zárni vagy indítani tudják autójukat. Egyes BMW-kben fizetni lehet az automatikus távolsági fényszórók feloldásáért, amelyek szembejövő autók esetén tompítják a fényt. 2020-ban a BMW felvetette a fizetős fűtött ülések és kormánykerék ötletét is.

Egyesek üdvözölhetik, hogy csak a ténylegesen kívánt funkciókért kell fizetniük, nem pedig egy nagy csomag kiegészítőért. Az autógyárak azonban még mindig nem jöttek rá, hogy pontosan mi az, amiért a vásárlók hajlandóak fizetni, és mi az, amit frusztráló felárnak éreznek.

2019-ben a BMW a széles körű ellenállás után elállt attól a tervétől, hogy évi 80 dollárt kérjen az Apple CarPlayért. Decemberben a Toyota közölte, hogy felülvizsgálja azt az előfizetési tervet, amely akaratlanul is fizetőssé tenné a távindításhoz használt kulcstartó használatát.

Azt hiszem, érdekes hullámzásokat fogunk látni, hogy mi az, ami tényleg megragad“- mondta Kolodge az Insidernek.

Az autógyártók azt kockáztatják, hogy az ügyfelek úgy érzik, kétszer fizetnek – egyszer azért, hogy egy funkciót beépítsenek a járműbe, és másodszor azért, hogy aktiválják, mondta Kolodge. Hozzátette, hogy talán több szerencsével járnak, ha arra kérik az embereket, hogy inkább vadonatúj szolgáltatásokra fizessenek elő, mint megszokott funkciókra.

Mindezek alapján érthető, hogy az autósok közel sem olyan izgatottak a plusz díjak miatt, mint az autógyártók.

A Cox Automotive áprilisi tanulmánya szerint a fogyasztók 75%-a nem hajlandó előfizetni a legtöbb járműfunkcióra. Ha mélyebbre ásunk, a válaszadók 92%-a szerint a fűtött és hűtött üléseknek benne kellene lenniük az autó előzetes árában, és 89%-uk ugyanezt mondta a távindítási funkciókról is.

A New Jersey-i törvényhozáson egy olyan törvényjavaslat van folyamatban, amely megtiltaná az autógyártóknak, hogy előfizetéses alapon számítsanak fel díjat olyan funkciókért, amelyek a járműbe már beépített hardvert használnak, és amelyek biztosítása idővel nem kerül a vállalatnak semmibe. A hackerek évek óta segítenek az autótulajdonosoknak járműveik frissítésében, és az előfizetéses funkciók lehetnek a következő célpontjuk – számolt be a Vice.

Az autógyártók mégis dollárjeleket látnak. A Stellantis (korábban Fiat Chrysler), a Ford és a GM célja, hogy 2030-ra legalább 20 milliárd dollár éves bevételt generáljon a szoftverszolgáltatásokból.

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Eljött a gazdaságátadási szerződések ideje az agráriumban

Nemcsak a mezőgazdaság számára, hanem az egész magyar társadalom és vidék is számára kulcskérdés, ki fogja megtermelni az élelmiszert a jövőben - hívta fel a figyelmet Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára az agráregyetemi hallgatók számára megrendezett Agribusiness Konferencián.

Őrizetbe vettek egy hatósági árral csaló benzinkutast

Őrizetbe vették egy dél-alföldi benzinkút üzemeltetőjét a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) pénzügyi nyomozói, mert hatósági áras üzemanyaggal csalt.

Magyar “utas” is lesz Elon Musk űrrakétájának fedélzetén

Elon Musk amerikai üzletember rakétája viszi majd a világűrbe a magyar kisműholdat - közölte az Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság kommunikációs igazgatósága. Mint írták, a hatóság feltett célja, hogy támogassa a "szárnyait bontogató" hazai űripart, valamint az űrtudományok oktatását.

A kormány kedd 23 órától kivezette a benzinárstopot – íme, az árak

A hétfőn hatályba lépett kőolajszankciók után két nappal a kormány - a Mol javaslatára - a benzinárstopot megszünteti - jelentette be kedden késő este Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter és Hernádi Zsolt, a Mol vezérigazgatója.

Hírek

Őrizetbe vettek egy hatósági árral csaló benzinkutast

Őrizetbe vették egy dél-alföldi benzinkút üzemeltetőjét a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) pénzügyi nyomozói, mert hatósági áras üzemanyaggal csalt.

A kormány kedd 23 órától kivezette a benzinárstopot – íme, az árak

A hétfőn hatályba lépett kőolajszankciók után két nappal a kormány - a Mol javaslatára - a benzinárstopot megszünteti - jelentette be kedden késő este Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter és Hernádi Zsolt, a Mol vezérigazgatója.

Csaló SMS-ekre figyelmeztet az OTP

Csalók küldenek SMS-üzeneteket, látszólag az OTP nevében, így a bank azt kéri: senki ne kattintson az azokban szereplő linkekre.

Településfásítási program: újabb tízezer fára lehet pályázni

A Településfásítási program folytatásában ismét a 10 ezresnél kisebb lélekszámú magyarországi települések igényelhetnek fákat. Tízezer sorfa áll majd rendelkezésre, amiből 2000-et a 2023 tavaszi, 8000-et pedig az őszi ültetési időszakban szállítanak ki - közölte közösségi oldalán Nagy István agrárminiszter.

Korrupcióval gyanúsítanak egy kormánytisztviselőt

Közlekedési ellenőrzéssel összefüggő korrupció miatt gyanúsítottként hallgatott ki a nyomozó ügyészség egy kormánytisztviselőt - tudatta a Központi Nyomozó Ügyészség (KNYF).

Gyengült a forint hétfő estére

Gyengült a forint a vezető devizákkal szemben hétfő kora estére a bankközi devizapiacon reggelhez képest.

Mi lesz a karácsonyi ajándékokkal? Így költenek idén a magyarok

A magyarok 53 százaléka az idén kevesebbet költ majd ajándékokra karácsony előtt, mint szeretne - derül ki a MediaMarkt megbízásából készült reprezentatív felmérésből.

Moszkva reagált az olajársapkára

Moszkva válaszolni fog arra, hogy a Nyugat "plafont" szabott az orosz olaj árának - jelentette ki Dmitrij Peszkov orosz elnöki szóvivő újságíróknak.

Gazdaság

Banki szakértő: 70 százalékot zuhanhat a bitcoin ára

A bitcoin ára a Standard Chartered bank szakértője szerint jövőre 5000 dollárra eshet. Ha ez bekövetkezik, az nagyjából 70 százalékos zuhanást jelentene, ugyanis a legnépszerűbb kriptovaluta árfolyama jelenleg 17 ezer dollár körül mozog.

A diákhitelekre is kiterjesztik a kamatstopot

A kormány döntése alapján a diákhitelekre is kiterjesztik a kamatstopot: a Diákhitel1 változatlanul 4,99 százalékos kamattal lesz elérhető 2023 januárjától, a Képzési hitelt és a Diákhitel2-t pedig továbbra is kamatmentesen vehetik fel a felsőoktatásban tanulók - jelentette be a gazdaságfejlesztési miniszter.

Földbe állt a lakossági hitelezés

Közel a felére esett vissza a lakáshiteleknél az új szerződések összege az előző évihez képest, és már a személyi kölcsönök iránt is csökkent a kereslet. A babaváró hitel pedig még soha nem teljesített ilyen rosszul. Az átlagos hitelköltség mutató közben októberben már a 10 százalékot is meghaladta a lakáscélú kölcsönöknél – derül ki a Bank360.hu összefoglalójából.

Hamarosan kereskedőtől is vehetünk fel pénzt ingyenesen

Havonta két alkalommal, összesen legfeljebb negyvenezer forint értében díjmentesen lehet készpénzt átvenni kártyás fizetés esetén kereskedőktől - a többi között ezt is tartalmazza a pénzügyi szektort érintő javaslatcsomag módosítása, amelyet pénteki ülésén fogadott el az Országgyűlés Törvényalkotási bizottsága.
Az adatkezelési tájékoztatót elolvastam és elfogadom