Kezdőlap Autóipar Luxusmárkák csatája az önvezetésért
No menu items!

Luxusmárkák csatája az önvezetésért

Az új BMW 7-es. Képek forrása: bmw.hu

Miután a versenytársak egy része már lépett, most a luxusautó-gyártó BMW “Tech Magic” címszó alatt rengeteg új technológiát ígérve dobta piacra legújabb modelljét.

Vannak pillanatok, amikor a BMW vezérigazgatója úgy beszél, mint egy rámenős eladó egy autókereskedésben: a FAZ tudósítása szerint Oliver Zipsének most, a vállalat éves közgyűlésén volt egy ilyen pillanata, amikor az új BMW 7-es sorozat előnyeit ismertette a virtuálisan összekapcsolt részvényesekkel. Mondván, a vezetésre invitáló luxuslimuzinban még a legigényesebb ügyfeleknek is éppen úgy otthon kell érezniük magukat, “mint egy privát társalgóban“.

Mindez úgy hangzott, mintha a müncheni vállalat legújabb technikai vívmánya végre valóra váltaná az autonóm vezetés álmát. Zipse ugyanakkor a hátul ülő utasok szórakoztatásáról is áradozott: “Tetszik a hátul elhelyezett, 31 hüvelykes ‘BMW Theatre Screen’. Mozivá alakítja a 7-es sorozatot.” A BMW-főnök számára a dolgok egyértelműek: a 7-es sorozat a “Tech Magic” megtestesítője, és így pontosan azt jelenti, amit a vásárlók ma elvárnak. “Technológiailag jelenleg egyetlen jármű sem tud ennél többet nyújtani.

Az e-autók adózási és üzemeltetési kérdései. Hogyan hat az új autó átadások csúszása, a kényszerű túlfutás menedzselése a cégautó piacra és a flottaüzemeltetésre? Minden, amit a cégautóhasználat személyi jövedelemadó vonzatairól ismerni kell. Tudjon meg mindent a legjobb szakemberektől, egy szakmai konferencián 2022 június 15-én. Részletek és további információ: itt található. 

A különleges berendezések költségei

Szakértők szerint azonban a kételyek jogosak. Már csak azért is, mert különösen a leghevesebben vitatott témában, az automatizált vezetés kapcsán a konkurencia még keményebben veri a reklámdobot. Mindenekelőtt Elon Musk, az amerikai elektromos úttörő Tesla vezetője nem fárad bele, hogy a közeljövő önvezető autóira mutogasson. De Ola Källenius a fő rivális Mercedes-Benztől is a jelenbe hozta a témát úgy, hogy Källenius cége technológiailag Zipse előtt jár: a BMW 7-es sorozatával ellentétben a Mercedes S-osztály vásárlói már opcionális extraként rendelhetik az automatizált vezetést. A Mercedes szerint ezzel a “világ első autógyártója, amely nemzetközileg érvényes tanúsítvánnyal rendelkezik a nagymértékben automatizált vezetésre“.

A “Drive Pilot” speciális felszereltség az S-osztály szedán esetében 5000 euró plusz áfa, az elektromos S-osztály EQS esetében pedig 7430 euróba kerül, mivel az utóbbiban a vezetéstámogató rendszer nem alapfelszereltség. A Tesla 7500 eurót kér az automatizált vezetésért, az Egyesült Államokban pedig a cég nemrég 12 000 dollárra, azaz 11 400 euróra emelte az árat. És a BMW? A bajorok eredetileg azt tervezték, hogy az egy évvel ezelőtt megjelent BMW iX-et ilyen különleges felszereltséggel kínálják, de nem sokkal a piaci bevezetés előtt elálltak ettől.

Az automatizált vagy autonóm vezetés öt szintre osztható – a 0. szinttől kezdve, amikor csak a vezető irányít és vezet számítógépes segítség nélkül, egészen az 5. szintig, amikor a jármű vezető nélkül, azaz valóban autonóm módon mozog. Számos autógyártó már kínál 2. szintű asszisztens rendszereket, amelyeknél a vezető néhány másodpercre leveheti a kezét a kormányról. Egyes asszisztenseket 2. szint plusznak neveznek, mert további funkciókat tartalmaznak. A Mercedes által most kínált 3. szintű rendszer lehetővé teszi, hogy a járművezetők hosszabb ideig más dolgokat is csinálhassanak. Ugyanakkor készen kell állniuk arra, hogy bármikor átvegyék a kormányt. Csak a 4. szinttől kezdve képes arra az autó, hogy minden vezetési feladatot automatikusan végezve, hosszabb távolságokat is képes legyen megtenni a vezető beavatkozása nélkül.

Ki a felelős a bajban?

A Mercedes “Drive Pilot” autópályákon legfeljebb 60 kilométer/órás sebességig engedélyezett. Ezért különösen dugókban veheti át a vezetést. A nagyobb sebességet és az autonóm sávváltást a törvény nem engedélyezi.

Az e-autók adózási és üzemeltetési kérdései. Hogyan hat az új autó átadások csúszása, a kényszerű túlfutás menedzselése a cégautó piacra és a flottaüzemeltetésre? Minden, amit a cégautóhasználat személyi jövedelemadó vonzatairól ismerni kell. Tudjon meg mindent a legjobb szakemberektől, egy szakmai konferencián 2022 június 15-én. Részletek és további információ: itt található.   

A Mercedes tavaly év végén kapta meg az engedélyt a Szövetségi Közlekedési Hatóságtól. Britta Seeger, az értékesítési igazgatóság tagja szerint a stuttgarti vállalat az év végéig az Egyesült Államokban is szeretné megszerezni az engedélyt. Nevada és Kalifornia államok valószínűleg az elsők lesznek, ahol ez sikerülhet. Tisztázásra került az is, hogy ki a felelős, ha a számítógép letér a helyes útról: a Level 3 Drive Pilot aktiválásával a járművezető a gyártóra ruházza a felelősséget a járművéért. Kár esetén a felelősség szintén a gyártóra száll át. A kocka tehát el van vetve.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Az Alföldi Tej Kft. és a Magyar Állam között a tejipari vállalat felvásárlásáról tárgyalnak

Megkezdődnek a tágyalások az Alföldi Tej Kft. és a Magyar Állam között a tejipari vállalat felvásárlásáról

Fontos azonosító járhat le sok vállalkozásnál év végén

A LEI kód egy évig érvényes, megújításának elmulasztása komoly működési fennakadásokat okozhat.

Kovács Árpád: a globalizáció korrekciója fájdalmas, de elkerülhetetlen

A világgazdaságban olyan gyökeres átalakulás zajlik, amelyben a protekcionizmus, a...

A FAO 2,971 milliárd tonnára javította a 2025-ös globális gabonatermés-előrejelzését

Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) 10,1 millió tonnával, 2,971 milliárd tonnára emelte globális gabonatermés-előrejelzését szeptemberi várakozásához képest.
Hirdetés

Hírek

Az Alföldi Tej Kft. és a Magyar Állam között a tejipari vállalat felvásárlásáról tárgyalnak

Megkezdődnek a tágyalások az Alföldi Tej Kft. és a Magyar Állam között a tejipari vállalat felvásárlásáról

Fontos azonosító járhat le sok vállalkozásnál év végén

A LEI kód egy évig érvényes, megújításának elmulasztása komoly működési fennakadásokat okozhat.

A FAO 2,971 milliárd tonnára javította a 2025-ös globális gabonatermés-előrejelzését

Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) 10,1 millió tonnával, 2,971 milliárd tonnára emelte globális gabonatermés-előrejelzését szeptemberi várakozásához képest.

Nő a vásárlóerő, bővül a kiskereskedelem

Nő a vásárlóerő, bővül a kiskereskedelem - a családi adócsökkentések és a nyugdíjasok élelmiszer-utalványa tovább erősítik a forgalmat - állapította meg a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM).

Gyengüléssel indítottak a vezető nyugat-európai tőzsdék

Mínuszban indítottak a vezető nyugat-európai tőzsdék hétfőn. A londoni tőzsde FTSE100 indexe 0,09 százalékkal, a frankfurti DAX indexe 0,08 százalékkal, a párizsi CAC-40 indexe pedig 0,74 százalékkal gyengült nyitáskor.

Augusztusban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 2,4, százalékkal haladta meg

2025. augusztusban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 1,9 százalékkal, naptárhatástól megtisztítva 2,4 százalékkal meghaladta az előző év azonos időszakit - jelentette hétfőn a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

Iránykereséssel kezdődhet a kereskedés a tőzsdén az elemző szerint

Iránykereséssel kezdődhet a hétfői kereskedés a Budapesti Értéktőzsdén (BÉT) az Equilor Befektetési Zrt. elemzője szerint. A BÉT részvényindexe, a BUX 812,54 pontos, 0,82 százalékos emelkedéssel, 100 462,96 ponton zárt pénteken.

Elkezdődtek az elbírálások: most kiderül, melyik gazda kap támogatást

Idén több mint 3 milliárd forint kifizetése várható ezen a jogcímen – tájékoztatott Viski József, az Agrárminisztérium agrár- és vidékfejlesztési támogatásokért felelős államtitkára.
Hirdetés

Gazdaság

Csodánkra jár a világ: a vagyonosodás tempójában világcsúcs ütemet diktálunk, a Blochamps prognózisa már 2019-ben előre látta

A Blochamps Capital szakembere arra figyelmeztet, hogy a hazai vagyonosodás üteme nemzetközi összevetésben is kiemelkedő

Fiatalok tízezrei adósodtak el 2025 első felében – több százan máris bajba kerültek

A munkáshitelek rövid időn belül megugró aránya a késedelmes állományon belül azt sejteti, hogy a konstrukció sérülékeny ügyfélkört vonz, így a gyors felfutás mellett gyorsan a törlesztési nehézségek válhatnak a legfőbb problémává.

A kockázatkezelés nem játék, de tanulhat a sakkból – öt párhuzam a tábla és a tőkepiacok között

A 2008-as pénzügyi válság óta a kockázatkezelés a banki működés egyik legfontosabb területévé vált. Ma már nemcsak arról szól, hogy egy intézmény megfeleljen a szabályozói elvárásoknak, hanem arról is, hogy előre felkészüljön szélsőséges forgatókönyvekre és biztosítsa a pénzügyi szektor hosszú távú stabilitását.

Devizapiac – Erősödött a forint reggel

Erősödött a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben péntek reggel az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.