Folytatódik az MG márka térnyerése a magyarországi újautópiacon: piaci részesedése felfelé araszol, és a márkakereskedői hálózat bővülése sem állt még meg az importőr MG Motor Hungary tájékoztatása szerint.
Október elején Szekszárdon újabb kereskedő kezdte meg az MG-k forgalmazását, ezzel 25 tagúra bővült a hálózat, ami az importőr szerint már országos lefedettséget biztosít. A piaci igényekre reagálva ugyanakkor Tatabányán és Veszprémben két további kereskedés nyílik hamarosan – jelezték.
A brit eredetű MG (Morris Garrages) márka 2022-ben jelent meg a magyar piacon, miután a Duna Autó cégcsoport megkapta a márka magyarországi importőri feladatait. Az MG-t tulajdonosa, a kínai SAIC Motor Corporation újra kívánja pozícionálni Európában, és expanziós stratégája részeként Kelet-Közép-Európában az elsők között Magyarországon kezdte forgalmazni autóit. Az importőr akkor középtávon 3 százalékos piaci részesedés elérését tűzte ki.
Az idén szeptember végéig 1318 MG-t helyeztek forgalomba Magyarországon a hálózathoz tartozó márkakereskedések, ezzel az MG 1,48 százalékos részesedést szerzett a piacra lépése óta eltelt két év alatt. Tavaly a teljes évben 1098 gépjárművet értékesítettek, ez akkor 1,32 százalékos részesedéshez volt elegendő. A márka sikerét az importőr a jó ár-érték arányú modellekkel magyarázza, valamint azzal, hogy hajtáslánc tekintetében kínálata teljes.
Az MG eladásaiban a magyarországi trenddel ellentétben a magánszemély vásárlók vannak túlsúlyban, arányuk 60 százalék a céges vevők 40 százalékával szemben. Tapasztalatuk szerint a magánvásárlók körében még mindig a legnépszerűbbek a belsőégésű motorral ellátott autók, legtöbbet értékesített modelljük a benzines MG ZS, egy családbarát SUV. A környezetbarát, elektromos modellek vevői ennél a márkánál is túlnyomóan cégek. Az MG Motor Hungary 2023-ban közel 12 milliárd forint árbevételt ért el, 28,38 millió forintos eredmény mellett. (MTI)