Hirdetés
Kezdőlap Autó A kategóriabajnok Ford Focus a Cote d’Azur-on tért vissza

A kategóriabajnok Ford Focus a Cote d’Azur-on tért vissza

A bajnok cím mindig kötelez. Egy bajnok nem hibázhat, miközben éreztetnie kell, ki az úr a háznál. Az alsó-középkategória ászának számító Ford Focus új, negyedik generációjának megjelenését ezért nem is kapkodták el. A franciaországi bemutatón pedig megtapasztalhattuk: megérte.

Egy népszerű modell új verziójának bemutatkozása mindig többlépcsős. Kezdve onnan, amikor lesifotóként aposztrofálva – de persze gondosan megtervezve – megjelennek azok a képek, amelyek a mindenféle álcázó matricával letakart autó várható formájáról adnak támpontot a rajongóknak. Azután jönnek azok az élő bemutatkozások – valamelyik nagy nemzetközi autós showhoz igazítva -, amikor még csak álló helyzetben lehet rácsodálkozni az autóra. Majd következik a nagy pillanat, amikor már élőben, terepen is ki lehet próbálni, mit is tud valójában a kocsi.

Az Üzlet egy ilyen bemutatkozásra indult a francia Riviérára, Nizzába, ahol az alsó-középkategória globális piacvezető modellje, a Ford Focus negyedik generációs változatai sorakoztak fel. Így aztán a reptérről egy raktártelep felé indult kisbuszunk – stílszerűen egy, a belső ülések szembefordításával tárgyaló busszá alakított Ford Tourneo Custom -, ahol miután megkaptuk a kiválasztott modellt, egy Vignale-t, az előre beállított navigációra rányomva már indulhattunk is utunkra. Ami a provence-i tájak felfedezése címszó alatt ezúttal az utazók körében kevésbé ismert hegyvidéket jelentette.

Johnny English nyomdokain

Ami ugyan tartogat szép látnivalókat – a hegyoldalba épült bájos falvakat, szép nemzeti parkokat, méltóságteljes távoli hegycsúcsokat -, de aki egyszer is járt anno az Adria felé kanyargó keskeny, gyakran korlát nélküli horvát hegyi utakon, kanyargós szerpentineken, pontosan tudja, hogy egy ilyen utazás nem éppen a nézelődésről szól. Már csak azért sem, mert amíg legújabb filmjében az angol majdnem szuperkém, Johnny English a dél-francia hegyi utakon, őfelsége szolgálatában rakétákat kilőve is segíthette előre haladását, nekünk ez érthető okokból nem adatott meg.  Így aztán a prémiumkategóriás Focus Vignale belső terének kényeztetése mellett maradt az erős koncentrálás.

Az már a többórás hegyi út során megbizonyosodott, hogy az új Focus nemcsak kívülről, de belülről is más dimenzió elődjéhez képest. Később pedig az is kiderült, hogy ez nemcsak a legmagasabb kényeztetést ígérő Vignale, hanem a sallangmentes modellekre is igaz, amelyek a külső mellett, belső eleganciában sem igen maradnak el a nagyobb luxust felvonultató testvérüktől. Emellett az is egyértelművé vált, hogy az új Focus – miként az másnap más verziók esetében már a városban is beigazolódott, dinamikusan és könnyedén vezethető. A sportos kormányt pedig mintha kifejezetten a gyakori fékezéseket, váltásokat, gyorsulásokat igénylő hegyi szakaszokhoz optimalizálták volna, miközben a csendes, de mégis erős motor is azt szolgálná, hogy egy kellemes zene ritmusára vezetve adjuk át magunkat az új Bang&Olufsen hangzásélménynek.

Nem bízták a véletlenre: konzultáltak a vevőkkel

A Focus legenda éppen húsz esztendővel ezelőtt kezdődött, amikor a már akkoriban is unalmasnak számító, kispolgárian konzervatív Escort után merészet húzott a ma már Németország egyetlen amerikai autógyártójának számító Ford. Az akkori kor ízlése szerint sportosan elegáns Focus 1998-as formavilága olyannyira időtállóra sikeredett, hogy nem is kellett túl sűrűn megújítani a modellt, amiből az első példány megjelenése óta már több mint ötmillió rója az utakat.

De mivel a közepes méretű családi autók kategóriája – az egyre nagyobb szegmenst képviselő családi egyterűek mellett – minden autógyártó profitabilitása szempontjából a leginkább meghatározó, a Ford a generációváltásokkal is haladt az idővel – és ezúttal sem bízott semmit a véletlenre. Sőt a vásárlói véleményekre rákérdezve kezdtek hozzá ahhoz a tervezéshez, amelynek eredményeként megszületett a korábbinál elegánsabb külsőt, tágasabb belső teret és innovatívabb műszaki megoldásokat kínáló modellpaletta az ötajtós ferdehátúval, illetve a családi kedvenc kombival, amelyek az áramvonalas Focus Titanium, a sportos Focus ST-Line és az elegáns Focus Vignale változatokban kerülnek a szalonokba. És ha már az egyterűek hódításáról írtunk, a kínálatban már a hasmagasságával, tetősíneivel és látványos védőelemeivel szabadidő-autós hangulatot teremtő Focus Active crossover is megjelenik.

Tiszta lapról indulva

A hegyi kanyargás végén egy elegáns golfhotel volt az éjszakai szálláshely, ahol előbb még a Ford emblémájával feldíszített konferenciateremben az új Focus megszületésének történetével is megismerkedhettünk az egyes tervezőrészlegek vezetőinek előadásában.

Ahol a legfontosabb meghatározás az új emberközpontú dizájn filozófia volt. Amelynek gyújtópontjában a biztonságos, stresszmentes vezetési élmény áll, amelynek szellemében a kormánykereket fogva, szinte már csak felügyelni kell a legmodernebb technológiák által kontrollált rendszereket. Mindez persze ma már más autógyártók prezentációjában is bizonyára elhangozhatna, de az tény, hogy az új Focusban jó néhány új, vezetősegítő technológia működik, amelyek egyszerűbbé teszik az autózást a lassan araszoló forgalomban és jobb látási viszonyokat teremtenek éjszaka, vagy akár egyetlen gombnyomásra leparkolják az autót, és segítenek elkerülni a baleseteket. Ennek kapcsán jelentette ki Joe Bakaj, a Ford Európa termékfejlesztési alelnöke, hogy ritka az olyan alkalom, amikor tiszta lappal, a nulláról kiindulva tervezhetnek meg egy új autót.

Így született meg a kategória legáramvonalasabb modelljeként definiált Focus, amelynél a mai trendeknek megfelelően hátrébb tolták az első tetőoszlopokat, aminek eredményeként – a karosszéria arányait előnyösebbé téve – hosszabb lehet a motorháztető, miközben a biztonság is javult azáltal, hogy hátrébb került A-oszlopok kevesebbet takarnak ki a vezető látóteréből.

Ami talán még ennél is fontosabb, az új Focusban mind az utasoknak, mind a csomagoknak több hely jut: az első és a hátsó ülések közötti távolság több mint 5 cm-rel lett nagyobb. A beltér szélessége is megnőtt: a hátsó üléssorban 6 cm-rel lett nagyobb a válltér, miközben a térérzetet tovább javítva a hátsó ajtók oldalüvege egészen a hátsó oszlopig ér.

Technológiahad a kormánykerék körül

És miközben a jól kreált marketing meghatározások csak üres szavakat jelentenek a tények nélkül, a Focus esetében tény, hogy a legújabb technológiák hada segíti a vezetőt. Ilyen az elöl haladó járművek mögött kényelmes követési távolságot tartó Adaptív Sebességtartó Automatika, ami most az autót akár álló helyzetre is lefékező Stop&Go rendszerrel, a Sebességkorlátozásra Figyelmeztető rendszerrel, valamint a Sávközép technológiával is kiegészült. Emellett a Fordokban elsőként alkalmazott prediktív kanyarfény és jelzőtábla-felismerő világítás funkciókkal kiegészített Adaptív Fényszórórendszer már előre, még a kanyar, kereszteződés vagy körforgalom előtt beállítja a fénycsóva megfelelő szögét és terítését.

Emellett a Focus az első európai Ford-modell, amelyben megjelenik a Head-up display (HUD), ami a vezető látóterébe vetíti ki a legfontosabb járműinformációkat, hogy az autósnak ritkábban kelljen elfordítania tekintetét a forgalomról. Az Aktív Parkolóasszisztens 2 pedig automata sebességváltó esetén önállóan kapcsolja az előre- és hátrameneti fokozatokat, kezeli a gázt és a féket, és önállóan kormányoz, vagyis teljesen automatikusan elvégzi a párhuzamos vagy a merőleges parkolást egy, a karosszériánál mindössze 1,1 méterrel hosszabb parkolóhelyen.

De van emellett Gyalogos- és Kerékpáros-észleléssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető Rendszer éppúgy, mint Kikerülő Kormányzási Asszisztens, Keresztirányú Forgalomfigyelővel kiegészített Holttérfigyelő rendszer, Széles Látószögű Tolatókamera, Rossz Irányra Figyelmeztető, illetve Ütközés Utáni Fékezés rendszer.

Ami pedig az erőforrást illeti: a Focus négyféle motorral kerül a piacra. A többszörösen díjnyertes 1,0 literes, 125 lóerős EcoBoost benzinmotorra, a korábbinál is alacsonyabb 4,8 l/100 km fogyasztással, az új 1,5 literes 150, illetve 182 lóerős EcoBoost benzinmotorral, 5,3 l/100 km legalacsonyabb fogyasztással, az új 1,5 literes EcoBlue dízelmotorral 95 és 120 lóerős teljesítménnyel és 3,5 l/100 km legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztással, illetve a 2,0 literes EcoBlue dízelmotorral 150 lóerős teljesítménnyel, 4,4 l/100 km legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztással. A váltók között pedig a hatfokozatú manuális sebességváltók mellett egy új, nyolcfokozatú automata is megjelent.

Mindehhez pedig a SYNC 3 kommunikációs és szórakoztató rendszer 8 colos központi érintőképernyővel garantálja a könnyű tájékozódást, telefonálást, navigációt, illetve az új, 675 wattos B&O PLAY hangrendszerrel együtt a zenei élményeket.

 

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Bírósági eljárás. Carlos Ghosn volt Nissan-vezért szöktették

A Carlos Ghosn hajdani Nissan vezér Libanonba szöktetésében szerepet játszó személyeket állítottak bíróság elé Törökországban. A magántulajdonban lévő MNG Jet török légitársaság azt közölte, hogy törvényellenesen használták eszközeiket.

BÉT – Elromlott a befektetői hangulat, esett a tőzsde

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 291,06 pontos, 0,80 százalékos csökkenéssel, 35 931,52 ponton zárt pénteken.

Aratási kilátások. Aszály és belvíz is sújtotta a termést

Az időjárási viszontagságok miatt a közepesnél gyengébb termés várható, a nyári aratású szántóföldi növényekből mintegy 7 millió tonnát takaríthatnak be több mint 1,6 millió hektárról.

Költözik a Continental: Vácról Makóra kerül egy üzletág

A Continental Makóra helyezi át a hűtő-fűtő rendszerek gyártását váci üzeméből. Az áthelyezést 2021 júniusáig hajtják végre, addig Vácott körülbelül 120 dolgozó szerződését szüntetik meg, de a telephely más termékskálával megmarad.

Hírek

Bírósági eljárás. Carlos Ghosn volt Nissan-vezért szöktették

A Carlos Ghosn hajdani Nissan vezér Libanonba szöktetésében szerepet játszó személyeket állítottak bíróság elé Törökországban. A magántulajdonban lévő MNG Jet török légitársaság azt közölte, hogy törvényellenesen használták eszközeiket.

Áfacsalás. Milliárdokat utaltak egy szingapúri bűnbandának

Jogerősen nyolc év fegyházbüntetést kapott az a magyar férfi, aki hét év börtönre ítélt bolgár társával egy Távol-Keletről számítástechnikai eszközöket importáló bűnszervezet tagjaként több mint 3 milliárd forintos adócsalásban vett részt.

Pelyhes spirálgalaxist fotózott a Hubble

Egy pelyhes spirálgalaxisról készített lenyűgöző felvételt az amerikai űrkutatási hivatal (NASA) és az Európai Űrügynökség (ESA) Hubble űrtávcsöve.

Segítséget kérnek a kutatók – veszélyes tigrisszúnyogok

A hazai tigrisszúnyog-populáció feltérképezéséhez kérnek segítséget a kutatók. Veszélyes kórokozók terjesztését idézheti elő az Ázsiából behurcolt tigrisszúnyog tömeges megjelenése. Az Eötvös Loránd Kutatási Hálózathoz (ELKH) tartozó Ökológiai Kutatóközpont Ökológiai és Botanikai Intézete ennek felmérésében kéri a lakosság segítségét.

Koronavírus – Orbán: a nem uniós polgárok csak átutazhatnak az országon

Az EU felszólítása ellenére nem enged be unión kívüli országokból érkező polgárokat Magyarország - Szerbia kivételével-, mert az ellentétes a magyar emberek egészséghez fűződő érdekével - közölte Orbán Viktor.

Szigorodott a homeopátiás szerek forgalmazása

Július 1-jétől csak terápiás javallat nélkül forgalmazhatók homeopátiás készítmények Magyarországon, mivel a forgalomban lévő készítmények esetében klinikai vizsgálattal nem igazolták a hatásosságukat.

Virtuális ügyfélszolgálatot indított a Nébih

Július 1-jével elstartolt a Nébih chat alkalmazása: Nébo, a chatbot, amely a hét minden napján, non-stop válaszol a hivatalt a Facebook Messenger felületén felkereső ügyfelek kérdéseire és fogadja az élelmiszerlánc-biztonsági bejelentéseket.

Felbukkant a pestis Mongóliában

Bubópestis miatt került kórházba két ember Mongólia nyugati részén - közölte az ázsiai ország egészségügyi minisztériuma.

Tízmillió eurós adócsalás – magyarországi őrizetbe vételek

Magyarországon állították elő annak a bűnözői csoportnak a két vezetőjét, amely cukor és étkezési olaj határokon átnyúló értékesítése során 9,7 millió eurós áfacsalást követett el. Az akcióban négy további ország hatóságai is részt vettek - közölte az Eurojust.

Gyömrő. Ápoltakat fosztott ki a szociális otthon vezetője

A Monori Járásbíróság 6 év 2 hónapos börtönbüntetésre ítélt egy férfit, aki egy gyömrői szociális otthon vezetőjeként kifosztotta a gondozottak bankszámláit - közölte a Budapest Környéki Törvényszék.

Péntektől olcsóbban tankolhatunk benzint

Péntektől bruttó 2 forinttal csökken a 95-ös benzin literenkénti átlagára, a gázolajé viszont ezúttal nem változik.

Nigériai műkincsek – a lopott szobrok árverése Párizsban?

Szakértő: „a művet Biafra gyermekeinek vérével festették”. A nigériai tiltakozás ellenére a Christie's Párizsban árverésre bocsátott két, állítólag lopott nigériai szakrális műkincset, amelyek 195 ezer eurórért keltek el. 

Gazdaság

Utód nélkül. Három jelölt az EBRD elnöki posztjára

Távozott tisztségéből második négyéves mandátumának lejártával az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) elnöke, Sir Suma Chakrabarti. Utódját a koronavírus-járvány miatt májusról októberre halasztott EBRD-közgyűlésen választják meg.

BÉT – Júniusban csak az OTP emelkedett

Júniusban a Budapesti Értéktőzsde indexe, a BUX értéke 35 876 pontról 35 818 pontra csökkent, az OTP árfolyama emelkedett, a többi vezető részvényé kismértékben mérséklődött.

A veszélyhelyzetnek vége – a moratórium marad

Az év végéig él a hiteltörlesztési moratórium, és a veszélyhelyzet feloldásától függetlenül is ki-, illetve be lehet lépni a rendszerbe.

Kihívót kapott az OTP: megalakult a Magyar Bankholding

A Fővárosi Törvényszék Cégbíróságának cégnyilvántartási bejegyezésével létrejött a Magyar Bankholding Zrt. - közölte a társaságot létrehozó három pénzintézet.

Az OTP netbankján immár QR-kóddal is fizethetünk

Az OTP internetbankján keresztül mától a kártyaadatok megadása nélkül, a QR-kód lefotózásával is lehet fizetni - jelentette be Csányi Péter, az OTP Bank ügyvezető igazgatója.

MNB: a tőkepiac a járványban is stabil maradt

Növekedés és jövedelmezőség jellemezte a biztosítók, tőkepiaci szereplők, pénzügyi vállalkozások piacait tavaly, és a koronavírus-járvány sem rendítette meg a szektort - áll az MNB friss biztosítási, pénztári és tőkepiaci kockázati jelentésében.
Az adatkezelési tájékoztatót elolvastam és elfogadom