Hirdetés
Kezdőlap Autó A Forma-1-ben sem véletlen az abroncscsere
No menu items!

A Forma-1-ben sem véletlen az abroncscsere

Az szinte már unalomig ismert, hogy plusz 7 Celsius-fok alatt a biztonságunk érdekében érdemes téli abroncsra váltani. Azt már kevesebben tudják, mi áll a jó tanács mögött: a MARSO szakembere szerint a szó szoros értelmében életbevágó a különbség.

Silimon Zoltán

Havas időben még egy gyengébb minőségű téli abroncs is jobb, mint egy prémiumkategóriás nyári gumi – ezzel az első hallásra meglepőnek tűnő felütéssel kezdi Silimon Zoltán, a MARSO személygépjármű abroncs divízió vezetője. Hozzátéve: a téli abroncs használata sokkal fontosabb, mint amit az emberek többsége gondol.

Szavai szerint a nyári és a téli abroncs közötti legnagyobb különbségek elemzésénél két nagy témát érdemes megkülönböztetni. Az egyik a külső megjelenésben, a mintázatban mutatkozik meg. A téli gumi sokkal robosztusabb felépítésű, vaskosabb kialakítású, rengeteg sűrű, apró lamella van a felületén, azért, hogy a hóban megfelelő tapadással rendelkezzen. Mélykapaszkodó élekkel is ellátták, hogy ha megnyomjuk a gázpedált és a motor nagyobb teljesítményt ad, az abroncs a síkos úton is képes legyen közvetíteni ezt a nagyobb teljesítményt az aszfalt irányába.

Emellett a téli gumin sokkal mélyebb, szélesebb, hosszanti oldalirányú árkok helyezkednek el, hogy az abroncs tökéletesen biztosítsa a vízelvezetést. Így a latyak és a hó azonnal kivetődik az abroncsból, ezáltal a gumi az útfelületen elhelyezkedő hóban, jégben is kapaszkodni tud.

A másik téma az anyagösszetételben megmutatkozó óriási különbség. A téli gumik kiemelkedően magas szilika tartalommal rendelkeznek, hogy a puha anyagkeverékből készülő abroncsot ne koptassák el gyorsan az autósok. A lágy keverékre azért is szükség van, mert a hideg, téli időben a gumi így nem tud felkeményedni, és ezáltal nem veszti el a biztonságot adó tapadását. Ellentétben a nyári abronccsal, aminek a felforrósodott nyári utakon kell helyt állnia.

Aki szereti az autósportokat, és szokta nézni a Forma-1-et, látja: amint minimálisan változik az időjárás és az aszfalt állapota, futam közben is egyből cserélik az abroncsokat – magyarázza a szakember -,  mert még nem létezik olyan keverék ami szélsőséges, akár – 21 és +30 fok közötti körülmények között is azonos teljesítményt garantálna.

Szavai szerint azért érdemes óvakodni a használt gumiktól, mert azoknak nem ismerjük a múltját és az esetleges sérüléseket. Mindemellett sok márkánál a hasznos élettartamra kiterjesztett garanciákat is vásárolhatunk új abroncsunk mellé. Ugyanakkor biztonságunk érdekében az új abroncs vásárlásakor mindig a megfelelő méretű abroncsot válasszuk – amihez a legjobb, ha a szakemberek segítségét kérjük. Hasznos tudni: a hópehely szimbólum jelzi, hogy az abroncsot téli és havas utakra fejlesztették, ám a hópehely szimbólumot nem szabad összekeverni az M+S-es jelöléssel, ami csak azt mutatja, hogy a gumi a saras, havas utakra ajánlott. A legújabb sláger, a négyjegyű DOT szám pedig a gyártási évet és az adott hetet igazolja vissza.

A Magyar Gumiabroncs Szövetség álláspontja szerint a gyártástól számított három évig frissen gyártott abroncsról, öt évig pedig új abroncsról beszélhetünk.

Szakszerű tárolás mellett az abroncsok sem öregednek el hamar. Zárt, napfénytől és hőtől védett tárolás esetén egy 1 évig tárolt abroncs öregedése egy újonnan gyártott, ámde 3 hete használatban lévő abroncs öregedésével egyenlő.

Mindezek alapján Silimon Zoltán mindenkinek azt tanácsolja, hogy a téli gumi kiválasztásához érdemes a szakértők segítségét kérni. A MARSO-nál például megvizsgálják milyen autótípusról van szó, mekkora a motor teljesítménye és az ügyfél milyen körülmények között, milyen futásteljesítménnyel használja az autót. Ezt követi az a gazdaságossági számítás, amelynek alapján mindenkinek a lehető legjobb ár-érték arányú abroncs kiválasztásához nyújtanak segítséget.

Hirdetés
Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Adventi szeretetvendégség az Ökumenikus Segélyszervezetnél

Egy hívás 500 forint adomány, így 4 hívás egy tál meleg ételt jelenthet egy rászorulónak.

Itt az első magyar elektromos csuklós busz

Az Electronell 18-at 2025 elején az utasok is kipróbálhatják majd a Volánbusz járatain.

HungaroControl: 6 százalékkal nő a forgalom az ünnepek alatt

A tavalyi ünnepi időszakban 32 300 légi járművet kezeltek a társaság szakemberei, az idén 1800 járattal többre számítanak.
Hirdetés

Hírek

Csökkent a 6 hónapos diszkont kincstárjegy aukciós átlaghozama

A 6 hónapos diszkontkincstárjegy-aukción az ÁKK 10,0 milliárd forintért vitt piacra állampapírt.

Vegyesen alakult kedd reggel a forint árfolyama

Kedd reggeli jegyzésén a forint erősebben áll a decemberi kezdésnél, 0,9 százalékkal az euró, 0,2 százalékkal a dollár és 1,8 százalékkal a svájci frank ellenében.

Országgyűlés – Kedd a döntések napja – két tucat előterjesztés

A Pénzügyminisztérium év végével beolvad a Nemzetgazdasági Minisztériumba.

Címzetes egyetemi docensi címet kapott Feldman Zsolt

Az elismerés átadására a MATE Cselekvő Vezetők Konferenciáján került sor az intézmény kaposvári campusán.

Alig változott hétfő reggelre a forint árfolyama

Hétfő reggeli jegyzésén a forint gyengébben áll a decemberi kezdésnél, 0,3 százalékkal az euró, 0,7 százalékkal a dollár és 0,8 százalékkal a svájci frank ellenében.

A Mikulás nyomában Antalyában

A templomban található egy római kori szarkofág, amelyet halpikkelyek és akantuszlevelek díszítenek, és amelyről úgy vélik, hogy Szent Miklósé volt.

Vegyesen mozgott a forint péntek reggel

Az euró a kora esti 1,0553 dollár után 1,0568 dolláron áll péntek reggel.

Kevéssé változott szerda reggelre a forint árfolyama

Kevéssé változott a forint árfolyama szerda reggelre a főbb...

Gazdaság

Csökkentette az irányadó eurókamatokat az EKB

A kamatcsökkentést az EKB a kedvezőbb inflációs kilátásokkal és a monetáris politika transzmissziójának javulásával indokolta.

Egymillió magyar embernek van állampapírja a Magyar Államkincstárnál

Állampapírt ma már akár telefonról is, néhány kattintással lehet vásárolni a WebKincstár és a MobilKincstár felületein

A Mol részesedését az ENEOS MOL Synthetic Rubber Kft.-ben az ENEOS veszi meg

A tranzakció várhatóan 2025 első negyedévében zárul le, a hatósági jóváhagyástól függően.

Háromból két ügyfélszámla már kamatadómentes az idén is profitban fürdő brókereknél

A befektetési vállalkozásoknál összesen 298,5 ezer számla volt szeptember végén, ebből több mint 160 ezer volt a TBSZ és csaknem 32 ezer a NYESZ,.