Hirdetés
Kezdőlap Autó A kategóriabajnok Ford Focus a Cote d’Azur-on tért vissza
No menu items!

A kategóriabajnok Ford Focus a Cote d’Azur-on tért vissza

A bajnok cím mindig kötelez. Egy bajnok nem hibázhat, miközben éreztetnie kell, ki az úr a háznál. Az alsó-középkategória ászának számító Ford Focus új, negyedik generációjának megjelenését ezért nem is kapkodták el. A franciaországi bemutatón pedig megtapasztalhattuk: megérte.

Egy népszerű modell új verziójának bemutatkozása mindig többlépcsős. Kezdve onnan, amikor lesifotóként aposztrofálva – de persze gondosan megtervezve – megjelennek azok a képek, amelyek a mindenféle álcázó matricával letakart autó várható formájáról adnak támpontot a rajongóknak. Azután jönnek azok az élő bemutatkozások – valamelyik nagy nemzetközi autós showhoz igazítva -, amikor még csak álló helyzetben lehet rácsodálkozni az autóra. Majd következik a nagy pillanat, amikor már élőben, terepen is ki lehet próbálni, mit is tud valójában a kocsi.

Az Üzlet egy ilyen bemutatkozásra indult a francia Riviérára, Nizzába, ahol az alsó-középkategória globális piacvezető modellje, a Ford Focus negyedik generációs változatai sorakoztak fel. Így aztán a reptérről egy raktártelep felé indult kisbuszunk – stílszerűen egy, a belső ülések szembefordításával tárgyaló busszá alakított Ford Tourneo Custom -, ahol miután megkaptuk a kiválasztott modellt, egy Vignale-t, az előre beállított navigációra rányomva már indulhattunk is utunkra. Ami a provence-i tájak felfedezése címszó alatt ezúttal az utazók körében kevésbé ismert hegyvidéket jelentette.

Johnny English nyomdokain

Ami ugyan tartogat szép látnivalókat – a hegyoldalba épült bájos falvakat, szép nemzeti parkokat, méltóságteljes távoli hegycsúcsokat -, de aki egyszer is járt anno az Adria felé kanyargó keskeny, gyakran korlát nélküli horvát hegyi utakon, kanyargós szerpentineken, pontosan tudja, hogy egy ilyen utazás nem éppen a nézelődésről szól. Már csak azért sem, mert amíg legújabb filmjében az angol majdnem szuperkém, Johnny English a dél-francia hegyi utakon, őfelsége szolgálatában rakétákat kilőve is segíthette előre haladását, nekünk ez érthető okokból nem adatott meg.  Így aztán a prémiumkategóriás Focus Vignale belső terének kényeztetése mellett maradt az erős koncentrálás.

Az már a többórás hegyi út során megbizonyosodott, hogy az új Focus nemcsak kívülről, de belülről is más dimenzió elődjéhez képest. Később pedig az is kiderült, hogy ez nemcsak a legmagasabb kényeztetést ígérő Vignale, hanem a sallangmentes modellekre is igaz, amelyek a külső mellett, belső eleganciában sem igen maradnak el a nagyobb luxust felvonultató testvérüktől. Emellett az is egyértelművé vált, hogy az új Focus – miként az másnap más verziók esetében már a városban is beigazolódott, dinamikusan és könnyedén vezethető. A sportos kormányt pedig mintha kifejezetten a gyakori fékezéseket, váltásokat, gyorsulásokat igénylő hegyi szakaszokhoz optimalizálták volna, miközben a csendes, de mégis erős motor is azt szolgálná, hogy egy kellemes zene ritmusára vezetve adjuk át magunkat az új Bang&Olufsen hangzásélménynek.

Nem bízták a véletlenre: konzultáltak a vevőkkel

A Focus legenda éppen húsz esztendővel ezelőtt kezdődött, amikor a már akkoriban is unalmasnak számító, kispolgárian konzervatív Escort után merészet húzott a ma már Németország egyetlen amerikai autógyártójának számító Ford. Az akkori kor ízlése szerint sportosan elegáns Focus 1998-as formavilága olyannyira időtállóra sikeredett, hogy nem is kellett túl sűrűn megújítani a modellt, amiből az első példány megjelenése óta már több mint ötmillió rója az utakat.

De mivel a közepes méretű családi autók kategóriája – az egyre nagyobb szegmenst képviselő családi egyterűek mellett – minden autógyártó profitabilitása szempontjából a leginkább meghatározó, a Ford a generációváltásokkal is haladt az idővel – és ezúttal sem bízott semmit a véletlenre. Sőt a vásárlói véleményekre rákérdezve kezdtek hozzá ahhoz a tervezéshez, amelynek eredményeként megszületett a korábbinál elegánsabb külsőt, tágasabb belső teret és innovatívabb műszaki megoldásokat kínáló modellpaletta az ötajtós ferdehátúval, illetve a családi kedvenc kombival, amelyek az áramvonalas Focus Titanium, a sportos Focus ST-Line és az elegáns Focus Vignale változatokban kerülnek a szalonokba. És ha már az egyterűek hódításáról írtunk, a kínálatban már a hasmagasságával, tetősíneivel és látványos védőelemeivel szabadidő-autós hangulatot teremtő Focus Active crossover is megjelenik.

Tiszta lapról indulva

A hegyi kanyargás végén egy elegáns golfhotel volt az éjszakai szálláshely, ahol előbb még a Ford emblémájával feldíszített konferenciateremben az új Focus megszületésének történetével is megismerkedhettünk az egyes tervezőrészlegek vezetőinek előadásában.

Ahol a legfontosabb meghatározás az új emberközpontú dizájn filozófia volt. Amelynek gyújtópontjában a biztonságos, stresszmentes vezetési élmény áll, amelynek szellemében a kormánykereket fogva, szinte már csak felügyelni kell a legmodernebb technológiák által kontrollált rendszereket. Mindez persze ma már más autógyártók prezentációjában is bizonyára elhangozhatna, de az tény, hogy az új Focusban jó néhány új, vezetősegítő technológia működik, amelyek egyszerűbbé teszik az autózást a lassan araszoló forgalomban és jobb látási viszonyokat teremtenek éjszaka, vagy akár egyetlen gombnyomásra leparkolják az autót, és segítenek elkerülni a baleseteket. Ennek kapcsán jelentette ki Joe Bakaj, a Ford Európa termékfejlesztési alelnöke, hogy ritka az olyan alkalom, amikor tiszta lappal, a nulláról kiindulva tervezhetnek meg egy új autót.

Így született meg a kategória legáramvonalasabb modelljeként definiált Focus, amelynél a mai trendeknek megfelelően hátrébb tolták az első tetőoszlopokat, aminek eredményeként – a karosszéria arányait előnyösebbé téve – hosszabb lehet a motorháztető, miközben a biztonság is javult azáltal, hogy hátrébb került A-oszlopok kevesebbet takarnak ki a vezető látóteréből.

Ami talán még ennél is fontosabb, az új Focusban mind az utasoknak, mind a csomagoknak több hely jut: az első és a hátsó ülések közötti távolság több mint 5 cm-rel lett nagyobb. A beltér szélessége is megnőtt: a hátsó üléssorban 6 cm-rel lett nagyobb a válltér, miközben a térérzetet tovább javítva a hátsó ajtók oldalüvege egészen a hátsó oszlopig ér.

Technológiahad a kormánykerék körül

És miközben a jól kreált marketing meghatározások csak üres szavakat jelentenek a tények nélkül, a Focus esetében tény, hogy a legújabb technológiák hada segíti a vezetőt. Ilyen az elöl haladó járművek mögött kényelmes követési távolságot tartó Adaptív Sebességtartó Automatika, ami most az autót akár álló helyzetre is lefékező Stop&Go rendszerrel, a Sebességkorlátozásra Figyelmeztető rendszerrel, valamint a Sávközép technológiával is kiegészült. Emellett a Fordokban elsőként alkalmazott prediktív kanyarfény és jelzőtábla-felismerő világítás funkciókkal kiegészített Adaptív Fényszórórendszer már előre, még a kanyar, kereszteződés vagy körforgalom előtt beállítja a fénycsóva megfelelő szögét és terítését.

Emellett a Focus az első európai Ford-modell, amelyben megjelenik a Head-up display (HUD), ami a vezető látóterébe vetíti ki a legfontosabb járműinformációkat, hogy az autósnak ritkábban kelljen elfordítania tekintetét a forgalomról. Az Aktív Parkolóasszisztens 2 pedig automata sebességváltó esetén önállóan kapcsolja az előre- és hátrameneti fokozatokat, kezeli a gázt és a féket, és önállóan kormányoz, vagyis teljesen automatikusan elvégzi a párhuzamos vagy a merőleges parkolást egy, a karosszériánál mindössze 1,1 méterrel hosszabb parkolóhelyen.

De van emellett Gyalogos- és Kerékpáros-észleléssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető Rendszer éppúgy, mint Kikerülő Kormányzási Asszisztens, Keresztirányú Forgalomfigyelővel kiegészített Holttérfigyelő rendszer, Széles Látószögű Tolatókamera, Rossz Irányra Figyelmeztető, illetve Ütközés Utáni Fékezés rendszer.

Ami pedig az erőforrást illeti: a Focus négyféle motorral kerül a piacra. A többszörösen díjnyertes 1,0 literes, 125 lóerős EcoBoost benzinmotorra, a korábbinál is alacsonyabb 4,8 l/100 km fogyasztással, az új 1,5 literes 150, illetve 182 lóerős EcoBoost benzinmotorral, 5,3 l/100 km legalacsonyabb fogyasztással, az új 1,5 literes EcoBlue dízelmotorral 95 és 120 lóerős teljesítménnyel és 3,5 l/100 km legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztással, illetve a 2,0 literes EcoBlue dízelmotorral 150 lóerős teljesítménnyel, 4,4 l/100 km legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztással. A váltók között pedig a hatfokozatú manuális sebességváltók mellett egy új, nyolcfokozatú automata is megjelent.

Mindehhez pedig a SYNC 3 kommunikációs és szórakoztató rendszer 8 colos központi érintőképernyővel garantálja a könnyű tájékozódást, telefonálást, navigációt, illetve az új, 675 wattos B&O PLAY hangrendszerrel együtt a zenei élményeket.

 

A zöld fordulat, az ESG törvény bevezetése alapjaiban változtatja meg a gazdaság szereplőinek jelenét, jövőjét. Mit jelent az ESG keretrendszer (Environmental -környezeti-, Social -társadalmi- és Governance -irányítási)? Miért lett megkerülhetetlen a nagyvállalatok mellett már a KKV-ék számára is? Miként befolyásolják az Ön cégének kötelezettségeit és lehetőségeit a fenntarthatóság egyre szigorodó elvárásai? Erről is szól AzÜzlet, ESG és fenntarthatóság a gyakorlatban című konferenciájaTovábbi információ és jelentkezés ide kattintva érhető el.

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

200 milliárddal robbanthatnak a Zöld Alapok

Folytatódik a Nemzeti Tőkeholding (NTH) összesen 200 milliárd forint...

Az MNB bezárja a követelésvásárlót, de az adósok kötelezettsége megmarad

Az MNB visszavonta a Centrál Workout Pénzügyi Zrt. faktoring...

Hitelminősítők: Magyarország befektetésre alkalmas maradt

Újabb megerősítését nyert a Magyarország iránti töretlen bizalom, a...

MNB alelnök: 2021 óta a nyugat-európai inflációs nyomás duplájával kell megküzdeni

 Az elmúlt évek válságai ellenére a régió gazdaságai továbbra...
Hirdetés

Hírek

Tőzsde – Veszteséges zárás az európai tőzsdéken

Az európai kereskedési idő végén a WTI nyersolaj 1,50 százalékkal drágult a nemzetközi kereskedelemben, hordónként 79,99 dollárra, a Brent ára pedig 1,28 százalékkal nőtt, 80,64 dollárra.

Csökkenő forgalom mellett csúcsra emelkedett a BUX a héten

Szijjártó Péter külügyminiszter szerdán Bakuban jelentette be a Shah Deniz gázmező 5 százalékos részesedésének megvásárlását, a tranzakciót a harmadik negyedévben fogják lezárni.

Vegyesen alakult csütörtök reggelre a forint árfolyama

Vegyesen alakult a forint árfolyama csütörtök reggelre az előző esti jegyzéshez képest.

Iránykereséssel, illetve kis pozitív korrekcióval indulhat a kereskedés a tőzsdén

Kedden a BÉT részvényindexe, a BUX 1073,29 pontos, 1,55 százalékos csökkenéssel 68 385,55 ponton zárt.

Devizapiac – Vegyesen alakult hétfő reggelre a forint árfolyama

A péntek esti jegyzése alapján májust pozitív mérleggel zárta a forint, 0,3 százalékkal erősödött az euróval és a svájci frankkal szemben, és 2,0 százalékkal erősödött a dollár ellenében.

Devizapiac – Vegyes forintmozgás csütörtök reggel

Reggel hétkor az euró árfolyama 388,20 forintra gyengült a szerda kora esti 388,30 forintról. A svájci frank jegyzése 392,93 forintról 393,75 forintra emelkedett, a dollár pedig 359,02 forintról 359,57 forintra drágult.

Devizapiac – Forintgyengülés reggel

Gyengült a forint jegyzése a főbb devizákkal szemben

Devizapiac – Alig változott a forint árfolyama hétfő reggelre

A forint jegyzése erősebben áll az egy héttel korábbi kezdésnél.

Gazdaság

Az MNB bezárja a követelésvásárlót, de az adósok kötelezettsége megmarad

Az MNB visszavonta a Centrál Workout Pénzügyi Zrt. faktoring végzésére vonatkozó tevékenységi engedélyét és elrendelte végelszámolását. A pénzügyi vállalkozás – az MNB többszöri kötelezése,...

MNB alelnök: 2021 óta a nyugat-európai inflációs nyomás duplájával kell megküzdeni

 Az elmúlt évek válságai ellenére a régió gazdaságai továbbra is felzárkózó pályán haladnak, sikeresen megőrizték pénzügyi stabilitásukat, miközben az inflációt is gyorsan sikerült a...

Az amerikai jegybank senkit nem lepett meg

Az amerikai jegybank szerepét betöltő Federal Reserve, a Fed, szerdán változatlanul tartotta a kamatlábakat, miközben a kamatcsökkentés kezdetét legfeljebb decemberre tolta ki. Így a...

Csökkentek a nem fizető hitelek, rövidebb a bankok feketelistája

A bankok feketelistája, a negatív KHR (régebbi nevén BAR-lista) is egyre rövidebb.