Kezdőlap Gazdaság Az USA tisztán akar repülni, de ez a földeket veszélyeztetheti
No menu items!

Az USA tisztán akar repülni, de ez a földeket veszélyeztetheti

A repülés szén-dioxid kibocsátásának csökkentéséért az USÁ-ban adójóváírással akarják ösztönözni a repülők fenntartható üzemanyagaihoz szükséges anyagok gyártását.

A Biden-kormányzat kedden a gyártóknak nyújtott adókedvezmények rendszerével igyekszik ösztönözni az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentése szempontjából kulcsfontosságúnak tartott fenntartható repülőgép-üzemanyagok gyártását.

A növényekből előállított repülőgép-üzemanyagok segítenek majd “dekarbonizálni” a kereskedelmi légiközlekedési iparágat, mondták a Washingtonpost értesülése szerint a kormányzat tisztviselői, amikor bemutatták az ösztönzőket, amelyeket az inflációcsökkentési törvényben engedélyeztek.

“A mai bejelentés fontos lépcsőfok, mivel elismeri, hogy a mezőgazdasági termelők fontos szerepet játszhatnak az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésében, és elkezdi jutalmazni őket ezen hozzájárulásuk révén az új üzemanyagok előállításában” – mondta Tom Vilsack mezőgazdasági miniszter egy nyilatkozatban. “Ez egy nagyszerű kezdet, ahogyan új piacokat alakítunk ki a fenntartható légi járművek üzemanyagai számára, amelyekhez hazai, klímatudatos mezőgazdasági gyakorlatok alkalmazásával termesztett mezőgazdasági terményeket használunk.

A program keretében a gyártók adójóváírásra lesznek jogosultak az olyan fenntartható repülőgép-üzemanyagok (SAF) esetében, amelyek legalább 50 százalékkal csökkentik az üvegházhatású gázok kibocsátását a kőolaj-alapú repülőgép-üzemanyaghoz képest. Az 50 százalékos üvegházhatásúgáz-kibocsátás-csökkentést elérő SAF gallononként 1,25 dollár jóváírásra jogosult, az 50 százalékot meghaladó kibocsátás-csökkentést elérő SAF pedig minden egyes százalékpont után gallononként további 1 cent jóváírásra jogosult, így a jóváírás maximális összege gallononként 1,75 dollár lehet.

John Podesta, az elnök nemzetközi klímapolitikáért felelős főtanácsadója az újságíróknak tartott tájékoztatóján elmondta, hogy az amerikai kereskedelmi légiközlekedési ágazat az összes közlekedési energia mintegy 10 százalékát fogyasztja, és az amerikai szén-dioxid-kibocsátás mintegy 2 százalékát termeli. Podesta szerint a kormányzat úgy tekint erre az ágazatra, mint “nehezen szén-dioxid-mentesíthető” ágazatra, amelyet “kötelezően szén-dioxid-mentessé kell tenni”.

“A SAF kulcsfontosságú a nettó zéró légiközlekedés eléréséhez” – mondta Podesta. Az aktualizált iránymutatás részeként a SAF ügynökségek közötti munkacsoport bejelentette egy olyan modell frissítését is, amely további módszertant biztosít a SAF-termelők számára a sugárhajtású üzemanyagok termesztése során keletkező üvegházhatású gázok kibocsátási arányának meghatározásához az életciklus során.

Egyes környezetvédelmi csoportok és tudósok aggodalmukat fejezték ki a kormány tervével kapcsolatban, mivel az élelmiszertermelésre használt mezőgazdasági területeket kiszoríthatják a sugárhajtómű-üzemanyag előállítására használt növények. Ez világszerte erdőirtásokhoz vezethet, mivel az Egyesült Államokban kiszoruló területek pótlására élelmiszertermelésre szánt földeket irtanak ki.

Dan Lashof, az Egyesült Államokban működő World Resources Institute igazgatója szerint a kormányzat javított a szabályokon, de azok még mindig nem veszik teljes mértékben figyelembe a termőföldek elvesztését.

“Az alapvető probléma számunkra az, hogy szerintünk nincs értelme az élelmiszert repülőgép-üzemanyaggá alakítani, és nem örülünk annak, hogy ennek lehetővé tételéhez utat teremtünk” – mondta Lashof. “Ez valójában arról szól, hogy hogyan kellene felhasználnunk a korlátozott mennyiségű elsőrangú mezőgazdasági területet egy olyan világban, ahol egy 10 milliárd emberhez közelítő népességet kell táplálnunk.”

Az iránymutatás magában foglalja a mezőgazdasági minisztérium kísérleti programját, amely az éghajlatváltozást segítő mezőgazdasági gyakorlatok alkalmazását ösztönzi. Azok, akik bizonyos gyakorlatok “csomagját” alkalmazzák, beleértve a takarónövényeket és a fokozott hatékonyságú műtrágyát, jogosultak lennének az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésére.

A szójabab és a növényi olaj jó példák a sugárhajtású üzemanyagok előállításához használt anyagokra, amelyek legfeljebb feleannyi kibocsátást eredményeznének, mint a kőolajalapú termékek.

Érsek M: Zoltán

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Közös felelősségünk a madarak és a fák megóvása

Magyarország egyik legszebb és legrégebbi természetvédelmi hagyományát, a Madarak és fák napját ünnepeljük május 10-én. Ez az alkalom több mint száz éve hívja fel a figyelmet a természeti értékek megóvására, különösen a madarakra és a fákra.

Bécsi vonatok – Sínen a megújulás

Április végén az Osztrák Szövetségi Vasutak (ÖBB) a kényelem és minőség jegyében megkezdte legismertebb nagysebességű vonatainak, a Railjeteknek átfogó modernizálását.

Egyetemistáknak szóló startup programhoz csatlakozott a MÁV-csoport

Szakmai partnerként a MÁV-csoport is csatlakozott az egyetemisták startup programjához, a Hungarian Startup University Programhoz (HSUP)

Az agrárszakképzésben is kulcsfontosságú az innováció

A most átadott eszközök – köztük egy modern mezőgazdasági vontató, egy kisbusz, valamint a pék- és cukrász tanműhely – jelentős mértékben hozzájárulnak az intézmény gyakorlatorientált képzésének megerősítéséhez
Hirdetés

Hírek

Bécsi vonatok – Sínen a megújulás

Április végén az Osztrák Szövetségi Vasutak (ÖBB) a kényelem és minőség jegyében megkezdte legismertebb nagysebességű vonatainak, a Railjeteknek átfogó modernizálását.

Egyetemistáknak szóló startup programhoz csatlakozott a MÁV-csoport

Szakmai partnerként a MÁV-csoport is csatlakozott az egyetemisták startup programjához, a Hungarian Startup University Programhoz (HSUP)

Mondjon véleményt az új KRESZ-ről

Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) lehetőséget fog adni mindenkinek arra, hogy megismerje az új KRESZ elkészült koncepcióját, véleményt mondjon róla, és javaslataival hozzájáruljon a közúti közlekedési szabályok kialakításához.

Pántya József: október 31-re elkészül az M30-as autópálya

A tervezett határidőre, október 31-re elkészül az M30-as autópálya lezárt részének kijavítása.

Soha nem vettünk még fel annyi személyi kölcsönt, mint márciusban

Nem csökkent a lakosság hiteléhsége: személyi kölcsönből még soha nem fogyott annyi, mint márciusban, a lakáshitelek volumene a három évvel ezelőtti rekord felé közelít.

Várakozáson felüli az OTP Bank nyeresége az első negyedévben

Az OTP Bank az első negyedévben a várakozások átlagát meghaladva 188,576 milliárd forint konszolidált korrigált adózás utáni eredményt ért el, 21 százalékkal alacsonyabbat az előző év azonos időszakánál

Fedezd fel Bécs titkait egy interaktív felfedezőúton!

Bécsben egy új, "WiG City Challenge" néven futó, interaktív városi felfedezőprogram indult, amely egy applikáció segítségével vezeti át a fiatalokat a város különleges helyszínein.

Az Európai Bizottságnak baja van a magyar pénzmosási szabályokkal

A Bizottság az 5. pénzmosási irányelv helyes átültetésére szólítja fel Magyarországot
Hirdetés

Gazdaság

Július 1-től újabb szigor az online számlaadat-szolgáltatásban. Itt van mire figyeljünk.

Az Online Számla rendszerbe jelentett számlaadatok pontosságának javítása érdekében újabb szigorítás várható a Nemzeti Adó- és Vámhivatal részéről a figyelmeztető- (WARNING) és hibaüzenetek (ERROR) kapcsán,

Devizapiac – Erősödött kissé a forint kedd reggelre

Erősödött kissé a forint a főbb devizákkal szemben kedd reggelre az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Szokatlan mértékű túlterheléses támadás érte az OTP-t

Nemzetközi mércével mérve is szokatlan méretű túlterheléses támadás érte csütörtökön az OTP Bank digitális ügyfélkiszolgálási felületeit

Indul a Lakhatási Tőkeprogram, emelt keretösszeggel, 300 milliárd forinttal

A Lakhatási Tőkeprogram a nagy érdeklődés miatt 100 milliárd forinttal magasabb keretösszeggel, 300 milliárd forinttal indul el.