Kezdőlap Autó Elektroautók. A kínaiak és a franciák aratnak
No menu items!

Elektroautók. A kínaiak és a franciák aratnak

A német gyártók alig fejlesztenek hibridet és üzemanyagcellás autót. Az elektromotorban látják a jövőt. Azonban a kínai és francia modellek ebben a kategóriában is attraktívabbak. A kínai Nio és a francia-román Dacia lehet a sztár az európai utakon!

Akiknek sikerül és akiknek nem

Az akku drága, ezért a német gyártók szerint nem lehet piacképes áron kis eletroautót gyártani. Egy kínai start up-nak és a francia Renaultnak úgy tűnik sikerült. A minőség felveszi a versenyt a német autókéval, de az ár a BMW, a Mercedes és a VW modelljeinek a töredéke. A kínai Nio-é és a francia-román Daciáé lehet a jövő!      

Autó a semmiből

William Li, Jack Cheng és Lihong Qin három éve alapított start up-ot. A ma már 9000 embert foglalkoztató vállalkozás a semmiből fejlesztett ki egy elektroautót, amely meghódíthatja a világot. A Nio ES 6 sportos, dinamikus, 5 üléses, középkategóriás kocsi, a szélesebb rétegek eletroautója lehet. Paraméterei körülbelül megegyeznek a Mercedes azonos osztályú villanyautójával, az EQC-vel, de a kínai csak fele annyiba, 47.500 euróba kerül. Kínában már értékesítik, kiszállítása júniusban indul.

A Nio egy új típust, egy 7 üléses elektro SUV-t is bemutatott. Az ES 8 400kW teljesítményű motorja 4,7 másodperc alatt gyorsítja a meglepően könnyű, 2,3 tonnás autót 100-ra. Bátran versenyezhet a Mercedes EQC-vel és az Audi E-Tron-al. Ráadásul a Nio végsebessége 200km/h, a német konkurenciánál 180 a maximum. Az energiát egy 70kWh-ás lítium akku szolgáltatja, amivel optimális körülmények között 430km az autó hatótávolsága. Aki az 58.000 eurós alapárnál 6600-al többet ad ki, 80km-el többet bíró 84kWh-ás akkut kap. A Nio tehát hatótávban is a nyugati konkurencia szintjén van. Sőt, a gyakorlatban többet is kínál: A gyártó a kínai főútvonalak mellett akkucsere infrastruktúrát épített ki. A procedúra nem bonyolultabb, mint a tankolás és 3 percél alatt megvan. Nincs csereállomás a közelben? A Nio vállalja, hogy rövid időn belül bárhova kiviszi a cseredarabot.

Egy NIO autonóm jármű Pekingben. Fotó / Forrás: Gilles Sabrie / Bloomberg/ Gilles Sabrié/Bloomberg

A belső kialakításnak sem kell elbújnia a nyugati vetélytársak mögött. „Minden szép és minőségi, az európai standardnak megfelelő. Az ülések kényelmesebbek, mint a nyugati prémiumautókban. Látszik, hogy a belső kialakításon egy európai team dolgozott Münchenben.

Gombokat keresgélni és nyomkodni nem kell, minden hangvezérléses. Nomi, a fedélzeté asszisztens nem csak végrehajtja az utasításokat, de a képernyőn megjelenve kérdez, válaszol, mosolyog” – számol be tapasztalatairól a Frankfurter Allgemeine Zeitung tesztvezetője.

Európában a Nio még nem konkurencia. Gyártási kapacitás és értékesítési hálózat híján egyelőre csak Kínában árulják. „Öt éven belül az európai és az amerikai piacon leszünk” – mondja Qiu, a három alapító egyike. Az elektromobiltásban Kína a legfontosabb piac. A nyugati gyártó nem lehetnek meglepve, hogy a kínaiak nem engedik át a hazai terepet. Ha otthon megvetik a lábukat, logikus, hogy külföldi terjeszkedéssel is próbálkoznak.

A Dacia lekörözi a német márkákat?!

A Renault is Kínában kezdi új elektromodellje értékesítését. A napokban a szalonokba kerülő K-ZE mindössze 900 kg-t nyom, 45 lóerős, 27 kWh-ás akkuja 250 km-t bír, maximális sebessége 105 km/h – klasszikus városi kisautó. Ennek megfelelő az ára is: 18.000 euró, a német gyártók kis elektroautóinak kevesebb, mint a fel! „Fapados kocsi, mégis kellemes vezetni” – summázza tapasztalatait a már idézett német újságíró. Nem lenne meglepetés, ha belátható időn belül a Dacia márkájaként Európában is színre lépne!

Az új Renault – Dacia City K-ZE világpremierjén

Az Opel feladja

A klímavédelem áldozatai pont a környezetet legkevésbé károsító kisautók lehetnek. Egyrészt, mert az autósok által elvárt 300 km-es hatótávolsághoz szükséges akku bekerülési költsége 4000-6000 euró. A hagyományos meghajtású kisautók átlagos vételárának fele. Az ebben a kategóriában árérzékeny ügyfelek nem akceptálnák az 50 %-os drágulást. Másrészt, a hagyományos kisautók számítanak ugyan a legklímabarátabbnak, de ezt nem tükrözi az uniós jog szerinti környezetvédelmi besorolásuk. Az Opel Adam 100g/km szénmonoxidot bocsát ki. Olyan alacsony érték, hogy további csökkentésének a fizika törvényei szabnak határt. Ezért a gyártók inkább a nagy motorok környezetbarátabbá tételére koncentrálnak.

A klímavédelem illetve az elektroautózás első vesztesei a kis Opelek lesznek. A márka tulajdonosa, a francia Peugeot-Citroën-csoport (PSA) bejelentett az Adam, a Karl és a Cascada 2019 végi kivezetését. A döntést sokan elhibázottnak tartják. Az Adam sokat tett az Opel imázsa fiatalításáért és a válságból kivezetéséért. A vásárlók többsége fiatal volt, túlnyomóan más márkáról váltott Opelre. Az Adamból évi 25.000, 2013-as színrelépése óta összesen 300.000 darab kelt el. Európa legnagyobb piacán, Németországban minden évben az 50 legeladottban modell között volt. Jó üzlet volt az Opelnek. Csak a karosszériát, a dizájnt kellett kitalálni, a motor más modellekből jött. A kisutó szegmensben különösen aktív Opelnek csak egy modellje marad a kategóriában, a 1982 óta gyártott Corsa. Vele hosszú távra tervez a PSA, a hagyományos változatok mellett idén nyártól elektromotorral is kapható lesz.

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

MNB: az infláció egy év múlva lassulhat a jegybanki célra

A gyors, határozott és proaktív kamatemelések a jövő év elejétől mérséklik az infláció ütemét, továbbá a bázishatások is tompítják majd az adatokat - mondta Balatoni András, a Magyar Nemzeti Bank közgazdasági előrejelzéssel és elemzéssel foglalkozó igazgatóságának vezetője.

Matolcsy: nehéz évtized jön, de a magyar kiindulóhelyzet kedvező

Sikeres a hitelközpontú válságkezelés, a magyar gazdaság újraindult, az ország a második negyedév végén elérte a 2019. év végi GDP-szintet. Ez jó alapot teremt a következő évtized kihívásainak leküzdéséhez - mondta a jegybankelnök az 59. Közgazdász-vándorgyűlést megnyitó beszédében.

Téglapiac – GVH: állami ösztönzőkkel fokozható a verseny

Fokozható a verseny a téglagyártásban, és a piaci koncentráció is ellensúlyozható a hazai gyártás bővítését támogató állami ösztönzőkkel - állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).

Eurózóna. Öthavi mélyponton a gazdasági aktivitás

Öt hónapja a leglassabbra csökkent az euróövezeti gazdasági aktivitás növekedési üteme szeptemberben - közölte a londoni IHS Markit gazdaságkutató intézet beszerzési menedzserek körében végzett felmérése alapján.

Hírek

Békés megye – rókavakcinázás. Ebzárlat és legeltetési tilalom jön

A rókák veszettség elleni repülőgépes vakcinázása miatt ebzárlatot és legeltetési tilalmat rendeltek el október 2-22. között Békés megye közigazgatási területén.

Harc a klímaváltozás ellen – Jeff Bezos egymilliárd dollárt adományoz

Egymilliárd dollárt adományoz a klímaváltozás elleni harcra és fajmegőrzési programokra Jeff Bezos, az Amazon alapítója. Felajánlásához nyolc további magánalapítvány csatlakozott, adományaik összege eléri az ötmilliárd dollárt.

Hitelmoratórium. A törlesztés folytatására az adósok 36 százaléka képtelen

A hitelmoratóriumot igénybe vevők 36 százaléka még nem áll készen a hitele újbóli törlesztésére.

Hol a legolcsóbb az energia Európában? Árkörkép

A lakossági fogyasztók Magyarországon továbbra is a legkedvezőbb energiaárakkal számolhatnak az európai országok közül.

A NASA holdjárója a Nobile-kráterben landol – vizet fog keresni

A NASA rovere következő holdmissziójához a Hold déli sarkánál, a leghidegebb pontra száll le 2023-ban. A Viper (Volatiles Investigating Polar Exploration Rover) nevű jármű Nobile-krátérben fog landolni - jelentette be az ürgynükség.

Péntektől olcsóbb lesz a benzin, a gázolaj viszont tovább drágul

Péntektől a benzin literenkénti átlagára bruttó 2 forinttal csökken, a gázolajé pedig bruttó 4 forinttal emelkedik.

Románia – Koronavírus. Naponta több mint száz halott

Romániában a kéthetes mozgóátlag több mint duplájára, száz fölött ugrott kedden az egy nap alatt elhunyt koronavírusos betegek száma, és az utolsó 24 órában újonnan diagnosztizált fertőzések is immár több mint kétszer is vannak két hét átlagának.

Katonai konvojra kell számítani többfelé az utakon

Kiképzés miatt katonai gép- és harcjárművekből álló menetoszloppal találkozhatnak az autósok csütörtökön és pénteken több autópályán és főúton is - közölte a Honvédelmi Minisztérium.

Gazdaság

Támogatott tartalom

Tőzsdézhetek úgy is, ha nem értünk hozzá 

Tőzsdézni úgy, hogy nincs meg hozzá a szükséges tudásunk vagy időnk? Erre is van lehetőségünk: tulajdonképpen „bérelhetünk” magunknak szakértőt. A privátbanki szolgáltatással nemcsak magasan képzett, akár helyettünk tőzsdéző szakember munkáját kapjuk meg, de olyan befektetési lehetőségeket is, amelyek csak rajta keresztül érhetőek el. (x)

Negyedszer is emelte az alapkamatot az MNB – változott a kamatfolyosó is

A Magyar Nemzeti Bank monetáris tanácsa 15 bázisponttal 1,65 százalékra emelte a jegybanki alapkamatot keddi ülésén. A testület azonos mértékben emelte a kamatfolyosót is, 0,7 százalék és 2,60 százalék közé.

Londoni elemzők: még egy kamatemelés biztos az MNB részéről

Londoni pénzügyi elemzők szerint a Magyar Nemzeti Bank jelenlegi monetáris szigorítási ciklusán belül egy kamatemelés még bizonyosra vehető.

Moratórium – Bankszövetség: méltánytalan a kamatok utólagos csökkentése

Méltánytalan a hitelkártyák és a folyószámlahitelek kamatát a személyi kölcsön kamatával egyező kamatra visszamenőleges hatállyal átszámolni, mivel a különböző termékek kamatozása és kockázata egymástól eltérő - közölte a Magyar Bankszövetség.
Az adatkezelési tájékoztatót elolvastam és elfogadom