Tovább fokozza régiós terjeszkedését a budapesti székhelyű, 16 országban jelenlévő, az autó nagy- és kiskereskedelemben 24 márkát képviselő közel 1 milliárd euró árbevételű AutoWallis Csoport. Közép-Kelet-Európa meghatározó autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatója 2028-ra évi közel 100.000 darab gépkocsi értékesítését tervezi a régióban.
Folyamatosan vizsgálja a növekedési és üzletfejlesztési lehetőségeket az AutoWallis, Közép-Kelet-Európa meghatározó autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatója annak érdekében, hogy tovább növelje régiós lefedettségét. Az elmúlt években dinamikusan fejlődő magyar vállalat Nagykereskedelmi üzletága jelenleg Európa 16 országában lát el importőri vagy azt támogató feladatokat olyan népszerű autógyártókat képviselve, mint az Opel, a SsangYong, az Isuzu, a Jaguar, a Land Rover, Renault, Dacia és Alpine, valamint a BYD, MG és Farizon. A nagykereskedelem mellett az AutoWallis a gépjármű kiskereskedelem területén is folyamatosan bővíti tevékenységét a régióban: az idei első félévben egy felvásárlást követően a csoport a magyar és a szlovén mellett beléphet a cseh autókiskereskedelmi piacra is. A kiskereskedelmi üzletág által képviselt márkák: a BMW személyautók és motorkerékpárok, BYD, a Dacia, Isuzu, Jaguar, KIA, Land Rover, Maserati, MINI, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, SsangYong, Suzuki, és a Toyota, valamint az online értékesítéssel foglalkozó JóAutók.hu, továbbá az AUTO-LICIT.HU
A Budapesti Értéktőzsdén jegyzett, budapesti székhelyű vállalat Magyarországon a szolgáltatási szegmensben is jelen van. Portfoliója a Sixt rent-a-car, a Nelson Flottalízing, a márkákkal a rövid és hosszútávú autóbérlési, flottakezelési és lízing szolgáltatástól az a 2023-ban a saját, wigo carsharing néven elindított autómegosztó szolgáltatásig terjed.
A Csoport az elmúlt években 11 akvizíciót hajtott végre, a gépjármű nagy- és kiskereskedelem terén általa képviselt márkák száma pedig 9-ről 24-re nőtt.
„Az AutoWallis kiemelt stratégiai célja a jövőben is a regionális terjeszkedés. Nagykereskedelmi üzletágunk az elmúlt 5 évben több meghatározó autómárkával fűzte szorosabbra kapcsolatát a régióban, melyek közül kiemelkedik az Opellel újabb öt évre meghosszabbított, a régió négy országát érintő nagykereskedelmi szerződés, a Caetano Csoporttal létrehozott vegyesvállalat, mely a Renault, Dacia és Alpine márkák hivatalos importőre Magyarországon, a további négy régiós országra kiterjesztett, immár 9 országot érintő SsangYong importőri jog valamint a BYD magyarországi importtevékenységét támogató szolgáltatói együttműködés kialakítása. Szintén fontos előrelépés volt tavaly az MG-vel kötött megállapodás, melynek alapján az AutoWallis a márka alkatrészkereskedelmi szolgáltatója a régió 13 országában, valamint idén a világ egyik legnagyobb autógyártójának számító Geely Auto Grouppal kötött megállapodás, melynek köszönhetően az új energiaforrású, Farizon márkájú haszonjárművek kizárólagos forgalmazását nyolc országban az AutoWallis szerezte meg.” – mondta el Müllner Zsolt az AutoWallis Csoport igazgatóságának elnöke.
„A vállalat célja a jövőben, hogy a meglévő márkáinkkal új piacokra lépjünk be a régióban, ahol közép és kelet európai régió kisebb, töredezett piacain komoly konszolidációs lehetőségek nyíltak a régiót jól ismerő, tőkeerős szereplők számára. A regionális integrációhoz a lokális beágyazottság mellett nemzetközi menedzsmentre, hatékony irányítási struktúrára van szükség.”- mondta el a társaság elnöke.
Bihari Pál, az AutoWallis Csoport Nagykereskedelmi Üzletágának vezetője hozzátette: „A meglévő márkák mellett folyamatosan keressük az újabb lehetőségeket, elsősorban a feltörekvő ázsiai márkák képviseletével. Erre jó példa a tavaly aláírt MG alkatrészkereskedelmi szolgáltatói vagy a BYD szolgáltatói szerződésünk, illetve a nemrégiben bejelentett együttműködésünk a kínai Geely Csoporttal, mely a világ egyik legnagyobb autógyártója, élen jár az autóipari innovációkban, beleértve az önvezető technológiákat, az elektromos- és hibrid járműveket és más fejlett mobilitási megoldásokat. A Geely Auto Csoporttal aláírt a Farizon haszonjárművek kizárólagos forgalmazásáról szóló szerződéssel egy új energiaforrásra épülő haszongépjármű termékpalettát kínálunk majd a régió 8 országában, köztük Magyarország mellett Lengyelországban is. „– tette hozzá az Üzletágvezető.
A Csoport Kiskereskedelmi üzletága márciusban jelentette be, hogy újabb ország kiskereskedelmi piacára lép be, miután megállapodott a cseh Stratos Auto BMW üzletágának megvásárlásáról.
„Ez a lépés illeszkedik a növekedési stratégiánkba, melyben a kiskereskedelem terén a stratégiai jelentőségű márkákban és piacokon önálló akvizíciókkal folytatjuk a növekedést.a Nagykereskedelmi Üzletág expanziós stratégiáját támogató terjeszkedés mellett – mondta el Antal Péter az AutoWallis Csoport Kiskereskedelmi és Szolgáltatási Üzletágának vezetője. „A vállalat a stratégiailag fontos cseh piacon így Prága mellett két további cseh városban, Hradec Královeban és Pardubicében jelenik meg, ezzel egy lépésben megszerezve a cseh BMW-értékesítések 10, százalékát, ami a cseh prémium autó piac közel 4 százalékát tette ki 2023-ban.” – tette hozzá a szakember.
A Mobilitási szolgáltatások terén a vállalat a szolgáltatási kínálat további szélesítését és a kiskereskedelmi hálózatához kapcsolódó terjeszkedést tervezi.
Az AutoWallis frissített növekedési stratégiájában azzal számol, hogy 2028-ig a tavalyi több mint duplájára, akár 750 milliárd forintra emelkedhet árbevétele és az éves értékesített gépjármű darabszáma megközelítheti a 100.000 darabot.
Az öt év során a társaság az organikus növekedés mellett továbbra is évi 2-3 akvizícióval tervez a gazdálkodásában és az azzal számol, hogy a bővülés intenzívebb része 2026-ig tarhat, amit egy stabil, normalizált növekedési fázis követhet.
Müllner Zsolt elmondta, hogy az elmúlt években mutatott kiemelkedő, trendszerű növekedés eredményeként az AutoWallis mára nemzetközi csoporttá vált: bevételének több mint fele tartósan a külföldi piacokról származik. A növekedést a vállalat olyan gazdasági kihívások között teljesítette, mint a COVID-járvány, az autógyártást is érintő ellátási lánc problémák, a magas inflációs környezet és a mindezek mellett dráguló finanszírozás. Az AutoWallis Csoport növekedése mindvégig válságállónak bizonyult, amely a hatékonyan diverzifikált márka- és országportfólió mellett a tudatosan követett stratégiának volt köszönhető. „A folyamatos fejlődésnek köszönhetően a Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában jegyzett vállalat minden téren szintet lépett, így az AutoWallis a következő időszakban a nemzetközi befektetők figyelmének további növekedésére számít” – emelte ki a társaság elnöke. Az AutoWallis Csoport célja, hogy az évtized végére a közép-kelet-európai régió meghatározó autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatójává váljon.
-azüzlet-