Magánszemélyeknek segít adószámot igényelni és a tevékenységükkel kapcsolatos adatokat, változásokat bejelenteni a NAV internetes nyomtatványkitöltő alkalmazása. Immár az egyéni vállalkozók is online jelenthetik be adataikat vagy azok változását.
A két új szolgáltatással az alkalmazás már összesen négy ügycsoportban biztosítja az online megoldást, ami azt jelenti, hogy egyes bejelentéseket bevallásokat akár otthonról, kényelmesen, webes felületen lehet kitölteni, illetve beküldeni.
Az alkalmazás mobiltelefonról is elérhető. Ezzel a lehetőséggel például egy magánszemély maximum 30 percen belül kiválthatja az adószámát.
A január óta elérhető alkalmazásban eddig két szolgáltatást lehetett igénybe venni. Az egyik az adóazonosító jellel, adóigazolvánnyal, vámazonosító számmal és levelezési címmel kapcsolatos, valamint az egészségügyi szolgáltatási járulékfizetési kötelezettséggel kapcsolatos bejelentések intézése volt.
A másik a jövedéki adóval kapcsolatos bevallások, adóbevallások, adó-visszaigénylések, továbbá a jövedéki adóról szóló törvény szerinti adóalanyok számára készült adóbevallási tervezetek megtekintése, elfogadása vagy módosítása és benyújtása volt.