Hirdetés
Kezdőlap A német kapcsolat Németország közeli, biztonságos és vonzó desztináció
No menu items!

Németország közeli, biztonságos és vonzó desztináció

Branderburgi kapu – Berlin  Kép / Foto / visitBerlin /Artfully Media / Sven Christian Schramm

A határok újranyitását követően Németország ismét a magyar kiutazók kedvenc célállomásai közé tartozik, ami a természeti, gasztronómiai és kulturális sokszínűség mellett annak is köszönhető, hogy a járvány hatására felértékelődtek a könnyen megközelíthető, biztonságos desztinációk – magyarázza Czeiszing Miklós, a Német Turisztikai Hivatal (DZT) magyarországi képviseletvezetője.

– Miért kedvelt turisztikai célállomás Németország a magyar utazók körében?

Czeiszing Miklós: aki egy üzleti utazás, különösen egy konferencia kapcsán megismeri Németországot, jó eséllyel magánemberként, a családjával is ismét felkeresi.

– Németország két szempontból is rendkívül kedvelt desztináció a magyar utazók körében. Az egyik ok az élénk üzleti kapcsolatokban keresendő: abban, hogy a német-magyar gazdasági kapcsolatok tradicionálisan meghatározóak a magyar vállalatok számára. Ehhez kötődően Németország minden, üzletileg meghatározó részére rendszeresen utaznak a magyar szakemberek, menedzserek. Ami a turizmus szempontjából azért is fontos, mert aki egy üzleti utazás, különösen egy konferencia kapcsán megismeri Németországot, jó eséllyel magánemberként, a családjával is ismét felkeresi.

Az ország népszerűségének másik oka a sokszínű turisztikai vonzerejében rejlik, amely ráadásul minden évszakban kínál valami különlegességet az utazóknak. Elég, ha csak a közelgő karácsonyra gondolunk, amikor a német városok, falvak már advent időszakától kezdve a legendás karácsonyi vásárral, a Christkindmarkt-tal varázsolják el a közönséget.

Karácsonyi vásár Frankfurtban Kép / Fotó / T-online

De emellett nem sok ország büszkélkedhet közel 3 ezer méteres hegycsúcsokkal, romantikus kisvárosokkal, a jellegzetes faberakású házakkal, tengerpartokkal, modern multikulturális metropoliszokkal, fesztiválokkal és különféle természeti csodákkal.

Arról nem beszélve, hogy a természet csodái és az épített örökség remekei mellett élményparkok, autómúzeumok, sörfesztiválok, lovagi játékok is várják a látogatókat. A gazdag programkínálatot tekintve az sem véletlen, hogy Németország 2019-ben az európaiak nemzetközi utazásainál az egyes számú kulturális úti cél volt.

– A számokat tekintve miként mutatkozik meg Németország népszerűsége?

– Németország mint úticél népszerűségét valóban a számok mutatják legjobban. 2009 és 2019 között (10 év alatt) a Magyarországról kiutazók vendégéjszakáinak száma több mint 80 százalékkal nőtt. Ez átlagban éves szinten 8 százalékos növekedést jelent. 2019-ben, a járvány előtti utolsó évben 303 ezer érkezéssel 843 ezer vendégéjszakát töltöttek honfitársaink Németországban. Érdekesség, hogy a vendégéjszakaszám egyharmad-egyharmad-egyharmad arányban szabadidős, üzleti és magánjellegű látogatást takart.

– A magyar utazók elsősorban melyik desztinációkba utaznak a leginkább Németországban?

– A top 4 németországi úticél, ha a tartományokat nézzük: Bajorország, Baden – Württemberg, Észak – Rajna – Vesztfália és Hessen. A városok rangsorában természetesen a főváros, Berlin áll a dobogó legfelső fokán, őt követi München, Frankfurt(Main), míg a negyedik helyet Stuttgart foglalja el.

Az utazók 67 százaléka személygépkocsival utazik – ez a közlekedési eszköz különösen felértékelődött a pandémia idején. A Németországba indulók 20 százaléka utazik busszal, 10  repülőgéppel, míg 3 százaléka a vasutat választja.

– Milyen változást hozott a pandémia és milyen kampányokkal készülnek az idei turisztikai újraindulásra?

– A pandémia, az utazási korlátozások bevezetése természetesen a németországi utazások számát is drámaian lecsökkentette. Szerencsére a tavalyi után az idei nyáron is újraéledt a turizmus és reméljük, ez a pozitív tendencia már nem is törik meg a jövőben. Ugyanakkor az is egyértelműen látszik, hogy a járvány hatására átalakulnak az utazási szokások, felértékelődtek például azok a desztinációk, amelyeket könnyen és biztonságosan lehet elérni. Ezek elsősorban a déli tartományok, mint amilyen Bajorország, Baden – Württemberg, Szászország és Türingia.

A Mary Domberg katedrális Erfurtban Kép / Fotó / otptravel

A természetközelség, a jó levegő, a zöld környezet, a magas egészségügyi standardok, a fejlett turisztikai infrastruktúra is a legfontosabb új hívószavak közé tartoznak az idei turisztikai újraindulás kapcsán.

Az újraindulást segítik kampányaink, a “German.Local.Culture” (Helyi német kultúra) illetve a “Feelgood” kampány is. A “German.Local.Culture” kampány a helyi különlegességekre hívja fel a figyelmet a gasztronómiát, az építészeti örökséget és a helyi hagyományokat fókuszba helyezve. A “Feelgood” kampány pedig a fenntarthatóságot és a németországi “zöld turizmust” emeli a reflektorfénybe.

– Mit vár a közeljövő németországi beutazási trendjét tekintve?

– A foglalások azt mutatják, hogy erőteljesen növekszik azon európaiak, köztük magyarok száma, akik az elkövetkező hónapokban ismét szeretnének külföldre, köztük Németországba utazni. Németország számára az is jó jel, hogy az Európaiak körében is felértékelődött a közelebbi célállomások vonzereje, ami a német desztinációk iránti érdeklődés növekedésében is egyértelműen megmutatkozik. Jellemző, hogy amíg a járvány kitörése előtt a német beutazási volumen kereken háromnegyedét az európai küldőpiacok generálták, ez a piaci rész a 2020-as krízisévben 85 százalékra emelkedett.

Emellett „Az úticél Németország” márka erőteljes vonzereje, illetve a DZT által generált kiemelkedő piaci jelenlét, amelyet a krízishelyzetben anticiklusos marketinggel is fenn tudtunk tartani, jó feltételeket teremt arra, hogy a koronavírus utáni időkben tovább erősítsük Németország beutazó turizmusának helyzetét a nemzetközi porondon.

A Tourism Economics legfrisebb felmérései is megerősítik „Az úticél Németország” hosszú távú pozitív perspektíváját. Ezek alapján Németország már akár 2023-ra elérheti a kereken 92,1 millió nemzetközi vendégéjszakát és ezáltal túllépheti a krízis előtti 2019-es 89,9 millió vendégéjszakák szintjét.

Kocsis Erika

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Ezeket a szakmákat nem váltja ki a mesterséges intelligencia

Nemrég egy kutatás során kiderült, hogy számviteli, könyvelési területen a diákok kenterbe verték a ChatGPT-t.

Az Agrárminisztérium és az MBH Bank közös projektje

az együttműködési megállapodásnak köszönhetően az egyes programok az Agrárminisztérium fenntartása alatt működő Nemzeti Parkokon keresztül valósulnak meg

Csúcsra nyaraltuk az utasbiztosításokat – az állam mindent visz a biztosítóktól

Eddig a költségvetésnek termelték a pénzt a biztosítók, akár a teljes nyereségüket elviheti az extraprofitadó. Több biztosítási forma is megszenvedte, hogy az ügyfelek kénytelenek spórolni.

Csökkenéssel indulhat a kereskedés a tőzsdén az elemző szerint

A nemzetközi befektetői hangulat romlása miatt csökkenéssel indulhat a kereskedés kedden a Budapesti Értéktőzsdén.

Hírek

Együttműködési megállapodás a világ legnagyobb bankjával, az ICBC-vel

Az együttműködési megállapodásban a felek különösen nagy hangsúlyt fektetnek az infrastrukturális és zöld projektek finanszírozásának lehetőségeire.,

Európa rájött, hogy védenie kell magát

Európa gazdasági biztonságának érdekében az Európai Bizottság összeállította a kritikus fontosságú technológiai területek jegyzékét.

A game-streaming mellett bejött a vegán bor

Az értékelés során végül az 4 kategóriában összesen 12 hallgatót díjaztak.

Kamatplafon nélkül is viszik a személyi kölcsönt

Kamatplafon nélkül is viszik a személyi kölcsönt, a lakáshiteleknél ennyit hozna az új THM-maximum Ennyit spórolnának az ügyfelek a lakáshiteleken az ármaximalizálással.

Vadbalesete volt? Már majdnem minden esetben az autóst terheli a kár

A vadászati törvény változásával július elsejétől szinte minden esetben a jármű tulajdonosának vagy üzembentartójának kell megtérítenie a vadgázoláskor keletkezett kárt.

Időzített bombán ül közel 4 millió magyar lakástulajdonos

Egy társasház nem csupán egy épület, hanem egy élő közösség, ahol minden tulajdonos felelősséggel tartozik a közös területekért is.

Kapacitáscsökkentésre kényszerül a héten a Gatwick repülőtér

A NATS közlése szerint egészségügyi okok, köztük koronavírusos megbetegedések miatt az irányítók körülbelül egyharmada nem tudja felvenni a munkát.

A DRK és EGOM közös kollekciója Esztergomban

Közös ruházati kollekciót, két márka együttműködéséből született termékcsaládot mutattak be a közelmúltban Esztergomban. A helyiek úgy vélték, hogy Esztergom beceneve, az EGOM ruhamárkává is vált.

Gazdaság

OTP: szemléletváltás látszik az öngondoskodásban

Bár a megtakarítási hajlandóság még csekély, a gazdasági nehézségek hatására szemléletváltás látszik az öngondoskodásban

Gyengült csütörtök reggelre a forint

Gyengült kissé a forint a főbb devizákkal szemben csütörtök reggelre az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Alulteljesített a magyar tőzsde

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 170,58 pontos, 0,30 százalékos emelkedéssel, 57 346,69 ponton zárt szerdán.

Együttműködési megállapodást kötött az MNB

Együttműködési megállapodást kötött a Magyar Nemzeti Bank (MNB) és a kazah Asztana Nemzetközi Pénzügyi Központ (AIFC) pénzügyi felügyeleti hatósága (Astana Financial Services Authority, AFSA) pénteken Budapesten.