Márciustól Hongkong félmillió repülőjegyet oszt szét ingyen világszerte. Az új globális promóciós kampánytól a helyi turisztikai hivatal azt várja, hogy a koronavírus-járvány után újra beindítja a nemzetközi turizmust a városban.
A “Hello Hong Kong” kampány részeként 500 ezer repülőjegyet osztanak szét a következő hat hónapban, márciustól kezdődően. A jegyeket három hongkongi légitársaság – a Cathay Pacific, a HK Express és a Hong Kong Airlines – adja ki.
Az ingyenes jegyek részei annak a 255 millió amerikai dollár értékű segélycsomagnak, amelyet a kínai kormány 2020-ban, a járvány tetőzésekor ajánlott fel a légitársaságoknak.
A Hongkongi Turisztikai Hivatal legalább 100 millió hongkongi dollárt fordít a kampány kezdeti szakaszának népszerűsítésére – hangzott el a kampányindító ünnepségen.
Hongkong azonban még mindig “dilemmával” néz szembe, infrastruktúrájának még van mit behoznia, hogy kezelni tudja a látogatók számának növekedését – mondta Dane Cheng, a turisztikai hivatal ügyvezető igazgatója.
“Ezt a dilemmát már más piacok és úti célok esetében is láthattuk, amikor az elmúlt évben vagy az elmúlt években elkezdtek újranyitni. Nehéz felzárkózni, különösen a légitársaságok, a repülőterek és még a szállodák számára is” – mondta a CNBC-nek.
“De szeretnénk beindítani a turizmus és egyértelmű üzenetet küldeni a világnak, hogy Hongkong végre újra kinyitott” – jelentette ki.
A jegyek kiosztása
A jegyosztás fokozatosan történik: a délkelet-ázsiai piacokkal kezdik, majd a kínai szárazföld és Észak-Ázsia következik, végül pedig a világ más részei.
A hongkongi lakosok számára mintegy 80 ezer jegyet is lefoglaltak, amelyeket a hatóságok nyáron kívánnak kiosztani.
Az egyes régiókra szóló jegyek számát a “forgalmi részesedések” és a világjárvány előtti látogatószámok alapján határozták meg – mondta Cheng.
Fred Lam, a hongkongi repülőtéri hatóság vezérigazgatója szintén arra számít, hogy az ingyenes jegyek megsokszorozzák a látogatók számát.
“Reméljük, hogy azok, akik megkapták a jegyeket, 2-3 további barátot és családtagot hoznak majd magukkal” – mondta Lam a kampányindító ünnepségen.
“Annak ellenére, hogy csak 500 ezer repülőjegyet osztunk ki, úgy gondoljuk, hogy ez több mint 1,5 millió beutazó turistát fog hozni” – tette hozzá Lam. Ez a kampányidőszak alatt várható összes látogató mintegy 10%-a.
Ami azt illeti, hogy a látogatók hogyan juthatnak hozzá ezekhez az ingyenes jegyekhez, az a “helyi piaci szabályozásoktól és szokásoktól” függ. “Ez magában foglalhat nagyszabású szerencsehúzást, érkezési sorrendben történő kiosztást, vagy ‘egyet fizet, kettőt kap’ akciókat is” – mondta Lam.
Az programba itt lehet majd jelentkezni: https://flights.cathaypacific.
Tesztelni még kell
Míg a világ többi része folyamatosan haladt a tavalyi év elején az újranyitás felé, Hongkong szorosan követte a szárazföldi Kína kemény, zéró Covid-politikáját, és csak 2022 végén kezdett lazítani néhány korlátozáson.
″Mi vagyunk az utolsók, de egyértelműen újra megnyitottunk, korlátozások nélkül” – mondta Cheng.
Minden nemzetközi utazónak azonban negatív tesztet kell bemutatnia az indulás előtt. Emellett Hongkongban továbbra is kötelező a maszk viselése a tömegközlekedési eszközökön, valamint a beltéri és kültéri nyilvános helyeken.