Kezdőlap Budapest Miniszterelnökség: 60 milliárdot kap a főváros, így sem jut 10 milliárd a...
No menu items!

Miniszterelnökség: 60 milliárdot kap a főváros, így sem jut 10 milliárd a trolibuszokra?

A kormány továbbra is javasolja, hogy a budapesti városvezetés éljen a kormányzati segítséggel, és közösen tegyék lehetővé, hogy a 60 milliárd forintos megtakarításból 10 milliárd forintot a fővárosi önkormányzat 50 vadonatúj, környezetbarát trolibusz beszerzésére fordítson – szögezte le a Miniszterelnökség.

Emlékeztettek: a kormány a fővárosi önkormányzat helyett kész magára vállalni a főpolgármester által javasolt és általa a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa elé beterjesztett budapesti városfejlesztések megvalósítását.

A kormány e javaslata 60 milliárd forinttal tehermentesíti a budapesti költségvetést, 60 milliárd forint megtakarítását és más célra felhasználását teszi lehetővé a fővárosi önkormányzatnak – közölték.

A Miniszterelnökség úgy fogalmazott: “meglepetéssel értesültünk arról a vélekedésről, hogy a kormány nem biztosítaná a városvezetés által trolivásárlásra kért 3 milliárd forintot, és hogy a kormány nem támogatná a fővárosi járműcserét”.

A főpolgármester 3 milliárd forint támogatást kér, ezzel szemben a kormány 60 milliárd forintos támogatást ajánl a fővárosnak.

A kormányzati segítség és tehermentesítés okán felszabaduló 60 milliárd forintot a főváros teljesen szabadon használhatja fel, saját döntései szerint.

“A kormányzati javaslat továbbra is egyértelmű: 60 milliárdos segítség, 60 milliárdos tehermentesítés és spórolás, és a felek minél előbb üljenek asztalhoz, hogy megállapodjanak a részletekben”.

Hangsúlyozta a miniszterelnökség, hogy a kormány továbbra is támogatja a környezetbarát fővárosi járműcserét.

Az elmúlt években a főváros a kormányzat által biztosított támogatásból 73 új villamost és 57 új trolibuszt tudott beszerezni – emlékeztettek, azt is közölve, hogy a villamosok közül “hét szerelvény hónapok óta a garázsban vesztegel“, mert a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) új vezetése azokat “képtelen forgalomba állítani“.

A Miniszterelnökség – a budapestiek érdekében – arra kérte a főpolgármestert: intézkedjen, hogy “senki ne szabotálja tovább az új villamosok forgalomba állítását”.

Hozzátették: a kormány továbbra is javasolja, hogy a budapesti városvezetés éljen a kormányzati segítséggel, és közösen tegyék lehetővé, hogy a 60 milliárd forintos megtakarításból 10 milliárd forintot a fővárosi önkormányzat 50 vadonatúj környezetbarát trolibusz beszerzésére fordítson.

Az új trolikból 50 érkezne

Megfogalmazásuk szerint “annál is inkább támogatjuk ezt a környezetbarát beszerzést, mert azt a rendkívül kedvező 2014-es szerződést, amelynek alapján ezt az 50 járművet a mai világpiaci árnál sokkal olcsóbban vásárolhatja meg a Fővárosi Önkormányzat, még a Tarlós-Vitézy páros kötötte meg hat évvel ezelőtt”.

A minisztérium ezért köszönetét is kifejezte Tarlós István volt főpolgármesternek és Vitézy Dávidnak, a BKK volt vezérigazgatójának korábbi városvezetői munkájukért.

A közlemény beszámolt arról is, hogy a kormány idén százszázalékos kormányzati finanszírozásban 64 alacsonypadlós, környezetbarát, akadálymentes, légkondicionált autóbuszt állít forgalomba a budapesti tömegközlekedésben.

Harminc busz már szállítja is az utasokat a kékbuszos Volán-flotta részeként, és a kormány fedezi 34 BKV busz idei beszerzését is. Hetekkel ezelőtt pedig megjelent az a nyílt európai uniós közbeszerzés, amelynek eredményeként az elmúlt 40 év legnagyobb értékű fővárosi járműbeszerzése keretében a kormány lecseréli a H5-6-7-es HÉV-vonalak teljes járműparkját.

Így – összegeztek – a ma 44 év átlagéletkorú, elavult járművek helyébe új, akadálymentes, korszerű, egyterű, légkondicionált HÉV-szerelvények érkeznek két év alatt.

Ugyancsak folyamatos az elővárosi vasútközlekedés járműcseréje is – hívták fel a figyelmet, majd közölték: az elmúlt években összesen 63 FLIRT motorvonat érkezett és 40 emeletes KISS motorvonat érkezik a budapesti elővárosi vasúti közlekedésbe.

A Miniszterelnökség rögzítette azt is, hogy a kormány valóban nem tudja támogatni a főpolgármester adóemelésre, megszorításokra, a város újabb eladósodását eredményező hitelfelvételre vonatkozó kezdeményezését.

Mint erről megjegyezték, az elmúlt 30 évben bebizonyosodott: az adóemelés, az eladósodás és a megszorítások nem alkalmasak a gazdasági bajok orvoslására. “Ezek nem segítenek a munkavállalókon, a családokon, a vállalkozásokon, hanem csak növelik a bajt“.

A miniszterelnökség kiemelte: a budapestieknek az az érdekük, hogy a főváros fejlesztéséért a városvezetés és a kormány akkor is tudjon közösen tenni, ha vannak politikai vitáik.

Úgy folytatták: a fővárosiaknak az az érdekük, hogy Budapest adóemelés, eladósodás és megszorítások nélkül fejlődjön és, hogy városvezetés és a kormány képviselői ne panaszkodjanak, ne kifogásokat keressenek és ne egymásra mutogassanak, hanem közösen találjanak megoldásokat.

“A kormány ebben tud a budapesti városvezetés partnere lenni. Budapest nem csatatér, hanem munkahely, és jóakarattal igenis tudunk megoldásokat találni a fővárosi kihívásokra” – közölte a Miniszterelnökség.

“Fürjes Balázs Budapest fejlesztéséért felelős államtitkár és Vitézy Dávid, a kormányzati Budapest Fejlesztési Központ vezetője bárhol és bármikor áll a városvezetés rendelkezésére, hogy tárgyalások és párbeszéd alapján megoldások szülessenek a budapestiek érdekében” – zárul a miniszterelnökség nyilatkozata.

 

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

A drága cement megváltoztatta a betonozási játékszabályokat

A cement árának emelkedése megváltoztatta a betonozás játékszabályait. A betonozás költsége még sosem volt ennyire magas.

Akár 4,5 milliós anyagi segítség a mikrovállalkozóvá váláshoz

Amit már sokan, nagyon régóta vártak bekövetkezett: a Magyar...

Váltott gondoskodás az újfajta családmodell

A váltott gondoskodás sokáig ismeretlen fogalom volt hazánkban, annak ellenére, hogy a szülők különválása következtében számos gyermeket érint az a kérdés, hogy ebben a helyzetben mi a legjobb megoldás. Nemzetközi szinten az 1970-es évek óta egyre több országban van jelen ez a fajta családmodell, 2022. január óta pedig hazánkban is jogszabály teszi már lehetővé a váltott gondoskodást bírói döntés esetén is. Mivel ettől függetlenül még kevéssé ismert nálunk ez a gyermeknevelési modell, a napokban kifejezetten a témában rendezett Figyeljetek Rám! elnevezésű konferencián számos hazai szakember beszélt a modellről és az eddigi hazai tapasztalatokról.

A magyaroknak sem kell bajlódni: itt az új uniós digitális ügyintézés

Magyarországról is biztosított lesz a teljes mértékben digitális uniós közigazgatási ügyintézés, az elektronikus azonosítás és a digitális aláírás az Evrotrust eID egységes azonosítási rendszerének köszönhetően, amely már átment az uniós tagállamok értékelésén. A rendszer újdonsága, hogy immár nemcsak magánszemélyek, hanem vállalatok is használhatják hivatalos és közigazgatási ügyeik intézésére az egész Unióban. Az Európai Bizottság az eIDAS szabályozás alapján ellenőrizte a platform uniós használatát, ezzel hamarosan minden tagállam számára elérhető lesz.

Hírek

Váltott gondoskodás az újfajta családmodell

A váltott gondoskodás sokáig ismeretlen fogalom volt hazánkban, annak ellenére, hogy a szülők különválása következtében számos gyermeket érint az a kérdés, hogy ebben a helyzetben mi a legjobb megoldás. Nemzetközi szinten az 1970-es évek óta egyre több országban van jelen ez a fajta családmodell, 2022. január óta pedig hazánkban is jogszabály teszi már lehetővé a váltott gondoskodást bírói döntés esetén is. Mivel ettől függetlenül még kevéssé ismert nálunk ez a gyermeknevelési modell, a napokban kifejezetten a témában rendezett Figyeljetek Rám! elnevezésű konferencián számos hazai szakember beszélt a modellről és az eddigi hazai tapasztalatokról.

Ebben a Ryanair is egyetért a magyar döntéshozókkal

A Ryanair üdvözli a Fővárosi Törvényszék ítéletét, amely megsemmisítette a magyar fogyasztóvédelmi hatóság által 2022 augusztusában kiszabott 763 ezer eurós bírságot, amelyet a Ryanair azért kapott, mert a magyar kormány által kivetett extraprofitadót áthárította az utasokra - közölte a légitársaság.

A SPAR megmutatta az első akciós fecskéket

Kormányrendelet kötelezi a 2021-ben egymilliárd forintot meghaladó árbevételt elérő élelmiszer-kiskereskedelmi üzleteket arra, hogy június 1. és szeptember 30. között húsz termékcsoportban, heti szinten 10%-os engedményt nyújtó akciót vezessenek be. A SPAR Magyarország azonban komplex akciós stratégiájának keretein belül ennél többet kínál: számos árucikk esetében 10-40 százalékos árkedvezményt biztosít, a SPAR ÁRSTOP Extra Promóció keretein belül pedig 300 termék árát rögzíti május 31. és július 31. között - közölte az áruházlánc.

Új vezérigazgatója lesz júliustól a magyar Penny-nek

Mathias Mentrop lesz a Penny Magyarország vezérigazgatója július 1-jétől, aki a csehországi hálózat operatív igazgatója jelenleg - közölte a diszkontáruházlánc.

Májusban nőtt a magyar tőzsde forgalma és a BUX index is

Májusban erősödött a Budapesti Értéktőzsde részvénypiacán a forgalom, a BUX index az április végi értékéhez képest 5,4 százalékkal emelkedett, 47 262 ponton zárta a májust - közölte a havi statisztikájában a BÉT.

Júniustól sűrűbben jár a 100E repülőtéri expressz

A várható nyári nagy forgalom miatt júniustól gyakrabban jár a 100E repülőtéri busz a Deák Ferenc tér és a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér között - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).

Bőven infláció alatt drágult a kötelező biztosítás

Az idei első negyedévben 9 százalékkal emelkedett a normál használatú személyautók átlagos kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) éves állománydíja az egy évvel korábbival összevetve, a biztosítói kárráfordítások eközben 12 százalékkal nőttek 2022 tavaszához képest, ami változatlanul elmarad az inflációtól, illetve a szervíz- és alkatrészköltségek drágulásától - közölte a Magyar Nemzeti Bank.

Két ínséges év után tavaly már nyereséges volt a Budapest Airport

Két év rekordveszteség után tavaly a Budapest Airport 277,7 millió euró nettó árbevétel mellett 76,6 millió euró nyereséggel zárta az évet, így a Covid időszaka alatt felgyűlt 198 millió eurós veszteség 121 millió euróra csökkent. A részvényesek számára osztalék-kifizetés nem történik - közölte a fővárosi repülőteret üzemeltető társaság.

Gazdaság

MNB: a pénzügyi vállalkozásoknak emelniük kell az induló tőkéjüket

A pénzügyi vállalkozásoknak az idén december 31-ig, illetve 2026 december végéig a biztonságos működés fenntartása érdekében két lépésben jelentősen növelniük kell induló tőkéjüket. Az MNB visszavonhatja a piaci szereplők engedélyét, ha a tőkeemelésre nem kerül sor a jogszabályi határidőkig - figyelmeztetett a jegybank.

A szaktárca reagált a Magyar Bankszövetség kritikáira

Az intézkedések célja nem az állam adóbevételeinek növelése, hanem az állampapír-kereslet fokozása, az állampolgárok pénzügyi tudatosságának megerősítése. Meg kell védeni a családokat, ösztönözni és segíteni kell, hogy a háztartások megtakarításai megőrizzék reálértéküket - közölte a Gazdaságfejlesztési Minisztérium (GFM) a Magyar Bankszövetség sajtóközleményére reagálva, amelyben többek között a "versenysemleges szabályozást" kérte számon.

A Magyar Bankszövetség közleményben bírálja a kormány új intézkedéseit

A Magyar Bankszövetség szerint az extraprofitadó meghosszabbítása 2024-ben csökkenti a pénzintézetek bevételeit és a hitelkihelyezéseket, gyengíti a gazdaság ellenállóképességét. Közleményében a szövetség versenysemleges szabályozást és a pénzügyi szektort érintő szerda esti rendelet felülvizsgálatát kéri a kormánytól.

Az MNB után a bankok is elkezdték vagdosni a kamatokat

Az MNB májusban megindult kamatcsökkentésére máris reagáltak a bankok: kis lépésekkel, de többen is mérsékelték a személyi kölcsönök kamatait - derül ki a Bank360.hu összegzéséből. Ha a jegybank kitart, a hitelek is folyamatosan olcsóbbá válhatnak az elkövetkező hónapokban.