Többévnyi előkészítés és több száz millió forintnyi ráfordítás után nem valósul meg a nyolcvan százalékban európai uniós forrásból finanszírozható dél-pesti kerékpárút. A kivitelezés érdekében a kormányzat tárgyalásokat kezdeményez a főváros önkormányzatának vezetőivel.
Schneller Domonkos úgy reagált: tudomásul kellene venni, hogy a főváros nem ér véget a Nagykörútnál. A külső és a belső kerületekben élőknek ugyanaz az infrastruktúra jár. A Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztésének végrehajtásáért felelős helyettes államtitkára erről a Kossuth rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsorában beszélt.
Schneller Domonkos arra reagált, hogy – mint beszámoltunk róla – a Magyar Hírlap korábban azt írta, többévnyi előkészítés és több száz millió forintnyi ráfordítás után Karácsony Gergely főpolgármester döntése nyomán nem valósulhat meg a nyolcvan százalékban európai uniós forrásból finanszírozható dél-pesti kerékpárút, amely Csepeltől a XVII. kerületig épült volna. (A tényről a Világgazdaság is beszámolt.) A helyettes államtitkár azt mondta, őket nem tájékoztatta a Főváros vezetése a döntésről, amely előtt a kerületi vezetők is értetlenül állnak.
Hozzátette, furcsállja, hogy míg a “kerékpáros-ellenesnek” kikiáltott Tarlós István előző főpolgármester elindította a bicikliút-fejlesztési programot, addig a “kerékpárosbarátnak” tartott jelenlegi városvezető nemhogy gyorsítaná ezt, hanem leállítja.
Hasonlóan furcsa, hogy a nemrégiben megválasztott szentendrei polgármester egyik első intézkedése volt, hogy leállította a kerékpároshíd építését, amely nagyon fontos szakasza lett volna a hálózatnak – közölte.
“Tehát én úgy érzem, hogy az elmúlt fél évben inkább visszalépés történt, miközben a kerékpárút-hálózat fejlesztésére nagyon nagy szükség van” – mondta Schneller Domonkos, hangsúlyozva, hogy Budapest ezen a téren le van maradva akár még a legközelebbi szomszédos országokhoz képest is.
A helyettes államtitkár hozzátette: tárgyalásokat kezdeményez az érintett kerületek polgármestereivel a dél-pesti kerékpárút beruházás megmentése érdekében.