A business osztályú ülések rövidtávú járatokról való kitiltására szólította fel a hagyományos légitársaságokat a Wizz Air.
A fapados légitársaság szerint a business class-on utazóknak kétszer akkora a szén-dioxid-lábnyoma, mint azoknak, akik turistaosztályon utaznak, így ezzel a gyakorlattal egy “archaikus és pazarló” modellt tart életben az iparág.
A Wizz Air állítja, iparági problémáról van szó, ami iparági megoldást kíván. A légitársaságoknak ezért el kell kötelezniük magukat az ötórásnál rövidebb repülőutak esetében a business class osztályok teljes betiltása mellett.
Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója úgy fogalmazott: a Wizz Air elkötelezett a fenntartható légiközlekedés mellett, ezért arra szólítják fel a versenytársaikat, hogy felelősen alakítsák ki üzleti modelljüket, és fejezzék be az üres székek reptetését a rövidtávú útvonalakon.
A diszkont légitársaság aláhúzta: versenytársai közül a legalacsonyabb, 57,1 gramm/utaskilométer átlagos szén-dioxid-kibocsátással rendelkezik, amelyet a gépek fedélzetének hatékony kialakítása, illetve a 95 százalékos ülőhely kihasználás tesz lehetővé. A légitársaság kötelezettséget vállalta arra, hogy a következő tíz évben további 30 százalékkal csökkenti az utaskilométerenkénti emissziós értéket, és erre szólítja fel a többi légitársaságot is.
A hagyományos légitársaságok európai ráhordó hálózatában a business osztály kialakítása a hosszútávú járatokkal szemben nem különbözik jelentősen: egy sorban kétszer három ülés található, de az üzleti osztályon a középső üléseket kényelmi szempontok miatt nem értékesítik. Ezekre az üres ülésekre utalt Váradi József.