Kezdőlap Cégvilág A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget...
No menu items!

A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad

 A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat arra, hogy leküzdjék az időről időre megjelenő gazdasági és egyéb kihívásokat. A Magyar Termék Nonprofit Kft. pedig abban tud a cégek segítségére lenni, hogy inspirálja a kooperációt, a tudásmegosztást, illetve az egyéni és közös fejlődést – hangzott el a független minősítő szervezet és az Auchan Magyarország Kft. közös debreceni beszállítói fórumán. 

A fórum kiváló példája annak, hogyan lehet segíteni közösen a mikro- és kisvállalkozásokat abban, hogy termékeik eljussanak a boltok polcaira és a vásárlók kosarába. Az Auchan Magyarország Kft., a Magyar Termék Nonprofit Kft. és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara együttműködése nemcsak piacra jutási lehetőséget kínál a helyi élelmiszer-előállítóknak, hanem kézzelfoghatóan hozzájárul a hazai gazdaság erősítéséhez is. Ez a fórum fontos lépés afelé, hogy a hazai termékek még nagyobb arányban jelenjenek meg az áruházak polcain. 

A Magyar Termék Nonprofit Kft. lassan két évtizede elkötelezetten támogatja a Magyarországon tevékenykedő vállalkozásokat abban, hogy megbízható minőségű hazai termékeik jól láthatóak, könnyen és egyértelműen azonosíthatóak legyenek a boltok kínálatában, ezáltal a vásárlók mindenkor a legjobb, ugyanakkor megfizethető hazai árut választhassák. E cél elérése érdekében mára kétszázhatvan vállalkozás csatlakozott a Magyar Termék védjegyek használói közé és mintegy hatezer védjegyes termék található meg az üzletek polcain.

A Magyar Termék védjegy használatának előnyeit mára a számok is jól bizonyítják. A logót megjelenítő vállalkozások éves árbevétele – minden korábbi várakozást felülmúlva – tavaly már elérte a 4 500 milliárd forintot, ezzel együtt a hazai termékeket gyártó cégek 2024-ben mintegy 48 ezer magyar család megélhetését biztosították.

„A védjegy a vevők számára fontos igazodási pont, jelenléte egyre inkább meghatározza, hogy mi kerül a vásárlók kosarába. Ezt igazolja, hogy aktuális reprezentatív kutatásunkon a válaszadók több mint 90 százaléka nyilatkozta azt, hogy a Magyar Termék védjegyeket jól ismeri és keresi is a vásárlásai során” – mondta Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője az Auchan Magyarország Kft.-vel közösen tartott debreceni beszállítói fórumon. Hozzátette, a magyar lakosság lényegi elvárása a Magyar Termék védjegyes termékekkel szemben, hogy azok hazai alapanyagokból készüljenek, kiváló minőségűek, megbízhatóak legyenek, egyszersmind a magyar munkavállalók számára biztosítsanak munkalehetőséget.

A Magyar Termék jelölés jelenleg a legismertebb, és a leghitelesebbnek tartott hazai védjegy a friss kutatás eredménye alapján. Ezt jól mutatja, hogy a hitelességi listán első helyen szerepel, az értékelés az elérhető legmagasabbhoz közelít.

Benedek Eszter szerint ez nemcsak elismerés, hanem óriási felelősség is. A vásárlók tudatossága és a hazai termékek felismerése a boltok polcain egy-egy vásárlás alkalmával szintén erősödött, ez közel tíz százalékos növekedést jelent a néhány évvel ezelőtti eredményhez képest. A kutatás szerint a Magyar Termék a leginkább látható és a legjobban kommunikált hazai védjegy a piacon. A kutatási adatok alapján a válaszadók jelentős része figyel a védjegyes termékekre a bevásárlás során, hiszen 74,6 százalékuk azt nyilatkozta, hogy rendszeresen helyez védjegyes termékeket a kosarába.

Az ügyvezető hozzátette: “Nagyon fontos számunkra az is, hogy a vásárlók többsége felismerte azt az értéket, hogy a hazai termékek megvásárlása közvetlenül hozzájárul a magyar munkahelyek megőrzéséhez. Ez összhangban van a Magyar Termék védjegy edukációs küldetésével – hiszen a célunk nemcsak a vásárlás ösztönzése, hanem a hazai gazdaság támogatása és a hazai munkahelyek védelme”

Nagy Attila, az Auchan Magyarország Kft. értékesítési igazgatója az áruházlánc debreceni üzletében szervezett sajtótájékoztatón elmondta: „A Magyar Termék védjegy elősegíti, hogy a vásárlóink kiváló minőségű, kedvező árú termékekhez juthassanak, ami mindig is fontos volt számunkra, a sajátmárkás kínálatunkban is. A Magyar Termék védjegy jelenleg 24 gyártó által előállított, 126 Auchan sajátmárkás terméken jelenik meg, mely fogyasztói cikkek előkelő helyen, a többi ajánlattól vizuálisan is jól elkülönítve láthatóak. Ezzel nemcsak az Auchan magyar termékek iránti elhivatottságát szeretnénk megmutatni, hanem a vásárlókat is arra ösztönözzük, válasszák bátran a hazait, ezáltal a magyar vállalkozások fejlődését és a magyar háztartások életminőségét is támogathatják” – hangsúlyozta az értékesítési igazgató. 

„Mérföldkő a történetünkben ez a mai nap, mert az Auchan Debrecen áruházunkban először tartottunk helyi beszállítói fórumot a Magyar Termék és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara együttműködésével. A kistermelőkkel, helyi termékek előállítóival szervezett személyes találkozónk célja pedig, hogy elősegítsük a regionális, tradicionális termékek piacra jutását, erősítsük a környékbeli mikro- és kisvállalkozásokat, és növeljük a helyi értékesítés arányát az Auchan kínálatában: lehetőséget nyújtva arra, hogy az Auchan Debrecen polcaira kerüljenek a környékbeli termékek. Emellett kiemelt célunk, hogy láthatóbbá tegyük a vásárlóink számára a környékbeli, emblematikus termékeket és előállítóikat egyaránt” – ismertette a helyi program célkitűzéseit Nagy Attila.

Papp Zsolt, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara elnöke beszédében kifejtette: „A magyar gazdaság ereje és versenyképessége szempontjából meghatározóak a kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések, hogy ezek a partnerségek minden szinten, a termelők, gyártók, beszállítók, az áruházláncok viszonylataiban is jól működjenek”. Hozzátette: „A Magyar Termék Nonprofit Kft. és az általa gondozott védjegyek szerepének jelentősége vitathatatlan ebben az ökoszisztémában. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara határozottan képviseli a hazai termelők, élelmiszer-előállítók érdekeit, és a védjegyek megbízhatóságot jelentenek a vásárlóknak, a kiskereskedőknek, illetve kiszámíthatóságot a hazai gazdaságoknak”.        

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Az MFB 2,7 milliárd forint nyereséget könyvelt el az első hat hónapban

A bank saját tőkéjének értéke a fél év végén 634,778 milliárd forintot tett ki, alig változott az év végi 635,555 milliárd forinthoz képest.

4 millió 712 ezer volt a foglalkoztatottak száma, a munkanélküliségi ráta 4,3 százalék

A munkanélküliek száma 211 ezer fő, a munkanélküliségi ráta 4,3 százalék volt - jelentette csütörtökön a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

Első emléktábla a Palatinus strandon

Budapesten a nyár és kikapcsolódás egyik fő helyszíne a Margit-sziget és különösen a fővárosiak közkedvelt Palatinus fürdője. A strand, amely gyerekek, felnőttek és persze családok számára sok-sok emlék kedves helye. A Győri család is hosszú éveken át nyaralt itt, és ezt emléktáblával örökítették meg – így emlékezve édesapjukra, a Palán töltött időkre és a mára legendássá vált pingpongcsatákra. A Palatinus első emléktábláját 2025. augusztus 23-án avatták fel a Margaréta-medence hangulatos padjánál a Győri család körében.

Bringával filmfesztiválra-Bécs kerékpáros kihívása a klímavédelem jegyében

A bécsi Városháza előtti filmfesztiválon idén is nagy sikerrel zajlott a kerékpáros kihívás, amely játékos formában ösztönözte a lakosságot a fenntartható közlekedésre.
Hirdetés

Hírek

Az MFB 2,7 milliárd forint nyereséget könyvelt el az első hat hónapban

A bank saját tőkéjének értéke a fél év végén 634,778 milliárd forintot tett ki, alig változott az év végi 635,555 milliárd forinthoz képest.

4 millió 712 ezer volt a foglalkoztatottak száma, a munkanélküliségi ráta 4,3 százalék

A munkanélküliek száma 211 ezer fő, a munkanélküliségi ráta 4,3 százalék volt - jelentette csütörtökön a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

Első emléktábla a Palatinus strandon

Budapesten a nyár és kikapcsolódás egyik fő helyszíne a Margit-sziget és különösen a fővárosiak közkedvelt Palatinus fürdője. A strand, amely gyerekek, felnőttek és persze családok számára sok-sok emlék kedves helye. A Győri család is hosszú éveken át nyaralt itt, és ezt emléktáblával örökítették meg – így emlékezve édesapjukra, a Palán töltött időkre és a mára legendássá vált pingpongcsatákra. A Palatinus első emléktábláját 2025. augusztus 23-án avatták fel a Margaréta-medence hangulatos padjánál a Győri család körében.

Határokon átívelő televíziós együttműködés támogatja a természetvédelmi ismeretterjesztést

A természetvédelem nem örökölhető, tenni kell érte, hogy az emberek felismerjék, ezért is példaértékű Kecskeméti TV és a Pannon TV természetvédelmi célú magazinsorozata, amely az elmúlt másfél évben több mint 80 millió forint európai uniós támogatással valósulhatott meg az Interreg-IPA Magyarország-Szerbia Határon Átnyúló Együttműködési Program részeként.

A fővárosban lassan csak egyetlen szobára elég a mediánbér

Egy év alatt közel 10 százalékkal nőtt a magyarországi bruttó átlagkereset – derült ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) jelentéséből. A bruttó átlagbér 2025 júniusában 704 400 forint volt a KSH szerint, míg a nettó átlagkereset 484 200 forint volt ugyanebben az időszakban. A nettó keresetek mediánértéke 395 ezer forint volt júniusban. A Bank360 szakértői megvizsgálták, mekkora hitel felvételére elegendők a mostani bérek, illetve ezek alapján azt is megnézték, mekkora ingatlanok megvásárlására adnak ezek lehetőséget.

Nyereséges volt a Rába, de csökkent az árbevétele

A Rába Járműipari Holding Nyrt. árbevétele 8,2 százalékkal 28,822 milliárd forintra csökkent az idei év első hat hónapjában az előző év azonos időszakához képest

Mennyi az önkéntes nyugdíjpénztárak vagyona? 2314,3 milliárd forint

A vagyon legnagyobb hányada változatlanul magyar állampapírban található.

Továbbra is együttműködik az Ökumenikus Segélyszervezet és a Porsche Hungária

Újabb két évre hosszabbította meg stratégiai együttműködését az Ökumenikus Segélyszervezet és a Porsche Hungária Kft., a cég három újabb személyautót biztosít a karitatív munkához.
Hirdetés

Gazdaság

Az egészségpénztár is segítheti az iskolakezdést

A szolgáltatás mostantól az éven belül bármikor igényelhető, megszűnt az a szabály, hogy a vásárlási számlát csak a tanév kezdete előtt, illetve a vége után legfeljebb 15 nappal állíttathatták ki.

Bővül a Magyar Államkincstár online állampapír-értékesítése

Új, azonnali és biztonságos fizetési lehetőséggel bővül a Magyar Államkincstár online értékesítési rendszere: a WebKincstárban és a MobilKincstárban mostantól QVIK fizetéssel is vásárolhatnak állampapírt az ügyfelek.

Kamatdöntés – Egyhangúlag szavazott az alapkamatról az MNB Monetáris Tanácsa júliusban

A július 22.-i döntés alapján a jegybanki alapkamat 6,50 százalék maradt.

A nyári uborkaszezon a legjobb időszak a dubaji ingatlanvásárlásra a magyar szakértő szerint

Töretlenül növekszik a magyarok érdeklődése a dubaji ingatlanok iránt, egyes cégek évről évre hússzoros növekedést is tapasztalnak a keresletben.