Kezdőlap Autó Elektromos kombi felvillanyozó kalandokhoz: Volkswagen ID.7 Tourer teszt
No menu items!

Elektromos kombi felvillanyozó kalandokhoz: Volkswagen ID.7 Tourer teszt

Képzelj el egy autót, amely csendesen suhan az Alpok szerpentinjein, miközben a csomagtérben minden elfér, amire a családnak szüksége van a nyaraláshoz és még a  üléseken is elég hely van a nagyra nőtt gyerekeknek. Ez a Volkswagen ID.7 Tourer, a márka első, teljesen elektromos kombija.

Mivel a kombi igazán ritkaság a villanyautók autók piacán, nem véletlen, hogy az ID.7 Tourer a nemzetközi autós sajtó szerint új szintet képvisel az elektromos kombik piacán.

Nemzetközi fogadtatás és a VW stratégiája

A brit What Car? a hatalmas, 605 literes csomagtérért és a prémium belső térért dicséri, míg az Electrifying.com a hosszú, akár 690 km-es WLTP hatótávot és a csendes utasteret emeli ki, amely „tökéletes hosszú utakra”. Az sem mellékes, hogy a nyilván legoptimálisabb körülmények között zajlott svájci tesztek rekordot döntöttek: a Pro S változat 794 km-t tett meg egyetlen töltéssel. Az InsideEVs a fejlett technológiákat, például az AR head-up display-t és a relaxációs Wellness appot méltatja, bár a Top Gear szerint a dizájn „kissé jellegtelen”, és az ár (50 000–63 000 euró) magasabb a riválisokénál.

A Volkswagen számára az ID.7 Tourer ugyanakkor kulcsfontosságú és sikeres lépés az elektromos mobilitás felé. A VW az elektromos ID. család zászlóshajójaként pozicionálja, amely a Passat Variant, a Golf Variant és az Arteon Shooting Brake mellett így már minden hajtásláncot lefed a kombi szegmensben. Imelda Labbé, a VW értékesítési vezetője szerint az ID.7 Tourer a „családok és üzleti utazók álma”, hiszen a prémium technológiák – mint a „smart glass” panorámatető vagy a masszázsfunkciós ülések – már a legfelső-középkategóriát célozzák. A németországi Emdenben gyártott modell a VW 2030-as célját is szolgálja, amelynek fókuszában az áll, hogy flottájuk jelentős része elektromos legyen.

 

Külcsin: Elegancia és tér

A szedán változatnál lényegesen mutatósabb ID.7 Tourer első pillantásra magára vonzza a tekinteteket, különösen tesztautónk Akvamarin kék fényezésével, amely új életet lehel a kombi formába. A 2019-es ID. Space Vizzion koncepció szellemi örököse, 4961 mm hosszú, 1862 mm széles és 1536 mm magas, azonos méretekkel, mint a szedán testvére. A 2971 mm-es tengelytáv tágas belteret biztosít, a 0,25-ös légellenállási együttható pedig a hatékonyságot szolgálja. A hátsó lámpák pirosan izzanak nappali menetfényként, és a világító VW-logó opcióval még különlegesebb az összkép, bár a 20 colos felnik kissé elvesznek a hatalmas karosszérián.

Belül a visszafogott prémium érzet uralkodik. A 15 colos érintőképernyő gyors és intuitív, testreszabható kezdőképernyővel, ahol a klíma és az ülésfűtés egy mozdulattal állítható. (Bár a kulcsfunkciók esetében továbbra is kár, hogy nem a könnyebben kezelhető és ezért biztonságosabb, dedikált megoldás felé megy a divat.) A vezető előtt kompakt, de informatív kijelző, a középső konzolon pedig rolós tároló, induktív töltő és USB-C portok bővíti az utazási élményt. Az ErgoFlex ülések szürkés kárpitja elegáns, bár családi használatra foltérzékeny, a masszázs és szellőztetés opció viszont kifejezetten kényezteti a vezetőt.

Belbecs: Erő és hatótáv

A Tourer három változatban érhető el: Pro (77 kWh akku, 286 LE, 600 km WLTP hatótáv), Pro S (86 kWh, 690 km hatótáv) és GTX (340 LE, 4MOTION összkerékhajtás). Tesztautónk a Pro 77 kWh-s változata volt, amely hátsókerék-hajtású, 175 kW-os DC gyorstöltéssel (10–80% 28 perc alatt) optimális, az AC töltés viszont lassú. A valós hatótáv városban 400–450 km, autópályán 350–380 km, 19 kWh/100 km átlagfogyasztással. Vagyis nem éri el a gyári adatként kommunikált 600 km-t – a svájci csoda csúcsbeállítástól pedig végképp messze van -, de a kategóriájában így is a jobbak között van.De azért így is vicces, hogy amikor beültem az autóba, a kijelző a 22 percre lévő Lidl mellett, többek között Párizs töltőállomásit is felajánlotta, ami azért kellő önbizalomra vall.

A futómű hangolása optimális: a Dynamic Chassis Control (DCC) simán kezeli az úthibákat, az utastér csendes, a vezetés könnyed. És miközben a GTX sportosabb, a Pro változat kényelme a családok számára ideális.

Családok és elektromos kalandorok autója

Az ID.7 Tourer a családi nyaralások és üzleti utak elektromos megoldása. A 605 literes csomagtér (lehajtott ülésekkel 1714 liter) mindent elnyel, a padló alatti rekesz kábeleknek vagy extra csomagoknak tökéletes. A hátsó ülések tágasak, a gyerekülések behelyezése gyerekjáték a szélesre nyíló ajtóknak köszönhetően. A „smart glass” panorámatető pedig izgalmassá varázsolja a kabint, miközben a Wellness app masszázzsal és zenével lazít.

Összességében az ID.7 Tourer kategóriateremtő elektromos kombi, amely a Passat Variant elektromos alternatívájaként kényelmet, technológiát és praktikumot kínál a villanyautósok növekvő táborának.

Érsek M. Zoltán

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Hilaris Hotels: grandiózus fejlesztés a Großglockner lábánál

A Hilaris Hotels újabb nagyszabású fejlesztéssel pezsdíti fel az...

BKK: új, téli MOL Bubi-bérletet vezetnek be december 23-ig

A BKK érvényben lévő szolgáltatási szerződése december 23-ig érvényes, a jelenleg elérhető bérletkonstrukció már a szolgáltatás jövőbeni átállásához igazodik.

Közel 12 milliárd forintot költ digitális hálózati fejlesztésre az MVM Démász és az MVM Émász

A projekt az időjárásfüggő, megújuló alapú villamosenergia-termelés, elsősorban a naperőművek, dinamikus felfutásából adódó kihívásokra ad választ a fizikai hálózatfejlesztéseket kiegészítve.

BÉT- Az OTP húzta le a BUX-ot

A részvénypiac forgalma 29,5 milliárd forint volt, a vezető részvények ára vegyesen változott az előző napi záráshoz képest.
Hirdetés

Hírek

BKK: új, téli MOL Bubi-bérletet vezetnek be december 23-ig

A BKK érvényben lévő szolgáltatási szerződése december 23-ig érvényes, a jelenleg elérhető bérletkonstrukció már a szolgáltatás jövőbeni átállásához igazodik.

BÉT- Az OTP húzta le a BUX-ot

A részvénypiac forgalma 29,5 milliárd forint volt, a vezető részvények ára vegyesen változott az előző napi záráshoz képest.

Dámszezon Gúthon: 85 százalék az érmes arány

A barcogás időszakában 110 lapátos dámbika került terítékre, az átlagsúly 4,08 kilogramm volt.

Nem a párna a pénz legjobb helye az inflációban

Akciós bankbetétekkel rövid távon is kivédhető a pénzromlás

Az Apple 13. éve a világ legértékesebb márkája

A listavezető Apple márkaértéke 470,9 milliárd dollár volt, 3,7 százalékkal kisebb a tavalyinál.

KSH: a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket átlagosan 4,3 százalékkal haladták meg

A háztartási energiáért 10,7 százalékkal többet kellett fizetni átlagosan, ezen belül a vezetékes gáz 23,7, az elektromos energia 2,1 százalékkal drágult.

Bécsben nyit újabb irodát az Indotek Group

Az Indotek 2025 elején egy ismert osztrák pénzügyi-ingatlanpiaci szakemberrel erősítette meg több mint 600 fős hazai csapatát

HIPA: idén új csúcsot dönthetnek az amerikai befektetések Magyarországon

Donald Trump amerikai elnök hivatalba lépésével teljesen új időszak kezdődött a magyar-amerikai kapcsolatokban, Orbán Viktor washingtoni útja pedig történelmi jelentőségű találkozó volt.
Hirdetés

Gazdaság

Nem a párna a pénz legjobb helye az inflációban

Akciós bankbetétekkel rövid távon is kivédhető a pénzromlás

Óvatosan fektetnek be a magyarok, a pénzügyi műveltség és a digitális bizalom erősítésre szorul

Az XTB egy nemzetközi befektetési applikáció, amelynek világszerte több mint 2 millió felhasználója van. A befektetési szolgáltató XTB csoport több mint 1300 munkavállalót foglalkoztat.

Kamatot csökkentett a Fed

Ezenkívül a központi bank úgy döntött, hogy december 1-jén befejezi az összes értékpapír-állományának csökkentését.

Van akinél nagyon komoly szja visszatérítést hozhat ez a megoldás

Az év vége közeledtével érdemes ellenőrizni az idei nyugdíjpénztári befizetéseink összegét, annak érdekében, hogy minél jobban ki tudjuk használni az szja-visszatérítés lehetőségét – hívja...