Hirdetés
Kezdőlap Autóipar A bicikli előzi az autót - különösen, ha elektromos
No menu items!

A bicikli előzi az autót – különösen, ha elektromos

Egyre népszerűbbek az elektromos kerékpárok. Németországban adják el belőlük a legtöbbet. A német autóipari beszállítók egyre komolyabb üzletet látnak a kétkerekűekben.

Hódítanak az elektromos biciklik. A kontinens legjelentősebb szakkiállításán a németországi Friedrichshafenben kiderült, hogy egyre több autókereskedő a négykerekűek mellé a kétkerekűeket is felvette a kínálatába. Az autóipari beszállítók is felfedezték maguknak az új szegmenst.

A külcsin sem közömbös

Németországban 2019 első félévében közel 3 millió kerékpár kelt el, 3%-al több, mint 2018 azonos időszakában. Az e-bike eladások még jobban, 12%-al emelkedtek. Az átlagot a hagyományos biciklik húzzak le. Ezekből kevesebbet sikerült csak értékesíteni.

Dugók, drága parkolás és benzin, növekvő környezet, valamint egészségtudatosság – a körülmények a villanybicikliknek kedveznek. Szakértők arra számítanak, hogy év végéig az e-bike eladások száma első alkalommal át fogja lépni az 1 milliót.

Újdonság a piacon a ’cargo-bike’, tehát csomagszállításra alkalmas elektromos tricikli. Cégek és magánszemélyek is vásárolnak belőle. Bevásárolni, gyerkőcöket iskolába vinni, árut vagy csomagot kiszállítani – hatalmas bennük a potenciál.

A fejlődés lélegzetelállító, az ’Eurobike’ standjain sok a ’lite-e-bike’, tehát az olyan elektromos bicikli, amelynek a súly nem éri el a 15 kilót! Az akkuk egyre kisebbek, a váz csöveibe integrálhatók, alig tűnik fel, hogy gép segít rá a fizikai hajtásra.

A Kerékpárgyártók Szövetségének elnöke büszke rá, hogy a német márkák piaci részesedése 40%. Az igazsághoz azonban hozzátartozik, hogy a ’Made in Germany’ feliratú bicikli sok része külföldről érkezik és csak az összeszerelés történik Németországban. Az alumínium vázak szinte kivétel nélkül Ázsiában készülnek.

Siegfrid Neuberger

Az európai gyártásuk újjáélesztésére kísérletet tett ugyan egy portugál cég, piaci részesedése azonban még elenyésző – tudhatják meg az ’Eurobike’ résztvevői Siegfrid Neuberger megnyitó beszédéből.

Németország nem csak az autózásban, a kerékpározásban is megkerülhetetlen tényező. Évi 3 millió darabbal a németeknél kel el a legtöbb bicaj Európában. 1,9 milliós gyártási darabszámmal azonban csak másodikok Itália mögött, ahol évente 2,3 millió kerékpárt szerelnek össze.

Eurobike – nagy siker lett

A 2000-es évek elején, 3,5 millió körüli darabszámmal még Németország állt a dobogó élén. A több évig tartó visszaesés után most ismét növekedésre számítanak a gyártók, így Dirk Sölting, egy baden-württembergi kerékpárgyár sajtófőnöke is. Ez az elektrobiciklik térnyerésével függ össze.

A kerékpárgyártók gyakran beszállítóktól vásárolják a kész motorokat. Ezen a területen a német autóipari beszállítók rendelkeznek a legtöbb tapasztalattal és know how-val. Amit olyan óriáscégek, mint a Bosch, a Mahle vagy a ZF az autók számára fejlesztettek ki, kevés ráfordítással a bicikligyártók igényeihez igazítható. Így a német kerékpárgyártók helyzeti előnybe fognak kerülni – jövendöli a szakmai szövetség elnöke.

Hirdetés
Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

A magyarok 15 százaléka keres külföldön állást

Globálisan 33 százalék, Magyarországon 37 százalék a maradás okaként a szülőhazájához való erős kötődést említette,.

Létrejön a közvetlen légi összeköttetés egy hetedik kínai nagyvárossal is Budapestről

Mindössze előző nap jelentették be, hogy idén nyártól Hszian is közvetlenül elérhető lesz Budapestről, nem sokkal korábban pedig a járatindítást Kuangcsouba.

A versenyképesség egyik kulcsa az energiahatékonyság növelése

A magyar gazdaság versenyképességének egyik kulcsa az energiahatékonyság növelése

Az egyik futárcéggel erősít a másik

Az előző év azonos időszakához képest az elmúlt 1 évben a SAMEDAY 115 százalékos növekedést tapasztalt a határokon átnyúló szállítási szolgáltatásokat igénybe vevő online boltok számában.
Hirdetés

Hírek

Heti várható – Kamatdöntő ülést tart a jegybank, munkaerőpiaci adatok

Januárban a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 605 100 forint, a kedvezmények figyelembevételével számolt nettó átlagkereset 416 600 forint volt.

Indexemelkedéssel zártak csütörtökön az európai tőzsdék

Az európai gyűjtőindexek az év eleje óta több mint négy százalékkal emelkedtek, az euróövezeti kilenc százalékkal.

Gyengült csütörtökön a forint

Gyengült csütörtökön a forint a főbb devizákkal szemben a kora reggeli jegyzéséhez képest a bankközi piacon

Pluszban kezdtek a vezető nyugat-európai tőzsdék

Erősödéssel indítottak a vezető nyugat-európai tőzsdék csütörtökön

Pozitív korrekcióval indulhat a kereskedés a tőzsdén

Kedden az OTP-részvények ára 670 forinttal, 3,79 százalékkal 17 030 forintra esett, forgalmuk 8,5 milliárd forintot tett ki.

A kedvezőtlen nemzetközi befektetői hangulat hatására esett a BUX

A kedvezőtlen nemzetközi befektetői hangulat hatására, magas forgalom mellett, elsősorban az OTP, valamint a Richter és a Mol gyengülése miatt esett a BUX-index.

BÉT – Enyhe emelkedés várható a nyitásban

A BUX pénteken 84 pontos, 0,12 százalékos emelkedéssel, 67 289,07 ponton, új történelmi csúcson zárt.

BÉT – Új történelmi csúcson zárt a BUX

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 84 pontos, 0,12 százalékos emelkedéssel, 67 289,07 ponton, új történelmi csúcson zárt pénteken.
Hirdetés

Gazdaság

Szeptembertől kötelező átutalási korlát lesz a bankszámlákra, az OTP már májusban bevezeti

Az internet- és mobilbankból indított utalásoknak május 8-tól kezdve 1 millió forint lesz a napi limitjük.

A Gránit Bank, az MBH és az OTP konzorciuma működtetheti az MFB Pont Plusz lakossági hálózatot

A közvetítői hálózatról szóló közbeszerzési eljárást a Magyar Fejlesztési Bank (MFB) jelentette meg, a szerződést még ebben a hónapban megköthetik.

Felmérik a magyarországi kriptopiaci szereplőket

A MiCA és az FTR révén Európa-szerte felügyelt, szabályozott keretek között működő nemzeti kriptopiacok alakulhatnak ki.

Az emberek már kevésbé félnek a kriptovalutától, pedig van miért

Egyes elemzők a bitcoin közelmúltbeli 70 000 dollár feletti emelkedését annak jeleként értékelik, hogy a befektetők nem foglalkoznak a hivatalos figyelmeztetésekkel.