A Magyar Cetelem Bank Zrt. megsértette a Minősített fogyasztóbarát személyi hitel pályázati kiírás vonatkozó pontjait azzal, hogy július 1-jétől nem biztosítja a teljeskörű online hitelfelvétel lehetőségét. A Magyar Nemzeti Bank ezért felfüggesztette a pénzintézet személyi kölcsönének fogyasztóbarát minősítését – közölte a jegybank.
Az MNB vezetői levélben értesítették a Magyar Cetelem Bank Zrt.-t (Magyar Cetelem) a fogyasztóbarát személyi kölcsönére vonatkozó minősítésének felfüggesztéséről. A hitelintézet ugyanis nem felelt meg a pályázati kiírásban szereplő – a minősítés elnyerésekor számára is ismert -, a személyi kölcsönök online igényelhetőségére vonatkozó előírásának.
A fogyasztóbarát személyi kölcsön minősítés elnyeréséhez a pályázó pénzügyi intézményeknek a velük már szerződéses kapcsolatban álló adósok számára az idén április 1-jétől, minden más ügyfél – vagyis a bankkal korábban nem szerződött új hiteligénylők – számára pedig július 1-jétől lehetővé kell tenni a teljeskörű online hitelfelvétel lehetőségét.
Az online hitelfelvétel folyósítási díja ugyanis ingyenes és a kölcsönt a hitel befogadását követő 2 munkanapon belül folyósítani kell.
A felfüggesztés visszavonására akkor van mód, ha a Magyar Cetelem – megadott határidőn belül – teljeskörűen biztosítja az online hiteligénylési folyamat lehetőségét az ügyfeleknek.
A Magyar Cetelem 2020. december 31-én kapta meg személyi kölcsönére a fogyasztóbarát minősítést az MNB-től. A hitelintézet ennek ellenére április 1-jétől nem tette elérhetővé meglévő ügyfeleinek az online hitelügyintézés lehetőségét, továbbá az ezt követő július 1-jei dátumot sem tudta tartani.
A fogyasztóbarát személyi kölcsönöket itthon így jelenleg 6 kereskedelmi bank, illetve banki fióktelep forgalmazza. Az idei év első hónapjaiban az összes újonnan felvett személyi kölcsön több mint 20 százalékát már a fogyasztóbarát termékek adták – összegezte az MNB.